تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

بیت‌ کوین یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است که به عنوان پادشاه رمزارزها نیز شناخته می‌شود. بیت‌کوین توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ به وجود آمد. این ارزدیجیتال دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. همچنین با ارزهای واقعی بسیار تفاوت دارد و برای مدیریت و انتقال آن به هیچ نهاد و بانکی نیاز نیست. در واقع مردم می‌توانند بدون نیاز به واسطه مانند بانک یا دولت بیت‌کوین را انتقال دهند. شهرت بیت‌کوین جهانی است و روز به روز به علاقه‌مندان و طرفداران آن افزوده می‌شود. در ادامه همراه با مجله هم اقلیم باشید.

تفاوت بیت کوین و پول واقعی

بیت‌ کوین به عنوان پول مدرن شناخته می‌شود که با روش‌های کاملاً الکترونیکی می‌توان آن را به دست آورد. بیت‌ کوین دقیقاً کاربرد همان پول واقعی را دارد با این تفاوت که حالت فیزیکی ندارد و در بستر دیجیتال به نقل و انتقال آن پرداخته می‌شود. این ارز دیجیتال شبکه‌ای از سرویس‌ها را در سراسر جهان شامل می‌شود که از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند. برای استخراج بیت‌کوین نرم‌افزارها و ماینرهایی استفاده می‌شوند که هر کس در هر جای دنیا می‌تواند به استفاده از آن‌ها بپردازد.

اجاره روزانه خانه در تهران

از ویژگی‌های بیت‌کوین می‌توان به قابلیت دسترسی برای تمامی اشخاص در سراسر جهان اشاره کرد که این قابلیت برای ارزهای واقعی مانند دلار، یورو و… وجود ندارد. بیت‌ کوین کاملاً غیر متمرکز بوده و برای تولید و انتقال به هیچ نهاد و حکومتی وابسته نیست همچنین دارای نوسانات قیمتی منحصربه‌فردی است و در بین سرمایه‌گذاران طرفداران بسیار زیادی دارد. تهیه بیت‌کوین یکی از راه‌های مدرن برای افزایش سرمایه است چرا که هزاران دلار ارزش دارد.

بیت‌کوین چیست

بیشتر بخوانید:

ویژگی‌های بیت‌کوین

بیت‌ کوین کاربرد پول واقعی را دارد با این تفاوت که به هیچ نهادی وابسته نیست و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده که آن را نسبت به پول واقعی ارجحیت می‌بخشد. جهت آشنایی بیشتر با بیت‌کوین ویژگی‌های آن را در ادامه بیان می‌کنیم:

عرضه محدود

از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت‌کوین می‌توان به محدودیت عرضه آن اشاره کرد. بیت‌کوین تنها ۲۱ میلیون بار منتشر خواهد شد و بعد از آن دیگر تولید نمی‌شود. در واقع ساتوشی با ایجاد محدودیت در تولید بیت‌ کوین قصد جلوگیری از تولید بی‌رویه پول توسط دولت‌ها را داشته است. این ویژگی باعث می‌شود که بیت‌کوین ارزش زیادی پیدا کند و در سال‌های اخیر شاهد رشد چند برابری آن هستیم.

غیرمتمرکز

همان‌طور که گفته شد بیت‌ کوین به عنوان یک واحد مستقل شناخته می‌شود. غیرمتمرکز بودن بیت‌کوین باعث شده تا از امنیت بسیار بالا جهت نقل و انتقال برخوردار بوده و مدیریت آن غیرمتمرکز باشد.

عدم جعل

یکی دیگر از ویژگی‌های برتر بیت‌ کوین نسبت به ارزهای واقعی عدم جعل آن است. در واقع بیت‌کوین تنها یک نسخه برای هر کس دارد. تمام نسخه‌های تولید شده آن به صورت یکسان هستند. در نتیجه امکان جعل و دست‌کاری آن وجود ندارد. کاربران می‌توانند در پایگاه داده بیت‌کوین یا بلاک‌چین نسخه خود را به‌روزرسانی کنند.

