تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اردبیل، شهری دیدنی و زیبا است که در بهترین نقطه از کشورمان قرار دارد. این شهر در میان کوه‌های سبلان و باغرو بوده و جاهای دیدنی همراه با طبیعت بکر و‌ تاریخی زیادی دارد؛ علاوه بر اینها به علت قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، از زمان‌های گذشته تاکنون رونق اقتصادی مناسبی در این شهر وجود دارد. بدون هیچ شکی سفر به اردبیل یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود، در صورتی که می‌پرسید اردبیل با دوستامون کجا بریم؟ باید بگوییم که در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی را درباره جاهای دیدنی شهر اردبیل همراه با عکس ارائه دهیم تا شما بتوانید در این مکان‌ها لحظات به یاد ماندنی را سپری کنید. پیشنهاد می‌کنیم که ادامه مقاله اردبیل با دوستامون کجا بریم؟ را از دست ندهید.

دریاچه شورابیل

بدون تردید دریاچه شورابیل از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اردبیل است؛ در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی همچون قایق‌سواری، پیست کارتینگ، ماشین برقی مخصوص کودکان، دوچرخه‌های قابل اجاره، زیپ‌لاین، آلاچیق و چندین کافی‌شاپ و رستوران فراهم شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

مسیر پیاده‌روی سلامت در حوالی این دریاچه بوده و طولانی‌ترین جاده تندرستی در ایران محسوب می‌شود که لذت یک پیاده‌روی طولانی‌مدت در کنار ساحل خوش آب‌وهوای دریاچه شورابیل را برایتان به ارمغان می‌آورد.

دریاچه شورابیل یکی از بهترین جاهای دیدنی اردبیل در تابستان است؛ زیرا در این زمان این دریاچه آب و هوای بسیار دلپذیر و مطبوعی دارد. البته زمستان و پاییز سرد دریاچه نیز جذابیت‌های خاصی برای علاقه‌مندان دارد.

دریاچه شورابیل

جنگل فندقلو

یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی اردبیل برای کسانی که می‌پرسند اردبیل با دوستامون کجا بریم؟ جنگل‌های فوق‌العاده آن است. درواقع جنگل فندقلو هم از بهترین جاهای دیدنی اردبیل محسوب می‌شود. در این جنگل درختان فندق بسیاری وجود دارد که می‌تواند برایتان جذاب باشد.

در نزدیکی جنگل هم یک دشت پر از گل‌های بابونه و دست‌نخورده و آب گرم مسویی قرار دارد که شما می‌توانید در آنجا خوشگذرانی کنید. در صورتی که از حال و هوای شهری و صنعتی ‌شهر خود خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً سری به جنگل فندقلو اردبیل بزنید. همچنین شما می‌توانید در دل مه رؤیایی این جنگل، اقدام به عکاسی کنید.

بیشتر بخوانید

جنگل فندقلو

تل کابین و  پیست اسکی آلوارس سرعین

در ادامه مقاله اردبیل با دوستامون کجا بریم؟ باید بگوییم که آلوارس یک روستای 3 هزار ساله در دوازده کیلومتری شهر سرعین و قطعاً از زیباترین جاهای دیدنی اردبیل است. چه تصوری از زیباترین نقطه جهان یا بهشت دارید؟ آلوراس همه تصورات شما را برآورده می‌کند. در حقیقت شما در یک روستای سبز هستید، گل‌های شقایق، لاله و انبوهی از گل‌های وحشی جای‌جای این روستا را پوشانده‌اند و اگر گوش‌هایتان را کمی تیزتر کنید می‌توانید صدای چشمه‌هایی که از دل کوه سبلان بیرون آمده‌اند را بشنوید.

پیست اسکی آلوارس از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی ایران بوده و بهشت اسکی‌بازهاست؛ همچنین به جز نیمه‌های تابستان، این پیست در تمامی طول سال از برف پوشیده است. آب‌وهوای فوق‌العاده این پیست، آلوارس را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اردبیل سرعین تبدیل کرده است.

