تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزایر پرنس استانبول

آیا قصد دارید به کشور ترکیه سفر کنید؟ آیا با جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور آشنا هستید؟ ما امروز قصد داریم که به معرفی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کشور ترکیه که در شهر استانبول قرار دارد بپردازیم. این جاذبه بسیار مهم که به جزایر پرنس معروف است، به عنوان یکی از جزایر توریست پذیر دنیا شناخته می‌شود. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

جزایر پرنس استانبول

چرا جزایر پرنس استانبول معروف شده است؟

جزایر پرنس از بهترین نقاط تفریحی و گردشگری شهر استانبول محسوب می‌شود که در قسمت آسیایی ترکیه و تقریبا نزدیک به شهر استانبول قرار دارد. شاید بتوان علت نامگذاری این جزیره به پرنس را، تبعید شاهزادگان خطا‌کار در زمان گذشته به این جزیره دانست.

اجاره روزانه خانه در تهران

البته این جزایر در حال حاضر رنگ و بوی تبعیدگاه ندارد بلکه بیشتر برای تفریحات لاکچری از آن استفاده می‌شود. این جزایر با توجه به این که ماشینی به آن ورود پیدا نمی‌کند بسیار آرام است و فضای بسیار آرامش بخشی دارد. در جزایر پرنس برای رفت و آمد از کالسکه، دوچرخه و اسب استفاده می‌شود که همین امر موجب شده تا هیجان و نشاط زیادی در این مناطق وجود داشته باشد.

جزایر پرنس استانبول

کلبه‌ها و کوچه‌های زیادی در جزایر پرنس قرار دارند که هر کدام پوشیده از انبوه درختان کاج هستند. اما این تنها کاج نیست که جزایر پرنس را زیبا کرده است، بلکه پوشش جنگلی سرو و نخل باعث شده تا جزیره به یک آرامش وصف ناپذیر برسد و همچون بهشتی در دل استانبول خود را نمایان کند.

معرفی مجموعه جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس را 9 جزیره تشکیل داده‌اند که همه آن‌ها در دریای مرمره قرار دارند. در میان این جزایر فقط اجازه رفتن به 4 جزیره برای توریست‌ها وجود دارد، زیرا 5 جزیره دیگر از مالک شخصی برخوردار هستند. جزیره بویوک آدا، بورگاز آدا، هیبلی آدا و کینالی آدا 4 جزیره‌ای هستند که مردم می‌توانند وارد آن‌ها شوند. جزایر دیگر شامل قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا، سیوری آدا و صدف آدا می‌شوند.

جزایر پرنس استانبول

در ادامه مطلب با جزایری که اجازه ورود به آن‌ها وجود دارد بیشتر آشنا خواهیم شد.

جزیره بیوک آدا

جزیره بویوک آدا

پر رفت و آمد‌ترین جزیره میان جزایر پرنس جزیره بیوک آدا است. این جزیره بسیار شلوغ بوده و به آن نگین سبز دریای مرمره نیز می‌گویند. در این جزیره خبری از سر و صدای ماشین نیست و تنها ماشین‌هایی که در این جزیره به تردد می‌پردازند ماشین پلیس و شهرداری هستند. جزیره بویوک آدا از جاذبه‌های بسیار زیادی برخوردار است، به صورتی که اگر بخواهید در این جزیره به گشت و گذار بپردازید باید یک روز کامل از وقت خود را به این موضوع اختصاص دهید.

جزیره بویوک آدا

یکی از موزه‌های مهم ترکیه، موزه آلادار است که در این جزیره قرار دارد. تمام رویدادهای مهم جزیره در قالب فیلم، عکس و نوشته در این موزه به نمایش گذاشته شده است. از آثار تاریخی و باستانی این جزیره می‌توان از صومعه تاریخی سنت جورج کودوناس دارای 6 کلیسا و 3 عبادتگاه بوده یاد کرد که در بلند‌ترین قسمت جزیره قرار دارد. ساخت این صومعه به اوایل قرن 20 برمی‌گردد و تا‌کنون چند بار مورد بازسازی واقع شده است. البته به غیر از این موارد یوجه تپه هم جزو زیبایی‌های این جزیره به حساب می‌آید.

جزیره هیبلی آدا

جزیره هیبلی آدا

لقب دومین جزیره در جزایر پرنس، از لحاظ وسعت به جزیره هیبلی آدا داده می‌شود. این جزیره تاریخی در قسمت آدالار بوده و آثار تاریخی زیادی از جمله مدرسه تاریخی نیروی دریایی در آن قرار دارد.

جزیره هیبلی آدا

البته دو بنای تاریخی دیگر هم در این جزیره جای گرفته‌اند که یکی از آن‌ها کلیسای مربوط به قبل از فتح قسطنطنیه بوده و دیگری قبر دومین سفیر انگلیس است که برای مبتلا نشدن به طاعون اواخر عمر خود را در این جزیره زندگی کرد. سرمای هیبلی آدا در زمستان بسیار افزایش می‌یابد و به همین خاطر در این فصل جمعیتی 3 هزار نفری دارد. اما در تابستان این جمعیت چند برابر خواهد شد.

