تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نام دیگر روستای فرهنگی کاتارا دره فرهنگ‌ها است. کاتارا مکانی شگفت‌انگیز برای بازدید عموم است. بخصوص برای افرادی که عاشق سنت‌ها، تئاتر، هنر و معماری هستند. قطر جاذبه‌های گردشگری خیره‌کننده‌ای دارد که شامل: مکان‌های فرهنگی، موزه، هنر‌های عمومی و… است و ترکیب مدرنیسم و سنت را به نمایش می‌گذارد. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

معرفی روستای فرهنگی کاتارا

این روستا در شهر دوحه و در نزدیکی خلیج مروارید قرار دارد. کاتارا از یک جهت با تپه‌های دوقلو و از جهت دیگر با یک ساحل وسیع هم مرز است. لازم به ذکر است که این منطقه مقصدی برای فرهنگ، غذا و هنر است. روستای فرهنگی کاتارا، جهت معرفی فرهنگ قطری با استفاده از معماری متعارف برای عموم قابل‌مشاهده است. این پروژه دارای ارزش تقریبی 82 میلیون دلار است و شامل: خانه اپرا، مراکز میراث، کتابخانه‌ها، گالری‌های هنر، آمفی‌تئاتر، امکانات دانشگاهی، مؤسسات تجاری، کافه‌ها، مناطق سبز و مرکز اطلاعات است.

اجاره روزانه خانه در تهران

آشنایی با روستای فرهنگی کاتارا دوحه قطر

در کل، سرتاسر مجموعه کاتارا تلفیقی از معماری شرقی و سبک یکپارچه‌سازی است. امیر دولت قطر، شیخ حمد بن خلیفه آل ثنی چنین رؤیایی را مدت‌ها تصور می‌کرد. هدف کاتارا، به رسمیت شناختن و افزایش آگاهی فرهنگی در قطر و افزایش انرژی‌های هنری با استفاده از جوامع، سازمان‌ها و امکانات است. پروژه کاتارا شامل قسمت‌های مختلف است و گردشگران می‌توانند در حوالی منطقه اصلی کاتارا که به سبک کوچه‌های سنتی قطر به نام ال فریج است گردش کنند.

همچنین لازم است بدانید که افتتاح پایتخت فرهنگی جهان عرب، در سال 2010 است. ضمناً ساختمان‌هایی که اطراف این مجموعه قرار دارند به سبک سنتی سازمان‌ها و جوامع مختلف است. این مجموعه شامل: انجمن مهندسین قطر، مرکز هنرهای تجسمی، مرکز فرهنگی کودکی، آکادمی موسیقی قطر، هنرهای زیبای قطر و انجمن تئاتر است. منطقه اصلی کاتارا دارای بازار کتاب، بازار صنایع‌دستی، کافی‌شاپ، یک مرکز رسانه‌ای، چند مرکز آموزشی، دسترسی به ساحل خصوصی، مناطق سبز و مراکز اطلاعاتی است.

ریشه کلمه کاتارا

نکته جالبی که وجود دارد این است که کاتارا از نام دخترانه‌ای به معنی قطره گرفته شده است. همچنین نام یک شخصیت پرطرف‌دار انیمیشن آواتار که به‌عنوان آخرین بادافزار بوده به معنی قطره آب است و به یک قبیله عربی به نام آب تعلق دارد.

نکات منحصربه‌فرد روستای فرهنگی کاتارا

  • در این روستای فرهنگی گالری‌های هنری متعددی وجود دارد.
  • در روستای فرهنگی کاتارا کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای علاقه‌مندان وجود دارد.
  • در روستای فرهنگی کاتارا نمایشگاه‌های متفاوت و پرفورمنس‌های جذابی وجود دارد.
  • در روستای فرهنگی کاتارا رستوران‌های بین‌المللی پرطرف‌داری قرار دارد.
  • علاقه‌مندان به معماری و تاریخ یونان می‌توانند از آمفی‌تئاتر کاتارا دیدن کنند.

بنیاد روستای فرهنگی کاتارا

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری روستای فرهنگی کاتارا است. این روستا در کشور قطر قرار دارد. همچنین اگر به این منطقه سفر کنید همه چیز از آثار قدیمی و باستانی گرفته تا تئاتر و هنر و گالری را مشاهده خواهید کرد. این روستای فرهنگی که بین خلیج غربی و قطر قرار دارد؛ باعث به‌وجودآمدن پایتخت فرهنگی خاورمیانه است. کاتارا جهت تکرار و معرفی جنبه‌‌های فرهنگی قطر و شامل هنر و طراحی‌های عالی است.