تل کابین و  پیست اسکی آلوارس سرعین

دریاچه نئور

دریاچه نئور وسیع‌ترین دریاچه اردبیل به حساب می‌آید و به‌واسطه مسیر زیبای نئور به سوباتان، محبوبیت زیادی در میان طبیعت‌گردان پیدا کرده است. درواقع این دریاچه در مرز میان دو استان اردبیل و گیلان و قرار دارد و به صورت دقیق نمی‌توان گفت که متعلق به کدام یک از اینها است؛ لذا از جاهای دیدنی اطراف اردبیل محسوب می‌شود. ولی سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا نئور تا این حد محبوب است؟ تصور کنید در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا ایستاده‌اید، آن هم در منطقه‌ای به سرسبزی اردبیل و از یک سمت کوهستان‌های تالش و از طرف دیگر نیز خنکای استان اردبیل شما را به مشاهده این جاذبه طبیعی دعوت می‌کند.

دریاچه نئور در اصل شامل دو دریاچه 180 هکتاری و 40 هکتاری است؛ ولی جالب اینجاست که در فصل بهار آب بیشتری به این دو دریاچه می‌ریزند و یک دریاچه واحد و بزرگ را تشکیل می‌دهند. اگر تمایل به تجربه کمپینگ با دوستانتان در کنار دریاچه نئور را داشته باشید، باید بگوییم که امروزه خوشبختانه امکانات مناسبی در کنار این دریاچه برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است.

دریاچه نئور

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال از زیباترین و رؤیایی‌ترین جاده‌های کشور است که اردبیل را به استان گیلان وصل می‌کند. اگر بخواهیم فقط یک علت برای سفر به اردبیل بیاوریم، مشاهده جاده اسالم به خلخال می‌تواند کاملاً قانع‌کننده باشد. ولی این جاده زیبا تنها یکی از صدها جاذبه طبیعی اردبیل است. در صورتی که اهل بازدید از مناظر طبیعی جذاب هستید، سفر به استان اردبیل را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید

جاده اسالم به خلخال

غار یخگان

غار یخگان در ۷۷ کیلومتری شهر خلخال و در دامنه غربی کوهی به نام یخگان داغی واقع شده است که ارتفاع آن به حدود ۲۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد و در ضلع غربی رشته‌کوه ماسوله داغ قرار گرفته است. غار یخگان از جمله بهترین مناطق دیدنی اردبیل محسوب می‌شود. غار مذکور 2 دهانه دارد که با اختلاف ارتفاع حدود ۲۵ کیلومتر از همدیگر قرار دارند.

قطر دهانه ورودی اصلی این غار تقریباً نیم متر است که با راهرویی باریک و تنگ به طول ۱۰ متر، به یک تالار بزرگ می‌رسد. جالب است بدانید که کف غار یخگان را یک حوضچه آبی به عمق ۲۰ سانتی‌متر و در ارتفاع 1.5 متری فرا گرفته است. مساحت کل غار هم به حدود ۱۱۰۰ هکتار می‌رسد.

غار یخگان

پل معلق مشکین شهر

در ادامه مقاله اردبیل با دوستامون کجا بریم؟ به معرفی پل معلق مشکین شهر پرداخته‌ایم. در سال ۱۳۹۴ بر فراز رودخانه خیاوچایی و در دره کوه سبلان، پلی معلق با شکل قوس‌دار ساخته شد. این پل از محبوب‌ترین جاذبه‌های مشکین شهر اردبیل به شمار می‌رود و هر‌ساله گردشگران فراوانی را از جای‌جای ایران به خود جذب می‌کند. بخشی از پل که در وسط آن قرار دارد از شیشه ساخته ‌شده و گذر از روی آن هیجان بسیاری برای گردشگران به همراه دارد.

پل معلق مشکین شهر در مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی یا نور سبلان قرار گرفته است. این مجموعه گردشگری به غیر از پل کابلی که ۸۰ متر ارتفاع و ۳۶۵ متر طول دارد، دارای یک پل چوبی نیز است. در نظر بگیرید که در حین عبور از روی پل چوبی صدای غژغژ چوب‌های پل به گوش می‌رسد و هیجانی همراه با ترس را به عابران القا می‌کند.

پل معلق مشکین شهر

دریاچه سوها

بسیاری از افراد، روستای سوها را در ورودی بهشت می‌دانند. سوها نقطه شروع جنگل‌های جادویی و بکر گیلان به شمار می‌آید. ولی جاذبه‌های این روستا تنها به جنگل خلاصه نمی‌شود؛ زیرا دریاچه سوها نیز از جاهای دیدنی بکر استان اردبیل است. شما باید پس رسیدن به روستای سوها به سمت دشتی سبز و مملو از گل‌های وحشی حرکت نمایید.

