تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر ابود در آسیای شرقی است که در جزیره‌ گیانیار منطقه بالی اندونزی قرار گرفته است. به علت مجاورت این شهر در نزدیکی جزیره و داشتن تاریخچه‌ای قدیمی، منطقه ابود بالی بسیار شهرت دارد و هر ساله تعداد بالایی از گردشگران به این منطقه می‌روند. این شهر دارای جاذبه‌ های گردشگری فراوانی از جمله طبیعت بکر، آثار باستانی، اقامت‌گاه‌های بومی و… است. ما در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم تا شما را به صورت کامل با جاذبه‌ های گردشگری منطقه ابود بالی آشنا کنیم.

جاذبه‌ های گردشگری منطقه ابود بالی

موقعیت جغرافیایی این منطقه باعث شده است که تنوع گونه‌های زیستی و جانوری فراوانی را در این ناحیه مشاهده کنیم. علاوه بر تنوع‌ جانوری و گیاهی وجود هتل‌های متعدد، منطقه کوهپایه‌ای، رستوران‌ها و به خصوص فرهنگ بومی و زبان این ناحیه، برای بسیاری از توریست‌ها دارای جذابیت است. در ادامه به معرفی چند منطقه و جاذبه گردشگری معروف در این شهر می‌پردازیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

‌کامپوهان

این ناحیه به جهت داشتن تپه‌های سرسبز و زیبا شهرت پیدا کرده است. اگر عاشق تماشای طلوع و غروب خورشید هستید و یا می‌خواهید مسیری را پیاده‌روی کنید، دیدن این تپه‌ها را از دست ندهید. علاوه بر این بسیاری از اهالی این ناحیه دوچرخه‌های متعددی را برای اجاره در پایین تپه‌ها گذاشته‌اند که شما می‌توانید جهت دوچرخه‌سواری بر روی تپه کامپوهان در منطقه ابود بالی از آن‌ها استفاده کنید.

‌کامپوهان

مناطق سباتو و پاکودویی

منطقه سباتو و پاکودویی دو ناحیه با تاریخچه‌ای افسانه‌ای هستند. در گذشته‌های دور ساکنان این روستاها و افراد بومی به ساختن مجسمه‌های چوبی برای پرستش و یا ساخت لوازم تزیینی پرداخته بودند. پس از گذشت زمان به علت انباشت مجسمه‌ها در فضای روستایی، این ناحیه تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا شد. در شهر پاکودویی علاوه بر مجسمه‌های چوبی یک معبد، به نام معبد باستانی پورا گونونگ کاوی نیز وجود دارد که بر جذابیت این منطقه افزوده است.

معبد باستانی پورا گونونگ کاوی

جنگل میمون‌ها در منطقه ابود بالی

تماشای بوزینه‌های دم کوتاه برای بسیاری از گردشگران دارای جذابیت است. منطقه حفاظت شده این میمون‌ها، زمینی به اندازه ۵/۱۲هکتار است که بیش از ششصد میمون در آن نگه‌داری می‌شوند. علاوه بر وجود میمون‌های بازیگوش شما می‌توانید از سه معبد کوچکی که در دل طبیعت قرار گرفته است نیز بازدید کنید.

جنگل میمون‌ها در منطقه ابود بالی

غار فیل‌ها

فیل‌ها یکی از عناصر مقدس برای مردم بالی هستند. غار فیل که با نام معبد فیل‌ها نیز شناخته شده است دارای مجسمه‌های زیبایی باستانی جذابی است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از آن‌جا دیدن می‌کنند. در درون این معبد مجسمه‌های سنگی وجود دارند که قدمت آن‌ها در منطقه ابود بالی به بیش از ده قرن پیش باز می‌گردد.

elephant 1

معبد مقدس تیرتا امپول در منطقه ابود بالی

معبد تیرتا امپول برای بسیاری از بومیان و افراد محلی، مورد احترام و مقدس شمرده می‌شود. علت توجه و قداست این است که معبد تیرتا امپول چشمه‌ای دارد که به اعتقاد بومیان، آب آن مقدس است. بسیاری از افراد محلی در روزهای خاص کنار این چشمه مراسم دعا و سایر مراسم‌های مذهبی را برگزار می‌کنند و خود را با آب چشمه می‌شویند و تطهیر می‌کنند. این معبد برای بوداها و هندوها به عنوان نماد تطهیر شناخته می‌شود و شما می‌توانید علاوه بر تماشای مراسم مذهبی از مجسمه‌ها و تندیس‌های داخل معبد نیز دیدن کنید.

