تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دیدنی های چادگان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم دیدنی های چادگان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی و تفریحی این شهر زیبا در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

اصفهان استانی در مرکز ایران است. مرکز این استان، شهر اصفهان می‌باشد. این استان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است. شهر اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. استان اصفهان یکی از مهم‌ترین استان های تاریخی کشورمان است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به اصفهان سفر می کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهرستان چادگان (Chadegan) یکی از شهرستان‌های استان اصفهان است. مرکز این شهرستان شهر چادگان است. آب و هوای مطبوع و معتدل همراه با طبیعت سرسبز و امکانات رفاهی مناسب، همگی دست به دست هم داده‌اند تا این مکان به یکی از زیبا‌ترین مناطق گردشگری برای توریست‌ها و همچنین اهالی استان اصفهان تبدیل شود. این شهر بر روی ارتفاعات قرار دارد و مثل نگینی سبز‌رنگ در استان اصفهان می‌درخشد. چادگان برای اصفهانی ها، حکم شمال برای تهرانی‌ها را دارد. در ادامه با جاهای دیدنی چادگان که به منطقه ای توریستی تبدیل شده است آشنا می شویم.

مکان های دیدنی چادگان

دهکده تفریحی زاینده رود

دهکده تفریحی زاینده رود یکی از زیباترین تفرج‌گاه‌های استان اصفهان است که در کنار سد چادگان و در ساحل دریاچه پشت سد با امکانات تفریحی فراوان و مناظر زیبا از طبیعت واقع شده است. در این مجموعه امکانات رفاهی از قبیل اسکله قایقرانی، زمین ورزش، مجموعه تجاری، رستوران، چایخانه سنتی و استخر به طور کامل راه‌اندازی شده است. در این دهکده بیش از هزار ویلای اقامتی وجود دارد.

دیدنی های چادگان
دیدنی های چادگان

دریاچه سد زاینده رود

دریاچه سد زاینده رود با مساحت ۴۵ کیلومتر مربع، در مجاورت شهر چادگان در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. ارتفاع این دریاچه حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا است. سد زاینده‌رود در سال ۱۳۴۹ خورشیدی روی رودخانه زاینده‌رود در استان اصفهان به منظور تأمین بخشی از آب آشامیدنی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، تأمین آب کشاورزی حوضه زاینده‌رود، کنترل سیلاب‌های فصلی و تولید برق ساخته شد. حجم مخزن این سد در بیشترین میزان ۱۴۷۰ میلیون مترمکعب و حجم مفید آن ۱۰۹۰ میلیون مترمکعب است. متأسفانه خشکسالی‌های سال‌های گذشته حجم آب ذخیره این سد را که تنها منبع تأمین‌کننده آب آشامیدنی ساکنان استان اصفهان و استان‌های همجوار است به شدت کاهش داده است.

16 e1614411780532

روستای انالوجه

روستای انالوجه در دامنه کوه دالانکوه در شهر چادگان قرار دارد. انالوجه به دلیل داشتن آب‌و‌هوای کوهستانی در تابستان بسیار خوش آب‌و‌هواست. طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای معتدل روستای انالوجه را به محل بسیار مناسبی برای گذراندن روزهای گرم تابستان تبدیل کرده است. اهالی روستای انالوجه ترک‌زبان‌اند و اصالتشان شیرازی است.

دیدنی های چادگان
دیدنی های چادگان

مشهد کاوه

آرامگاه کاوه آهنگر اسطوره شاهنامه، که قیام مردمی علیه ضحاک را رهبری کرد، در روستایی نزدیک به شهر چادگان قرار دارد. این روستا به نام مشهد کاوه یا مشهد آهنگران شناخته می‌شود و آب‌و‌هوای بسیار خوب و دلچسبی دارد. بازدید از مقبره کاوه و گشت‌و‌گذار در روستای کاوه آهنگر خاطره‌ای زیبا از سفر به چادگان را برایتان به جا می‌گذارد.

