تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی کازان روسیه بسیار متنوع و جذاب است. شهر کازان از جمله شهرهای اصلی کشور روسیه به شمار می‌آید. به کازان پایتخت ورزشی روسیه نیز گفته می‌شود به دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین تیم‌های فوتبال لیگ روسیه در این شهر قرار دارد. علاوه بر مسابقات فوتبال که در کازان بسیار پرطرفدار است، این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار دیدنی و جالبی نیز دارد. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی پایتخت ورزشی روسیه این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی کازان روسیه

قلعه کرملین کازان

یکی از جاهای دیدنی این شهر قلعه کرملین کازان (Kazan Kremlin) است که هر سال چندین هزار گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. این قلعه ثبت جهانی یونسکو شده است و تنها بخش به جا مانده از قلعه تاتارها در روسیه محسوب می‌شود. بایستی خاطر نشان کرد که قدمت این کاخ  به قرن دهم میلادی برمی‌گردد. برج اسپاسکایا (Spasskaya Tower) یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر کازا است. این برج در قسمت ورودی شهر قرار دارد. معمار بزرگ پوستنیک یاکلووف این بنای سفید رنگ را ساخته است. ساعت بزرگی که در طراحی این برج از آن استفاده شده است به قرن هجدهم میلادی تعلق دارد. لازم به ذکر است که در سال 1930 میلادی بنای برج اسپاسکایا تخریب شد و فقط بخش دروازه ساعت آن به جا مانده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

قلعه کرملین کازان

آشنایی با پل میلنیوم کازان (Millennium Bridge)

پل میلنیوم کازان که به نام پل هزاره نیز مشهور است جزو بلندترین پل‌های این شهر محسوب می‌شود. این پل در در سال 2005 و در جشن هزار سالگی شهر کازان افتتاح شد. محل قرارگیری این پل روی رودخانه کازانکا است. یکی از مزایای پل میلنیوم اتصال خیابان ویشو نوکی به امیر خان است. دکل‌های M شکل جزء خصوصیات ظاهری منحصر به فرد این پل محسوب می‌شود.

آشنایی با پل میلنیوم کازان

مسجد کول شریف کازان (Kul Sharif Mosque)

یکی دیگر از جاهای دیدنی کازان روسیه، مسجد کول شریف است. این مسجد از اصلی‌ترین نمادهای این شهر و بزرگ‌ترین مسجد اروپا محسوب می‌شود. نام‌گذاری این مسجد بر اساس نام امامی است که در قرن شانزدهم موقع دفاع از شهر کازان در مقابل نیروهای وحشی ایوان کشته شد. این مسجد نیز جزء فهرست میراث باستانی جهانی یونسکو است. مسجد کول شرف آرشیوی از باارزش‌ترین کتاب‌های باستانی را دارد.

مسجد کول شریف کازان

کلیسای سنت پیتر و پائول کازان (Apostles Peter and Paul)

این بنای تاریخی با تزیینات طلایی داخلی و گنبدهای آبی و سفید به کلیسای رنگارنگ نیز معروف است. معماری این کلیسا با دیگر کلیساهای اروپایی متفاوت بوده و در قرن هجدهم طراحی و ساخته شده است. مسیحیان ارتدکس در این کلیسای محلی جمع می‌شدند. محل قرارگیری کلیسای سنت پیتر و پائول نزدیک به محل شهر است، از این رو با کمی پیاده‌روی می‌توان به این بنای تاریخی رسید.

کلیسای سنت پیتر و پائول کازان

معبد همه ادیان شهر کازان (Temple of All Religions)

معبد همه ادیان در سال 1994 ساخته شد و هنوز تزئینات و جزئیات آن در حال اضافه شدن است. این معبد با گنبدهای رنگارنگی که دارد یکی از شکیل‌ترین و تماشایی‌ترین مکان‌های دیدنی شهر کازان روسیه محسوب می‌شود. معبد همه ادیان را به عنوان نمادی جهت همه مذهب‌ها، تمدن و فرهنگ‌هایی که در شهر کازان وجود دارد، معرفی کرد. این معبد در بین گردشگران به عنوان سمبل زیبایی محبوبیت فراوانی دارد، در واقع معبد همه ادیان نمایانگر هنر معماری به سبک بناهای مذهبی است.

