تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشور آلمان به زبان نسبتا سخت و اقتصاد فوق‌العاده قوی شهرت دارد و کمتر کسی با جاذبه‌های گردشگری این کشور آشنایی دارد. این در حالی است که جاهای دیدنی آلمان بسیار زیاد هستند و بعضی از آن‌ها به حدی خاص هستند که تجربه بازدید از آن‌ها را هرگز فراموش نخواهید کرد. اگر قصد سفر توریستی به کشوری را دارید و هنوز جای خاصی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نکرده‌اید، با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا کشور زیبای آلمان را همراه با بیشتر جاهای دیدنی آن به شما معرفی کنیم. معرفی این مقاله کمک می‌کند که انتخاب آلمان به عنوان مقصد سفر ساده‌تر شده یا اگر قصد سفر به این کشور را دارید با اطلاعات دقیق‌تری برای آن برنامه‌ریزی کنید.

معرفی کشور آلمان؛ سرزمین ژرمن‌ها

آلمان، سرزمین توتن یا سرزمین شاعران و متفکران که به نام کشور ژرمن‌ها هم شناخته می‌شود، یکی از مدرن‌ترین کشورها در قاره اروپا است. این کشور با 9 همسایه، لقب کشوری با بیشترین تعداد همسایه در اروپا را هم به خود اختصاص داده‌ است. جمعیت کشور آلمان نسبت به بسیاری از کشورها در اتحادیه اروپا بیشتر است. طبق آخرین آمارها، در حال حاضر چیزی حدود 81 میلیون نفر در آلمان زندگی می‌کنند که تقریبا با کشور ما برابری می‌کند. این کشور که تاریخچه‌ای طولانی و مهم دارد، دارای 16 ایالت یا استان است.

اجاره روزانه خانه در تهران

هر کدام از ایالت‌های آلمان داستان متفاوتی دارند و فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده‌اند تا آلمان کنونی ایجاد شود. کشور آلمان علاوه بر همه موارد گفته شده در بالا، مقصد مهاجرتی بسیاری از متقاضیان انجام این کار هم هست. همه ساله افراد زیادی از طریق ویزاهای مختلف به این کشور سفر می‌کنند که یکی از آن‌ها دریافت ویزای توریستی و سفر به عنوان یک گردشگر برای بازدید از جاهای دیدنی آلمان است.

جاهای دیدنی آلمان

مزایای سفر توریستی به آلمان

در میان کشورهای مختلفی که سفر توریستی به آن‌ها تجربه‌ای جذاب و متفاوت خواهد بود، آلمان یک از کشورهای است که سفر به آن توصیه می‌شود. از مزایای سفر توریستی به این کشور می‌توان به امکان بازدید از انواع جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی آلمان اشاره کرد. همچنین با سفر توریستی می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد کشور آلمان کسب کنید تا در صورت تمایل به مهاجرت با دیگر روش‌ها، این کار برای شما ساده‌تر انجام شود. به علاوه نزدیکی آلمان به حداقل 9 کشور دنیا کمک می‌کند که علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری آلمان، از چند کشور معروف و محبوب دیگر هم دیدن کنید که البته این موضوع به نوع ویزای شما بستگی دارد.

معرفی جاهای دیدنی آلمان

آلمان کشوری بسیار زیبا است و به عنوان یک مقصد گردشگری، جاهای زیادی برای دیدن دارد. جاهای دیدنی آلمان تشکیل شده از بناهای تاریخی و به جا مانده از گذشته‌های دور این کشور و طبیعت بکر آن هستند که بازدید از آن‌ها برای همه گردشگران جذابیت دارد. هر چند آلمان نسبت به دیگر کشورهای دنیا به عنوان یک مقصد توریستی کمتر شناخته شده است اما جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و تفریحی این کشور کمتر از دیگر کشورهای اروپایی نیست و با یک برنامه‌ریزی درست و تحقیق در مورد این جاذبه‌ها می‌توان سفری خاطره‌انگیز در این کشور داشت.