جزیره بورگاز آدا

جزیره بورگاز آدا

بورگاز آدا سومین مقصد گردشگری در میان جزایر پرنس بوده که در بخش غربی هیبلی آدا واقع شده است. مناظر بسیار زیبای این جزیره نظر مساعد بیشتر توریست‌ها را به خود جلب کرده و به یکی از مقاصد تفریحی و دائمی آن‌ها تبدیل شده است. بیشتر افرادی که از دیرباز در این جزیره زندگی می‌کردند یونانی‌ها بودند که پس از مدتی مکان زندگی خود را به شهر استانبول تغییر دادند.

جزیره بورگاز آدا

سیت فایک ادیب مشهور کشور ترکیه در این جزیره پرورش یافت و در حال حاضر محل زندگی او تبدیل به یک موزه جذاب شده است که همه روزه می‌توان از آن بازدید کرد. یکی از مواردی که همیشه سیت فایک در میان آثار خود به آن اشاره داشت آرامش و زیبایی این جزیره است.

اگر به دیدن این جزیره رفتید فراموش نکنید که حتما از تپه باراک دیدن کنید. این تپه سرسبز با داشتن مناظر چشم نواز به یکی از مهمترین جاذبه‌های این جزیره تبدیل شده است.

جزیره کینالی آدا

جزیره کینالی آدا

اگر می‌خواهید معنای دقیق کینالی آدا را بدانید باید به شما بگوییم نام این جزیره برگرفته از معدن‌های مس و آهن و همچنین خاک قرمز رنگ آن است. پس با توجه به این موارد، نام کینالی آدا را که به معنای زمین قرمز رنگ می‌باشد برای این جزیره انتخاب کرده‌اند. خوشبختانه در این جزیره مراکز خرید بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند بهترین تفریح برای کسانی باشد که به خرید کردن علاقه دارند.

جزیره کینالی آدا

اگر شما هم به دیدن آثار باستانی علاقه دارید می‌توانید به صومعه باستانی این جزیره سری بزنید. این صومعه تاریخی، یادگاری از دوره امپراتوری روم بوده که هنوز پا برجا مانده است. پس از گشت و گذار در جزیره، فراموش نکنید که به ساحل بروید و خود را به یک حمام آفتاب میهمان کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی جزیره پرنس استانبول

اگر به این فکر می‌کنید که پس از رفتن به این جزایر باید برای استراحت به کجا بروید یا اصلا جزایر پرنس هتل و اماکن اقامتی دارد یا نه؟ باید به شما بگوییم اصلا نگران نباشید. تمام امکانات اقامتی از جمله هتل‌هایی مانند آدا پلاس و اسپلندید پالاس در بیوک آدا در خدمت میهمانان و توریست‌ها قرار دارند و بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند کرد.

به جز هتل‌هایی که در این جزایر وجود دارند انواع و اقسام رستوران‌ها را می‌توانید پیدا کنید. این رستوران‌ها به پخت بهترین غذاهای دریایی، آسیایی و بین المللی می‌پردازند و می‌توانند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشند. دوچرخه سواری، بازی‌های آبی مختلف، کالسکه سواری و .. از دیگر تفریحاتی است که در جزایر پرنس می‌توان به آن‌ها پرداخت.

چگونه به جزیره پرنس برویم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که به جزایر پرنس سفر کنید، باید پس از ورود به استانبول از طریق کشتی‌های مسافربری که به این امر اختصاص یافته‌اند، اقدام نمایید. این کشتی‌ها به صورت متداول در اسکله‌های کاباتاش و کادیکوی استانبول پهلو گرفته‌اند و هر روز مسافران را به جزیره پرنس می‌رسانند. زمان تقریبی رسیدن به این جزایر در حدود 45 تا 90 دقیقه خواهد بود.

برای این که با کشتی‌های مذکور به جزایر پرنس بروید ابتدا به میدان تقسیم رفته و سوار مترو شوید. از طریق مترو باید به ایستگاه کاباتاش رفته و خود را به کشتی‌هایی که در آن اسکله قرار گرفته‌اند برسانید. غالبا کشتی‌ها از ساعت 7 صبح تا 9 شب در حال سوار و پیاده کردن مسافران در این مسیر هستند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را بیشتر با زیبایی‌های کشور ترکیه و به خصوص جزایر پرنس آشنا کنیم. برای رفتن به جزایر پرنس علاوه بر مواردی که خدمت شما ذکر شد می‌توانید از طریق تورهای مختلفی که برای سفر به این مناطق برگزار می‌شوند هم اقدام کنید.

مقالات بیشتری بخوانید