معبد همه ادیان شهر کازان

دریاچه کوئری شهر کازان (Quarry Lake)

اگر به دنبال دریاچه‌ای دیدنی و زیبا در شهر کازان روسیه هستید، دریاچه کوئری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دریاچه مکانی پرطرفدار جهت شنا کردن مردم محلی است. مردم محلی اعتقادات دارند که آب دریاچه کوئری شفابخش است.

دریاچه کوئری شهر کازان

کاخ کشاورزان شهر کازان (Palace Of Farmers)

یکی دیگر از جاهای دیدنی کازان روسیه، کاخ کشاورزان است. وجود باغ در محوطه کاخ زیبایی آن را دو چندان کرده است. یکی از خصوصیات مهم این کاخ وجود مجسمه درخت بیست متری است که داخل قوس اصلی کاخ قرار دارد. این درخت سمبل رفاه و باروری است. در حال حاضر از این ساختمان جهت وزارت کشاورزی روسیه استفاده می‌شود.

کاخ کشاورزان شهر کازان

خیابان بائومان در شهر کازان (Bauman Street)

چنانچه به شهر کازان روسیه سفر کرده‌اید و عاشق خیابان‌گردی هستید حتما به خیابان بائومان سر بزنید. اکثر فروشگاه‌های باکیفیت و معتبر، رستوران‌های جذاب و شکیل و همچنین مراکز باستانی این شهر در خیابان بائمان قرار دارد.

خیابان بائومان در شهر کازان

دریاچه قابان شهر کازان (Kaban Lake)

یکی از وسیع‌ترین دریاچه‌های تاتارستان، دریاچه قابان است. اتصال این دریاچه به رودخانه کازانسو وسیله کانال انجام شده است. گردشگران حتما از این دریاچه و طبیعت سرسبز پیرامون آن دیدن کنند و از مشاهده چشم‌اندازهای تماشایی آن لذت را ببرند.

دریاچه قابان شهر کازان

موزه تاریخ طبیعی جمهوری تاتارستان در کازان

در این موزه ملی قادر خواهید بود مطالبی در ارتباط با جغرافیا، مواد معدنی، گسترش شکل‌های مختلف زندگی عصر دایناسورها و… را متوجه شوید. به علاوه با بازدید از این موزه می‌توانید اطلاعات خود را دز زمینه‌های همچون جواهرات باستانی، شخصیت‌های مختلف ادبی، انواع سلاح و مردم شناسی مردم تاتار افزایش دهید.

موزه تاریخ طبیعی جمهوری تاتارستان در کازان

صومعه رایفا در شهر کازان (Raifa Monastery)

صومعه رایفا با گنبدهای طلایی که دارد یکی از شکیل‌ترین آثار تاریخی شهر کازان محسوب می‌شود. این صومعه جهت عبادت مسیحیان ارتدکس قرن هفدهم ساخته شده است. دیوارهای سفید رنگ قیمتی که در ساخت صومعه به کار رفته است، وجود صلیب‌های طلایی که در بالای معبد قرار دارند، معبدی به رنگ سبز و منارهای آبی رنگ در کنارش، صومعه رایفا به یک مکان جذاب و دیدنی گردشگری تبدیل کرده است.

صومعه رایفا در شهر کازان

رودخانه کازانکا

رودخانه کازانکا (Kazanka River) که به نام کازانو نیز شناخته می‌شود جزء جاهای دیدنی کازان روسیه محسوب می‌شود. سرچشمه این رودخانه از دو رودخانه دیگر به نام‌های ولگا و کوبیشف است. منظره‌های دیدنی اطراف این رودخانه هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

رودخانه کازانکا

برج سوم بایک در شهر کازان روسیه

برج سوم بایک (Suyumbike Tower) دارای معماری طبقاتی است و ظاهری بلند و باریک دارد. اگر به دنبال مرموزترین جای دیدنی شهر کازان هستید، برج سوم بایک بهترین گزینه است. در افسانه‌ها آمده است که شاهزاده سویوم بایک چون با ازدواج با ایوان مخوف مخالف بود خود را از بالای برج به پایین انداخته است. شایان ذکر است که زمان ساخت این برج بعد از حمله ایوان مخوف به شهر کازان است.

