تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کانادا کشوری فوق العاده زیبا با طبیعتی منحصر به فرد است. از آنجا که ممکن است این کشور جز اهداف مهاجرتی خیلی از مردم باشد. ما در مجله هم اقلیم تصمیم گرفتیم تا بخشی از جاهای دیدنی کانادا را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان با جمعتی حدود 30 میلیون نفر است. بیشتر مردم کانادا مهاجران درجه اول و یا فرزندان مهاجرانی هستند که طی 20 سال اخیر به این کشور صفر کرده اند.

اجاره روزانه خانه در تهران

کانادا را می‌توان جز کشورهایی دانست که در 20 سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده است. چند ملیتی بودن کمک کرده تا رفتار نژاد پرستی به ندرت در اینجا دیده شود. شاید به همین دلایل است که کانادا جز اولین مقاصد مهاجرت مردم در جهان به شمار می‌رود. اما چیز دیگری در کانادا وجود دارد که می‌تواند به دلایل شما اضافه کند. آن هم طبیعت و مکان‌های گردشگری کاناداست. این کشور زمستانی طبیعت سرسبز زیبایی نیز دارد. بخش هایی که چنان دست نخورده و یونیک باقی‌مانده است که شاید باورش برایتان سخت باشد.

آبشار نیاگارا

همه ما با بزرگترین آبشار جهان آشنا هستیم. آبشاری خارق‌العاده که بین دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. ارتفاع این آبشار 75 متر است و پهنای آن در بیشترین حالت ممکن به 790 متر می‌رسد. و قرارگرفتن آن در موقعیت طبیعی خاص سبب شده تا هر ساله بیشتر از 10 میلیون نفر از مردم جهان فقط برای دیدن آن به کانادا سفر کنند. لازم به ذکر است که هم از کانادا و هم از آمریکا شما می‌توانید از آبشار نیاگارا دیدن کنید اما بخش اصلی و زیبای آن که معمولا در تصاویر می‌بینید در بخش کانادایی قرار دارد.

نیاگارا نیاگارا

این آبشار که شبیه به نعل اسب است از به هم پیوستن سه آبشار کنار هم به وجود آمده است و ریزش آب آن چیزی حدود 6400 مترمکعب آب در ثانیه است. که در نهایت آب آن با طی کردن مسیری رودخانه‌ای، به  دریاچه آنتاریو و دیاچه ایری می‌ریزد. گردشگران می‌توانند سوار برکشتی های تفریحی به نزدیک ترین نقطه ریزش آب آن بروند و از نزدیک این شگفتی طبیعت را نظاره‌گر باشند. در محوطه اطراف آبشار می‌توانید از موزه‌ها، شهربازی و رستوران‌هایی که وجود دارد سری بزنید. همچنین اگر توان مالی داشته باشید می‌توانید یک هلیکوپر کرایه کنید و بر فراز نیاگارا گشتی بزنید. در یک کلام، آبشار نیاگارا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کانادا است.

برج cn

شما حتما تصویر برج cn را دیده‌اید، حتی بدون اینکه آن را بشناسید. این برج زمانی بلند‌ترین برج‌ مخابراتی جهان بود ولی همچنان جز مهمترین نماد‌های کشور کانادا محسوب می‌شود. ارتفاع این برج 533 متر است و درون آن مراکز مهم تفریحی گردشگری، رستوران و …. وجود دارد. برج cn همچنان سومین برج بلند مخابراتی جهان است و هرسال حدود 2 میلیون گردشگر خارجی از این برج دیدن می‌کنند.  معمار آن جان اندورز بوده و این برج را با 260 میلیون دلار هزینه در 147 طبقه ساخته است. اگر در کانادا به تورنتو سفر کردید حتما از این برج، بخصوص هنگام شب دیدن کنید و عکس یادگاری‌تان را اینجا بگیرید.

