تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در صورتی که به دنبال یافتن مقصدی لوکس و ساحلی برای گذراندن تعطیلات خود هستید، دو گزینه مالدیو و بالی را پیش روی خودتان دارید. مقایسه مالدیو و بالی نشان می‌دهد که هر کدام از این مقاصد، ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاص خود را دارند و در نوبه خودشان یک سفر بی‌نقص به حساب می‌آیند.

در واقع مشکل از آنجایی آغاز می‌شود که هر دوی این جزایر مقاصد گردشگری زیبایی هستند و بسیاری از اوقات، مسافران بین یک دوراهی دشوار بین انتخاب آن‌ها می‌مانند. اگر شما نیز بین این دوراهی مانده‌اید و می‌خواهید بدانید که کدام یک ارزش سفر بیشتری دارد، تا انتهای این مطلب همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا به پاسخ پرسش خود درباره مالدیو بریم یا بالی؟ دست یابید.

اجاره روزانه خانه در تهران

مالدیو بریم یا بالی؟ | مقایسه مالدیو و بالی

معرفی مالدیو و جاذبه‌های گردشگری آن

در پاسخ به سؤال مالدیو کجاست؟ باید بگوییم که مالدیو کشوری تشبیه شده به بهشت است که در بخش جنوب غربی هند واقع شده و جزو مقاصد ساحلی لوکس جهان محسوب می‌شود. ترکیب سبزی طبیعت مالدیو با آبی دریا و اقامتگاه‌های فوق‌العاده‌ای که بر روی دریا ساخته شده‌اند، تصویر کلی این منطقه را شکل می‌دهند.

در این جزیره رؤیایی، از تفریحات مهیج آبی تا لحظات رؤیایی گرفته همه چیز آماده هستند تا سفر خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزنند. جاذبه‌های گردشگری تور مالدیو شامل موارد زیر می‌شوند. با نگاهی به جاذبه‌های این مقصد می‌توانید به سؤال مالدیو بریم یا بالی؟ بهتر جواب دهید.

  • قایق‌سواری در قایق‌های کف شیشه‌ای
  • سافاری زیر آب
  • ساحل جزیره مافوشی
  • گشت با کشتی کروز
  • تجربه خوردن غذا در رستوران‌های زیر آب
  • ساحل جزیره وادهو
  • جزیره هوان فوشی
  • قصر تاریخی مولی آگه در ماله
  • تفریحات مهیج آبی
  • جزیره هیتادلو

مالدیو بریم یا بالی؟ | مقایسه مالدیو و بالی

ضرورت رزرو هتل قبل از سفر به مالدیو

مالدیو یک کشور ۴ فصل است؛ درواقع شما در هر فصلی از سال که به این مقصد سفر کنید می‎توانید از تفریحات آبی و آب‌وهوای عالی آن بهره ببرید؛ ولی در نظر بگیرید که نیمه دوم سال و مخصوصاً اواخر اسفندماه بهترین زمان سفر به مالدیو است.

فصل زمستان شلوغ‌ترین روزهای این جزیره گردشگری به حساب می‌آید؛ لذا لازم است که حداقل یک ماه پیش از اقدام به سفر، برای خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل در مالدیو اقدام کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید بدون داشتن هیچ دغدغه‌ای، پرواز و هتل موردنظرتان را رزرو نمایید.

بیشتر بخوانید

آیا سفر به مالدیو ویزا میخواهد؟

در پاسخ به این سؤال باید بیان کنیم که ویزای مالدیو در فرودگاه برای شما صادر می‌شود و لازم نیست که برای دریافت این ویزا هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید. در واقع به‌ازای هر روز حضورتان در این کشور لازم است که حداقل ۱۵۰ دلار به همراه خود داشته باشید. به بیانی ساده‌تر باید بگوییم که همراه‌داشتن ۱۵۰ دلار برای هر روز، به مالدیوی‌ها اثبات می‌کند که شما می‌توانید از پس خرج و مخارجتان در این کشور بربیایید.

مالدیو بریم یا بالی؟ | مقایسه مالدیو و بالی

معرفی بالی و جاذبه‌های گردشگری آن

بالی به جزیره خدایان معروف شده و از جمله مقاصد گردشگری مطرح کشور اندونزی به شمار می‌رود. جنگل‌های سرسبز، سواحل چشم‌نواز و تفریحات جذاب، سه ویژگی اصلی هستند که بالی را در میان ۴ جزیره برتر جهان از نظر گردشگری قرار داده‌اند. آب‌وهوای این جزیره نسبتاً کوچک استوایی بوده و هرساله میزبان هزاران گردشگر از منطق مختلف دنیا است. جاذبه‌های تور گردشگری بالی شامل موارد زیر می‌شوند.