معبد مقدس تیرتا امپول در منطقه ابود بالی

کاخ ابود

این کاخ به عنوان نماد تاریخی و باستانی کشور اندونزی شناخته می‌شود و هر ساله شمار زیادی از گردشگران از این کاخ بازدید می‌کنند. دلیل جذابیت این کاخ داشتن نمای زیبا، دروازه‌های بزرگ و کنده‌کاری‌های داخل کاخ است. این بنا از گذشته‌های دور باقی مانده و متعلق به اشراف‌زادگان منطقه ابود بوده است. امروزه از این کاخ برای اجرای مراسم‌های منطقه‌ای و شهری خاص استفاده شده و علاوه بر این عصرها نیز در اطراف محوطه این بنا تئاتر بومی و مراسم‌های دیگر برگزار می‌شود.

کاخ ابود

موزه بلانکو رنسانس در منطقه ابود بالی

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا موزه بالانکو که متعلق به فرهنگ اروپایی است در منطقه ابود بالی نیز موجود است. پاسخ این پرسش این است که هنرمند معروف دون آنتونیو بلانگو مدتی را در کشور اندونزی زندگی کرده است و پس از مرگ وی این خانه تبدیل به موزه شد. خانه این هنرمند با سبک باروک، طراحی و اشعار زیادی روی دیوار حکاکی شده است. آثار موجود در این عمارت از دوره رنسانس باقی مانده است و همین باعث شده تا شما تلفیقی از فرهنگ اروپایی را در شرق آسیا نیز پیدا کنید.

موزه بلانکو رنسانس در منطقه ابود بالی

موزه آگونگ رای

این موزه یکی از موزه‌های بسیار زیبا است که تلفیقی از همه سبک‌ها و دوره‌های کلاسیک تا مدرن را در خود جای داده است. تمام آثار ارزشمند هنرمندان قدیمی و جدید در این موزه گذاشته می‌شود به همین جهت وقتی شما از این موزه بازدید می‌کنید احساس سفر در زمان، به شما دست می‌دهد. تالار بزرگی درون این موزه واقع شده که دیوارهای آن با سنگ‌های ارزشمند و مرغوب تزیین شده‌اند.

موزه آگونگ رای

ساحل سانور  ابود بالی

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد منطقه ابود در نزدیکی جزیره واقع شده است و این امکان را به شما می‌دهد تا از سایر جزایر زیبا نیز دیدن کنید. یکی از این جزایر منطقه ابود بالی، سانور است که به جهت داشتن ساحلی زیبا بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در ساحل سانور رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و هتل‌های لوکس و شیک وجود دارند که اسباب راحتی و آرامش شما را فراهم می‌کنند.

ساحل سانور  ابود بالی

ساحل کانگو در منطقه ابود بالی

اگر علاقه بسیاری به موج‌سواری دارید بازدید از ساحل کانگو را فراموش نکنید. در این منطقه امکانات و وسایل موج‌سواری باکیفیتی هم به جهت فروش و هم به جهت انجام فعالیت تفریحی در این ساحل قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها با قیمتی مناسب استفاده کنید.

ساحل کانگو در منطقه ابود بالی

ساحل تاناه لت

یکی دیگر از ساحل‌های موجود در منطقه ابود ساحل تاناه لت است. در این ساحل معابد بسیار زیبا، جنگل‌های بزرگ و مجسمه‌های سنگی بسیاری وجود دارد. علاوه بر این موارد، ساحل تاناه لت به عنوان یک قطب غذایی نیز شناخته می‌شود زیرا شما می‌توانید انواع غذاهای محلی و مدرن را در این منطقه میل کنید. از رستوران‌های شناخته شده این ساحل در منطقه ابود بالی می‌توان به رستوران ببک بنگیل، رستوران ورانگ، رستوران بو مانگ‌کو و رستوران بونی بالی اشاره کرد.

