تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان طور که می‌دانید به دلیل جاذبه‌های تاریخی در شهر یزد، هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به یزد سفر می‌کنند؛ بنابراین رستوران و کافه‌های زیادی در شهر یزد قرار دارد. در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم شما را با یکی از بهترین رستوران‌های سنتی این شهر به نام کافه رستوران سنتی فوکا یزد آشنا کنیم. اگر شما هم به استان یزد سفر کرده‌اید و به جست و جوی یک رستوران سنتی می‌پردازید، این مقاله را تا انتهای دنبال نمایید.

تاریخچه کافه رستوران سنتی فوکا

این رستوران در سال 1394 با مدیریت مرحوم آقای منتظری فعالیت خود را آغاز نمود. کافه رستوران سنتی فوکا یزد دارای فضایی مدرن و سنتی بوده که در ساخت آن از المان‌های مدرنی نظیر تابلوها، دیوارهایی با طراحی تنه درخت، میزها و صندلی‌های مخملی در کنار پنجره‌های مشبک شده چوبی، بنای آجری همراه با طراحی‌های سنتی و زیبا و چراغ‌های سنتی استفاده شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

کافه رستوران سنتی فوکا یزد

کافه رستوران سنتی فوکا یزد کجاست؟

این رستوران در بافت قدیمی شهر یزد قرار دارد. کافه رستوران سنتی فوکا با خدمات رسانی عالی و همچنین سرو غذای لذیذ و خوش عطر، توانسته یکی از بهترین رستوران‌های سنتی شهر یزد باشد. به همین دلیل امروزه این رستوران در بین گردشگران و مسافران مورد توجه قرار گرفته است. این کافه رستوران در خیابان مسجد جامع یزد قرار دارد. در این خیابان اکثر جاذبه‌های گردشگری شهر یزد وجود دارد، به همین دلیل مسافران و گردشگران بسیاری در این خیابان رفت و آمد می‌کنند.

معرفی کافه رستوران سنتی فوکا

افراد از ابتدای ورود به کافه رستوران سنتی فوکا یزد شاهد دیدن فضای شیک همراه با چیدمان زیبا خواهند بود. پرسنل این مجموعه در بخش ورودی رستوران در حال خوشامد گویی به افراد مراجعه کننده هستند. این کافه رستوران دارای میز و صندلی بسیار نرمی بوده که حس خوبی را در هنگام سرو غذا به آن‌ها می‌دهند. نورپردازی‌های این کافه رستوران بسیار آرام بخش بوده و لذت خوردن غذا را برای مشتریان چند برابر خواهند کرد.

این کافه رستوران دو طبقه دارد و در صورتی که می‌خواهید شاهد دیدن مناطق اطراف در هنگام سرو غذا باشید، می‌توانید از فضای منحصر به فرد پشت بام رستوران جهت ساختن لحظاتی تکرار نشدنی در یکی از رستوران‌های خوب یزد استفاده نمایید. در این طبقه میز و صندلی‌های چوبی قرار گرفته شده است که با نشستن بر روی آن‌ها، می‌توانید لحظاتی نوستالژی را در ذهن خود بسازید. از پشت بام این کافه رستوران، مسجد جامع یزد همراه با معماری بی‌نظیری که دارد، به خوبی قابل مشاهده است. نورپردازی‌های به رنگ آبی پشت بام رستوران در هنگام غروب آفتاب زیبای خاصی را به فضای رستوران می‌دهد.

کافه رستوران سنتی فوکا یزد

امکانات کافه رستوران سنتی فوکا یزد

از مهم‌ترین امکانات کافه رستوران سنتی فوکا یزد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای ظرفیتی حدود 150 الی 200 نفر
  • امکان رزرو میزها به صورت گروهی و دربست
  • دارای منوی گیاهی برای گیاهخواران
  • امکان ارسال غذا به خارج از کافه رستوران
  • دارای منوی فارسی و انگلیسی
  • دارای غذاهای ایرانی و فرنگی با تنوع بالا
  • دارای نوشیدنی‌های سرد و گرم متنوع
  • دارای دسرها و کیک‌های جدید و به روز
  • خلاقیت در ایجاد طعم‌های جدید و متنوع همراه دیزاینی چشم نواز
  • دارای وای فای مخصوص مراجعه کنندگان
  • دارای فضایی برای کشیدن سیگار
  • دارای پارکینگ

