تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

خیابان شانزلیزه پاریس ، همه کسانی که به سفر و دیدن جاذبه های گردشگری علاقه دارند می‌دانند که شهر پاریس پُر است از جاذبه هایی که شما را مبهوت خود خواهند کرد.یکی از جاذبه های گردشگری پاریس خیابان شانزلیزه پاریس است که بارها عنوان برترین خیابان جهان را به نام خود کرده است. سالانه هزاران نفر از گردشگران از سراسر دنیا به شهر پاریس سفر کرده و از این خیابان بازدید می‌کنند.با هم اقلیم همراه باشید.

آشنایی با خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه پاریس

اجاره روزانه خانه در تهران

این خیابان زیبا از طاق پیروزی شروع و تا کاخ کنکورد ادامه دارد و مانند برج ایفل به عنوان نمادی از شهر پاریس در فرانسه شناخته می‌شود. فروشگاه‌های زیادی از جمله بوتیک‌ها با برندهای جهانی در این خیابان خودنمایی می‌کنند. این خیابان در قرن 17 میلادی به دست شاه فرانسه، لوئی چهاردهم احداث شد و امروزه به عنوان یکی از زیباترین و پرشورترین خیابانهای جهان شناخته می‌شود. معنی شانزلیزه “زمین بهشتی” است و در افسانه‌های یونان باستان به مکانی اشاره دارد که قهرمانان پس از مرگ به آنجا عروج می‌کنند. طول این خیابان 1910 متر و عرض آن 70 متر می‌باشد.

تاریخچه شانزلیزه

خیابان شانزلیزه پاریس2

تا سال 1616 خیابان شانزلیزه از باغ بازارها و مزارع متعدد تشکیل شده بود. در آن زمان “ماری مدیچی” ملکه فرانسه قصد داشت تا با کاشتن درخت های معتدد بر طول باغ‌های این خیابان بیافزاید. بدین ترتیب درختان شاه بلوط هندی در آن زمان کاشته شدند و تا به امروز نیز وجود دارند.در سال 1700 میلادی این خیابان به خیابانی مدرن و لوکس تبدیل شد و در سال 1828 رسما به عنوان بخشی از پاریس به ثبت رسید.کم کم و در گذر زمان شکل ظاهری خیابان نیز کمی تغییر یافت و لامپ‌های گازی،فواره‌ها و مسیر‌های پیاده روی متنوع به خیابان اضافه شد.

جالب است بدانید در این خیابان رژه‌های نظامی مهمی انجام شده است. رژه بدنام ارتش آلمان بعد از اشغال فرانسه در سال 1940 و مراسم آزادسازی کشور در سال 1944 در این خیابان برگزار شد. با توجه به رشد روز افزون این خیابان در موضوع اقتصاد، در سال 1916 اتحادیه ای جهت بهبود و ارتقا فعالیت های تجاری این مکان ایجاد شد.

هم اکنون که خیابان شانزلیزه پاریس به یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و توریستی پاریس تبدیل شده است کمتر دیده می شود که خانه های شخصی در این خیابان وجود داشته باشد چراکه هزینه اجاره در این خیابان بسیار بالاست و به همین دلیل  غالباً طبقه پایین ساختمان‌ها را فروشگاه‌های لوکس و طبقه بالا را دفاتر اداری تشکیل داده اند.

خرید در شانزلیزه

شانزلیزه

یکی از دلایل مهم مشهور و محبوب بودن این خیابان وجود بوتیک‌ها و لباس فروشی‌های لوکس و متعدد است. در این خیابان انواع برند‌های معروف دنیا را خواهید دید و می‌توانید بهترین اجناس را خریداری کنید.محصولاتی از برند های زارا،لویی ویتون،آدیداس و … شما را شگفت زده خواهند کرد.اگر به جواهرات و عطریات نیز علاقه دارید این خیابان محصولات خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

غذا در شانزلیزه

در این خیابان علاوه بر گشت و گذار و خرید می‌توانید به بهترین رستوران ها رفته و لذیذترین غذاهای بین المللی را میل کنید.رستوران Fouquet در خیابان 99 شانزلیزه به عنوان بنایی تاریخی و رستورانی معروف منتظر شماست تا بهترین غذاها و نوشیدنی ها را به شما ارائه دهد. البته هزینه صرف غذا در این رستوران کمی بالاست اما صرف غذا در یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شانزلیزه یکی از کارهایی است که در سفر به پاریس باید انجام شود.

طاق پیروزی

طاق پیروزی که از تاریخچه بسیار کهنی برخوردار است،در منتهای غربی خیابان شانزلیزه قرار دارد.این سازه به دستور ناپلئون و به جهت بزرگداشت جنگجویانی که در راه انقلاب فرانسه جنگیدند و جان خود را از دست دادند ساخته شد. از طاق پیروزی می‌توانید نمایی کامل و زیبا از خیابان شانزلیزه را ببینید.

جاذبه های خیابان شانزلیزه پاریس

خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه پاریس همواره عطر و بوی قهوه مرغوب را در خود دارد و هر گردشگری را به سمت کافه ها می‌کشاند. برخی از بهترین سالن‌های سینما و تئاتر پاریس نیز در این خیابان قرار دارد.شک نکنید که تماشای فیلم در سینما بالزاک سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.این سالن سالیان زیادی است که به عنوان محل اجتماع طرفداران فیلم و فیلم سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاخ های زیبای گراند پلاس و پتیت پالاس از جاذبه های این خیایان هستند که درست در مجاور این خیابان قرار دارند. این دو کاخ به منظور نمایشگاه جهانی قرن 19 ساخته شدند و سقف‌های شیشه‌ای هندسی و زیبایی آن ها از داخل خیابان شانزلیزه قابل رویت هستند.علاوه بر این ها می توانید کاخ الیزه که به عنوان کاخ ریاست جمهوری شناخته می شود را دیدن کنید.

چطور به شانزلیزه بریم؟

خیابان شانزلیزه در منطقه هشت پاریس واقع شده است.برای رفتن به این خیابان می توانید از مترو،قطار های RER و اتوبوس استفاده کنید.

مترو : برای دسترسی آسان به شانزلیزه می توانید در یکی از ایستگاه های شانزلیزه کلمانسو،فرانکلین دلانو روزولت،جرج پنجم و یا شارل دوگل واقع در خط یک متروی پاریس توقف کنید و وارد این خیابان شوید.اگر قصد پیاده روی در این خیابان و بازدید از نقطه‌ی شروع آن را دارید در ایستگاه کنکورد پیاده شده و به راحتی وارد این خیابان شوید.

قطار های RER  : استفاده از این قطار ها نیز یکی از روش های آسان برای دسترسی به شانزلیزه است.برای استفاده از آن ها سوار بر خط A شوید و در ایستگاه Charles De Gaulle Etoile پیاده شوید.

اتوبوس : خط 73 اتوبوس های پاریس از میان خیابان شانزلیزه عبور می کند و می توانید با استفاده از اتوبوس به راحتی خود را این خیابان برسانید.