در این بین رستوران بونی بالی در بین گردشگران بسیار مورد قبول است زیرا این رستوران غذاهایی متنوع و باب میل هر گردشگر را فراهم می‌کند یعنی چنانچه به غذاهای تند اندونزی عادت ندارید در این رستوران هر غذایی که بخواهید می‌توانید پیدا کنید. همچنین رستوران ورانگ که به آن اشاره کردیم نیز بعد از رستوران بونی بالی بسیار محبوبیت دارد. دلیل این محبوبیت به‌خاطر محیط گرم خانوادگی آن است و برای شما تجربه خوردن غذاهای محلی منطقه ابود را فراهم می‌کند.

ساحل تاناه لت

رستوران سیدز آو لایف در منطقه ابود بالی

این رستوران در این منطقه به خام‌خواری شهرت دارد. بسیاری از بومیان و افراد محلی از گذشته تا اکنون در مناطقی از اندونزی خام‌خوار هستند و این نوع غذا خوردن برای بسیاری از توریست‌ها جذاب است. شما می‌توانید در این رستوران انواع غذاهای خام را میل کنید و با فرهنگ بومی این منطقه بیشتر آشنا شوید. علاوه بر رستوران سیدز آو لایف، رستوران کلیر نیز در محیطی گرم و شیک انواع متعددی از غذاهای خام را فراهم می‌کند و منوی غذایی نیز برای گیاه‌خواران دارد.

رستوران سیدز آو لایف در منطقه ابود بالی

کافه لفینگ بودا

در منطقه ابود بالی، کافه‌ای به اسم لفینگ بودا وجود دارد که به نواختن موسیقی‌های زیبا معروف شده است. اگر علاقه‌مند هستید که بعد از یک پیاده‌روی و خوردن غذایی خوب مدتی به موسیقی گوش دهید رفتن به این کافه را فراموش نکنید. کافه لفینگ بودا به موسیقی جاز و بلوز شناخته شده و علاوه بر این سبک‌ها بسیاری از افراد محلی، موسیقی بومی نیز در این کافه می‌نوازند.

کافه لفینگ بودا

باشگاه یوگا بارن

یوگا یکی از فعالیت‌ها و ورزش‌های مورد علاقه مردم اندونزی و به طور کلی مردم آسیای شرقی است. در ورزش یوگا شما می‌توانید بین چاک‌راه‌های خود و انرژی طبیعت ارتباط برقرار کنید و به همین سبب این ورزش بسیار محبوب است. در این منطقه یک باشگاه تخصصی و ویژه یوگا، به اسم بارن ساخته شده است که شما می‌توانید با پرداخت ساعتی هزینه در کلاس‌های آن شرکت کنید. در این باشگاه شما می‌توانید انواع مدل‌های مختلف یوگا را که شامل مدیتیشن تبتی، یوگای یین یانگ، یوگای وینیاسا، یوگای هاتا و دیگر انواع را یاد بگیرید.

باشگاه یوگا بارن

بازار هنر منطقه ابود بالی

بازار هنر یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری منطقه ابود بالی است که گردشگران زیادی برای خرید سوغاتی به این منطقه می‌روند. اجناس این بازارچه دارای قیمت‌های بسیار مناسبی هستند و شما می‌توانید آثار هنری و دستی افراد محلی این منطقه را خریداری کنید. سوغاتی‌های معروف این منطقه شامل لوازم آرایشی، ادویه‌های تند، تسبیح‌های رنگی و زیورآلات سنگی اشاره کرد.

بازار هنر منطقه ابود بالی

آبشار تگنانگان

یکی دیگر از مناطق زیبای ابود آبشاری است که در این منطقه قرار گرفته است. آبشار تگنانگان در دل طبیعت قرار گرفته و دارای آبی بسیار تمیز و زلال است. به علت قرار گرفتن این آبشار در دل طبیعت امکان دسترسی به آن با ماشین نیست و شما برای دیدن این جاذبه طبیعی بکر باید مسیری را حدود یک یا دو ساعت پیاده طی کنید.

آبشار تگنانگان

کلام آخر

همانطور که اشاره شد این منطقه دارای جذابیت‌های فراوانی است و شما می‌توانید با کسب آگاهی از مناطق دیدنی این شهر بازدید کنید. بهتر است قبل از سفر نقشه‌ای از این منطقه به دست آورید و با نقشه حرکت کنید. همچنین استفاده از بروشورها نیز به شما بسیار کمک می‌کند. برای سفر به این شهر آشنایی با زبان و فرهنگ بومی می‌تواند کمک بسیاری به شما در برقراری ارتباط با مردم آن‌جا کند.