گزینه‌های تفریح و گردش در این کشور کم نیستند و از بناهای قرون وسطایی بسیار زیبا گرفته تا رستوران‌هایی که خوشمزه‌ترین غذاهای محلی آلمان در آن سرو می‌شوند، هر کدام جاذبه‌ای برای یک سفر گردشگری متفاوت هستند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین جاهای دیدنی آلمان که به عنوان یک گردشگر باید از آن‌ها دیدن کنید را معرفی خواهیم کرد.

کلیسای جامع کلن

زمانی که از سبک‌های خاص معماری صحبت می‌شود، سبک گوتیک به عنوان یکی از اولین گزینه‌ها مطرح می‌شود. این سبک قرون وسطایی معماری، با داشتن طاق‌های هرمی، پشت‌بندهای معلق و شیشه‌های بلند رنگی زیبایی خاصی به بناها می‌دهد و حسی آشنا در بیننده ایجاد می‌کند. سبک گوتیک به حدی خاص و متفاوت است که بیشتر بناهای ساخته شده بر پایه آن جز بناهای معروف و شناخته شده در دنیا هستند.

 از جمله این بناها می‌توان به کلیسای جامع کلن در کشور آلمان اشاره کرد. این کلیسا که یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور هم هست، معروف‌ترین بنای ساخته شده با معماری گوتیک است. ساخت این کلیسای خاص که نمونه آن نه فقط در آلمان بلکه در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود، چیزی حدود 6 قرن زمان برده است. البته استفاده از سبک گوتیک در معماری این کلیسا تنها عامل شهرت آن نیست. کلیسای جامع کلن به بلندترین کلیسای دو برجی و داشتن رتبه سوم در میان بلندترین کلیساهای جهان هم شهرت دارد. آخرین آمارها نشان دهنده این است که روزانه 20 هزار گردشگر از این کلیسا که در حال حاضر فعالیت هم دارد، بازدید می‌کنند. بنابراین می‌توان قلب پر بازدیدترین بنای تاریخی آلمان را نیز به این کلیسا اختصاص داد.

کلیسای جامع کلن

کاخ شورین

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلمان کاخ شورین است. این کاخ زیبا که از جذاب‌ترین دیدنی‌های این کشور هم است، قدمتی بیش از 7 قرن دارد. کاخ شورین در جزیره‌ای به شکل قلب و در نزدیکی دریاچه شورین قرار دارد. کاخ شورین از نظر معماری جذابیت زیادی دارد، به همین دلیل بیشتر پادشاهان قدیمی در آلمان، این کاخ را برای زندگی و اقامت خود انتخاب می‌کردند. این کاخ امرزه به عنوان یک موزه استفاده می‌شود و گردشگرانی که به آلمان سفر می‌کنند با بازدید از آن می‌توانند با بخشی از تاریخچه کشور آلمان آشنا شوند. البته بخش‌هایی از این کاخ به دفاتر پارلمانی هم اختصاص داد که بازدید از این بخش‌ها جز موزه نیست و برای گردشگران ممنوع است.

کاخ شورین

هولستون تور

هولستون یا هولستن تور، دروازه‌ای قدیمی در کشور آلمان و یکی از دو دروازه‌ای است که در شهر لوبک این کشور باقی مانده است. این دروازه هم جز بناهایی است که آثار معماری گوتیک در آن مشاهده می‌شود و همین مسئله آن را به بنایی خاص و با اهمیت از لحاظ معماری تبدیل کرده است. این دروازه اکنون موزه‌ای در لوبک است و علاوه بر نماد شهر لوبک، یکی از توریستی‌ترین جاذبه‌های کشور آلمان نیز هست.

هولستون تور

یادواره نبرد ملت‌ها

هر کدام از شهرهای آلمان بخشی از تاریخچه این کشور را در خود جای داده‌اند و شهر زیبا و صنعتی لایپزیگ هم از این قاعده، مستثنی نیست. در این شهر بزرگ که جز مهم‌ترین شهرهای ایالت زاکسن در شرق کشور آلمان نیز هست، بناهای تماشایی زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها جز مهم‌ترین جاهای دیدنی آلمان هستند و یکی از آن‌ها، بنای یادواره نبرد ملت‌ها است.

