تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کریسمس

بازارهای کریسمس به سبک اروپایی در آمریکا که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید

هر زمستان، در حوالی تولد مسیح و آغاز سال نو، انبوهی از مسافران بین‌المللی در سفر کریسمس خود به آمریکا، در جستجوی هدایای دست‌ساز محلی، وسایل قدیمی و سرگرمی‌های جشن، به بازارهای تاریخی کریسمسی که به سبک اروپای مرکزی برپا می‌شوند، می‌روند. خاستگاه این بازارهای کریسمسی به قرون وسطی بازمی‌گردد و هنوز هم در اروپا تجارت بزرگی هستند: آلمان به تنهایی میزبان حدود ۱۵۰۰ بازار است که سالانه از ۸۵ میلیون گردشگر استقبال می‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

البته در یکی دو سال اخیر، برخی از بازارهای اروپایی در بحبوحه‌ی همه‌گیری کرونا بسته شده‌اند و محدودیت‌های مسافرتی برای کسانی که از آمریکایی و سایر کشورها قصد سفر به اروپا را دارند، وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان از تجربه‌ی بازارهای کریسمس اروپایی در آمریکا لذت برد. اهمیت این بازارهای کریسمس به سبک اروپایی آنقدر زیاد است که در دوران کرونا برخی از شهرهای آمریکا، مانند شیکاگو، سنت پل، مینه سوتا، آرلینگتون و تگزاس آن را به صورت مجازی برپا می‌کنند. اما برخی دیگر از شهرهای آمریکا، با رعایت پروتکل‌های ایمنی بازارهای کریسمس اروپا را مانند سابق برگزار می‎کنند. آنچه در ادامه می‌آید هشت بازار در سراسر آمریکا است که می‌توانید با حضور در آنها از شادی تعطیلات خود لذت ببرید.

بازار کریسمسی دنور

این بازار که روز ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) افتتاح شده و تا ۲۳ دسامبر (۲ دی) ادامه دارد، گردشگران بسیاری را در سفر کریسمس به خود جذب می‌کند. فروشندگان در غرفه‌ها و کلبه‌های چوبی دهکده‌ی صنعتگران، بازار سالانه‌ی دنور را برپا می‌کنند و از مجسمه‌های فندق‌شکن دست‌ساز در آلمان تا انواع زیور‌آلات و لباس‌های بافته شده از ابریشم شتر آلپاکا، که در کوه‌های آند زندگی می‌کند، را می‌فروشند. بلینچیکی (کرپ به‌سبک روسی)، کودل (کوفته‌های آب‌پز به سبک اروپای مرکزی)، و اشترودل سیب (شیرینی محبوب شهر وین) از غذاهای خوشمزه‌ی برجسته و ویژه‌ی اروپایی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند. بازار کریسمسی دنور یکی از بازارهای کریسمس اروپایی است که در آن موسیقی زنده‎ی پولکا آلمانی، اجراهای رقص قدیمی اروپایی و شبی که در آن همگی پلیورهای زشت می‌پوشند، فضای سرگرمی دوستانه برای خانواده فراهم می‌آورد.

بازار کریسمسی آتلانتا

بازار کریسمسی آتلانتا از ۲۰ نوامبر تا ۲۷ دسامبر یعنی از ۲۹ آبان تا ششم دی ماه در پارک المپیک صدساله برگزار می‌شود. این بازار هزارتویی از هدایا و کالاهای باکیفیت مانند اسباب‌بازی‌های چوبی، زیورآلات شیشه‌ای و قلاب‌بافی‌های بی‌نظیر بافته‌ی هنرمندان آلمانی است. اینجا یکی از بازارهای کریسمس اروپایی در آمریکاست که بازدیدکنندگان در سفر کریسمس خود می‌توانند در کنار موسیقی، که توسط گروه‌های کر و گروه‌های موسیقی محلی اجرا می‌شود، آواز بخوانند یا اجرای زنده‌ی تئاتر را تماشا کنند. گردشگران در همین حال از خوراکی‌های شیرین و خوش‌طعم اروپایی مانند کیک‌های دودکشی مارپیچی شکل، سوسیس با سس کاری و لبرکاسه که نوعی خوراک گوشتی است و گوشت دنده‌ی کبابی لذت می‌برند.

کریسمس

فروشگاه‌های تعطیلات در پارک برایانت در شهر نیویورک

جواهرات مینیمالیستی با طرح‌های زیبای هندسی، غذاهای لذیذ و خوشمزه، غذای مخصوص حیوانات خانگی و هنر شیشه‌ای ظریف از جمله هدایایی هستند که در فروشگاه‌های تعطیلات در برایانت پارک انتظار شما را می‌کشند. این فروشگاه‌ها بخش مهم دهکده‌ی زمستانی سالانه‌ی بانک آو آمریکا هستند که از ۳۰ اکتبر (۸ آبان) تا ۳ ژانویه (۱۴ دی) انتظار شما را می‌کشند. علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند در حین خریدِ چیزهای تزئینی، کرپ‌های شیرین و خوش‌طعم، نان‌های تابه‌ای به سبک چینی، وافل‌های بلژیکی که با خامه‌ی تازه پوشانده شده‌اند و بیسکوییت‌های سنتی اسپکولاس را نوش جان کنند. این دهکده یکی از بازارهای کریسمس اروپایی است که تنها پیست اسکیت رایگان منهتن را در خود جای داده است. فراموش نکنید برای اسکیت کردن در این مکان، باید از قبل جای خود را رزرو کنید.