  • سواحل بالی
  • پارک آبی واتر بوم
  • تفریحات آبی مهیج
  • غواصی
  • سافاری بر روی آب
  • سافاری در جنگل
  • موج‌سواری
  • معبد تانالوت، بنای ساخته شده در میان دریا
  • فیل سواری
  • مزارع پلکانی برنج
  • رفتینگ در رودخانه
  • جنگل میمون‌ها
  • منطقه اوبد

مقایسه مالدیو و بالی از نظر زیبایی‌های طبیعی

مالدیو و بالی هر دو به‌عنوان زیباترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شوند و بدون شک مقایسه و انتخاب یکی از آن‌ها کار دشواری است. مالدیو مملو از جزایر ریز و درشتی می‌باشد که سواحل هر کدام از زیبایی و تمیزی برق می‌زنند و آب‌های دریای حوالی این جزایر به حدی شفاف هستند که به‌آسانی می‌توان از بالای آب، ماهی‌ها و موجودات دریایی را به چشم دید.

از  طرف دیگر، بالی نیز یک جزیره جنگلی و سرسبز است و به هر سوی آن که نگاه کنید یا شالیزارها و جنگل‌های سرسبزی را می‌بینید و یا سواحل خارق‌العاده. در حالت کلی باید بگوییم که هر دو منطقه یعنی مالدیو و بالی، هیچ گونه کم‌وکاستی از لحاظ زیبایی ندارند و این خود شما هستید که می‌توانید با درنظرگرفتن سلیقه شخصی، بودجه و تماشای تصاویر مالدیو و بالی در فضای اینترنت به این نتیجه برسید که کدام یک از این دو مکان گردشگری، در رده‌بالاتری از نظر زیبایی قرار می‌گیرند.

در صورتی که قصد اقامت در جزیره‌ای را دارید که مدام به دنبال کشف طبیعت باشید و از این سو به آن سو بروید، بالی گزینه بهتری برایتان است. اما اگر می‌خواهید در مکانی ریلکس کنید و در جزیره‌هایی اقامت کنید که آرامش بیشتری برای شما به همراه داشته باشد، ما سفر به مالدیو را به شما را پیشنهاد می‌کنیم.

مالدیو بریم یا بالی؟ | مقایسه مالدیو و بالی

مقایسه مالدیو و بالی از نظر هزینه سفر

 از جمله مواردی که می‌تواند به شما برای مقایسه بهتر بالی و مالدیو کمک کند تا بتوانید یکی از این مقاصد را برای سفر خودتان انتخاب کنید، مقایسه میان هزینه‌های سفر به مالدیو و بالی است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که سفر به بالی گران‌تر است یا سفر به مالدیو؟ اگر شما نیز جزو افرادی هستید که هزینه تمام شده سفر برای شما اهمیت فراوانی دارد و به دنبال تجربه یک سفر ارزان‌قیمت هستید، تیم گردشگری ما، سفر به بالی را به شما پیشنهاد می‌کند.

بیشتر بخوانید

زیرا هزینه سفر به بالی تا حدی نسبت به هزینه سفر به مالدیو ۱۴۰۲ ارزان‌تر است. اما این مورد را هم در نظر داشته باشید که سفر به مالدیو تجربه بسیار لوکس‌تری را نسبت به بالی برایتان فراهم می‌کند.

به بیانی ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که حس و حال اقامت در هتل‌های مالدیو زمین تا آسمان با بالی تفاوت دارد. این موضوع یعنی اگر شما هزینه بیشتری را برای سفر به مالدیو را پرداخت کنید، بدون شک به همان نسبت نیز تجربه بهتری در انتظار شما خواهد بود.

مقایسه مالدیو و بالی از نظر آب‌وهوا

نکته مهم دیگری که پیش از انتخاب مالدیو یا بالی به‌عنوان مقصد سفر گردشگریتان، باید به آن توجه کنید، آب‌وهوا است. بالی و مالدیو از لحاظ شرایط دمایی، تا حد زیادی شبیه به یکدیگر هستند. اما زمان گرما و سرمای هوا و همچنین روزهای خشک و بارانی در این دو کشور با هم تفاوت دارد.