معرفی منو کافه رستوران سنتی فوکا یزد

کافه رستوران سنتی فوکا از ساعت 17:30 عصر الی 12 شب فعال بوده و دارای منویی متنوع است. شما می‌توانید در این کافه رستوران از انواع قهوه‌ها، شیک‌ها، بستنی‌ها، عرقیجات و پیتزاها سفارش دهید. پیتزاهای این رستوران از تنوع زیادی برخوردار هستند. شما می‌توانید در کنار پیتزای خود، یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه این رستوران را امتحان نمایید.

کافه رستوران سنتی فوکا یزد

کافه رستوران سنتی فوکا به دلیل داشتن خوراکی‌های لذیذ و فضای دلنشین همراه با چشم‌انداز زیبا، طرفداران زیادی را در شهر یزد پیدا کرده است و به همین دلیل به عنوان یکی از بهترین کافه رستوران‌های سنتی شناخته می‌شود. این رستوران دارای پرسنلی خوش برخورد و با سرویس دهی سریع بوده و هر چه در این کافه رستوران نیاز دارید را در اختیار شما قرار خواهند داد.

معرفی نوشیدنی‌های گرم کافه رستوران فوکا

از نوشیدنی‌های اگرم این کافه رستوران می‌توان به قهوه یزدی، کافه مخصوص فوکا، اسپرسو، دبل اسپرسو، آمریکانو، قهوه ترک، قهوه یونانی، قهوه فرانسه، موکا، کاپوچینو، لاته، لاته کارامل، آفوگاتو، هات چاکلت، شیر نسکافه، شیر کاکائو و شیر عسل اشاره نمود.

معرفی نوشیدنی‌های سرد کافه رستوران فوکا

نوشیدنی‌های سرد کافه رستوران شامل لیموناد نعنا، لیموناد ساده، لیموناد زنجبیل، لیموناد نعنا زنجبیل، موهیتو، آیس لاته، آیس موکا و آیس آمریکانو است.

معرفی عرقیجات کافه رستوران فوکا

عرق گلاب، عرق بیدمشک، عرق بهار نارنج، عرق کاسنی و عرق نعنا از مهم‌ترین عرقیجات کافه رستوران فوکا یزد است.

معرفی پیش غذای کافه رستوران فوکا

از پیش غذاهای این رستوران می‌توان به سوپ جو، انواعی از سالادها نظیر کلم، فصل، شیرازی و نیز ماست محلی و موسیر اشاره نمود.

معرفی غذاهای سنتی کافه رستوران فوکا

در این رستوران خوراک ماهیچه و انواعی از کباب‌ها نظیر برگ، شاه عباسی، درباری، کوبیده و وزیری همراه با برنج ساده و زعفرانی سرو می‌شود.

معرفی منوی فست‌فود کافه رستوران فوکا

در منوی فست‌فود این رستوران انواعی از پیتزاها مثل پیتزای مخصوص، مرغ و قارچ، پپرونی، مارگاریتا، رست‌بیف و … قابل سفارش است. همچنین سوخاری‌های کافه رستوران فوکا یزد بسیار معروف بوده و مشتریان خاص خود را دارد.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک کافه رستوران سنتی فوکا

در ادامه می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردشگری نزدیک کافه رستوران سنتی فوکا یزد آشنا سازیم. از مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مسجد جامع کبیر یزد

در گوشه و کنار این مسجد یادگاری‌هایی از دوران مختلف به جای مانده است. ساخت مسجد جامع یزد حدود 1000 سال و طی سه دوره زمان برد. در زمان ساسانیان پایه‌های اصلی مسجد جامع بر روی یک آتشکده قرار گرفت. سپس بعد از اسلام در دوره ایلخانی و تیموری به صورت مسجد تکمیل شد.

محله فهادان

این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر یزد بوده و دارای معماری منحصر به فردی است. در این محله مکان‌های تاریخی بسیاری را می‌توان مشاهده نمود. محله فهادان در نزدیکی کافه رستوران سنتی فوکا یزد قرار دارد که در گذشته اعیان و اشراف در این محل زندگی می‌کردند.