 این بنا که نماد شهر لایپزیگ هم هست، یادواره‌ای از نبرد لایپزیگ، یکی از نبردهای بزرگ دوران ناپلئون در قرن 19 میلادی است و به احترام بیش از 100 هزار سربازی که در جریان این نبرد کشته شدند، احداث شده است. این نماد نشانه مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی سربازان آلمانی است که جان‌فدایی آن‌ها در نهایت به عقب‌نشینی ناپلئون منجر شده است. بخشی از این بنای تاریخی به موزه‌ای اختصاص دارد که در آن سردیس‌هایی از سربازان و آثار به جامانده از نبرد نگهداری می‌شود.

یادواره نبرد ملت‌ها

قصر نوی شواین اشتاین

قصر نوی شواین اشتاین یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور آلمان است که بخشی از شهرت آن به دلیل اسم سخت آن است. این قلعه که در قرون وسطی ساخته شده، در بخش جنوب غربی ایالت بایرن قرار دارد. احداث این بنا به دستور پادشاه لودویگ که علاقه زیادی به معماری قرن نوزدهم داشت، آغاز شد اما این پادشاه مشهور در آلمان هیچگاه موفق به استفاده از این بنا نشد زیرا مرگ پادشاه با فاصله کمی بعد از پایان احداث قلعه اتفاق افتاد. این بنا امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری آلمان است که همه روزه افراد زیادی برای عکاسی و گردش به آن مراجعه می‌کنند. با آمار روزانه 6000 گردشگر در روز، این بنا هم جز بناهای پربازدید در کشور آلمان است.

قصر نوی شواین اشتاین

برشتش گادن

بیشتر موارد گفته شده به عنوان جاهای دیدنی آلمان تا اینجا بناهای تاریخی بودند اما کشور آلمان به لطف آب و هوای خوب، طبیعتی بکر و زیبا هم دارد که بازدید از آن‌ها به عنوان یک جاذبه گردشگری، تجربه‌ای متفاوت خواهد بود. شهر کوهستانی برشتش گادن یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری این کشور است که به دلیل منظره بی‌نظیر و چشم‌انداز فوق‌العاده، اهمیت زیادی دارد. این شهر زیبا تفریح‌گاه تابستانی هیتلر نیز بود و این مطلب اهمیت آن را از نظر تاریخی دو چندان می‌کند. بسیاری از ساختمان‌های این شهر از زمان جنگ جهانی باقی مانده‌اند و ساختمان اصلی آن امروزه به عنوان موزه آشیانه عقاب، برای بازدید گردشگران آماده شده است.

برشتش گادن

دروازه براندنبورگ

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری خاص کشور آلمان، دروازه براندنبورگ است. این دروازه تنها دروازه‌ای است که در شهر برلین، مهم‌ترین شهر آلمان قرار دارد و بر خلاف بسیاری از سازه‌های قدیمی آلمان با معماری گوتیک ساخته نشده است. سبک معماری این دروازه که در قرن 18 میلادی ساخته شده، معماری نئوکلاسیک است و این مسئله یکی از موارد جذابیت دروازه براندنبورگ است. در حال حاضر این دروازه به عنوان نماد اتحاد دو بخش شرقی و غربی آلمان شناخته می‌شود و به عنوان یکی از نمادهای صلح در اتحادیه اروپا هم از آن یاد می‌شود.

