تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم ؟

یکی از موضوعاتی که در سفرهای خارجی از اهمیت زیادی برخوردار است رسیدن به هتل و محل اقامت پس از بیرون آمدن از فرودگاه مقصد مورد نظر است.همانطور که می دانید اخیرا فرودگاه جدید استانبول افتتاح ش، به همین دلیل بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به استانبول را دارند این سوال در ذهنشان ایجاد می شود که چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم ؟برای رسیدن به پاسخ این سوال در ادامه با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

فرودگاه جدید استانبول

اجاره روزانه خانه در تهران

اول از همه بگوییم که فرودگاه جدید استانبول در بخش اروپایی این شهر و در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد.فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر (میدان تکسیم) حدود 40 کیلومتر است.برای رسیدن به مرکز شهر از این فرودگاه گزینه های متنوعی پیش روی شماست و شما می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل زیر خودتان را به مرکز شهر و محل اقامت مورد نظر برسانید.

  • شاتل هتل
  • اتوبوس شاتل اختصاصی
  • شاتل هاوایست استانبول
  • تاکسی
  • وسایل حمل و نقل عمومی

در ادامه هر کدام از این گزینه ها را به صورت مختصر برای شما عزیزان معرفی می کنیم:

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم ؟

شاتل هاوایست استانبول

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم

یکی از جدیدترین سرویس های شهرداری استانبول هاوایست نام دارد که یک شاتل حمل و نقل است.یکی از بهترین گزینه های برای اینکه به مرکز شهر برسید این سرویس است که دارای 46 خودروی یورو 6 می باشد.این اتوبوس ها بسیار راحت هستند و امکانات خوبی مانند وای فای و تلویزیون دارند.از شروع حرکت تا رسیدن به آخرین مقصد این اتوبوس ها حدود یک ساعت و نیم طول می کشد و قیمت استفاده از آن ها نیز بین 12 تا 24 لیر است که قیمتی مناسب محسوب می شود.


همچنین بخوانید : جاهای دیدنی استانبول


این اتوبوس ها به 20 نقطه از شهر مسافر می برند و مسیر آن ها بر روی هر کدام از آن ها نوشته شده است اما اگر به هر دلیلی اتوبوس مقصد مورد نظر خود را پیدا نکردید از راننده ها سوال کنید و کمک بگیرید.اگر به زبان ترکی مسلط نیستید اسم منطقه مورد نظر خود را روی یک کاغذ بنویسید و به راننده نشان دهید.

شاتل هتل

بسیاری از هتل های استانبول برای رفاه مسافران خود آن ها را با شاتل اختصاصی به هتل می رسانند.اما برخی از هتل ها نیز این خدمات را به صورت رایگان ارائه نمی دهند مخصوصا از زمانی که فرودگاه جدید استانبول راه اندازی شده.بنابراین اگر شاتل هتل رایگان نبود باید هزینه ای جداگانه برای انتقال به هتل پرداخت کنید.

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم ؟

استفاده از تاکسی

تاکسی های فرودگاه استانبول

قبل از همه چیز بگوییم که هزینه تاکسی در استابول کمی بالاست و بهتر است از گزینه های دیگر برای رسیدن به محل اقامت یا مرکز شهر استفاده کنید.هزینه ای که تاکسی ها از فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم از شما می گیرند حداقل 110 لیر است و در صورتی که ساعت اوج تردد باشد احتمالا هزینه نیز افزایش پیدا کند.توجه داشته باشید که به محض سوار شدن در تاکسی از راننده بخواهید که تاکسی متر خود را روشن کند تا هزینه دریافتی از شما بابت کیلومتر سفر باشد و راننده نتواند کرایه بیشتری از شما دریافت کند.

متاسفنه گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند دل خوشی از راننده های تاکسی ندارند و معتقدند راننده های تاکسی در استانبول همواره در پی این هستند که کرایه بیشتری از توریست ها دریافت کنند.


همچنین بخوانید : دیسکو ارزان استانبول


در فرودگاه جدید استانبول تاکسی ها با 3 رنگ آبی،زرد و مشکی دیده می شوند.توجه داشته باشید که تاکسی های زرد از همه ارزان تر هستند.

استفاده از اتوبوس و مترو

اگر وسیله زیادی همراه خود ندارید می توانید از اتوبوس و مترو استفاده کنید تا در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.اما معمولا مسافرانی که از ایران به استانبول سفر می کنند حداقل یک چمدان متوسط همراه خود دارند.اگر شما هم وسایل زیادی همراه خود دارید بهتر است از اتوبوس و مترو استفاده نکنید چرا که اذیت می شوید.

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم

اتوبوس شاتل اختصاصی

شاتل اختصاصی استانبول

یکی از گزینه های خوب برای رسیدن به مرکز شهر استانبول استفاده از اتوبوس شاتل اختصاصی است.اگر با خانواده و یا دوستان خود سفر کرده اید و قصد دارید تا دقیقا جلوی هتل و محل اقامت خود پیاده شوید این گزینه می تواند یکی از بهترین گزینه های برای شما باشد.قیمت آن از تاکسی کمتر است و ظرفیت آن از 3 نفر تا 19 نفر می باشد.ضمن اینکه امکان درخواست صندلی ویژه کودک نیز وجود دارد.

در آخر پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به استانبول را دارید حتما از رستوران نصرت استانبول نیز بازدید کنید.