تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

زندگی در خانه‌ای با طرح و شکل کارتونی رویایی است که بیشتر ما در کودکی داشته‌ایم. دیدن یک خانه که ظاهری شبیه به خانه‌های کارتونی داشته باشد و از طرح و نمای ساختمان گرفته تا رنگی که برای دیوارهای آن استفاده می‌شود، دقیقا شبیه به یک کارتون یا خانه‌ای در انیمیشن‌ها باشد برای همه جذابیت دارد. اگر تصور می‌کنید چنین خانه‌ای تنها در کارتون‌ها قابل مشاهده است، سخت در اشتباهید. اگر تجربه سفر به آلمان را داشته باشید یا با این کشور آشنا باشید احتمالا در مورد هپی ریتزی براونشوایگ شنیده‌اید. این ساختمان خاص و متفاوت در آلمان دقیقا شبیه به چیزی است که بیشتر ما در رویا تصور کرده‌ایم. یک خانه که از دور حال و هوای زندگی در کارتون‌ها را در شما به وجود می‌آورد. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم مطالب بیشتری در مورد این خانه زیبا خواهیم گفت.

هپی ریتزی کجاست؟

در کشور آلمان و در شهر براونشوایگ یک جاذبه گردشگری متفاوت وجود دارد که همه افرادی که به آلمان سفر می‌کنند، برای دیدن این جاذبه برای رفتن به این شهر هم برنامه‌ریزی می‌کنند. این جاذبه گردشگری که هپی ریتزی (Happy Rizzi House) نام دارد، یک ساختمان چند طبقه در یکی از خیابان‌های براونشوایگ است که ظاهری متفاوت با تمام ساختمان‌ها و کاملا فانتزی دارد. تصور شما از ساختمان‌های فانتزی چیست؟ یک ساختمان با رنگی متفاوت یا معماری خاص و استفاده از المان‌های عجیب و غریب؟ هپی ریتزی براونشوایگ همه این موارد را یکجا دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

دیوارهای این ساختمان زیبا به جای رنگ آمیزی با یک رنگ خاص یا طراحی با مدل‌های رایج طراحی نما ساختمان، با نقاشی‌های کارتونی طراحی و زیباسازی شده است. نقاشی‌های کارتونی با رنگ‌های جذاب مانند زرد، قرمز و نارنجی در همه قسمت‌های این ساختمان به چشم می‌خورند. جالب است بدانید که نقاشی‌های کشیده شده روی اون ساختمان یک طرح ثابت نیستند و در هر بخش از ساختمانی طرحی خاص و متفاوت روی دیوارها کشیده شده است.

هپی ریتزی براونشوایگ

طراح و معمار هپی ریتزی

هپی ریتزی از ابتدا یک ساختمان با ویژگی فعلی نبود. در واقع این ساختمان هم مانند دیگر ساختمان‌ها ابتدا به شکل عادی ساخته شد و حتی اگر به معماری اصلی ساختمان دقت کنید متوجه خواهید شد که این ساختمان با هدف اداری ساخته شده است. در و پنجره ها در این ساختمان مطابق با پنجره‌های ساختمان‌های اداری استفاده شده‌اند و این موضوع نشان از کاربری غیر مسکونی این ساختمان دارد. معمار اصلی هپی ریتزی براونشوایگ کنراد کلاستر نام دارد که به طراحی و ساخت سازه‌های اداری مشهور است.

در سال 2012 اما نقاشی معروف که هیچ وقت صاحب سبک نشد اما به دلیل شیوه خاص طراحی‌های خود شهرت زیادی داشت، تصمیم گرفت این ساختمان را از حالت سرد و بی‌روح خود خارج کرده و به جایی متفاوت تبدیل کند. جیمز ریتزی، نقاشی معروف که قبل‌تر هم ایده‌ها و تجربه‌هایی از طراحی به سبک کارتون داشت شروع به طراحی این ساختمان کرد. اطلاعات دقیقی در این مورد که نقاشی این ساختمان چقدر زمان برده وجود ندارد اما چیزی که مشخص است، طراحی ساختمانی که صفر تا صد آن با نقاشی‌های کارتونی زیباسازی شده کاری سخت و زمان‌بر است.