ترکیبی از تکنیک باستانی با طراحی مدرن در این منطقه وجود دارد. همچنین به دلیل طراحی بی‌نظیر و سبک رمانتیک آن، این مجموعه بهترین معماری در کشور است. روستای فرهنگی کاتارا مانند یک اثر هنری دارای زیبایی‌های مختلفی است.

جاذبه‌های گردشگری روستای فرهنگی کاتارا

همان‌طور که برای شما ذکر کردیم، روستای کاتارا یک اثر هنری است که جاذبه‌های گردشگری زیبا و بی‌نظیری را در خود جای‌داده است. این جاذبه‌های گردشگری عبارت‌اند از:

مسجد کاتارا دوحه

زینپ فادیلوغلو ترکیه‌ای این مسجد باشکوه را طراحی کرد. جالب است بدانید که اولین معمار زن متخصص در مساجد، این شخص است. مسجد کاتارا شامل کاشی‌کاری و مینا‌کاری به سبک ایرانی و ترکی در سایه‌های طلایی و آبی است. این مسجد با ساختمان‌های اطراف کاملاً تضاد دارد. کاخ دولما باغچه در استانبول الگوی این مسجد است و مناره، گنبد و محراب این مسجد هم مانند این کاخ است. مسجد کاتارا دوحه یکی از معروف‌ترین مساجد در جهان اسلام است.

مسجد کاتارا دوحه

آمفی‌تئاتر کاتارا

آمفی‌تئاتر کاتارا یک آمفی‌تئاتر یونانی است که در سال 11 دسامبر 2011 بنا شد. این مجموعه یادآور دوران روم باستان است که در چنین مکانی رویداد‌های عمومی و تئاتر وجود داشت. لازم به ذکر است که معماری این مجموعه مانند یونانی‌ها و به سبک آن‌ها است. این آمفی‌تئاتر مانند یک اثر هنری است که معماری یونانی را با هنر اسلامی ترکیب می‌کند. آمفی‌تئاتر کاتارا شاهکاری بی‌نظیر است.

همچنین وسعت این آمفی‌تئاتر 3275 مترمربع است و قادر است جمعیت زیادی را در خود جای دهد. بیش از 5 هزار نفر در این مجموعه جا می‌شوند. از یک سو دریا و مناظر باشکوه به این روستای فرهنگی نمای خاصی می‌دهد.

گالری هنری

کاتارا به بهشت هنرمندان معروف است زیرا دارای گالری هنری مختلف، مکان‌های نمایشگاهی و عرصه اجرا است که عاشقان هنر را به خود جذب می‌کند. هنر‌های هنرمندان محلی و بین‌المللی در گالری موزه قطر قرار دارد. این گالری در بین کوچه‌های کاتارا بوده و دارای آثاری با مضامین انسان‌محور است. اگر شما یکی از دوستداران هنر هستید به شما این گالری هنری را پیشنهاد می‌کنیم.

خانه اپرای کاتارا

سالن ارکستر فیلارمونیک قطر یا خانه اپرای کاتارا، کانونی شلوغ و پویا برای بعضی از بهترین اجراکنندگان جهان است. خانه اپرا ترکیبی است سبک ویکتوریایی و معماری شرقی است که حاصل مدل‌های اروپایی قرن نوزدهم و طراحی سنتی اسلامی است. همچنین ظرفیت سالن تئاتر 550 نفر است.

تئاتر درام

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این روستای فرهنگی تئاتر درام است. این سرگرمی از هنر و معماری سنتی قطر الهام گرفته است. تئاتر درام یک تئاتر سرپوشیده است که شامل انواع سرگرمی و هیجان‌های درام است. گردشگران رویداد‌ها و فیلم‌های زیادی را در این مکان می‌توانند مشاهده کنند. ظرفیت این سالن تئاتر 430 نفر است. عاشقان هنر و نمایش هرساله از سراسر دنیا به این مکان دیدنی سفر می‌کنند.

افلاک‌نمای کاتارا

افلاک‌نمای الثریا روستای کاتارا شامل سیستم دیجیتالی گنبدی است که 200 بازدیدکننده به طرز شگفت‌انگیزی می‌تواند به سراسر جهان سفر کنند. الثریا به موارد زیادی می‌پردازد که شامل: نجوم، زمین‌شناسی، جو، اقیانوس‌ها و دعوت از گردشگران جهت کشف نقش نجوم در تاریخ و سنت‌های مذهبی قطر است. اگر شما به نجوم و ستاره‌شناسی علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این جاذبه گردشگری دیدن کنید و از دیدن ستاره‌ها و اقیانوس‌ها لذت ببرید.