برج cn

تقریبا در بالاترین بخش برج رستوران گردانی وجود دارد که هر 75 دقیقه یک بار به دور خود می‌چرخد و شما می‌توانید نمایی 360 درجه را در هنگام صرف غذا از شهر ببینید. این رستوران حدود 400 نفر گنجایش دارد. اما جذاب‌ترین بخش این برج مربوط به محلی است به نام edge walk که فقط مختص افراد شجا است. اینجا شما با یک لباس مخصوص به یک طناب متصل می‌شوید و می‌توانید مانند اَبَر قهرمان‌ها روی لبه برج در ارتفاع 500 متری قدم بزنید.

برج cn

کوه های راکی کانادا

اما اگر می‌خواهید یک طبیعت خالص شبیه به پوسترها ببینید باید سراغ کوه‌های راکی در کانادا بروید. کوه‌های راکی هم مانند آبشار نیاگارا در دو کشور آمریکا و کانادا قرار دارد. قسمت کانادایی آن در استان بریتیش کلمبیا واقع شده‌ است. بلند‌ترین قله این رشته کوه رابسون نام دارد و چیزی حدود 4000 متر ارتفاع دارد. جالب است بدانید که بخشی از رشته‌ کوه‌های راکی، جز میراث طبیعی جهانی به ثبت رسیده است.

کوه های راکی

تلفیق کوه‌های زیبا و درختان سنوبر که سرتاسر محوطه آنها را پوشانده به همراه یک دریاچه شفاف در زیر آن صحنه‌ای فوق العاده را پیش چشمان شما پدید می‌آورد. اینجا معروف‌ترین و قدیمی‌ترین پارک ملی کاناداست که به شدت از آن محافظت می‌شود. علاقه‌مندان به طبیعت، کوه نوردی و ورزش های آبی همیشه این منطقه را جز هدف‌های گردشگری خود در کانادا قرار می‌دهند.

کوه های راکی

اگر کمی در جاده Icefields Parkway قدم بزنید به دریاچه‌ای خاص می‌رسید که بیشتر طول سال یخ زده است و به همین دلیل عنوان بزرگترین دریاچه یخی جهان را به دست آورده است.

کلیسای سنت ژوزف

حالا مسیر حرکت خود را به کبک تغییر می‌دهیم. استانی فرانسوی زبان و با اصالت در کانادا. اینجا به یکی از کلیساهای معروف جهان می‌رسیم که متعلق به سال 1904 است و تقریبا یکی از بزرگترین گنبد‌های جهان را در خود جای داده است. زمانی که مراسم مذهبی مهم در این کلیسا برگزار می‌شود در تالارش 10 هزار شمع پایه بلند را روشن می‌کنند که واقعا منظره‌ای روحانی و شگفت انگیز را پیش چشم شما گردشگران ایجاد خواهد کرد.

کلیسای سنت ژوزف کبک

اما شاید جالب‌تر از خود کلیسا داستانی است که مردم کانادا از آن نقل می‌کنند. در واقع اعتقاد دارند که کشیشی به نام آندره که بسیار فرد خوبی بوده، به بیماران سرمی‌زده و مردم معتقد بودند که بازدید او از بیماران سبب بهبود آنها می‌شده است. آندره که از محبوبیت بالای برخوردار بوده با کمک مالی مردم یک کلیسای کوچک چوبی در محل فعلی کلیسا امروزی بنا کرده و بخاطر ارادتی که به سنت ژوزف داشته، نام آن را بر روی کلیسا نهاده. کشیش آندره در سال 1927 فوت کرد اما ژان پل دوم آرزوی او را براورده کرد و بجای ان کلیسای کوچک، یک کلیسای بزرگ احداث کرد.

پارلمان اتاوا

اتاوا با اینکه پایتخت کاناداست اما حداقل بین ایرانیان کمتر شناخته شده است. این شهر زیبا و خلوت ( والبته سرد) پارلمان کانادا را در خود جای داده است. اما ساختمان این پارلمان بسیار زیبا و جذاب است. از این پارلمان به عنوان مرکز فرهنگی و هنری کانادا نیز یاد می‌شود. گردشگران برای بازدید از ساختمان ابتدا وارد برج صلح می‌شوند.

