تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

گردشگری کریپتو چیست

بسیاری از موسسات و سازمان‌ها در سراسر جهان از ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت استقبال کرده‌اند، زیرا استفاده از ارزهای دیجیتال در صنایع متعددی رشد کرده است. تجارت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست و از سال 2018 تا 2019، مفهوم جدیدی از گردشگری به نام «گردشگری کریپتو» یا «گردشگری رمزنگاری» را ایجاد کرد.

کریپتو توریسم

اجاره روزانه خانه در تهران

متأسفانه به دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از بیماری کووید، این مفهوم جذاب نتوانست به پتانسیل کامل خود برسد. در این پست، در مورد گردشگری کریپتو، از جمله اهداف و مزایای آن بیشتر خواهیم آموخت ، پس در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

به زبان ساده، گردشگری رمزنگاری یا گردشگری کریپتو، نتیجه ادغام دو صنعت گردشگری و ارزهای دیجیتال است. این ایده با هدف رشد و معرفی بخش کریپتو از طریق سفرهای توریستی ایجاد شده است.

کریپتو توریسم

امروزه، گردشگری رمزنگاری دارای دو تعریف است: اولین تعریف، سفرهای گردشگری است که همگی با ارزهای دیجیتال پرداخت می شوند. نوع دوم توری است که فرصت های آموزشی مانند سخنرانی یا کارگاه های آموزشی در مورد ارزهای دیجیتال و بلاک چین را برای متقاضیان فراهم می کند.

توریسم رمزنگاری، با هر تعریفی، اساساً ارز دیجیتال را با ویژگی های گردشگری ترکیب کرده است. اکثر افرادی که در این سفرها شرکت می کنند، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هستند که مایل به سفر نیز هستند.

کریپتو توریسم

نمونه‌هایی از گردشگری کریپتو

چندین شرکت گردشگری برنامه های سفر برای علاقه مندان به رمز ارزها و بلاک چین معرفی کرده اند. اکثر این برنامه ها شامل سفرهای دریایی با چندین امکانات رفاهی برای شرکت کنندگان بوده است.

کریپتو توریسم

تور «Blockchain Cruise» که توسط ادینبورگ، تولید کننده کیف پول رمز ارزی CoinsBank برگزار شده است، یکی از این نمونه ها است. این شرکت چهار تور گردشگری بزرگ را برنامه ریزی کرده است که جدیدترین آنها در سال 2019 در اروپا برگزار شد. سفرهایی به مدیترانه برای 2500 نفر در مدت پنج روز.

قبل از همه‌گیری کرونا، چندین شرکت مسافرتی در کشورهایی مانند نیوزلند و کوئینزلند سفرهایی را به صخره‌های مرجانی اقیانوس آرام ترتیب دادند و شرکت‌کنندگان تمام هزینه‌های سفر خود را با ارز دیجیتال پرداخت کردند.

کریپتو توریسم

علاوه بر این، کشورهایی مانند گرانادا، قبرس و باهاما با مسافرانی که می خواهند هزینه های سفر را با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت کنند، به خوبی کار می کنند. باهاما یکی از اولین کشورهایی بود که سند دلار ( Sand Dollar ) را به عنوان یک ارز دیجیتال معرفی کرد. رگولاتورها در این کشور سخت کار می کنند تا این پول را تصویب کنند و اگر در سال 2021 پذیرفته شود، نقطه عطفی برای صنعت گردشگری کریپتو خواهد بود.

چه کسانی از گردشگری کریپتو استفاده می‌کنند

مصرف کنندگان رمزارز عمدتاً افراد ثروتمند و شناخته شده ای هستند، در حالی که سایر علاقه مندان به ارزهای دیجیتال ممکن است این مدل گردشگری را انتخاب کنند یا از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه های سفر خود استفاده کنند.

همانطور که قبلاً گفته شد، این سفرهای دریایی و تورها علاوه بر فعالیت‌های لذت‌بخش، شامل کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و مکالمات مبتنی بر بلاک چین با کارشناسان صنعت کریپتو می‌شود. برای مثال، جان مک آفی، حامی فقید رمزارز، ویتالی آندروسویچ، موسس کوین‌بانک، و راجر ور، سرمایه‌گذار و حامی بیت‌کوین کش، افرادی هستد که این سخنرانی ها را سازماندهی کردند.

چندین تور ارزهای دیجیتال در گذشته برای اهداف تخصصی، مانند تبلیغات برای عرضه عمومی اولیه ارزها (ICO) ترتیب داده شده است. این برنامه‌ها که گاهی با کنفرانس مدیران و حامیان صنعت ارزهای دیجیتال دنبال می‌شد، برای هر کسی که به دنبال سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بیت‌کوین بود، انجام می‌شد.

مزایای گردشگری کریپتو

  • مسافران می توانند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت هزینه های خود استفاده کنند.
  • امنیت مالی مسافران را افزایش می یابد و از آنها در برابر خطراتی مانند سرقت و اخاذی محافظت می شود.
  • هزینه استفاده از دستگاه های خودپرداز حذف می شود.
  • به افراد اجازه می دهد با متخصصان رمزارز ملاقات و صحبت کنند و در نتیجه تخصص استراتژیک آنها در زمینه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهبود یابد.

از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال دارای شک و تردیدهایی هستند. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر غیر شفاف است و بدون نظارت یا مقررات در سرتاسر جهان اجرا می‌شود، چندین مورد از این تورها متهم به ادعاهای نادرست درباره  پیشنهاد عرضه اولیه کوین ها به شرکت‌کنندگان کم اطلاع در زمینه رمز ارز شده‌اند.

مقالات بیشتری بخوانید