فعالیت‌های ساحلی

در ساحل عمومی بزرگ کاتارا بازدیدکنندگان می‌توانند به قدم‌زدن، شرکت در فعالیت‌های مختلف و نشستن در کمال آرامش بپردازند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند تجهیزات ساحلی و خدماتی که شامل قایق‌های تندرو، پاراسلینگ و اسکی روی آب است را اجاره کنند. شما می‌توانید برای گردشی خاطره‌انگیز و ثبت عکس‌های گوناگون همراه خانواده و دوستان از تفریحات ساحلی این منطقه استفاده کنید.

روستای فرهنگی کاتارا

تپه‌های کاتارا

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این روستای فرهنگی، تپه‌های کاتارا است. این تپه‌ها در شمال و جنوب کاتارا قرار دارند. گردشگران به دلیل آب‌نماهای زیبا، محوطه سرسبز و مسیر‌های پیاده‌روی خاطرات خوشی را در این منطقه برای خود رقم می‌زنند.

غذاخوری محلی

در این دهکده فرهنگی بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های بین‌المللی قطر وجود دارد. آشپزهای ماهر در این رستوران‌ها غذاهایی با طعم‌های فوق‌العاده و خاورمیانه‌ای برای گردشگران تدارک دیده‌اند. کاتارا خانه بعضی از پرطرف‌دارترین غذاخوری‌های دوحه است که شامل: چای‌های چاپاتی، کراک، مامیگ، خان فاروق، ارد کنعان، سوکار پاشا و … است. شما می‌توانید بعد از پیاده‌روی و گردش در جاذبه‌های گردشگری کاتارا برای رفع خستگی و گرسنگی، غذای بی‌نظیر رستوران‌های این منطقه را میل کنید.

ورودی‌های دهکده کاتارا قطر

روستای فرهنگی کاتارا دو ورودی دارد که شامل ورودی دروازه‌دار و ورودی خیابان لوسیل است. ورودی اول مقابل مرکز نمایشگاه دوحه است. ورودی دوم حدود 400 متر بعد از مرکز نمایشگاه است. همچنین لازم است بدانید که ورودی خیابان لوسیل یک پارکینگ بزرگ زیرزمینی دارد.

مسجد طلایی

مسجد طلایی از مسجد کاتارا کوچک‌تر است. اما همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری جذاب روستای کاتارا به شمار می‌رود. محل این مسجد مقابل آمفی‌تئاتر کاتارا است و دارای یک پوشش سرتاسر طلا است که در نور خورشید درخشش خیره‌کننده‌ای دارد.

مسجد طلایی

قدم‌زدن در خیابان 21

نماد شروع این خیابان فوق لوکس و زیبا، یک جعبه کادو عظیم است. شما می‌توانید برای رسیدن به خیابان 21 در روستای کاتارا، به دنبال ماشین‌های مدل‌بالایی که برای خرید به گالری لافایته می‌روند؛ بروید. سیستم‌های خنک‌کننده قوی و شیشه‌های مورانو که در محیط باز این خیابان وجود دارد؛ قدم‌زدن را برای گردشگران آسان کرده است. شما پس از قدم‌زدن در خیابان خنک 21 می‌توانید ناهار خود را در کافه آلفرسکو و یا دیگر کافه‌های این خیابان میل کنید.

در آخر

قطر کشوری پیشرفته و پر از جاذبه‌های توریستی و تفریحی است. افراد زیادی از سراسر جهان برای تفریح و ثبت لحظات خاطره‌انگیز به روستای فرهنگی کاتارا سفر می‌کنند. لازم به ذکر است که عاشقان هنر و معماری باستانی هم طرف‌دار این روستا هستند و عکس‌های زیبایی را از این مکان ثبت کرده‌اند. همان‌طور که ذکر کردیم علاوه بر جاذبه‌های گردشگری متنوع، رستوران‌های معروف و پرطرف‌داری در روستای فرهنگی کاتارا وجود دارد که شما می‌توانید از غذاهای خوشمزه آن میل کنید.

همچنین جاذبه‌های گردشگری این روستا در کشور قطر بسیار معروف است. هنگام گشت‌وگذار در این روستا پیشنهاد می‌کنیم که حتماً جاذبه‌های گردشگری که ذکر کردیم را در لیست بازدید خود قرار دهید. اگر قصد دارید سفر خاطره‌انگیزی را برای خود رقم بزنید و از دغدغه‌های خود رها شوید؛ ما به شما روستای فرهنگی کاتارا را پیشنهاد می‌کنیم.