برج سوم بایک در شهر کازان روسیه

دریاچه دل‌انگیزگلوبوی در شهر کازان

یکی دیگر از دریاچه‌های زیبای شهر کازان، دریاچه گلوبوی (Goluboye Lake) است. این دریاچه به نام کارنیز نیز معروف است. عمق دریاچه گلوبوی به 18 سانتی‌متر می‌رسد و پیرامون آن را جنگل و پوشش سبز فرا گرفته است.

موزه ملی جمهوری تاتارستان در کازان (National Museum of the Republic Tatarstan)

یکی از اصلی‌ترین موزه‌های شهر کازان، موزه ملی جمهوری تاتارستان است. با بازدید از این موزه قادر خواهید بود آثار باستانی باقی‌مانده از دوره‌های گوناگون تاریخ را نظاره کنید. چنانچه به هنر بومی و تاریخ علاقه‌مند هستید بازدید از این موزه را در اولویت قرار دهید.

موزه ملی جمهوری تاتارستان در کازان

موزه هزارمین سالگرد شهر کازان (Museum of the 1000th Anniversary)

از جمله مهم‌ترین موزه‌های مربوط به تاریخ و فرهنگ، موزه هزارمین سالگرد کازان است. در موزه هزارمین سالگرد مجموعه گسترده و با ارزشی از استاد تاریخی مربوط به دوران قرون وسطی، باستان و دستاوردهای اصلی تاتارستان به نمایش گذاشته شده است. لازم به ذکر است که نمونه‌های اصلی از آثار در این موزه نگهداری نمی‌شوند و تمام نمونه‌ها کپی هستند. محل نگهداری آثار اصلی در موزه‌های دولتی شهر کازان است.

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان در شهر کازان

از جاهای دیدنی کازان روسیه می‎توان به به کاخ ریاست جمهوری تاتارستان (Tatarstan Presidential Palace) اشاره کرد. اگر از این کاخ بازدید کرده باشید حتما پرچم‌های روسیه را در سر در کاخ ریاست دیده‌اید. این کاخ جزء آثار کلاسیک و کهن کشور روسیه محسوب می‌شود. این کاخ را در بین سال‌های 1845 تا 1848 بر روی ویرانه‌های کاخ خان در شهر کازان ساخته‌اند.

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان در شهر کازان

خیابان پیتر بورگاسکایا در شهر کازا (Peterburgskaya Street)

از پرطرفدارترین جاهای دیدنی شهر کازان روسیه می‌توان به خیابان پیتر بورگاسکایا اشاره کرد. در این خیابان انواع متنوعی از رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید معروف وجود دارد. وجود بناهای باستانی و قدیمی، موزه، کافه، کلیساهای باستانی و زمین بازی مخصوص کودکان جزء سایر مکان‌های دیدنی این خیابان به حساب می‌آید.

خیابان پیتر بورگاسکایا

موزه هرمیتاژ در شهر کازان (Kazan Hermitage Museum)

یکی دیگر از موزه‌های شهر کازان روسیه، موزه هرمیتاژ است که بسیار وسیع بوده و دیوارهای طولانی دارد. این موزه جزء بنای باستانی و زیبای کاخ کرملین محسوب می‌شود. آرمیتاژ کازان نام دیگر این بنا است. اکثر آثار باستانی که در این موزه نگهداری می‌شوند به شهر سن پترزبورگ تعلق دارد. این موزه در قرن نوزدهم با مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع ساخته شده است و با نام موزه هرمیتاژ کازان در سال 2005 افتتاح گردید. در این موزه امکاناتی نظیر سالن سخنرانی، اتاق‌های مربوط به مطالعه، سالن کامپیوتر، بخش‌های مربوط به نمایشگاه جهت افزایش مفهوم تاریخ وجود دارد.

موزه هرمیتاژ در شهر کازان

کلام آخر | جاهای دیدنی کازان روسیه

کازان روسیه یکی از باشکوه‌ترین شهرهای روسیه محسوب می‌شود. این شهر به دلیل مکان‌های دیدنی فراوانی که دارد به قطب گردشگری تبدیل شده است. دریاچه گلوبوی، قلعه تاریخی کرملین، موزه هرمیتاژ، برج سوم بایک، خیابان بائوما، دریاچه قابان شهر تنها بخشی از جاهای دیدنی کازان روسیه محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید حتما از موزه‌های باستانی آن دیدن کنید. به نظر شما کدامیک از مکان‌های دیدنی شهر کازان روسیه از همه زیباتر است؟