دروازه براندنبورگ برلین

شهر هایدلبرگ

از دیگر جاهای دیدنی آلمان می‌توان هایدلبرگ را نام برد. این شهر که یکی از مقاصد اصلی مهاجرت تحصیلی آلمان نیز هست، چشم‌اندازی خیره کننده دارد. هایدلبرگ در نزدیکی رودخانه نکار واقع شده و دور تا دور آن را جنگل‌های زیبا و سرسبز پوشانده است. اگر از دور به این شهر نگاه کنید قلعه‌ای آجری و قرمز رنگ را با پس زمینه درختان سرسبز و رودخانه‌ای که بخش‌هایی از آن در تصویر مشخص است، مشاهده خواهید کرد. این منظره که شبیه به کارت پستال، توصیف اصلی شهر زیبای هایدلبرگ در آلمان است. وجود قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان در این شهر و آمار بالای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در آن، این شهر را علاوه بر جاذبه‌ای گردشگری به منطقه‌ای چند ملیتی و چند فرهنگی در آلمان نیز تبدیل کرده است.

شهر هایدلبرگ

ارتفاعات هارتس، بکرترین مورد از جاهای دیدنی آلمان

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلمان که به عنوان جاذبه گردشگری این کشور هم شناخته می‌شود، ارتفاعات هارتس است. هارتس رشته کوهی با عمر 400 میلیون سال است که در طول آن می‌توان مناظر دیدنی بسیار زیادی را مشاهده کرد. دامنه‌های سرسبز با گل‌ها و گیاهان خاص و فصلی، خانه‌های سنتی که در دامنه و کوهپایه‌های این رشته کوه قرار دارند، قله‌های برفی و گونه‌های جانوری که در بخش‌هایی از این ارتفاعات زندگی می‌کنند، همگی این منطقه را به یکی از توریستی‌ترین مناطق آلمان تبدیل کرده‌اند. یکی از نکاتی که بازدید از ارتفاعات هارتس آلمان را به یادماندنی‌تر می‌کند، امکان استفاده از قطار قدیمی و معروف بخار در خط راه‌آهن هارتس برای رسیدن به این منطقه زیبا است.

ارتفاعات هارتس

کلیسای آخن

از دیگر بناهای تاریخی-مذهبی کشور آلمان که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور هم شناخته می‌شود و همه روزه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند، کلیسای آخن را می‌توان نام برد. این کلیسای زیبا و قدیمی در مرز میانی آلمان، هلند و بلژیک قرار دارد و ساخت آن در قرن هشتم میلادی آغاز شده است. این کلیسای زیبا و قدیمی چیزی حدود 600 سال، محل تاجگذاری رسمی پادشاهان آلمانی بوده است. یکی دیگر از نکاتی که این کلیسا را به منطقه‌ای خاص برای گردشگری و بازدید توریست‌ها تبدیل می‌کند، آثاری است که در آن نگهداری می‌شوند. تخت پادشاهی معروف شارلمانی و لوسترهای باربوسا دو مورد از معروف‌ترین آثاری هستند که در کلیسای آخن نگهداری می‌شوند.

کلیسای آخن

جزیره زیلت

از دیگر جاهای دیدنی آلمان که بازدید از آن برای گردشگران جذابیت زیادی دارد، می‌توان جزیره زیلت را نام برد. این جزیره شمالی‌ترین جزیره در این کشور است که با چیزی حدود 40 کیلومتر ساحل شنی جزو زیباترین جزایر آلمان محسوب می‌شود. بسیاری از مردم آلمان برای سفری تفریحی و کوتاه مدت این جزیره را انتخاب می‌کنند و توریست‌ها و گردشگران هم برای استراحتی در طول سفر خود به این جزیره سفر می‌کنند.

جزیره زیلت

شهر اشتوتگارت

هر چند بیشتر ما اشتوتگارت را به عنوان یک شهر صنعتی در آلمان می‌شناسیم اما این شهر یکی از گزینه‌های مناسب برای اقامت گردشگرانی است که به آلمان سفر می‌کنند. مردم این شهر بسیار صمیمی هستند و رفتار خوبی با گردشگران دارند و همین مسئله موجب می‌شود که بیشتر گردشگران این شهر را به عنوان مقصد اصلی اقامت خود انتخاب کنند. موزه‌های شگفت‌انگیز، طبیعت زیبا و بناهای به جا مانده از زمان‌های قدیم از جمله جاذبه‌هایی هستند که با اقامت در این شهر دوست‌داشتنی می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. به علاوه اشتوتگارت یکی از گزینه‌ها متفاوت برای صرف غذاهای محلی آلمان است. تا جایی که می‌توان گفت طعم غذاهایی که در رستوران‌های محلی این شهر سرو می‌شود را در هیچ جای آلمان پیدا نخواهید کرد.

