تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تالاب پساب یزد

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با تالاب پساب یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه و تالاب پساب یزد یکی از جاذبه های طبیعی است که در 4 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده و اطراف آن را جامعه گیاهی نی پوشانده است. این تالاب در قلب کویر، در اثر رها‌سازی آبهای تصفیه خانه فاضلاب یزد تشکیل شده و به دلیل قرارگیری در میان ماسه‌ های روان طبیعت زیبایی را خلق کرده است

اجاره روزانه خانه در تهران

تالاب گستره‌ای شرقی غربی دارد و طول آن در حدود 3 کیلومتر و عرضش در بیشترین حالت 1 کیلومتر است. ارتفاع تالاب از سطح دریا 1145 متر و با توجه به فقر آبی در این منطقه آبشخور حیات وحش منطقه گردیده است. پساب توانسته سبب حضور موقت پرندگان عبوری و نیز جذب پرندگان مهاجر زمستانی شود.

تالاب پساب یزد

جالب است بدانید که این تالاب علاوه بر تقویت سفره های زیر زمینی ، به آبیاری کمربندی شهر یزد نیز کمک می کند که خود باعث صرفه جویی در مصرف آب نیز می شود. با توجه به نزدیکی این تالاب به یزد، به تازگی تفرجگاهی جذاب برای کویرگردی گشته و آخر هفته‌ها جمعیت قابل توجهی برای سافاری با ماشین‌های آف‌رود به اینجا می آیند.

تالاب پساب به تفریحگاهی برای مردم محلی و گردشگران و همینطور توریست‌ها تبدیل شده و تورهای مختلفی با هدف جذب گردشگر در این منطقه فعالیت می‌کنند. برای رفتن به این منطقه و بازدید از تالاب بهتر است همراه با لیدرهای محلی و افراد آشنای منطقه همراه شوید.

بهترین زمان بازدید از این منطقه پاییز و زمستان است و با توجه به هوا و امکاناتی که دارید از یک ساعت تا یک روز ماندن در محل می‌تواند متغیر باشد. به همین خاطر بسیاری از گروه‌های آفرودی و سافاری کمپ‌ها، اقامت‌های یک یا دو روزه در این منطقه دارند‌. همینطور اقامتگاه‌های دائمی در این منطقه بنا شده که امکانات و خدمات مناسبی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

تالاب پساب یزد

دسترسی

این تالاب در ۴ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است. دسترسی به تالاب از طریق جاده کمربندی یزد-زارچ امکانپذیر است.

برای دسترسی به تالاب پساب، راه های گوناگونی وجود دارد. امن ترین راه، ادامه دادن مسیر خیابان نصر در حوالی دروازه قرآن می باشد. این مسیر، شما را به کمپ کویری باران خواهد رساند.

مسیر دسترسی به تالاب به صورت خاکی و شنی می باشد و متاسفانه تابلوی راهنمایی وجود ندارد. از این رو، برای مراجعه به تالاب از ماشین های مخصوص آفرود می بایست استفاده کنید و از افراد حرفه ای راهنمایی بگیرید.

تالاب پساب یزد