تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تنگه چاکاویر قشم

جزیره قشم، جزیره ای با انواع جاذبه های دیدنی که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند و مقصد گردشگری بسیار خوبی به شمار می رود. یکی از این جاذبه های دیدنی در جزیره ، تنگه چاکاویر قشم است که می توان گفت کمتر شناخته شده می باشد. در ادامه همراه مجله هم اقلیم باشید تا با این تنگه ی زیبا بیشتر آشنا شوید.

چاکاویر یکی از ژئوسایت‌های زیبای قشم است. تنگه چاکاویر قشم به دلیل تندباد‌ها و فرسایش آبی بوجود آمده است. میلیون‌ها سال زمان طی شده  تا دیواره‌های چاکاویر شکل بگیرند. اشکال بسیار زیبا و متنوعی بر دیوار‌ه‌ها و کف تنگه دیده می‌شوند که معمولاً به رنگ سفید مایل به خاکستری می‌باشند. حفره‌های بزرگ و کوچکی در کف تنگه ایجاد شده‌اند که با آب باران پر می‌شوند. رنگ آبی این حوضچه‌های طبیعی در کنار رنگ روشن دیواره‌ها چشم‌اندازی شگفت انگیز و بی‌نظیری ایجاد می‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

تنگه چاکاویر قشم

سیر تاریخی تنگه چاکاویر

در زمان بالا آمدن جزیره‌ی قشم از زیر دریا و عقب‌نشینی خط ساحل، پدیده‌های بی‌همتای فراوانی در جزیره شکل گرفت و یکی از آن‌ها، تنگه‌ی چاکاویر است. به مرور زمان با گذر آب و باد و فرسایش لایه‌های نرم، حفره‌های کوچک و بزرگ پدیدار شدند و این جاذبه‌ی چشم‌نواز را به وجود آوردند. با بارش باران، دره از آب شیرین پر می‌شود تا زیبایی آن را دو چندان کند و چاه‌های مسیر منبع آب محلی‌ها در فصول گرم باشد. به دلیل جنس خاک رنگ حوضچه‌های آب سبز و آبی شفاف به نظر می‌آید و بهترین نما را برای عکاسی ایجاد می‌کند. شنا کردن در آن‌ها نیز بسیار آرامش بخش است.تنگه چاکاویر قشم

هر چه جلوتر روید مسیر سخت‌تر می‌شود، حتی گاهی باید از با کمک دست خود را از صخره بالا بکشید، تا این‌که دیگر راهی برای ادامه مسیر وجود ندارد. در آن‌جا می‌توانید لحظاتی تعمل کنید، به ندای باد گوش بسپارید و غرق در سکوت صخره‌ها به دنیای خلسه فرو روید. اگر به حفره‌های دره دقت کنید و کمی از قوه‌ی تخیل خود کمک بگیرید اشکال جالب و متنوعی را خواهید دید.

قطعا زیبایی‌های این تنگه بعد از بارندگی بسیار بیشتر از فصول گرم سال است، چون تمام حوضچه‌ها پر از آب می‌شوند و صخره‌ها به‌سبب جنسشان رنگی سبزآبی و زیبا به خود می‌گیرند.سکوت و آرامش منطقه از دیگر جذابیت‌های این تنگه است. وقتی در سکوت تنگه با تمرکز اشکال صخره‌ها را به تماشا می‌نشینید، روحتان سرشار از آرامش می‌شود و صدای آواز پرندگان محلی گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد.

دسترسی

فاصله چاکاویر تا شهر قشم حدود ۹۲ کیلومتر می‌باشد. از روستای گوران حدود نیم ساعت پیاده تا تنگه چاکاویر راه است که حتما برای رفتن به تنگه باید با راهنمای محلی همراه شوید و به بازدید این منطقه بروید و قبل از حرکت به‌سمت چاکاویر آب‌و‌هوا را بررسی کنید، چون در هوای بارانی به‌سرعت مسیر منتهی به تنگه و خود تنگه پر از گِل می‌شود و رفت‌وآمدتان را مشکل خواهد کرد.تنگه چاکاویر قشم

مقالات بیشتر