دشتی که تنها صدای پای اسب‌های وحشی می‌تواند سکوتش را بر هم بزند. در حالی که خیره به منظره‌های حیرت‌انگیز چشم دوخته‌اید، به ناگاه یکی از زیباترین تصاویر زندگی‌تان را مشاهده می‌کنید: دریاچه سوها!

این دریاچه بهترین محل برای طبیعت‌گردها، عکاسان حیات‌وحش و افرادی است که عاشق کمپینگ در طبیعت اردبیل می‌باشند. دریاچه سوها با درخشش فوق‌العاده خود در دل کوهستان و دشت، به ستاره‌ای شباهت دارد که راه رسیدن به جنگل‌های افسانه‌ای گیلان را به ما نمایان می‌کند.

اگر روزی به شهر اردبیل مسافرت کردید و قصد تجربه‌ای منحصربه‌فرد را داشتید کوله‌ و چادر خود را بردارید و حداقل یک شبانه‌روز را در کنار دریاچه سوها سپری کنید. توصیه می‌کنیم که مراقب تمیز نگه‌داشتن طبیعت حیرت‌انگیز و بکر آن باشید.

بیشتر بخوانید

دریاچه سوها

بازار اردبیل

قدم‌زدن در بازار اردبیل شباهت زیادی با قدم‌زدن در یک فیلم تاریخی دارد. این بازار حس عجیبی را به شما منتقل می‌کند و شباهتی با هیچ‌یک از مراکز خرید اردبیل یا حتی بازارهای سنتی که تا پیش از این تجربه کرده‌اید، ندارد. شما می‌توانید بازار کفاشان، بازار کلاه‌دوزان، بازار مسگرها و بازار پنبه فروش‌ها را از نزدیک ببینید. در این بازار همه چیز حال و هوای نوستالژیک دارد.

بازار اردبیل در قرن‌های 7 و 8 میلادی از بازارهای پر رونق ایران به حساب می آمد، بخش جالب این ماجرا این است که معماری، بافت مغازه‌ها و حتی فضای این بازار در تمام طول این سال‌ها همچنان به شکل قدیمی خود باقی مانده است.

قیصریه و تیمچه‌ها هم جذاب‌ترین بخش بازار اردبیل بازار بوده؛ زیرا حوض‌های کوچک میان تیمچه‌ها و سقف‌های جالب با معماری منحصربه‌فرد هر عکاسی را سر ذوق می‌آورد.

بازار اردبیل نیز همچون بسیاری از بازارهای سنتی ایران روشنایی طبیعی دارد. اگر هنگامی که در راهروهای این بازار قدم می‌زنید سر خود را بالا بگیرید روزنه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در سقف‌های گنبدی بازار قرار گرفته‌اند. از این روزنه‌ها، نور خورشید به داخل بازار می‌آید و موجب روشن‌تر شدن مغازه‌های قدیمی می‌شود. بسیاری از افراد عقیده دارند که بازدید از بازار قدیمی اردبیل جذاب‌تر از سر زدن به مراکز خرید لوکس است؛ بنابراین اگر به شهر اردبیل سفر کردید گردش در این بازار را در برنامه‌های خود قرار دهید.

بازار اردبیل

پارک جنگلی خیاوچایی

پارک‌های اردبیل شهرت بسیاری در میان گردشگران دارند. از بهترین پارک‌های اردبیل می‌توانیم به پارک جنگلی خیاوچایی اشاره کنیم. این پارک به موازات رودخانه خیاوچایی اردبیل و با وسعتی در حدود ۳۰۰ هکتار قرار گرفته است.

پارک خیاوچایی از درختان میوه شامل درختان سیب، گردو، آلوچه، گیلاس و آلبالو پوشیده شده است و طبیعت بکر دارد. این پارک امکانات بسیاری از جمله شهربازی، زمین اسکیت و یک آبشار مصنوعی  برای گردشگران فراهم کرده است.

پارک جنگلی خیاوچایی

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید در این مطلب به سؤالات شما درباره اردبیل کجا بریم؟ یا اردبیل با دوستامون کجا بریم؟ پاسخ دادیم اطلاعات مفیدی را در این باره مطرح کردیم. حال شما دانستید که بهترین جاهای این استان برای گردش شامل شهربازی اردبیل، مراکز خرید اردبیل و جاهای دیدنی اردبیل و سرعین و مشکین شهر می‌شود؛ بنابراین با بازدید و گردش در این مکان‌ها می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. از این که تا انتهای مقاله اردبیل با دوستامون کجا بریم؟  همراهمان بودید، از شما عزیزان متشکریم.