پارلمان اتاوا

بنای این ساختمان در سال 1916 ساخته شده است و یک بار در سال 1966 بازهم بازسازی روی آن انجام شده. معماری این ساختمان بسیارپیچیده و به سبک گویتیک است که معمولا از این سبک برای ساخت کلیساها استفاده می‌شود. این ساختمان تمام سنگی حدود 50 متر ارتفاع دارد

شهر وایت هوس

به زمستان‌های سخت، خرس قطبی یا شفق قطبی علاقه دارید؟ پس به وایت هوس بروید. این شهر یکی از شمالی‌ترین شهرهای کانادا است و در منطقه یوکان قرار دارد که بسیار نزدیک به قطب است.هوا در این شهر به منفی 36 درجه نیز می‌رسد. در زمستان روزهای این شهر تنها 9 ساعت طول می‌کشد و شب‌های بسیار طولانی دارد.

شهر وایت هوس

بیشتر گرشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، می‌گویند که گویی وارد یک فیلم سینمایی شده‌اند. تمامی ورزش‌های زمستانی، کوه نوردی و ماجراجویی در قطب را می‌توانید یکجا در این شهر زیبا تجربه کنید.

پارک ملی فاندی

اگر می‌خواهید بدانید که خود کانادایی‌ها برای تعطیلات به کجا می‌روند باید آدرس پارک ملی فاندی را به شما بدهیم. این پارک در نیوبرانزویک قرار دارد و کلیات آن تلفیقی از ساحل خلیجی، سخره‌های جذاب و جنگل‌های انبوه است. جالب است بدانید مردم کانادا به این مکان “طبیعت زمخت” نیز می‌گویند.

پارک ملی فاندی

تابستان فصلی است که بیشترین گردشگر به این پارک ملی می آیند و چند روزی را در آنجا کمپ می‌زنند.  خلیج فندی حدود 100 مایل ساحل دارد اما این تنها ویژگی آن نیست. درواقع دریایی این منطقه شدید‌ترین جزر و مد درجهان را دارد.

بافت قدیمی کبک

بخش قدیمی شهر کبک که جز تاریخی‌ترین بخش های کاناداست جز میرات جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.  این منطقه در سرتاسر شهر کبک بخصوص در خط رودخانه لارنس کشیده شده و پر است از ساختمان هایی با معماری قدیمی که نشان از تاریخ و فرهنگ کاناداست. اگر به این بخش شهر سربزنید می‌توانید ارگ های قدیمی، ساختمان آبراهام، میدان آرمز و پارک تاریخی آرتیلرز را مشاهده کنید.

کبک

ویسلر

فقط با فاصله دو ساعت رانندگی از ونکوور به منطقه ویسلر می‌رسید. پارک ویسلر در واقع محلی است که در سرتاسر سال پوشیده از برف است و مردم برای استراحت و ورزش‌های زمستانی به اینجا می‌آیند. درسال 2010 این منطقه میزبان بخشی از بازی های المپیک زمستانی بود. ویسلر که ابتدا یک روستا بوده حالا به یک کمپ گردشگری و ورزشی تبدیل شده که در خود تمامی امکانات ورزشی و امکانات تفریحی از جمله ، هتل، رستوران و … را دارد.

