تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دبی یکی از بهترین شهر‌های گردشگری خاورمیانه است و هرساله افراد بسیاری از جای جای دنیا برای گردش، خرید، تجارت و یا هدف‌های دیگری به این شهر سفر می‌کنند. دبی با داشتن چهره‌ای مدرن، بهترین مراکز خرید را به توریستان و تاجران معرفی می‌کند. به دلیل تنوع فراوان سوغاتی‌ها و مراکز خرید در دبی، بسیاری از افرادی سؤال می‌کنند که از دبی چی بخریم؟ یا بهترین کالا برای واردات از دبی چیست؟

این کالا‌های خریداری شده ممکن است برای تجارت و یا سوغاتی برای خانواده باشد. به هر حال در این مطلب قصد داریم به پرسش شما درباره از دبی چی بخریم؟ پاسخ دهیم. در صورتی که قصد هرگونه سفر به این شهر را دارید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

عطر

اگر قصد خرید یک سوغاتی لوکس و یا یکی از پرسودترین کالای وارداتی از دبی را دارید، ما خرید عطر‌های دبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بدین منظور باید خود را در بازار عطر و ادکلن دیره در خیابان Sikkat Al Khali  برسانید. در این مرکز تجاری هر معطری یافت می‌شود، از اسانس گرفته تا عطر خالص، عود‌های سنتی و چوب بخور، گزینه‌های خوشبویی برای هرنوع سلیقه وجود دارد.

همچنین شما می‌توانید روغن‌های غنی را به‌صورت عمده تهیه کنید و یا ظرف شیشه‌ای تزیینی قابل حمل‌تری را انتخاب نمایید که برای افرادی که تمایل‌دارند عطر را بر روی نقاط نبض خود بمالند، طراحی شده است. به این ترتیب مطابق معمول می‌توانید جنس‌های مرغوب و دسته اول را از مراکز خرید ارزان دبی تهیه‌کرده و با سود مطلوبی در ایران به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید

عطر

وسایل الکترونیکی

دبی مقصد محبوبی برای افراد علاقه‌مند به لپ‌تاپ، تلفن گوشی‌های همراه و تبلت به شمار می‌آید. به دلیل اینکه ازنظر اقتصادی و سیاسی ارتباط کشور آمریکا با ایران قطع شده است، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و یا تبلت‌های برند‌های معروف آمریکایی که به ایران وارد می‌شوند، به‌صورت قاچاق هستند و تردید‌هایی درباره اصالت آن‌ها وجود دارد.

در پاسخ به افرادی که می‌پرسند از دبی چی بخریم؟ یا آیا از دبی گوشی بخریم؟ باید بگوییم که در سطح این شهر معروفترین برند گوشی آمریکایی یعنی اپل شعبه‌های فراوانی دارد و شما به آسانی می‌توانید به این مراکز مراجعه و گوشی‌های اصل را همراه با گارانتی خریداری کنید.

همچنین لوازم جانبی گوشی مانند شارژر، ایرپاد و یا دیگر وسایل آن، از آنجایی‌که مشمول مالیات گمرکی و کارمزد نمی‌شوند، دارای قیمت‌های مقرون به صرفه‌تری نسبت به ایران هستند و شما می‌توانید با نازل‌ترین قیمت آن‌ها را تهیه نمایید.

در ادامه باید بگوییم که در شهر دبی فقط برند اپل شعبه ندارد و سایر برند‌های معروف مانند سامسونگ و ال‌جی نیز اقدام به فروش محصولات خود در این شهر کرده‌اند؛ لذا در صورتی که قصد تهیه وسایل الکترونیکی را دارید، می‌توانید به خیابان الفهیدی مراجعه کنید.

این خیابان جایی است که در آنجا وسایل الکترونیکی باکیفیت و متنوعی را با قیمت‌های بسیار مناسب در اختیار عموم قرار داده‌اند و اگر به دنبال خریداری از شعبه‌های برند محبوب خود هستید، می‌توانید به فروشگاه‌های آی سی تی برای خرید کالا‌های الکترونیکی و یا وسایل جانبی آن‌ها مراجعه کنید.

