تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی جویبار

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی جویبار ، در استان مازندران آشنا خواهیم کرد  در ادامه همراه ما باشید.

شهرستان جویبار یکی از شهرستانهای مرکزی استان مازندران است. با ۶/۲ درصد جمعیت مازندران تا چند سال گذشته از توابع شهرستان قائمشهر محسوب می شده است. جویبار در جنوب دریای خزر قرار گرفته است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جویبار از شرق در ۲۳ کیلومتری ساری، از جنوب در ۲۳ کیلومتری قائمشهر و از غرب در حدود ۳۰ کیلومتری بابلسر قرار دارد.مردم جویبار به زبان مازندرانی صحبت می کنند.

این شهر در گذشته «باغلو» نام داشت و مرکز دهستان گیل‌خوران در بخش مرکزی شهرستان قائم‌شهر بود و قهرمانان بزرگی در رشته کشتی از جویبار به افتخارات بین‌المللی رسیده‌اند.رودخانه سیاهرود از میان این منطقه عبور کرده و به دریای خزر می‌ریزد.شهرستان جویبار در حال حاضر به عنوان پایتخت کشتی ایران شناخته می‌شود.

ساحل چپکرود

ساحل چپکرود به طول ۱۸ کیلومتر از طولانی‌ترین سواحل دریای خزر است که در ۱۶ کیلومتری شمال جویبار قرار دارد. امکانات رفاهی و تفریحی برای اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته شده است. به دلیل یکدست بودن بخشی از ساحل چپکرود، قدم زدن، دوچرخه و موتور سواری در این ساحل بسیار لذت‌بخش است.جاهای دیدنی جویبار

خشت پل

خشت پل یکی از مکان های دیدنی جویبار است که یک بنای تاریخی ارزشمند است و در دروان قاجار بنا شده است پل خشت پلی است که بر روی رود سیاهرود واقع شده است و معماری آن دارای استحکام بالایی است. تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد این پل دارای پنج پایه است که خاصیت موج شکنی دارد این پایه ها بر اساس شکل هندسی مثلث طراحی شده است و طاق های قرار گرفته بر روی آن نیز نمایی بسیار متفاوت دارد.جاهای دیدنی جویبار

تکیه کردکلا 

این تکیه در 28 کیلومتری شمال غربی شهرستان جویبار در روستای کردکلا قراردارد و دارای نمای آجری و سقف پوشیده از سفال میباشد. معماری این تکیه شامل یک ایوان با شش ستون چوبی، اتاقهایی در دو طبقه به طور قرینه و شاهنشین طبقه دوم است که در سال 1280 هجری قمری ساخته شده است.جاهای دیدنی جویبار

تالاب لاریم

تالاب (آبندان) لاریم در موقعیت جغرافیایی استان مازندران و در فاصله ۲ کیلومتری دریای خزر و در شمال شهرستان لاریم واقع است. تالاب لاریم در ارتفاع -۲۱ متری سطح آب های آزاد واقع شده و از تالاب های بزرگ و مهم استان مازندران است.

هر ساله پرندگان کنار آبزی و آبزی فراوانی برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت می کنند. طول این تالاب ۱٫۵ کیلومتر و عرض آن ۱ کیلومتر است.

مهمترین گیاهان تالاب (آبندان) لاریم را آلاله آبی، علف هفت بند، نی، بارهنگ آبی، گوشاب،عدسک آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مردابی، نیلوفر آبی، قمیش، لویی،اسپرغان، علف حصیر، هزارنی، تیرکمان آبی، زنبق مردابی، علف شاخی واویارسلام تشکیل می دهند.جاهای دیدنی جویبار

پل ازان جویبار

پل ازان در روستای ازان جویبار برروی رودخانه سیاهرود قرار دارد . این پل که مربوط به دوران قاجاریه است دارای شش چشمه طاق بوده که جشمه میانی ان مرتفع ترین طاقهاست . بطور یکه ارتفاع آن از بلندترین نقطه تیزی طاق از سطح آب رودخانه 6متر می باشد مصالح بکار گرفته شده در شکل گیری پل عمدتاً آجر و ملاط ساروج است .

جهت پل تقریباً شرقی و غربی است و دارای ابعادی به طول 80 متر و عرض 15/3 متر می باشد گذرگاه پل با پوشش بتنی است که طبق شواهد موجود سابقاً سنگفروش بوده است .

در طرفین گذرگاه پل جان پناهی تعبیه شده که دارای پوشش بتنی می باشد . این پل روستای حیدرکلا ازان و جاجی کلا را مرتبط می سازد . گفتنی است پل ارزان با شماره 2842 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید .جاهای دیدنی جویبار

مقالات بیشتری بخوانید