تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شیراز از دیرباز به شهر علم و ادب معروف بوده است و دوستداران این شهر از جای جای کشورمان رهسپار آن می‌شوند تا از آرامش دل‌انگیز و تماشای جاذبه های به‌یادماندنی و زیبای آن نهایت لذت را ببرند.

خیلی از افراد در حین سفر به شیراز و اقامت در هتل‌ها و مهمانسراهای آن دوست دارند دقایقی را به تنهایی یا با دوستان و همراهان خود در خیابان‌های خاطره‌انگیز آن قدم بزنند. البته حین قدم زدن در این خیابان‌ها، گوش کردن به موسیقی دلخواه هم می‌تواند سبب لذت بخش تر کردن قدم زدن و پیاده‌روی در این خیابان‌ها شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

از این رو در این مقاله قصد آن را داریم بهترین خیابان‌های شیراز را که برای قدم زدن مناسب هستند معرفی کنیم تا مسافران و گردشگرانی که مایل به قدم زدن و پیاده‌روی در این شهر هستند آن‌ها را بشناسند. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

بهترین خیابان‌های شیراز برای قدم زدن کدام اند؟

خیابان چمران

خیابان چمران شیراز از جمله طولانی‌ترین و باصفاترین خیابان‌های این شهر محسوب می‌شود. این خیابان میدان دانشجو را به پل معالی آباد وصل می‌کند. خیابان چمران برای شیرازی‌ها کاملا شناخته شده است چون که آن‌ها بیشتر مراسم‌ها، جشن‌ها و اعیاد خود را در آن برگزار می‌کنند و برای گردهمایی‌ها و حضور افراد به صورت دسته‌جمعی بسیار مناسب است.

از نکات جالب توجه این خیابان وجود درختان و پوشش گیاهی سرسبز و باصفای آن است که در حین قدم زدن تماشای آن‌ها واقعا لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است. علاوه بر این، وجود آب‌نماها و سازه‌های زیبا و معنادار آن جذابیت و زیبایی آن را دو چندان کرده است.

اگر در حین قدم زدن در خیایان چمران شیراز، خسته شدید باید به شما بگوییم در این خیابان کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها طعم دلچسب انواع غذاهای ایرانی و خارجی را بچشید و یک روز به‌یادماندنی و دل‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

خیابان ارم

خیابان ارم یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شیراز است که نه تنها خود شیرازی‌ها آن را به خوبی می‌شناسند بلکه بسیاری از گردشگران و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند هم از آن خاطرات خوشی را در ذهن خود دارند.

آب و هوای دل‌انگیز و مناظر رویایی این خیابان آن را به یکی از بهترین خیابان‌های شیراز برای قدم زدن تبدیل کرده است. این خیابان در هر موقع از سال برای خیابان‌گردی و قدم زدن مناسب و دوست‌داشتنی است. مخصوصا زمانی که باران نم‌نم ببارد آن موقع است که یا یک چتر در زیر باران قدم زدن بی‌گمان لذت‌بخش و خاطره‌ساز است. این خیابان از شمال میدان ارم را به پارک آزادی در جنوب وصل می‌کند.

دسترسی به این خیابان به راحتی و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی همانند مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها امکان‌پذیر است. به هنگام قدم زدن چشمانتان به درختان بلند‌قامت کنار خیابان می‌افتد که در سایه آن‌ها افراد زیادی برای استراحت نشسته‌اند که در نوع خود جالب توجه است.

اگر هم به هنگام شب در این خیابان قدم بزنید از دیدن نورپردازی‌های حرفه‌ای آن شگفت‌زده می‌شوید. پس از دقایقی قدم زدن برای رفع خستگی می‌توانید در نیمکت‌هایی که در کنار خیابان تعبیه شده است نشسته و به هنگام استراحت از دیدن منظره سبزه‌ها و درختان سرسبز این خیابان نهایت لذت و آسودگی را ببرید.

خیابان عفیف آباد

اگر اهل شکم‌گردی هستید و حین قدم زدن در خیابان دوست دارید تا غذای دلچسبی را در شهر شیراز میل کنید باید بگوییم خیایان عفیف عفیف آباد این شهر گزینه بسیار مناسبی است. زیرا کافی است به این خیابان بروید و از دیدن رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد آن حیرت‌زده شوید. این خیابان در حد فاصل تقاطع خیابان قصرالدشت و بلوار ستارخان واقع شده است.

رستوران‌های این خیابان همگی آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگرانی است که شیراز را مقصد سفر خود قرار داده اند. با قدم زدن در این خیابان دوست داشتنی، برای رفع خستگی و گرسنگی می‌توانید سری به این رستوران‌ها زده و از خوردن انواع غذاهای ایرانی و خارجی در محیطی دنج و دلپذیر لذت بسیاری ببرید.

از جمله این رستوران‌ها و کافه ها می‌توان به کافه کوچه، کافه مجان، کافه سنشو، رستوران سال سال، رستوران دیورسه، کافه بهمن، رستوران پامارونی، فست‌فود کوک، هات داگ نارون، خانه کیک دلیمانجو، رستوران پاپیون و … را می‌توان نام برد که  در آن‌ها لحظات خوش و خاطره‌انگیزی را از صرف غذا و نوشیدنی های دلچسب رقم خواهید زد.

خیابان ستارخان

یکی دیگر از خیابان‌های معروف شیراز که برای قدم زدن و پیاده‌روی مناسب بوده خیابان ستارخان است. این خیابان از میدان بعثت تا بلوار مطهری کشیده شده است. وقتی در این خیابان قدم می زنید چشمانتان به نمایشگاه‌های خودروهای لوکس، رستوران‌ها وکافه‌های متنوع، فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعدد، باشگاه های ورزشی و سایر مراکز می افتد که از این نظر این خیابان امکانات مطلوبی را شهر شیراز دارد.

شاید قصد رفتن به باغ آباد عفیف را داشته باشید از این رو با قدم زدن در خیابان ستارخان و لذت بردن از پیاده‌روی و استشمام هوای پاک و دل‌انگیز به این باغ هم خواهید رسید؛ زیرا این باغ در کنار این خیابان قرار دارد. اگر در این خیابان قدم زدید و احساس خستگی کردید اصلا نگران نباشید زیرا در این جا کافه‌ها و رستوران‌های متعدد و متنوعی وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها و صرف نوشیدنی‌های سرد و گرم و خوردن انواع غذاهای دلچسب و خوش طعم خستگی قدم زدن از تنتان بیرون خواهد رفت. کافه‌هایی همانند کافه بال، کافی‌شاپ ‌دلسه، کافه برکه، کافه ژو و کافه کاوانی آماده استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگرانی است که در این خیابان قدم می‌زنند.

کلام آخر

خیابان‌هایی که در این مقاله معرفی شد بهترین خیابان‌های شیراز برای قدم زدن و پیاده‌روی هستند. اگر شما در آینده نزدیک قصد مسافرت به شیراز را دارید به شما توصیه می‌کنیم برای ساعاتی هم که شده است در این خیابان‌ها قدم بزنید تا حس آرامش و آسودگی خاصی را تجربه کنید.

نیاز نیست حتما به جاهای دیدنی بروید همین که در این خیابان‌ها قدم می زنید و موسیقی آرامش‌بخشی را حین تماشای جاذبه‌های آن گوش می‌کنید بی‌تردید برایتان لحظات مفرح و خیال‌انگیزی را ایجاد می‌کند که شاید نظیر آن را در هیچ جا تجربه نکرده باشید.