هپی ریتزی

ویژگی‌های هپی ریتزی براونشوایگ

از ویژگی‌های اصلی هپی ریتزی براونشوایگ می‌توان به رنگبندی نقاشی‌های آن اشاره کرد. در رنگ‌ دیوارهای این ساختمان، رنگ‌های خنثی و تیره به ندرت به چشم می‌خورند و بیشتر رنگ‌های جذاب و متفاوت آن چشمگیر هستند. طراحی‌های این ساختمان، طرح‌ها و نقاشی‌هایی هستند که در کارتون‌ها مشاهده می‌شوند. چند پرنده در دیوارهای جانبی، ماه، ستاره، ابر، خورشید و چشمان کارتونی که محیط اطراف را مشاهده می‌کنند از نمونه طرح‌هایی هستند که روی دیوار این سازه کشیده شده‌اند.

رنگبندی این سازه، دیگر موضوع جذاب در مورد آن است. در این سازه رنگ‌های شاد مانند صورتی، آبی، بنفش، قرمز، زرد و نارنجی بیشتر استفاده شده است و طرح‌هایی که روی دیوارها کشیده‌ شده‌اند هم بیشتر از همین زمینه رنگی هستند. البته همه چیز در این ساختمان به نقاشی‌ها محدود نمی‌شود و روی پشت بام آن چند المان شبیه به آبنبات یا قلب‌های رنگی وجود دارد که جذابیت این سازه را دو چندان کرده‌اند.

در ابتدا تصور می‌شد که این سازه چندان مورد استقبال قرار نگیرد و این تصور اشتباه نبود. اما به مرور زمان و با جلب توجه مخاطبان و مردم نسبت به طراحی این سازه، اهمیت آن بیشتر شد. تا جایی که علاوه بر ساختمان اصلی بعضی از ساختمان‌های اطراف هم با این سبک طراحی و نقاشی شدند. امروزه هپی ریتزی براونشوایگ را جزو جاذبه‌های اصلی گردشگری آلمان معرفی می‌کنند.

هپی ریتزی براونشوایگ

چرا باید از هپی ریتزی دیدن کرد؟

به عنوان یک گردشگر شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید از هپی ریتزی براونشوایگ دیدن کنید و این جاذبه چه چیز خاصی دارد. عکاسی یکی از کارهایی است که در طول سفر انجام می‌شود و چه بهتر که زمینه انجام این کار طرحی خاص و متفاوت باشد که مخصوص یک کشور است و در جای دیگری از دنیا قابل مشاهده نیست. بنابراین اولین مزیت بازدید از هپی ریتزی را می‌توان امکان عکاسی در کنار آن عنوان کرد. بازدید از این ساختمان برای طراحان گرافیک، معمارها و نقاشان هم خالی از لطف نیست تا با طراحی دیواری عظیم این ساختمان ایده‌های جدید و متفاوتی برای ادامه کار خود پیدا کنند.

با این حال تنها دلیل بازدید از این ساختمان عوامل گفته شده نیست. این شهر زیبا در کشور آلمان جاذبه‌های طبیعی زیادی در اطراف خود دارد و اگر برای بازدید از این خانه کارتونی به آلمان سفر کنید، امکان بازدید از تمام جاذبه‌های این شهر هم برای شما وجود خواهد داشت.

هپی ریتزی آلمان

دسترسی به هپی ریتزی براونشوایگ

برای دسترسی به این خانه زیبا ابتدا باید به شهر براونشوایگ برسید. برای رفتن به این شهر روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها رفتن با قطار است. براونشوایگ در مسیر خط راه آهن برلین- فرانکفورت قرار دارد و اگر سوار این قطار شوید، می‌توانید در ایستگاه براونشوایگ پیاده شده و باقی مسیر را با خودرو یا اتوبوس طی کنید. البته قطار تنها راه رسیدن به این شهر نیست. از بزرگراه برلین- هانفور هم می‌توان به براونشوایگ رسید.

حرف آخر | هپی ریتزی براونشوایگ

آلمان کشوری است که به صنعتی بودن معروف است، اما مردم آن علاقه زیادی به هنر دارند و این علاقه را می‌توان در بخش‌های مختلف این شهر مشاهده کرد. یکی از جاهایی که جلوه علاقه مردم آلمان به هنر در آن قابل مشاهده است، جاذبه هپی ریتزی براونشوایگ یا خانه کارتونی است که به شادترین ساختمان دنیا هم شهرت دارد. برای بازدید از این خانه زیبا باید به آلمان سفر کنید و بعد از رسیدن به برلین به شهر براونشوایگ بروید. بازدید از این سازه جذاب خاطره‌ای متفاوت از سفر شما به آلمان را برای شما ایجاد می‌کند.