تراکنش نیمه ناشناس

کاربران در هر یک از تراکنش‌های خود اطلاعاتی مانند فرستنده، گیرنده و مقدار بیت‌کوین انتقالی را به دست می‌آورند. اطلاعات فرستنده و گیرنده شامل آدرس کیف پول و هویت آنها است که در پایگاه داده بیت‌ کوین ثبت نمی‌شود. به این صورت می‌توان گفت که تراکنش‌های بیت‌کوین کاملاً شناسایی نمی‌شوند و نمی‌توان متوجه شد که توسط چه کسی انتقال داده شده است.

تراکنش برگشت ناپذیر

از آنجایی که مدیریت نقل و انتقال بیت‌کوین به هیچ حکومت و نهادی وابسته نیست در نتیجه تراکنش آن برگشت ناپذیر است. به این معنا که هر کاربر پس از ثبت تراکنش خود نمی‌تواند آن را لغو کند یا بازگرداند. به‌طوری‌که با انتقال بیت‌ کوین به آدرس اشتباه نمی‌توان آن را برگرداند.

جابه‌جایی آسان

بیت‌کوین بر روی شبکه بلاک‌چین قرار دارد و دسترسی به آن توسط کلید خصوصی برای هر کاربر امکان‌پذیر است. کلید خصوصی مانند رمز حساب بانکی عمل می‌کند که می‌توان آن را در کیف پول خود ذخیره کرد. امکان حفظ کردن یا یادداشت کلید خصوصی نیز وجود دارد. برای جابه‌جایی بیت‌کوین نیاز به بانک ندارید و از طریق نرم‌افزارهای موجود و آدرس کیف پول خود می‌توانید با پرداخت کارمزد بسیار کم آن را انتقال دهید.

نحوه استخراج و ذخیره بیت‌کوین

بیت‌ کوین توسط فرایندی به نام ماینینگ یا استخراج تولید می‌شود. به افرادی که به استخراج بیت‌کوین می‌پردازند ماینر گفته می‌شود که در بلاک چین تامین و تراکنش بیت‌کوین را انجام می‌دهند. تراکنش‌ها در پایگاه داده بیت‌کوین یا بلاک‌چین ثبت می‌شوند که به آن بلاک می‌گویند. هر ماینر با استخراج یک بلاک به مقداری بیت‌کوین دست پیدا می‌کند که توسط سیستم به عنوان پاداش قابل دریافت است. ماینرها با استخراج هر بلاک به پاداش ۶.۲۵ بیت‌کوین دست پیدا می‌کنند.

این در حالی است که پاداش استخراج بلاک در ابتدا ۵۰ بیت‌ کوین بوده و هر چهار سال یک بار به نصف می‌رسد. با این وجود تا سال ۲۱۴۰ پاداش استخراج بیت‌کوین به صفر خواهد رسید و بیت‌ کوین جدید دیگری تولید نخواهد شد. یک بلاک تنها در عرض ۱۰ دقیقه تولید می‌شود. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که بیت‌کوین در کیف پول ذخیره می‌شود؛ در صورتی که بیت‌کوین در هیچ جایی ذخیره نخواهد شد و تنها تراکنش‌های آن هستند که بر روی بلاک‌ چین ثبت می‌شوند.

به‌طوری‌که بر روی کیف پول شما فقط موجودی نمایش داده می‌شود و تراکنش‌های برداشت به صورت عدد منفی و تراکنش‌های واریز به صورت عدد مثبت نشان داده می‌شوند. به عنوان مثال در صورت برداشت۵۰ بیت‌کوین منفی را مشاهده می کنید. از این طریق می‌توانید میزان بیت‌کوین موجود در کیف پول خودتان را محاسبه کنید.

نحوه استخراج و ذخیره بیت‌کوین

بیشتر بخوانید:

روش‌های به دست آوردن بیت‌کوین

روش‌های مختلفی برای به دست آوردن بیت‌کوین وجود دارد که از بین آنها استخراج یا ماینینگ اصلی‌ترین روش شناخته می‌شود. در واقع با استخراج بیت‌ کوین مستقیماً به شبکه بیت‌کوین متصل می‌شوید. در ادامه به بررسی راه‌های به دست آوردن بیت‌کوین پرداخته شده است:

