تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی بندر ریگ

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی بندر ریگ را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین جاذبه های این بندر زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

بندر ریگ (Bandar Rig) در پانزده کیلومتری بندر گناوه قرار گرفته است. ناحیه ریگ جزو نواحی عمده ساحلی خلیج فارس است اما امکانات ساحلی و بندری لازم را برای حضور گسترده و فراگیر در بازرگانی دریایی ندارد، زیرا در موقع بالا آمدن آب، کشتی ها نمی توانند به ساحل نزدیک شوند. این مشکل همواره در ریگ وجود داشته است. اما از نظر سواحل زیبا، پوشش گیاهی و طبیعت بکر، این بندر یکی از نقاط دیدنی و زیبا در جنوب کشور است که قطعا ارزش سفر کردن دارد. این بندر در تابستان‌ها گرم و مرطوب بوده و زمستان‌هایی معتدل دارد. در ادامه شما را با جاهای دیدنی بندر ریگ آشنا خواهیم کرد.

اجاره روزانه خانه در تهران

بندر شهر ریگ

بندر ریگ، حدود پانزده کیلومتری جنوب شرقی بندر گناوه و حدود سی کیلومتری جزیر خارک، در کنار یکی از خورهای خلیج فارس واقع است . این بندر مرکز بخش ریگ، از بخش های شهرستان گناوه در استان بوشهر است. ارتفاع آن از سطح دریا یک تا دو متر است. آب و هوای این بندر در تابستانها بسیار گرم و مرطوب و در زمستانها معتدل است. همچنین پوشش گیاهی آن متناسب با آب و هوا و تبخیر شدید است و به درخت کُنار و مراتع تُنُک برای چرای دام و گیاهانی از قبیل طوله، جیله، بارهنگ، گاوزبان، مَرمَرمِشک، فِرتْز و شوره محدود می شود.

جاهای دیدنی بندر ریگ
جاهای دیدنی بندر ریگ

روستاهای بندر ریگ

روستاهای بندر ریگ در طول نوار ساحلی قرار گرفته و بسیار دیدنی هستند. متاسفانه طبیعت چشم‌نواز و سواحل کم‌نظیر این بندر ناشناخته مانده است. ساحل تمیز این بندر به همراه نخل‌های بلند، جلوه‌ای دل‌انگیز به آن بخشیده است.

جاهای دیدنی بندر ریگ
جاهای دیدنی بندر ریگ

حسینیه خان

حسینیه خان بندر ریگ در حدود ۲۰۰سال قبل و در زمان خانعلی خان گپ، توسط زنی به نام حاجیه خورشید با اهداء منزل شخصی خود به حسینیه بنیان نهاده شد. پس از حاجیه خورشید، خانعلی خان و بعدها حیدر خان و فرزندانش اله کرم خان بانی و متولی حسینیه بوده‌اند». حسینیه خان بندرریگ از قدیمی و زیباترین حسینیه های این استان است که نیاز به محافظت و نگهداری بیشتری دارد. قدیمی ترین کتاب ریاض خوانی مربوط به ۲۵۰ سال پیش و چاپ بمبئی است که در حسینیه خان این شهر نگهداری می شود.

جاهای دیدنی بندر ریگ
جاهای دیدنی بندر ریگ

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: