تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشورهای بسیار زیادی برای مهاجرت ایرانیان مناسب هستند که افراد مایل به مهاجرت می‌توانند یکی از آن‌ها را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند. در این میان، دو کشور کانادا و ترکیه نیز از جمله مقاصد مهاجرتی خوب هستند و بسیاری از ایرانیان یکی از آن‌ها را برای ادامه زندگی خود مدنظر قرار می‌دهند. در پاسخ به سؤال کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ باید بگوییم همان‌طور که می‌دانید، کشور ترکیه در نزدیکی ایران واقع شده و در واقع دروازه قاره اروپا است.

کانادا هم جزو بهترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و از نظر سطح آموزشی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. چنین مشخصه‌هایی منجر می‌شوند تا احتمالاً بعضی از افراد نتوانند تصمیم صحیحی در ارتباط با مهاجرت خود بگیرند. در این مطلب قصد داریم به پرسش کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ پاسخ دهیم و از مزایا و معایب مهاجرت به هرکدام از این کشورها مطالبی مطرح کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ | مقایسه کانادا و ترکیه برای مهاجرت

مقایسه ترکیه با کانادا از نظر تحصیل

در صورتی که قصد تحصیل در ترکیه یا کانادا را دارید، باید از قبل شرایط خودتان را بررسی کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. از لحاظ هزینه، باید بدانید که تحصیل در کشور ترکیه تا حد زیادی مقرون‌به‌صرفه‌تر از کانادا است. با این حال که اعتبار مدارک تحصیلی و کیفیت دانشگاه‌های ترکیه بدون هیچ تردیدی پایین‌تر از دانشگاه‌های واقع در کشور کاناداست و آنچه که واضح است، دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با دانشگاه‌های ترکیه از کیفیت بهتری برخوردارند و معتبرتر هستند.

گزینه مهم دیگری که احتمالاً از اصلی‌ترین اولویت‌های دانشجویان است، بعد مسافت می‌باشد. کانادا کشوری در آمریکای شمالی است که فاصله بسیار زیادی با ایران دارد؛ اما با تحصیل در استانبول ترکیه به‌عنوان یک شهر اروپایی آسیایی، شما در نزدیکی کشور خودتان هستید. با این حال اهمیت این موضوع در مقایسه با آینده‌ای که در هریک از  این کشورها خواهید داشت، به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید

زبان تحصیل در اروپا انگلیسی و در بعضی شهرها فرانسوی بوده و زبان تحصیل در ترکیه نیز ترکی و انگلیسی است. اما در نظر داشته باشید که بعد از پایان‌یافتن تحصیل، شانس کاریابی و کسب درآمد خوب در  کشور کانادا بسیار بهتر است.

به همین دلیل شما باید به این موارد توجه کرده و چک کنید که چه معیارهایی برای تحصیلات شما ارجحیت دارند و بعد برای تحصیل در ترکیه و یا کانادا درخواست دهید؛ همچنین توجه داشته باشید که دانشگاه‌های گوناگون، شرایط مجزایی را برای پذیرش دانشجوی خارجی دارند و به‌صورت جداگانه باید شرایط پذیرش، شهریه و… را برای دانشگاه مدنظرتان بررسی نمایید.

کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ | مقایسه کانادا و ترکیه برای مهاجرت

مقایسه ترکیه و کانادا از نظر قدرت پاسپورت

در ادامه مقاله کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ در این بخش به مقایسه این دوکشور از نظر قدرت پاسپورت پرداخته‌ایم. همان گونه که می‌دانید میزان قدرت یا اعتبار پاسپورت یک کشور، بیانگر ارزش گذرنامه آن کشور از دید کشورهای مختلف دنیا است. به‌منظور مهاجرت به ترکیه یا کانادا و انتخاب یکی از این دو کشور به‌عنوان مقصد نهایی مهاجرت، شما باید پیش از هر اقدامی اعتبار و ارزش پاسپورت این کشورها را به‌صورت جداگانه بررسی کنید.

 برای مثال اعتبار پاسپورت نشان می‌دهد که افراد با در اختیار داشتن آن قادر هستند بدون نیاز به دریافت ویزا به چندین کشور جهان سفر کنند یا در فرودگاه چند کشور می‌توانند تردد کنند. لازم به اشاره است که کشور کانادا در رتبه‌بندی جهانی پاسپورت در رتبه ۵ جهان و پاسپورت کشور ترکیه در رتبه ۳۸ جهان قرار دارد.

طبق نتایج این رده‌بندی، کانادا یکی از ده پاسپورت معتبر جهان را دارد و دارندگان آن از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند؛ زیرا افراد با استفاده از پاسپورت کانادایی و دارابودن تابعیت کانادا می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۱۲ کشور جهان سفر نمایند، در حین ورود به فرودگاه ۵۲ کشور visa on arrival دریافت کنند.

در مقابل افراد با دریافت پاسپورت ترکیه قادر خواهند بود که بدون نیاز به اخذ ویزا به ۷۰ کشور جهان سفر کنند و در حین ورود به فرودگاه از ۴۷ کشور جهان visa on arrival بگیرند. حال با این مقایسه شما شاید بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید  که مهاجرت به ترکیه بهتر است یا کانادا.

کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ | مقایسه کانادا و ترکیه برای مهاجرت

مقایسه ترکیه و کانادا از نظر سرمایه‌گذاری

فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران کانادایی، به‌خصوص در بخش‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، فناوری پاک، کشاورزی، معدن، حمل‌ونقل، انرژی، علوم زیستی، آموزش و بخش‌های زیرساختی کانادا وجود دارند که سرمایه‌گذاران بین‌المللی هم می‌توانند در این امور سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند.

این کشور روش‌های متنوعی را برای سرمایه‌گذاری ارائه کرده و افراد با بودجه‌های مختلف می‌توانند برای هر کدام از آن‌ها درخواست بدهند. در مقابل مبالغ سرمایه‌گذاری برای ترکیه معمولاً بالا است و در این کشور بیشترین میزان سرمایه‌گذاری افراد بین‌المللی، در زمینه خرید ملک است.

اغلب افرادی که خواهان اخذ پاسپورت دوم هستند، از این روش استفاده می‌کنند. هم چنین در نظر داشته باشید که کانادا در بعضی از روش‌های مبتنی بر سرمایه‌گذاری، اقامت دائم به افراد می‌دهد. علاوه بر اینها، دانستید که اعتبار پاسپورت کانادا تا حد زیادی بالاتر از قدرت پاسپورت ترکیه است؛ لذا در صورتی که دارایی موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا را در اختیار داشته باشید می‌توانید سایر شرایط خود شامل تحصیلات، مدرک زبان، سابقه کاری و… خود را بررسی کنید تا از واجدالشرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایید.

کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ | مقایسه کانادا و ترکیه برای مهاجرت

مقایسه ترکیه با کانادا از نظر شرایط کار

به دلیل نرخ بیکاری بالا در کشور ترکیه، فرصت‌های شغلی برای مهاجران بسیار محدود است و شرایط کاری چندان مساعد نیست؛ همچنین مهاجران خارجی در مشاغل حقوقی یا پزشکی نمی‌توانند مشغول به کار شوند. درواقع برای پیداکردن کار در این کشور باید ابتدا یک کارفرمای ترک به شما پیشنهاد شغلی بدهد تا بتوانید گواهی مجوز کار دریافت کنید.

از جمله مشاغلی که در کشور ترکیه بیشترین درخواست را از طرف مهاجران دارد می‌توانیم به آموزش زبان انگلیسی، شغل آزاد با داشتن سرمایه اولیه، کار در هتل، فریلنسری و کارهای مشابه اشاره نماییم.

در ادامه مقاله کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ باید بیان کنیم که مهاجران می‌توانند در کشور کانادا کار کنند، ولی شرایط آن کمی پیچیده‌تر است. بخش خصوصی این کشور از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸، ۱.۸ % رشد پیدا کرد و بخش دولتی آن هم پایدارتر شد. در صورتی که می‌خواهید در کانادا به‌عنوان یک مهاجر کار کنید باید مراحلی را طی کنید و واجد شرایط باشید. یکی از شرایط، اخذ مجوز کار است که این نوع مجوز، به دودسته کارگر دائم و کارگر موقت تقسیم‌بندی می‌شود.

مقایسه ترکیه و کانادا از نظر هزینه زندگی

یکی از موارد اصلی که باید هنگام مهاجرت به ترکیه یا کانادا در نظر بگیرید، توجه به میزان قدرت خرید مردم و هزینه‌های زندگی در این کشورها است. منظور از قدرت خرید نسبت درآمد به هزینه‌هایی است که فرد با زندگی در یک کشور تجربه خواهد کرد.

در ادامه پاسخ به سؤال کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ باید بدانید که هزینه‌های زندگی در شهر بزرگ ونکوور به‌عنوان سومین شهر گران کانادا، در رتبه ۱۶۰ از ۲۴۸ شهر تله پورت قرار دارد. میانگین هزینه‌های زندگی به‌ویژه در بازار مسکن نسبت به دیگر شهرها به طرز قابل‌توجهی گران‌تر است.

بیشتر بخوانید

هزینه‌های زندگی در شهر استانبول که بزرگ‌ترین ترکیه است، در بین ۲۰ درصد از کم‌هزینه‌ترین شهرهای تله پورت است؛ بنابراین میانگین هزینه‌های زندگی در آن مناسب‌تر از کانادا می‌باشد.

البته باید در نظر بگیرید که در چند سال اخیر به علت شرایطی که در اثر همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمد، در اغلب کشورها میزان تورم افزایش‌یافته و ترکیه یا کانادا هم از این شرایط مستثنی نبوده‌اند.

کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ | مقایسه کانادا و ترکیه برای مهاجرت

مزایای زندگی در کانادا

مهاجرت به کانادا و یا ترکیه نیازمند دانستن مزایای زندگی و مهاجرت به هر دو کشور است. کانادا یکی از  مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و افراد زیادی با فرهنگ‌های گوناگونی در آن زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل شما در این کشور احساس غربت نخواهید کرد.

درآمد در کشور کانادا بسیار بالاتر از ترکیه است و از لحاظ رفاه زندگی و قدرت خرید، مردم این کشور در جایگاه بالاتری قرار دارند. در کانادا ساعات کاری نسبتاً کم است و افراد نیز فرصت کافی برای تفریح خواهند داشت. لازم به اشاره است که در کشور کانادا نقاط تفریحی و دیدنی بسیار زیادی نیز وجود دارند که شما  می‌توانید به این مکان‌ها بروید و از تماشای آنها لذت ببرید.

مزایای زندگی در ترکیه

افرادی که به زبان ترکی یا انگلیسی تسلط ندارند هم می‌توانند در کشور ترکیه ویزای تحصیلی بگیرند؛ چرا که این کشور شرایطی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به یکی از زبان‌های ترکی یا انگلیسی مسلط شوید.

بیشتر بخوانید

ترکیه در همسایگی ایران قرار گرفته و به همین دلیل شما می‌توانید به‌آسانی رفت‌وآمد کنید. علاوه بر اینها، با اقامت در این کشور شما می‌توانید خانواده و دوستان خودتان را هم برای مهاجرت به ترکیه دعوت کنید؛ به بیانی دیگر، شما در ترکیه نسبت به کانادا، کمتر طعم غربت را خواهید چشید.

کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ | مقایسه کانادا و ترکیه برای مهاجرت

جمع بندی

در این مطلب به پرسش شما درباره کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ پاسخ دادیم و شرایط این دو کشور را از جهات گوناگونی برایتان بیان کردیم؛ شما می‌توانید با درنظرگرفتن شرایط و هدف خودتان از مهاجرت و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید، هرکدام از این دو مقصد را انتخاب و مراحل اخذ اقامت در آن را طی کنید. از این که تا انتهای مقاله کانادا مهاجرت کنیم یا ترکیه؟ همراه ما بودید از شما متشکریم. امیدواریم که با مطالعه این مطلب به پاسخ پرسش خود دست ‌یافته باشید.