تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نکات مهم سفر به مالزی

قطعا وقتی قصد سفر به کشور یا منطقه ای را داریم باید پیش از سفر اطلاعات کافی در مورد آن مقصد داشته باشیم تا در روزهایی که قرار است در آن مقصد سپری کنیم دچار مشکل نشویم.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم نکات مهم سفر به مالزی را برای عزیزانی که قصد سفر به این کشور دارند آماده کرده ایم تا بتوانند با آگاهی از این موارد سفری به یاد ماندنی را در این کشور آسیایی تجربه کنند.

1: دین مردم مالزی

مردم در همه جای دنیا دین و اعتقادات خود را دارند و ما می بایست در سفر به کشورهای جهان از دین مردم و اعتقادات آن ها اطلاعات کافی داشته باشیم.اغلب مردم کشور مالزی مسلمان هستند و این کشور به عنوان یک کشور اسلامی شناخته می شود.حدود 60 درصد مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند که اکثر آن ها اهل سنت و از مذهب شافعی هستند.علاوه بر مسلمانان،افرادی با دین های دیگری مانند مسیحیت،بودیسم و کنفوسیوس نیز در این کشور در حال زندگی هستند و بر اساس قانون اساسی مالزی همه آن ها برای زندگی در این کشور از آزادی کامل برخوردارند.

اجاره روزانه خانه در تهران

مالزی

2:نیازی نیست انعام بدهید!

یکی دیگر از نکات مهم سفر به مالزی این است که نیازی به انعام دادن نیست.معمولا ما ایرانی ها عادت داریم وقتی به رستوران ها و یا کافه ها می رویم به کارکنان آنجا انعام می دهیم که کار زیبایی هم است.اما در کشور مالزی این رسم وجود ندارد و بیشتر رسوران های این کشور ده درصد حق سرویس و شش درصد مالیات دریافت می کنند که در منوی غذایی آن ها نیز درج شده است.یا مثلا زمانی که قصد رفتن به هتل را دارید یکی از خدمه چمدان های شما را حمل می کند؛نیازی به انعام دادن به این شخص نیست اما اگر خواستید این کار را بکنید حتما پیش از انجام با خود خدمه در این مورد صحبت کنید.


همچنین بخوانید : جاهای دیدنی مالزی


3:از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

سیستم حمل و نقل عمومی در مالزی پیشرفته و استفاده از ان آسان است و این یکی از نکات مهم سفر به مالزی تلقی می شود که برای رفت و آمد در شهرهای این کشور بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو،مونوریل و یا اتوبوس استفاده کنید.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی باعث می شود که در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید و همچنین اگر اطلاعاتی در مورد شهر و یا مقصد مورد نظر ندارد می توانید از باجه اطلاع رسانی کمک بگیرید.

حمل و نقل مالزی

4:آمادگی گرما و رطوبت را داشته باشید

در مطالب گذشته در مجله گردشگری هم اقلیم عنوان کردیم که پیش از سفر حتما آب و هوای مقصد مورد نظر را بررسی کنید و شناخت کافی در این مورد داشته باشید.این نکته در مورد مالزی هم همینطور است و نیاز است پیش از سفر از شرایط آب و هوایی اطلاعات کافی را داشته باشید.مالزی از دسته کشورهایی است که دارای آب و هوایی استوایی هستند و دمای هوا در این کشور معمولا بین 29 الی 32 درجه سانتی گراد است.در اغلب روزهای سال هوا در مالزی گرم است و و مواقعی که باران می بارد رطوبت بسیار بالا می رود.

5: لباس مناسب بپوشید

یکی دیگر از نکات مهم سفر به مالزی این است که لباس های مناسب برای سفر به این کشور را همراه با خود داشته باشید.اگر برای تفریح به مالزی سفر می کنید پیشنهاد می کنیم لباس های طبیعتگردی نیز همراه داشته باشید چراکه مالزی پز است از جنگل های زیبا که برای طبیعتگردی مناسب هستند.

همانطور که گفتیم دمای هوا در این کشور معمولا بالاست بنابراین لباس های راحت و تی‌شرت های آستین کوتاه و همچنین کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

6: ایالت پنانگ را فراموش نکنید

معمولا گردشگران ایرانی که به مالزی سفر می کنند به پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور می روند و شهر های دیگر را فراموش می کنند.اما اگر به آشپزی و شکم گردی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم از پنانگ که به عنوان پایتخت آشپزی مالزی شناخته می شود هم سفر کنید.

نکات مهم سفر به مالزی

در این شهر انواع غذاهای آسیای شرقی با طعم ها و شکل های مختلف به راحتی در دسترس شما هستند.این غذاها به قدری محبوب هستند که در اغلب رستوران ها صف های طولانی از مشتریان را خواهید دید و مشکل بزرگ این است که شاید مجبور باشید برای صرف غذا حدود 2 ساعت داخل صف منتظر باشید.

7:رعایت موارد بهداشتی در سفر به مالزی

رعایت موارد بهداشتی در سفر به مالزی از نکات مهم سفر به مالزی است که باید حتما مدنظر داشته باشید.پیشنهاد می کنیم پیش از سفر به این کشور حتما واکسن های چهارگانه فلج اطفال،سرخک،کزاز و دیفتری را تزریق کنید.همچنین در تهیه خوراک و غذاهای خیابانی دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید از برقراری روابط غیر مطمئن خودداری کنید.


حتما ببینید : برج های دوقلوی پتروناس در مالزی


8:امنیت در کشور مالزی

یکی از نکات مهم سفر به مالزی این است که امنیت در این کشور خوب است اما برای اینکه هیچگونه ممکن امنیتی برای شما رخ ندهد پیشنهاد می کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

  • سعی کنید محل اقامت خود را خارج از شهر انتخاب نکنید چراکه امنیت اطراف شهر کمتر از مرکز شهر است.
  • در مراکز خرید یا نقاط شلوغ شهر مراقب اموال شخصی خود باشید تا مورد کیف قاپی یا جیب زنی قرار مگیرید.
  • فکر قدم زدن در ساعات پایانی شب در مکان های خلوت را از سر خود بیرون کنید.

مقالات بیشتری بخوانید