تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های گردشگری دبی بسیار زیاد هستند؛از تفریحات آبی و صحرایی گرفته تا مراکز خرید و فروشگاه های متنوع در این شهر وجود دارد.یکی از مناطقی که بازدید از آن می تواند برای گردشگران جالب باشد بازار طلای دبی است.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا با این بازار آشنا شویم.

آشنایی با بازار طلای دبی

دبی به شهر تجارت طلا نیز معروف است و در سطح این شهر می‌توانید طلا فروشی های متنوع و متعددی را ببینید؛اما بهترین مکان در این شهر برای خرید طلا بازار طلای دبی است که در بخش قدیمی این شهر قرار دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

دبی بازار طلا

بازار طلای دبی ( Dubai Gold Souk ) یکی از برگترین بازارهای طلا و جواهرات جهان است که به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجاری امارات نیز شناخته می‌شود.در سال 2007 معاملات انجام شده در این بازار به رقم 23.5 میلیارد دلار رسید که 65 درصد این مبلغ توسط گردشگران دبی ایجاد شده است و 35 درصد نیز توسط مردم محلی دبی و کشور امارات.

در این بازار انواع طلا و جواهرات مانند النگو ، گوشواره ، گردنبند ، دستبند و … به فروش می‌رسد.تنوع اجناس در بازار طلای دبی به قدری بالاست که به گفته برخی از مردم طرح و نمونه ای در جهان نیست که مانند آن در این بازار وجود نداشته باشد.

بازار طلا دبی

در دهه 40 میلادی بازرگانان جهانی از کشورهای هند ، ایران و … غرفه های خود را در این بازار ایجاد کردند و از آن زمان این بازار به شهرت جهانی رسید.

بازار طلای دبی یا “سوق طلا” در میان مردم و گردشگران دبی بسیار مشهور است و می توان آن را به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری برای افراد معرفی کرد.شک نکنید که ویرترین های موجود در این بازار شما را شگفت زده خواهد کرد.انواع زنجیرهای گران قیمت و سنگ های قیمتی را می توانید در ویترین های این بازار ببینید.

نکته جالب این است که قیمت طلا در دبی نسبت به کشورهای اروپایی ارزان تر است و محصولاتی که دست ساز نیستند به عنوان طلای خام و بدون دریافت کارمزد به فروش می‌رسد.

پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به دبی مطالب زیر را بخوانید:

طلای عربی تا طلای ایتالیایی در بازار طلای دبی

زمانی که به بازار طلای دبی یا همان سوق طلا می روید بسیار شگفت زده خواهید شد زیرا خود را در بین حجم زیادی از انواع طلا خواهید یافت. انواع طلاهای خلیج که بیشتر اعراب از این نوع استفاده می کنند  و البته این سبکاط طلاها کمتر مورد توجه و پسند ایرانی ها می باشد.

از انواع این طلاهای خلیج می توان به نیم تنه طلا  ، تاج طلا ، کمربند طلا  و انواع دیگری که در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی شده اند. البته در بخش های دیگری از بازار طلای دبی می توان انواع طلاهای ایتالیایی و با ظرافت های خاص خود وجود دارد که می تواند جوابگوی طیف بسیاری از سلیقه ها باشد.

ظافت و زیبایی طلاهای با توجه با سنگ های تزیینی که در آن ها بکاررفته است و البته بسیار گران قیمت نیز هستند می تواند سلیقه ایرانی ها را ارضا کند و ایرانی ها می توانند از این نوع طلاها اقدام به خرید کند.

داد و ستند در بازار طلای دبی

یکی از کارهایی که مردم برای انجام آن به بازار طلای دبی می‌روند داد و ستد طلا است.بخش بزرگی از تاریخ این بازار را داد و ستد تشکیل داده و مردم همواره در این بازار به این امر مشغول بوده اند.فروشندگان این بازار برای داد و ستد آماده هستند و پیشنهاد های خوبی را به افراد ارائه می‌دهند.

بازار طلا در دبی

البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هر داد و ستدی نسبت به شناخت طلا و انواع آن شناخت کافی را بدست بیاورید.

اگر به دنبال بدلیجات و نقره جات هستید بازهم بازار طلای دبی مکان خوبی برای شماست؛بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی حتما از آن بازدید کنید.

سایر جاذبه های گردشگری دبی که خواندن آن را پیشنهاد می کنیم :

دسترسی به بازار طلا

آدرس : دبی ، دیره ، میدان بنی یاس ، خیابان آل خلیل