شهر اشتوتگارت

شهر برمن

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلمان، شهر برمن است. این شهر جذاب هم مردمی صمیمی و مهربان دارد اما جذابیت برمن به مردم محلی آن نیست. شهر برمن ترکیبی از مدرنیته و سنتی است و این موضوع در هر چیزی که در این شهر وجود دارد قابل مشاهده است.  از سیستم حمل و نقل گرفته تا معماری ساختمان‌ها در برمن ترکیبی از سنت‌ها و مدرنیته هستند. بعضی از کوچه‌های این شهر بافت کاملا سنتی دارند و بعضی دیگر آنقدر امروزی و مدرن هستند که در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم نمونه آن‌ها قابل مشاهده نیست. با بازدید از این شهر زیبا یا اقامت در آن، در طول مدت گردش در آلمان می‌توانید تفریحاتی مانند بازدید از موزه‌های تاریخی، غذا خوردن در رستوران‌های خاص، غواصی در دریا و تفریحات خاص شبانه را تجربه کنید.

شهر برمن

جنگل سیاه

بدون اغراق یکی از خاص‌ترین و دلهره‌آور‌ترین جاهای دیدنی آلمان، جنگل سیاه است. این جنگل معروف در رشته کوه شوارتزوالد قرار دارد و به دلیل داشتن انبوهی از درختان کاج با رنگ سبز تیره با این اسم شناخته می‌شود. جنگل سیاه یکی از نقاط دیدنی این کشور است که برای هیجان بیشتر در بازدید از آن، توصیه می‌شود که در فصل‌های بارانی از آن دیدن کنید.

در فصل‌های بهار و پاییز که هوا خنک و بارانی است، محیط مرطوب جنگل با مه همراه است و این مسئله در کنار رنگ سبز تیره درختان کاج، منظره‌ای هیجان‌انگیز برای جنگل ایجاد می‌کند. البته همه چیز در مورد این جنگل ترسناک نست و در اطراف آن محل‌هایی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا در دریاچه کوچک کوهستانی آن اختصاص داده شده است. همچنین در این جنگل چشمه‌های آب گرمی وجود دارد که همه ساله گردشگران زیادی را برای تجربه این آب گرم، به این جنگل می‌کشانند.

جنگل سیاه

میدان الکساندر

میدان الکساندر پلاتس یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری آلمان است که در دوران حکومت دموکراتیک ساخته شده است. این میدان به دلیل المان‌های خاصی که دارد مشهور است و جز جاذبه‌های گردشگری کشور آلمان و شهر برلین محسوب می‌شود.

میدان الکساندر

جزیره روگن

جزیره صخره‌ای روگن آخرین مورد از جاهای دیدنی آلمان است که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم. این جزیره در دریای بالتیک قرار دارد و به دلیل صخره‌های گچی خود شهرت زیادی دارد. این صخره‌ها در برخورد با آب دریا شکل‌های دیدنی پیدا کرده‌اند و منظره پشت آن‌ها جنگ بکر و زیبایی است که زیبایی جزیره را دو چندان می‌کند. بازدید از این جزیره در همه ماه‌های سال امکان‌پذیر است اما فصل تابستان به دلیل آب و هوای بهتر، زمان مناسب‌تری برای بازدید از این جزیره زیبا است.

جزیره روگن

نکات لازم بازدید از جاهای دیدنی آلمان که هر گردشگری باید بداند

برای سفری به یادماندنی به کشور آلمان و تبدیل شدن خاطره بازدید از جاهای دیدنی آلمان، به یکی از بهترین تجربه‌های سفر، نیاز است که با برخی مسائل در مورد سفر به این کشور آشنا باشید. یادگیری حدودی زبان این کشور یا تسلط به زبان انگلیسی کمک می‌کند که رفت و آمد در شهر و بازدید از جاذبه‌های آن برای شما ساده‌تر شود. همچنین در صورت سفر توریستی به آلمان بهتر است همیشه پول نقد به اندازه مناسب حمل کنید و باقی پول خود را به صندوق‌های امانات هتل بسپارید اما دو نکته مهم دیگر هم در مورد سفر به این کشور و بازدید از جاذبه‌های آن وجود دارد که یکی بهترین زمان سفر و دیگری اخذ ویزای توریستی یا مجوز سفر به آلمان است.

بهترین زمان سفر به آلمان

برای اینکه بازدید از جاهای دیدنی آلمان را به یکی از خاطرات خوب خود تبدیل کنید، نیاز است که در بهترین زمان سال به این کشور سفر کنید. هر چند این کشور در همه فصل‌ها گردشگر دارد اما بعضی ماه‌های سال برای سفر به آن مناسب‌تر هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ژوئن در فصل بهار و اکتبر در پاییز اشاره کرد. اواخر بهار و اوایل پاییز یا همان ژوئن و اکتبر که به ترتیب معادل خرداد و مهر ماه در تقویم شمسی نیز هستند، بهترین ماه‌های سال از نظر برخورداری هوای مطبوع و دلنشین هستند. در این ماه‌ها هوا در بیشتر ساعات شبانه‌روز خنک و همراه با وزش نسیمی ملایم است.

بعد از اکتبر و با ورود به ماه نوامبر هوا به مرور سردتر شده و با ورود به فصل زمستان، تقریبا تمام کشور با برف پوشیده می‌شود. البته فصل تابستان هم به دلیل امکان استفاده از انواع تفریحات آبی، امکان بازدید از دریا و ساحل و… برای سفر به این کشور مناسب است. با این حال ماه‌های اکتبر و ژوئن یک مزیت مهم دیگر هم دارند و آن خلوت بودن آلمان در این ماه‌ها است.

تمدید و اخذ ویزای توریستی

برای بازدید از جاهای دیدنی آلمان و سفر به این کشور زیبا علاوه بر همه موارد گفته شده، ویزای توریستی آلمان هم مورد نیاز است. به منظور دریافت این مدرک ابتدا باید درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای توریستی به سفارت این کشور ارسال کنید. بهتر است برخی از مهم‌ترین مدارک خود را هم برای سفارت ارسال کرده و ضمیمه درخواست اصلی خود کنید. در صورتی که پس از بررسی مدارک، شرایط شما برای اخذ ویزای توریستی مناسب بود، تایمی برای مصاحبه داده می‌شود که در آن سوالاتی در مورد انگیزه سفر شما به آلمان پرسیده می‌شود. اگر تفریحی بودن سفر شما به مامور سفارت اثبات شده و پاسخ درستی به سوالات او داشته باشید، ویزای توریستی این کشور در کوتاه‌ترین زمان برای شما ارسال می‌شود.

حرف آخر | جاهای دیدنی آلمان

تنوع جاهای دیدنی آلمان بسیار زیاد است. هر چیزی که به آن علاقه داشته باشید در میان جاذبه‌های گردشگری این کشور وجود دارد. از جاذبه‌های طبیعی و زیبایی‌های طبیعت بکر گرفته تا بناهای ساخته شده به دست بشر که نمونه‌ آن‌ها در کمتر جایی قابل مشاهده است. در این مطلب به معرفی چند مورد از این جاهای دیدنی پرداختیم و در کنار آن، در مورد شرایطی که سفر تفریحی به این کشور را به یادماندنی‌تر می‌کند، صحبت کردیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا آشنایی با چگونگی سفر به این کشور زیبا برای بازدید از جاذبه‌های آن، کافی است این مطلب را به طور دقیق‌تر مطالعه کنید.