خانه معظم الملک

خانه معظم الملک خانه‌ای زیباست که در دوران قاجار ساخته شده و شناخته‌شده‌ترین جاذبه تاریخی شهر چادگان است. نقاشی و تزئینات داخلی خانه شبیه به خانه‌های اروپایی قرن گذشته است اما معماری بنا متناسب با آب‌و‌هوای منطقه است؛ مثلاً برای جلوگیری از سرمای شدید زمستان‌ جلوی دیوار اتاق‌ها شیشه‌های رنگی نصب کرده‌اند. در حیاط خانه حوض بزرگی قرار دارد که انعکاس نور شیشه‌ها در آب حوض، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد.

Copy 2 of A1CAE4E

امکانات رفاهی چادگان

چادگان اقامت‌گاه و رستوران‌های گوناگونی دارد و مجتمع‌های تفریحی آن با مواردی مانند ماهی‌گیری، غواصی، پینت‌بال، قایق‌رانی، کارتینگ، ماشین شارژی و پل معلق، میزبان خانواده‌ها و مسافران ایرانی هستند. مجموعه تفریحی چادگان با سکوهای نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری ، اسکله برای قایق‌رانی و قایق موتوری، از امکانات رفاهی چادگان به شمار می‌رود.

از دیگر امکانات موجود می‌توان احداث رستوران برای پذیرایی میهمانان، ساخت و راه‌اندازی استخری استاندارد برای آقایان و خانم‌ها، ساخت زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ‌پنگ، تله‌کابین و پیست‌های دوچرخه‌سواری، باند فرود هلیکوپتر و پروازهای نمایشی را نام برد.

از بهترین و پرآوازه‌ترین مکان‌های تفریحی چادگان می‌توان به دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود اشاره کرد که یکی از پرآوازه‌ترین اقامت‌گاه‌های چادگان و حتا ایران به شمار می‌رود. همان‌طور که بالاتر هم درباره‌اش گفتیم، این دهکده که در ساحل زاینده‌رود قرار دارد، دارای ۱۴۸۸ دستگاه ویلا و آپارتمان است و خدمات تفریحی بسیاری را مانند انواع سالن‌های ورزشی، پارک‌ها، سینماها و همچنین رستوران‌ها برای مهمانان خود ارایه می‌دهد.

دیدنی های چادگان
دیدنی های چادگان

سوغات چادگان

مسلما در جایی که از آب و هوای مناسب و زمین حاصلخیز برخوردار است، کشاورزی و دامداری رونق خوبی دارد‌. بهترین فراورده‌های باغی از مرغوب‌ترین سیب درختی تا زردآلو، انگور و گلابی، ثمره باغ‌های پر بار چادگان است‌. در مزارع هم غلات کشت می‌شوند و هم حبوبات. همچنین کشت دانه‌های روغنی و سیب‌زمینی نیز در این منطقه رواج دارد‌. فرآورده‌های لبنی مانند کشک محلی و قره‌قوروت، شیره انگور، گردو، بادام و باسلوق هم از سوغات چادگان هستند.

در گذشته‌های نزدیک، دستان هنرمند مردم به بافت قالیچه‌های بختیاری عادت داشت که متأسفانه در سال‌های اخیر از رونق سابق افتاده است. بافت جاجیم و گلیم و فرش‌های زیبا با نقوش و طرح شاه‌عباسی و ترنج در زمره صنایع دستی صادراتی چادگان به خارج از کشور قرار دارند‌.

چطور به چادگان برویم؟

اگر بخواهید از تهران به اصفهان سفر کنید، می‌توانید از طریق زمینی با ماشین و اتوبوس، و یا از قطار و هواپیما به این شهر زیبا و تاریخی بروید. سپس پس از آن که وارد اصفهان شدید، اگر از این شهر به سمت کوه صفه حرکت کنید و در مسیر ذوب آهن اصفهان قرار بگیرید، پس از کم‌وبیش ۱۲۰ کیلومتر رانندگی به چادگان خواهید رسید. بزرگ‌راه شماره ۶۲ که اصفهان را به غرب کشور پیوند می‌دهد، مسیر حرکت به سمت چادگان به شمار می‌رود. پس از کم‌وبیش ۴۲ کیلومتر رانندگی در این بزرگ‌راه، به خروجی شهر چادگان می‌رسید، که بعد از آن تقریبا ۳۵ کیلومتر با شهر فاصله دارید. پس از گذر از این مرحله، بالاخره به این شهر زیبا و چشم‌نواز خواهید رسید.

3262556b e2cc 4392 a471 834dad611785

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: