تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

احتمالاً شما نیز تاکنون نام لاپلند را شنیده‌اید؛ این منطقه سرزمینی شگفت‌انگیز بوده و مناظر زمستانی فوق‌العاده‌ای در آن مشاهده می‌شود؛ همچنین لاپلند به سرزمین افسانه‌های زمستانی و بابانوئل مشهور شده است. از آنجایی که سفر به این منطقه برای بسیاری از افراد مقدور نیست، در این مطلب می‌خواهیم از طریق تور مجازی لاپلند به این منطقه در فنلاند سفر کنیم. از این که تا انتهای این مطلب ما را همراهی می‌کنید، از شما متشکریم.

تور مجازی لاپلند - سرزمین افسانه‌های زمستانی و بابانوئل

اجاره روزانه خانه در تهران

بیشتر بخوانبد

معرفی سرزمین جذاب لاپلند

فنلاند کشوری است که با نام هزاران دریاچه شهرت دارد. بسیاری از افراد هنگامی که درباره این کشور صحبت می‌کنند، دریاچه‌های بسیار زیاد آن را به‌خاطر می‌آورند. برخلاف نپال و سوئیس، در کشور فنلاند اثری از کوه‌های مرتفع مشاهده نمی‌شود؛ با این وجود، نمی‌توان در چشم‌انداز فوق‌العاده این سرزمین تنها مناطق مسطح را مشاهده کرد؛ زیرا رشته‌کوه «Maanselka» که از نروژ تا «کارلیا» امتداد دارد، در فنلاند قرار گرفته است و مرز این کشور با روسیه به حساب می‌آید؛ در ادامه تور مجازی لاپلند باید اشاره کنیم که دریاچه شمالی فنلاند در مجاورت رشته‌کوه  Maanselka  قرار گرفته و منظره‌ی فوق‌العاده جذابی را پدید می‌آورد.

تپه ۴۸۰ متری «کانتیوارا» به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی فنلاند، در 3 کیلومتری رشته‌کوه مرزی روسیه و فنلاند واقع شده و منظره‌ای زیبا و دنج را به وجود آورده است. صعود به بالای این تپه کار بسیار دشواری بوده و ممکن است چندین ساعت طول بکشد؛ با این حال، فصل زمستان، فرصت بسیار خوبی برای کرایه خودروی برفی (اسنوموبیل) برای صعود به کونتیوارا و بهره‌بردن از چشم‌اندازهای فوق‌العاده جذاب دو کشور همسایه است. باید اشاره کنیم که جنگل‌های حوالی این منطقه، زیستگاه جانوران نادر و در حال انقراض فراوانی می‌باشد. علاوه بر قو و سایر پرندگان زیبا، خرس قهوه‌ای نیز از مهم‌ترین جانور این منطقه محسوب می‌شود.

پارک ملی «Riisitunturi» یکی از مشهور‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در کشور فنلاند را دارا است که به یک ‌تپه با همین اسم منتهی می‌شود. در نظر داشته باشید که کودکان نیز قادر به صعود به تپه مذکور هستند. تقریباً در همه مسیرهای کوهنوردی فنلاند، کلبه‌های چوبی مشاهده می‌شود که به‌عنوان مکانی جهت استراحت گردشگران ساخته شده‌اند. در تمامی این کلبه‌ها اره و تبر نیز یافت می‌شود تا گردشگران بتوانند با راه‌اندازی بخاری‌های هیزمی و شومینه، از گرمای لذت‌بخش آتش در هوای سرد لذت ببرند.

بیشتر بخوانید

تور مجازی لاپلند - سرزمین افسانه‌های زمستانی و بابانوئل

جاذبه‌های تفریحی تور مجازی لاپلند

طبیعت فنلاند در تمامی فصول شگفت‌انگیز و دیدنی است؛ ولی زمستان، زمان فعالیت در فضای باز در این کشور به حساب می‌آید. پیست اسکی «روکا» در منطقه لاپلند، از بهترین جاذبه‌های زمستانی فنلاند بوده که دمای آن در فصل زمستان به کمتر از منفی ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد. این مکان نقطه آغاز برای حرکت به‌ سمت کانتیوارا و Riisitunturi نیز محسوب می‌شود‌.