بازار کریسمسی ویکتوریایی در شهر نوادا، کالیفرنیا

این بازار کریسمسی در روز ۶ دسامبر (۱۵ آذر) افتتاح شده و تا ۲۳ دسامبر (۲ دی) ادامه می‎یابد. در روزهای یکشنبه‌ و چهارشنبه‌ در ماه دسامبر ، نوازندگان زنده، شخصیت‌هایی که به صورت کارتنی گریم شده‌اند، خوانندگان، و یک نمایشگاه خیابانی گسترده در این بازار واقع در شهر نوادا سیتی انتظار شما را می‌کشند. در ناحیه‌ی مرکز شهر، که یک منطقه‌ی تاریخی ملی است، ده‌ها ساختمان با چراغ‌های چشمک‌زن سفید مشخص شده‌اند و شاه بلوط‌ها روی شعله‌های آتش می‌چرخند و شما را به میان‌وعده‌ای گرم و دلپذیر دعوت می‌کنند. گردشگران سفر کریسمس می‌توانند از ده‌ها چادر در فضای باز خرید کنند و فروشندگان هدایای کریسمس را در اختیار آنها بگذارند.

دهکده‌ی کریسمس در فیلادلفیا

دهکده‌ی کریسمس در فیلادلفیا از روز ۲۶ نوامبر (۵ آذر) تا ۲۴ دسامبر (۳ دی) میزبان کسانی است که در سفر کریسمس به این منطقه می‌آیند. غرفه‌های چوبی این بازار فروشندگان جواهرات و بافتنی‌های زیبا را در خود جای می‌دهند و  فودکورت آن ساندویچ‌های پنیر راکلت سوئدی و سیب‌زمینی‌های تازه‌ی بلژیکی را با سس کچاپ با عطر کاری سرو می‌کند. این بازار که به سبک بازارهای کریسمس اروپا طراحی شده است، آنقدر جذاب است که ارزش رانندگی به این بخش از فیلادلفیا را دارد.

دهکده‌ی کریسمسی شارلوت، کارولینای شمالی

در شهر کوئین، از ۲۷ نوامبر تا ۲۳ دسامبر یعنی از ششم آذر تا دوم دی ماه، یک بازار کریسمس به نام دهکده‌ی کریسمسی شارلوت برگزار می‌شود. این بازار که به سبک بازارهای کریسمس اروپا است، در حال حاضر پنج سال است که برپا می‌شود، بنابراین یک سنت جدید در کارلینای شمالی است اما بسیار جذاب و محبوب بوده و از استقبال خوبی برخوردار بوده است. در این دهکده گردشگران سفر کریسمس می‌توانند به دنبال غرفه‌‌هایی با اشترودل اتریشی، سوسیس‌های کبابی با کلم ترشی و لیوان‌هایی پر از نوشیدنی‌های مختلف بروند و با خرید شیشه‌های عسل محلی و ظروف سفالی و بلوری معروف لهستان سرگرم شوند. هم‌چنین بازدیدکنندگان بازار می‌توانند به رقص و پایکوبی با موسیقی زنده‌ی پولکا، موسیقی متعلق به نواحی لهستان و آلمان، بپردازند، درختان صنوبر عالی را برای کریسمس خود خریداری کنند، یا لیست آرزوهای کریسمسی خود را با بابانوئل به اشتراک بگذارند و در نهایت یکی از بازارهای کریسمس اروپا را در آمریکا تجربه کنند، گویی که در دل اروپا هستند.

بازار تعطیلات مرکز شهر در واشنگتن دی سی

تاریخ برپایی بازار تعطیلات مرکز شهر واشنگتن از ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) تا ۲۳ دسامبر (۲ دی) است. این بازار دو بلوک با گالری پرتره‎ی ملی، که برداشتی مدرن از سنت اروپایی است، فاصله دارد و دارای بیش از ۷۵ غرفه‌ی جذاب است. در میان این غرفه‌ها می‌توان به کسب‌وکارهای سیاه‌پوست و متعلق به سایر اقلیت‌های قومی ساکن آمریکا اشاره کرد. غذاهای عرضه شده در این بازار شامل امپاناداهای پرویی، که شیرینی‌های سرخ‌شده و بسیار لذیذ هستند، کباب‌هایی با دستور پخت آمریکای جنوبی، انواع خوراکی‌های خوشمزه‌ی شده آلمانی و غذاهای لذیذ سرخ‌پوستی معاصر هستند که طیفی از فرهنگ‌ها و مناطق را در بر دارند. این تنوع غذایی بسیار شبیه به خود واشنگتن و البته بازارهای کریسمس اروپا هستند. فراموش نکنید که بعد از رزرو هتل و در سفر کریسمس خود به واشنگتن، بعد از تاریکی هوا این بازار را ترک نکنید چون در این زمان سرگرمی‌های موسیقی شبانه آغاز می‎شود.

کریسمس

بازار تعطیلات مردمی در پیتسبورگ

بازار تعطیلات مردمی پیتسبورگ در ۲۷ نوامبر آغاز شده و تا ۲۳ دسامبر (یعنی از ششم آذر تا دوم دی ماه) ادامه می‌یابد. در سال گذشته و به دلیل همه‌گیری کرونا، بازدیدکنندگان بازار تعطیلات مردمی در پیتسبورگ نتوانستند به صورت حضوری خانه‌ی بابانوئل محبوبشان در این بازار بروند، اما به لطف تکنولوژی‌های آنلاین توانستند با اپلیکیشن زوم با او چت کنند. در یک سفر کریسمس مجازی به قطب شمال بروند و به موسیقی زنده گوش دهند، زمانی که برای خرید می‌روند، غذاهای سنتی اروپایی را امتحان کنند و ده‎ها غرفه‌ی تزئین شده را برای خرید هدایا جستجو کنند. این بازار در دوران کرونا ترکیبی از فضای مجازی و واقعی را ارائه می‌دهد.