استخراج بیت‌کوین

در این روش افراد با استفاده از دستگاه ماینر به شبکه بیت‌ کوین وصل می‌شوند و با استخراج این رمزارز به دریافت پاداش می‌پردازند. با استفاده از این دستگاه می‌توان عددی را پیدا کرد که توسط شبکه بیت‌کوین تعیین شده است و هر کاربری که بتواند این عدد را زودتر پیدا کند پاداش بلاک را به خود اختصاص می‌دهد. در حال حاضر در سراسر جهان میلیون‌ها دستگاه ماینر و کامپیوتر وجود دارند که به شبکه بیت‌کوین متصل هستند و شانس خود را برای پیدا کردن عدد بلاک امتحان می‌کنند. برخی از افراد که از توانایی مالی قابل توجهی برخوردار هستند از طریق استخر استخراج که شامل هزاران دستگاه ماینر می‌شود به استخراج بلاک می‌پردازند که شانس آنها در پیدا کردن عدد بسیار بالاتر است.

خرید بیت‌کوین

یکی از روش‌های رایج برای تهیه بیت‌ کوین خرید آن است که می‌توان با ارزهای مختلف مانند دلار، یورو و ریال آن را خریداری کرد. بیت‌کوین‌ها در تالارهای گفتگو معامله می‌شوند و می‌توان از این طریق آنها را خریداری کرد. همچنین با مراجعه به صرافی‌های معتبر در سراسر دنیا می‌توانید به خرید بیت‌کوین بپردازید. از این طریق می‌توانید پول را به صورت مستقیم به حساب صرافی واریز کرده و در ازای آن بیت‌کوین خرید کنید. شایان ذکر است که حتماً به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید و از انتقال بیت‌کوین به کیف پول خود مطمئن شوید.

معامله بیت‌کوین

سومین روش و ساده‌ترین روش که جهت تهیه بیت‌ کوین شناخته می‌شود معامله آن است. کاربران می‌توانند در ازای فروش یک کالا بیت‌کوین معامله و خریداری کنند.

انواع تراکنش در شبکه بیت‌کوین

تراکنش در شبکه بیت‌ کوین به صورت‌های مختلف انجام می‌شود. تراکنش‌ها از نظر تعداد ورودی و خروجی در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند:

تراکنش SISO

به این تراکنش یک ورودی و یک خروجی نیز گفته می‌شود که از ساده‌ترین انواع تراکنش بیت‌ کوین به شما می‌رود. در این تراکنش ورودی کیف پول فرستنده از یک خروجی تراکنش خرج نشده خاص استفاده می‌شود که کل ارزش آن به عنوان خروجی به کیف پول گیرنده انتقال می‌یابد. به تراکنش خرج نشده خاص UTXO گفته می‌شود.

تراکنش MISO

این تراکنش دارای چندین ورودی و یک خروجی است که فرستنده چندین UTXO را به عنوان ورودی با یکدیگر ترکیب می‌کند و توسط کیف پول خود به عنوان یک خروجی به کیف پول گیرنده منتقل می‌کند.

تراکنش SIMO

تراکنش‌هایی که دارای یک ورودی و چند خروجی هستند در این دسته قرار می‌گیرند. در این تراکنش فرستنده از یک UTXO به عنوان ورودی استفاده می‌کند و آن را از طریق کیف پول خود توسط چندین خروجی به کیف پول‌های گیرنده انتقال می‌دهد.

تراکنش MIMO

این تراکنش دارای چندین ورودی و خروجی است. در این نوع تراکنش فرستنده چندین UTXO را با یکدیگر ترکیب کرده و از طریق کیف پول خود به کیف پول‌های متفاوت گیرنده یا گیرندگان منتقل می‌دهد.

تراکنش CoinJoin

این تراکنش شامل چندین شرکت‌کننده می‌شود که برای افزایش حریم خصوصی به کار می‌رود. شرکت‌کننده‌ها ورودی و خروجی بیت‌کوین را در یک تراکنش با هم ترکیب می‌کنند. در این صورت مسیر تراکنش مشخص می‌شود و به افزایش حریم خصوصی کاربران کمک زیادی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

تنوع تراکنش نشان از انعطاف پذیری شبکه بیت‌ کوین دارد که با یکدیگر قابل تطبیق هستند. عواملی مانند تعداد تراکنش‌های خرج نشده خاص، مبلغ تراکنش و پیچیدگی تراکنش در تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها تأثیرگذار هستند. کاربران می‌توانند از انواع تراکنش‌ها برای انجام معاملات و خرید بیت‌کوین استفاده کنند.