تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره بیوک آدا استانبول ؛ استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که قبل‌تر در سایت هم اقلیم این جاذبه‌ها را با مطلبی تحت عنوان جاهای دیدنی استانبول به شما عزیزان معرفی کردیم. یکی از دیدنی های شهر استانبول که باید در سفر به این شهر حتما از آن بازدید کنید، جزیره بیوک آدا است.این جزیره بزرگ‌ترین جزیره از نه مجمع الجزایری است که آن ها را به نام جزایر پرنس می‌شناسند. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

جزیره بیوک آدا

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر به دنبال مکانی شگفت انگیز برای گذراندن یک روز آفتابی در استانبول هستید، هیچ چیز نمی‌تواند جای جزیره بیوک آدا را بگیرد. وقتی که وارد این جزیره شوید خستگی را فراموش کرده و با طبیعت زیبا و تفریحاتی که در آن وجود دارد شاداب خواهید شد. همچنین در طول مسیر که با کشتی به سمت بیوک آدا می‌روید نیز می‌توانید طبیعت زیبای تنگه بسفر و مناظر اطراف را مشاهده کنید و لذت ببرید.

جاهای دیدنی جزیره بیوک آدا

در بدو ورود به این جزیره خانه‌ها و کوچه های بسیار زیبای آن شما را شگفت زده خواهد کرد. وقتی که از بندر کمی گذر کنید و به سمت مرکز جزیره بروید رستوران‌ها و بستنی فروشی‌های زیادی را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد که کارگران آن ها از شما برای خوردن بستنی و ناهار دعوت می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم حتما غذاهای محلی استانبول را در این جزیره امتحان کنید.در رستوران های جزیره بیوک آدا می توانید در فضای باز بنشینید و با تنفس هوایی پاک غذای خود را میل کنید.

جالب است بدانید در برخی از این رستوران‌ها افراد و کارکنان ایرانی نیز دیده می‌شوند. از تفریحاتی که می‌توان در این جزیره انجام داد کالسکه سواری، دوچرخه سواری، شنا در فضای مخصوص و بازدید از فروشگاه‌ها و خرید از آن‌ها می‌باشد.

بیوک ادا استانبول

اولین کاری کی باید در ورود به جزیره بیوک آدا می‌توانید انجام دهید، سوار شدن بر کالسکه ها است.این کالسکه‌ها شما را دور تا دورِ این جزیره‌ی زیبا می‌گردانند و می‌توانید از تمامی بخش های آن بازدید کنید و لذت ببرید.

دیدن خانه‌های اصیل و رنگارنگی که در مسیر وجود دارند به شما حس خوبی منتقل می‌کند. نکته جالب است است که در این جزیره به غیر از ماشین‌های امداد رسانی ماشین دیگری نخواهید دید و رفت و آمد ساکنین با کالسکه و دوچرخه انجام می‌شود.

کلیسای حاجیا یورگی نیز یکی از مکان‌هایی است گه گردشگران برای بازدید از آن به جزیره سفر می‌کنند. در مسیر رفتن به این کلیسا نیز می‌توانید بستنی فروشی های زیادی را ببینید و خرید کنید. همچنین خانه معروف رشات نوری تکین یکی از مشهور‌ترین چهره های ادبیات ترکیه نیز در این مسیر قرار دارد که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

چطور به جزیره بیوک آدا برویم؟

برای رفتن به بیوک آدا می‌توانید از قایق یا اتوبوس دریایی استفاده کنید. برای سوار شدن به اتوبوس‌های دریایی می‌توانید از محله‌های بشیکتاش، کادیکوی، بستانچی و کاباتاش اقدام کنید.

اگر با اتوبوس‌های دریایی سفر کنید حدود 2 ساعت بعد به بیوک آدا خواهید رسید. اما اگر برای رسیدن به این جزیره‌ی زیبا عجله‌ای ندارید پیشنهاد می‌کنیم از طریق قایق سواری به آن جا بروید چراکه بسیار لذت بخش تر است. در سفر با قایق می‌توانید مناظر را با دیدی بهتر تماشا کنید و پرندگان دریایی را نیز مشاهده کرده و به آن‌ها نان دهید.

جزیره بیوک ادا