تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا. این روزها یک مکان تفریحی و گردشگری زیبا شده که قرار است باهم بشناسیم.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این بندر قدیمی در آنتالیا بیشتر آشنا شوید.

بندر آنتالیا کجاست؟

هر وقت صحبت از ترکیه می‌شود، آنتالیا و استانبول اولین شهرهایی هستند که در ذهن همه می آید. آنتالیا که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد، به دلیل مجاورتش با دریای مدیترانه از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه به محسوب می شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

بندر قدیمی آنتالیا یکی از تفریگاه‌های ساحلی این شهر است. این بندر در منطقه کالیچی که ازمناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد آنتالیا است محسوب می شود.

کالیچی یکی از مناطق قدیمی آنتالیاست که معماری سنتی و بافت قدیمی آن توجه توریست ها را به خود جلب کرده است. این منطقه که در شرق آنتالیا واقع شده، آثار باستانی مختلفی دارد.

بندر قدیمی آنتالیا تنها یکی از ده‌ها جاذبه گردشگری کالیچی به حساب می‌آید.

این بندر که توسط صخره‌های بزرگ گرفته شده، امکانات و تفریحات زیادی را برای گردشگران در نظر گرفته است. رستوران و کافی شاپ‌های ساحلی، هتل‌های چند ستاره و بازار قدیمی بخشی از امکانات این تفریگاه ساحلی است.

بندر قدیمی آنتالیا

قدمت بندر آنتالیا

بندر قدیمی جزو قدیمی‌ترین مناطق این شهر است. قدمت این بندر به قرن دو میلادی برمی‌گردد. در آن زمان آنتالیا هنوز ناشناخته بود. در اصل این بندر عامل رونق منطقه کالیچی و شکل گیری شهر آنتالیا شد.

اوایل کشتی‌های باربری زیادی در این بندر رفت آماده داشته اند، اما در حال حاضر این منطقه به یکی از قطب‌های گردشگری آنتالیا تبدیل شده است.

زمانی که امپراتوری روم در ترکیه حکمرانی می‌کردند، بسیاری از امکانات این بندر درست کرده اند وتوجه زیادی به بندر قدیمی آنتالیا داشتند.

سلجوقیان برای اینکه از ورود آب به شهر جلوگیری کنند موج شکن‌های عظیمی را در بندر ساختند موج شکن‌های این بندر یادگار همین دوران است.

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی چه امکاناتی دارد؟

هتل های نزدیک بندر:

  1. هتل آدالیا پورت
  2. هتل دوگان
  3. هتل دیلایت دلوکس
  4. هتل باککوس پانسیون

بندر قدیمی آنتالیا

 رستوران‌های نزدیک بندر:

  1. رستوران آینالی
  2. رستوران اسکله فیش اند استیک هاوس
  3. رستوران پارادایس
  4. رستوران پتیو

بندر قدیمی آنتالیا

بازار قدیمی بندر آنتالیا فضای مناسبی برای خرید است در این بازار انواع و اقسام خوراکی‌های محلی، ترشیجات، سبزیجات، ادویه، تنقلات و خوردنی‌های ترکی را می‌توانید پیدا کنید.

همچنین میتوانید سوغاتی های خود را از این بازار خریداری کنید و از یا صنایع دستی انجا دیدن کنید ، قدمت برخی از این مغازه‌ها به 150 سال پیش بر‌می‌گردد.

یکی دیگر از امکانات بندر قدیمی آنتالیا، پارکینگ بزرگی است که در نزدیکی بارانداز بندر قرار دارد و خیال شما را از بابت جای پارک ماشین راحت می‌کند.

بندر قدیمی آنتالیا

در بندر قدیمی چه تفریحاتی وجود دارد؟

  1.  جت اسکی
  2.  قایق سواری
  3. ماهیگیری
  4. تور کشتی سواری
  5. انواع قایق‌های تفریحی از جمله قایق‌های پدالی، قایق‌های بادبانی و قایق‌های پارویی
  6. تورهای کشتی سواری و گشت‌وگذار در دریای مدیترانه
  7. از آسانسور شیشه‌ خود را به بام آنتالیا برسانید.
  8.  پیاده روی کنار بندر و تماشای غروب آفتاب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بندر قدیمی آنتالیا

دسترسی

شما می توانید باهر وسیله نقلیه عمومی خود را به این محل برسانید حتی نیز می توانید با ماشین شخصی خود بیاید زیرا در بندر پارگینک قرار گرفته برای راحتی شما عزیزان.

بندر قدیمی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا