تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پرهزینه نیست. اما اگر میخواهید با موفقیت در خارج از کشور تحصیل کنید، باید هزینه‌ها را به درستی برآورد کنید و مطمئن شوید که میتوانید این هزینه‌ها را پوشش دهید. با مطالعه ادامه مطلب با هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان آشنا خواهید شد.

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

طبق گزارش‌ها و آمار هزینه ماهانه زندگی دانشجویان بین المللی مقیم آلمان ممکن است  800 تا 1000 یورو در ماه باشد. میانگین هزینه‌ای که دانشجویان متحمل میشوند، حدود 861 یورو در ماه یا 10332 یورو در سال است.

اجاره روزانه خانه در تهران

در ادامه به تفصیل هزینه‌های زندگی در طول تحصیل در آلمان آمده است:

هزینه تحصیل دانشجو در آلمان

آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلی پرطرفدار، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متعددی دارد. اکثر دانشگاه های آلمان دولتی هستند با این حال دانشگاه های خصوصی هم در این کشور وجود دارند که دوره‌های بین المللی را ارائه می‌دهند. از سال 2014 در آلمان قانون پرداخت اپلیکیشن فی یا شهریه برای همه دانشجویان اعم از دانشجویان داخلی و خارجی لغو شد. این قانون فقط برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه شده و در دانشگاه‌های دولتی قابل اجرا است. البته دانشجویان باید هزینه های اداری را پرداخت کنند.

هزینه تحصیل دانشجو در آلمان

به یاد داشته باشید که ممکن است لازم باشد هزینه‌های مربوط به مدارک و امتحانات احتمالی را پرداخت کنید. همچنین اغلب هزینه هایی برای خود دوره آموزشی وجود دارد که باید با استفاده از روش های پرداخت ارزی به صورت آنلاین پرداخت کنید. خدماتی وجود دارد که میتواند به شما در پرداخت این هزینه‌ها در ایران با استفاده از روش‌های پی پال یا مستر کارت کمک کند. دانشگاه هم هزینه‌هایی برای بررسی و مدیریت مدارک درخواست شما دریافت می‌کند. درخواست شما تنها پس از پرداخت هزینه قابل بررسی است.

دانشگاه‌های خصوصی مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان هستند. در بیشتر موارد موسسات خصوصی هزینه های مشابهی برای دوره های خود دریافت میکنند و به طور منظم با تغییرات احتمالی آنها را بررسی میکنند.

در این بخش به هزینه‌های ادراری که دانشجویان باید در طول اقامت تحصیلی خود در آلمان بپردازند اشاره می‌کنیم.

هزینه تحصیل/ هزینه اداری

نوع دانشگاه

250-300 یورو دانشگاه دولتی
20000-35000یورو

دانشگاه خصوصی

هزینه های اقامتگاه دانشجویی در آلمان

بالاترین هزینه زندگی در آلمان مربوط به مسکن است. اقامتگاه های کم هزینه برای دانشجویان بین المللی شامل اجاره خوابگاه یا یک آپارتمان مشترک می‌شود. دانشجویان همچنین میتوانند یک آپارتمان یک اتاقه اجاره کنند. در ادامه به هزینه های اقامتگاه های دانشجویی در آلمان اشاره می‌کنیم:

  • زندگی در یک آپارتمان تک اتاقه: 390 یورو درماه
  • اجاره یک آپارتمان مشترک: 365 یورو در ماه
  • زندگی در خوابگاه دانشجویی: 250 یورو درماه

اتاق‌های خوابگاه دانشجویی یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان است. بر اساس DAAD بیش از 40 درصد از دانشجویان بین المللی در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنند. دومین گزینه پرطرفدار اجاره آپارتمان مشترک است که 30 درصد دانشجویان این کار را می‌کنند. خدمات ماهانه مانند برق، گاز، گرمایش و اینترنت میتوانند بین 100 تا 200 یورو به هزینه‌های ماهانه دانشجویان اضافه کنند.

هزینه های اقامتگاه دانشجویی در آلمان

هزینه‌های غذا برای دانشجویان بین المللی در آلمان

به عنوان یک دانشجو باید ماهانه حدود 170 یورو برای غذا هزینه پرداخت کنید. اگر به دنبال قیمت‌های پایین‌تر هستید فروشگاه‌های ارزان‌تری مانند Lidl، Aldi و Netto را امتحان کنید.

اگر می‌خواهید هر چند وقت یکبار در رستوران شام بخورید باید برای رفتن به یک رستوران ارزان 10 یورو هزینه کنید. یک وعده غذایی کامل برای دو نفر در یک رستوران متوسط حدود 45 یورو هزینه دارد. برای یک نوشابه اضافه هم باید 3 یورو پرداخت کنید.

هزینه های تفریح و حمل و نقل

برای اقامت در یک کشور خارجی به ویژه آلمان لازم است سبک زندگی مردم آنجا را تجربه کنید. دانشجویان می‌توانند با رفتن به رستوران‌های متنوع و دیدن جاذبه های مختلف دیگر می‌توانند از فرهنگ آن کشور لذت ببرند.

لذت بردن از چنین فرهنگی ممکن است پرهزینه به نظر برسد اما برعکس دانشجویان میتوانند زندگی اجتماعی آلمان را با هزینه های نسبتا کم تجربه کنند. معمولا دانشجویان میتوانند 150 تا 250 یورو در ماه برای تفریح، غذا و نوشیدنی هزینه کنند. اما این بستگی به سبک زندگی دانشجو دارد.

از نظر حمل و نقل یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در آلمان دسترسی نامحدود به امکانات حمل و نقل مانند تراموا و سایر وسایل حمل و نقل عمومی است. با داشتن کارت دانشجویی آلمان میتوانید به صورت رایگان از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اما تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل ممکن است نسبتا پرهزینه باشند.

حساب بلوکه شده برای اثبات داشتن پول کافی در آلمان

دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا مانند ایران باید برای گرفتن ویزای دانشجویی توان مالی خود را اثبات کنند. برای این کار میتوان یک حساب بانکی بلوکه شده بین المللی را نشان داد.

متقاضی ویزای دانشجویی باید قبل از سفر یا ورود به آلمان یک حساب بلوکه شده باز کند. این مبلغ را باید با مقامات محلی آلمان بررسی کنید.

حساب بلوکه شده یک حساب ویژه است که متقاضی باید حداقل 10332 یورو در آن سرمایه داشته باشد تا ثابت کند که از امکانات کافی برای تامین هزینه های زندگی خود در سال اول تحصیل برخوردار است. این مبلغ تا زمان ورود دانشجو به آلمان در بانک بلوکه میماند.

دانشجو پس از ورود به آلمان مجاز به برداشت حداکثر 861 یورو در ماه خواهد بود. دانشجو تنها در صورتی مجاز به برداشت پول بیشتری خواهد بود که مبلغی بالاتر از 10332 یورو انتقال داده باشد.

منبع: مقالات سایت خدمات پرداخت آنلاین یونیفی