دیدن خرس های قطبی چرچیل در منیتوبا

دیدن خرس های قطبی چرچیل همیشه جز برنامه‌های اصلی گروه‌های گردشگری بوده که به کانادا می‌آیند. برای دیدن آنها باید به خلیج هادسون واقع در شهر چرچیل بروید. البته فقط در فصل پاییز این منطقه حفاظت شده به روی گردشگران باز می‌شود. در ماه های اکتبر و نوامبر خرس ها به حاشیه این خلیج می‌آیند. مسئولین این پارک شمارا به صورت گروهی سوار بر ماشین‌های مخصوصی می‌کنند تا بتوانید به نزدیکی این خرس‌ها بروید.

canada churchill polar bears

جزیره ونکوور

هرچند که این جزیره فقط دو ساعت با قایق از خود ونکوور فاصله دارد اما وقتی وارد آن بشوید گویی وارد یک دنیای دیگر شده‌اید. این جزیره تجربه‌ای غیر منتظره از رویایی شما با طبیعتی خاص را منتقل می‌کند. این جزیره بیشتر اوقات خلوت است و شما می‌توانید کمپ خود را در سکوت این جزیره برپا کنید. از مسیرهای مخصوص پیاده روی و دوچرخه سواری که دورتا دور آن کشیده شده استفاده کنید و لذت ببرید. در بخشی از این جزیره شما به ملاقات درختان غول پیکری می‌روید که گفته می‌شود  قدمت آنها به 1000 سال پیش باز می‌گردد. اگر به سمت بالای جزیره بروید می‌توانید کلیسای جامع گروو که چندان هم دور نیست را ببنید. در سمت غربی جزیره خلیجی با ساحل شنی و چند کیلومتر انطرف تر سواحل سخره ای جذابی منتظر بازدید شما هستند.

canada tourist attractions vancouver island old growth forest eden grove

بندر ویکتوریا

جزیره ویکتوریا کانادا درواقع معروف‌ترین جزیره این کشور است. اما نقطه جذاب آن همان جایی است که شما به بندر این جزیره می‌رسید. این بندر که کاملا به شهر چسبیده است محلی فوق العاده برای قدم زدن، غذا خوردن و بازدید از هنرمندان خیابانی است. در نقطه مرکزی این بندر هتل تاریخی امپرس قرار دارد که بسیار مشهور است و گفته می‌شود از گذشته تا بحال محل استقبال از پادشاهان و ملکه‌هایی بوده که برای بازدید و تعطیلات به ویکتوریا می‌آمده اند. شاید جالب باشد که بدانید در این بندر یک چای سنتی سرو میشود که معروف ترین خوراکی جزیره ویکتوریا است.

بندر ویکتوریا

موزه حقوق بشر کانادا

جدیدترین جاذبه گردشگری کانادا در وینپینگ است که امروزه توجه جامعه بین المللی را به خود جلب کرده است. این ساختمان زیبا با معماری بسیار خاص خود در سال 2014 افتتاح شد و محلی برای موزه حقوق بشر کانادا گردید. این موزه به داستان ها شخصیت‌های مهم جهان، مبارزان و آزادی خواهان سراسر دنیا می‌پردازد. هرچند که همچنان حرف درباره این موزه و شکل ساختمان آن کمی زیاد و بحث برانگیز است اما شما فارق از هرچیز می‌توانید از این موزه زیبا دیدن کنید.

موزه کانادا

پارک ملی گروس مورن

این پارک ملی زیبا هرچند کمی دور از دسترس است ولی این سبب نمی‌شود که آن را نادیده بگیرید. این منطقه به خاطر خاص بودن طبیعتش جز میراث طبیعی یونسکو به ثبت رسیده است. گورس مورن در واقع دست نخورده ترین و طبیعی ترین پارک ملی است که می توانید در کانادا پیدا کنید. اینجا پر است از آبشارها، دریاچه ها، سخره ها و حتی یخچالهای طبیعی که مناظری خاص را پیش روی شما پدید می آورد. بیشتر بازدید کنندگان برای بهتر دیدن این مناظر طبیعی از تور قایق گردی آن استفاده میکنند اما امکان گشتن در این جزیره با پیاده روی هم وجود دارد. برای بازدید از گروس مورن بهتر است در تابستان به این منطقه سفر کنید. هرچند که زمستان هم درهای آن به روی شما باز است.

پارک ملی