خانه لاری‌ها

این خانه به محمد ابراهیم لاری تعلق داشته و ساخت آن به دوره قاجار بر می‌گردد. خانه لاری‌ها از 6 خانه تشکیل شده و دارای بادگیر و معماری منحصر به فردی است.

موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده

این موزه با همت حسین حیدرزاده که یکی از پیش‌کسوتان حوزه سکه شناسی بوده است، بنا گردید. قدمت سکه‌های این موزه به دوران پیش از اسلام تا دوران معاصر بر می‌گردد. علاوه بر نگهداری سکه، در این موزه اشیای متنوعی از هنرهای بومی مردم یزد قرار گرفته است.

مقبره سید رکن الدین

این مقبره که مربوط به قرن هشتم هجری قمری است، در گذشته به نام مدرسه رکنیه شناخته می‌شد. مقبره سید رکن الدین در خیابان مسجد جامع یزد و در نزدیکی کافه رستوران سنتی فوکا یزد قرار دارد. در این مقبره یکی از سادات و بزرگان شهر یزد به نام سید رکن‌الدین ابوالمکارم محمد قاضی حسینی یزدی دفن شده است. این مکان در سال 1314 هجری شمسی توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره 246 به ثبت رسید.

کافه رستوران سنتی فوکا یزد

معرفی رستوران‌های سنتی با کیفیت شهر یزد

در ادامه می‌خواهیم شما را علاوه بر کافه رستوران سنتی فوکا با دیگر رستوران‌های شهر یزد آشنا نماییم که عبارت‌اند از:

رستوران ملک‌التجار یزد

این رستوران یکی از رستوران‌های قدیمی شهر یزد است که در هتل آنتیک ملک‌التجار یزد قرار دارد. این هتل حدود 120 سال پیش توسط حاج علی عسگر شیرازی که یکی از تاجران فرش شهر یزد است، ساخته شد. رستوران این هتل همانند کافه رستوران سنتی فوکا دارای غذاهایی با کیفیت است.

رستوران ترمه و ترنج یزد

این رستوران 250 نفر ظرفیت داشته و دارای فضایی سنتی برای برگزاری مراسمی به یاد ماندنی است. این رستوران به دلیل اخلاق خوب پرسنل و مدیریت به عنوان یکی از رستوران‌های خوب یزد شناخته می‌شود. رستوران ترمه و ترنج یزد در نزدیکی کافه رستوران سنتی فوکا یزد و در خیابان امام خمینی یزد قرار دارد.

رستوران هتل باغ مشیر الممالک یزد

یکی از رستوران‌های معروف در خیابان انقلاب یزد رستوران باغ مشیر الممالک است. هتل این رستوران دارای فضایی سنتی و قدیمی بوده که قدمت آن به زمان قاجار بر می‌گردد. هتل باغ مشیر الممالک در سال 1379 مجدد بازسازی شد و در همان سال به ثبت رسید.

رستوران قهوه‌چی یزد

رستوران قهوه‌چی در دروازه قرآن شهر یزد قرار دارد. این رستوران با نام حاجی آشپز یاد می‌شود و دارای چندین سالن مختلف بوده که برای برگزاری مراسم‌ها بسیار مناسب است. رستوران قهوه‌چی همانند کافه رستوران سنتی فوکا یزد دارای پرسنلی خوش برخورد بوده و از همه مهم‌تر غذاهای با کیفیت و خوشمزه‌ای را می‌توانید در این رستوران امتحان نمایید.

دسترسی به کافه رستوران فوکا

آدرس: یزد،خیابان امام،خیابان مسجد جامع،کافه رستوران فوکا یزد

 

سخن آخر

همان طور که می‌دانید جاذبه‌های گردشگری بسیاری در شهر یزد قرار دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موزه سکه، مسجد جامع یزد، مقبره رکن الدین و … اشاره نمود. خیابان مسجد جامع یزد به عنوان یکی از خیابان‌های تاریخی این شهر به حساب می‌آید که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در این مقاله شما را با یکی از کافه رستوران‌های قدیمی در خیابان مسجد جامع یزد به نام کافه رستوران سنتی فوکا یزد آشنا کردیم. اگر شما هم با رستوران‌های سنتی دیگری در شهر یزد آشنا هستید، در انتهای این مقاله برای ما بنویسید.