بهترین زمانی که شما می‌توانید به کشور مالدیو سفر کنید، از اواسط ماه آذر تا اواسط ماه اسفند خواهد بود و بهترین زمان سفر به بالی نیز از اواسط ماه اردیبهشت تا اواسط مهرماه است. اگر به دنبال خرید بلیط تور مالدیو ارزان هستید، باید بگوییم که تور مالدیو تابستان نسبت به تور مالدیو نوروز تا حدی ارزان‌تر است و شما می‌توانید در تابستان با چشم‌پوشی از شرایط آب‌وهوایی، یک سفر لذت‌بخش و اقتصادی را تجربه کنید.

مقایسه مالدیو و بالی از نظر رفت و آمد

در صورت سفر به بالی شما می‌توانید از تاکسی یا دوچرخه برای رفت‌وآمد در این جزیره استفاده کنید؛ اما باید این نکته را در نظر بگیرید که به علت بزرگ‌بودن مساحت بالی، استفاده از دوچرخه در بعضی از مسیرها و مسافت‌های طولانی مناسب نخواهد بود.

در ادامه باید بگوییم که در مالدیو قضیه رفت‌وآمد کمی متفاوت‌تر از بالی است؛ زیرا کشور مالدیو از کنار هم قرارگرفتن چندین جزیره تشکیل شده و همانند بالی یکپارچه نیست. به همین دلیل برای رفت‌وآمد میان این جزایر مالدیو، باید از قایق‌های تندرو، قایق معمولی و یا حتی از هواپیماهای کوچک استفاده کنید که به نوبه خود، نوعی تفریح هم محسوب می‌شود.

این نکته نیز در انتخاب مقصد بین مالدیو و بالی بی‌تأثیر نخواهد بود. البته اغلب گردشگران به علت فاصله زیاد جزایر مالدیو از همدیگر، از هتل محل اقامت خود در این کشور خارج نمی‌شوند.

مالدیو بریم یا بالی؟ | مقایسه مالدیو و بالی

مقایسه مالدیو و بالی از نظر تفریح

اگر شما شیفته هیجان در سفر هستید، توصیه می‌کنیم که بالی را به‌جای مالدیو به‌عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید؛ زیرا جزیره بالی از جمله بهترین جزایر جهان برای تجربه انواع ورزش‌های آبی، غواصی، موج‌سواری و صدها تفریح لذت‌بخش دیگر است. به‌خصوص اگر فردی اهل طبیعت‌گردی باشد و از کشف مکان‌های دیدنی جدید لذت ببرد، بدون شک عاشق جزیره بالی، جذابیت‌ها و ویژگی‌های خارق‌العاده این جزیره می‌شود.

همان‌طور که متوجه شدید، بالی از بهترین جزایر جهان برای طبیعت‌گردی هم محسوب می‌شود و مسیرهای خاصی برای طبیعت‌گردی و گشت‌وگذار در آن در نظر گرفته شده است و هر شخصی که قدم در آن‌ها بگذارد، تجربه‌های جدید فراوان و حس و حال بی‌نظیری را به دست خواهد آورد.

بیشتر بخوانید

البته باید اشاره کنیم که امکانات متعددی هم در مالدیو برای تجربه تفریحات آبی وجود دارد و از طرف دیگر نیز جزیره گردی در کشور مالدیو میان توریستان بسیار پرطرف‌دار است. با این وجود اگر بحث مقایسه مالدیو و بالی از نظر تفریح  باشد، بالی نسبت به مالدیو امکانات تفریحی بهتر و متنوع‌تری دارد و گزینه مناسب‌تری برای کسب هیجان است.

جمع بندی

همان‌طور که مستحضرید، مالدیو و بالی از جمله مقاصد گردشگری پرطرف‌دار در جهان هستند که از زیبایی‌های طبیعی و امکانات گردشگری فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند؛ به همین دلیل مقایسه مالدیو و بالی و انتخاب از میان این دو، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد.

با این حال در این مطلب سعی کردیم به‌صورت جامع به بررسی و مقایسه مالدیو و بالی بپردازیم تا به پرسش شما درباره مالدیو بریم یا بالی؟ پاسخ داده باشیم؛ شما با در نظر گرفتن سلیقه و شرایط خود، یکی از این دو مقصد را انتخاب کرده و اقدام به سفر نمایید. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما سروران گران‌قدر مفید واقع شده باشد. از این که تا انتهای مقاله مالدیو بریم یا بالی؟ همراه ما بودید، از شما متشکریم.