طول پیست اسکی روکا به ده‌ها کیلومتر می‌رسد و از آن با نام پادشاه جاذبه‌های زمستانی فنلاند نام برده می‌شود. تپه‌های این منطقه پوشیده از برف است که این برف با نوع برف مناطق شمالی‌تر تفاوت دارد. وزش باد در این منطقه بسیار شدید بوده و شاخه‌ها و تنهٔ درختان کاملا از برف پوشیده شده است.

تور مجازی لاپلند نشان می‌دهد که درختان صنوبر این منطقه، جلوه‌ای فوق‌العاده را به وجود آورده‌اند. قامت این درختان در زیر سنگینی برف‌ها خمیده می‌شوند و اشکال مخروطی و قوسی شکل زیبایی را به وجود می‌آورند. در این منطقه، حتی جاده‌ها هم توسط برف و به‌صورت یک‌دست سفید پوشیده شده است؛ زیرا این لاپلند از سوخت‌های فسیلی و مواد شیمیایی مصون نگاه داشته می‌شود.

منطقه «رووانیمی» در ناحیه مرکزی لاپلند و ۲۰۰ کیلومتری روکا واقع شده است که زادگاه بابانوئل به حساب می‌آید. بازدید از کلبه بابانوئل به علت تجمع گردشگران فراوان به خصوص در کریسمس امر دشواری است؛ همچنین بارش باران به دلیل افزایش نسبی دما، منجر می‌شود تا عکاسان فرصت مناسبی را برای عکاسی به دست بیاورند تا این منطقه مملو از گردشگر و عکاس شود.

زمستان‌های کشور فنلاند فقط در بابانوئل و اسکی خلاصه نمی‌شود؛ زیرا علاوه بر اینها، مسابقات اتومبیل‌های برفی، کارتینگ یخی و تفریحات مهیج دیگری هم در این منطقه انجام می‌شود؛ با این‌ وجود، یکی از بهترین و خاص‌ترین تفریح زمستانی فنلاند را می‌توان سورتمه‌سواری با گوزن شمالی و هاسکی دانست.

سورتمه‌سواری در لاپلند، خاطره‌ای خارق‌العاده را برایتان رقم می‌زند. هاسکی‌های جذاب با هیجانی فراطبیعی و نیروی بسیار، سورتمه‌هایی که دو فرد بزرگسال را در خود جای می‌‌دهد، به دنبال خود می‌کشند. ما نیز خودمان را متقاعد می‌کنیم که هاسکی‌ها برای انجام این‌ کار هیچ‌گونه رنجی را متحمل نمی‌شوند. قدمت استفاده از سگ‌های سورتمه به بیش از ۸ هزار سال پیش باز می‌گردد. هاسکی‌ها قدرت و انرژی توصف ‌ناپذیری دارند و اغلب مردم محلی هم آن‌ها را به‌ گوزن‌های شمالی ترجیح می‌دهند؛ زیرا هاسکی‌ها مانند گوزن‌های شمالی به غذای مخصوص (نوعی خزه) نیازی ندارند و در طول مسیر هم تشنگی خود را با برف رفع می‌کنند.

بیشتر بخوانید

تور مجازی لاپلند - سرزمین افسانه‌های زمستانی و بابانوئل

جمع‌بندی

لاپلند یک منطقه وسیع و زیبا در شمال اروپا است که به دلیل مناظر زمستانی خیره‌کننده، شفق قطبی و ارتباط آن با بابانوئل، مشهور است. امیدواریم که در تور مجازی لاپلند از سفر به این سرزمین زمستانی لذت برده باشید. حال شما می‌توانید با این تور مجازی، از زیبایی‌های این منطقه بهره و لذت ببرید. در صورت تمایل می‌توانید نظر خود را درباره تور مجازی لاپلند و شگفتی‌های این منطقه با ما در میان بگذارید.