با توجه به وسعت دبی و مدت زمان کمی که در اختیار دارید، بسیاری از اوقات فرصت این فراهم نمی‌شود تا از همه مراکز خرید این شهر بازدید کنید؛ به همین دلیل شما می‌توانید اقدام به خرید آنلاین محصولات مورد نیازتان از فروشگاه‌های آنلاین نمایید و در نظر داشته باشید که تمامی محصولات دارای گارانتی معتبری هستند.

وسایل الکترونیکی

قهوه عربی و قهوه جوش

طراوت بی‌نظیر و طعم قوی قهوه عربی، بدون شک دوست‌داران این نوشیدنی را به وجد می‌آورد. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به قهوه علاقه‌مندید؛ می‌توانید با خرید قهوه و قهوه جوش در دبی، این سوغات دبی را همراه با خود به خانه ببرید. بیشتر قهوه جوش‌های دبی از جنس مس هستند.

برخی از این قهوه جوش‌ها دارای حاشیه‌ای تزیین شده با طلا و نقره می‌باشند و بالطبع به قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. این قهوه جوش‌های گرانقیمت جنبه دکوری و تزیینی نیز دارند. احتمالاً تجربه نوشیدن قهوه به سبک عربی برای هر فردی جذاب باشد و اگر هنوز هم برای شما سؤال است که از دبی چی بخریم؟ باید بگوییم که قهوه و قهوه جوش یک پاسخ مناسب است.

قهوه عربی و قهوه جوش

کفتان

کافتان یا کفتان نوعی پیراهن سنتی عربی است که کاملاً آزاد و با آستین‌های بلند طراحی شده و لباس محبوب بیشتر بانوان و آقایان در شهر دبی به حساب می‌آید. معمولاً قد این لباس تا مچ پا است و به نوع مردانه آن دشداشه هم می‌گویند. بعضی از انواع کفتان دارای کمربند زیبا و پهنی هستند که این کمربند منجر می‌شود تا بر زیبایی و جلوه این لباس افزوده شود.

در پاسخ به از دبی چی بخریم؟ باید بگوییم که پیراهن کفتان یکی از سوغات معروف دبی است و گردشگران بسیاری برای اینکه ظاهر خود را شبیه مردم محلی این شهر کنند، آن را از مراکز خرید بزرگ یا بازار‌های سنتی شهر دبی خریداری می‌کنند و در زمان گرفتن عکس‌های یادگاری و یا گردش در شهر می‌پوشند.

بیشتر بخوانید

استفاده از کفتان در شهر دبی در تمامی فصول سال کاربرد دارد و قیمت آن بر اساس جنس پارچه و نوع تزئینات مشخص می‌شود. بازار بهار در نزدیکی برج خلیفه، بازار سنتی بر دبی، بازار جمیرا و بازار السیف جز بهترین مراکز برای خرید انواع کفتان در شهر دبی هستند.

کفتان

خرما دبی

همانطور که می‌دانید، خرما به عنوان بخش شیرینی از فرهنگ خاورمیانه شناخته می‌شود. این میوه نقش برجسته‌ای در ماه رمضان و در سفره‌های افطار و سحری دارد. حتی بسیاری از اوقات به عنوان هدیه یا سوغاتی نیز به کار می‌رود. خرما به عنوان یکی از بهترین سوغاتی‌های دبی، منبع غنی از آهن، فیبر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و … است. اغلب افراد اعتقاد دارند که خرما فواید فراوانی برای سلامتی مانند افزایش انرژی بدن دارد.

برای خرید خرما‌های تازه و لذیذ می‌توانید به فروشگاه‌های Bateel در مرکز برجمان، مرکز شهر دبی، فستیوال سیتی، رأس الخیمه، مرکز خرید النعیم، بازار مواد غذایی دیره، آونیز آتلانتیس، دبی مال، شهر قدیمی، واک JBR و مرکز خرید دبی مارینا مراجعه کنید تا خرما را از آن‌ها تهیه کنید.

بیش از ۲۰ نوع خرما در فروشگاه‌های Bateel یافت می‌شود و سوکاری، خدری، خولاس و مدجول فقط چند مورد از محبوبترین نوع خرما‌ هستند. خلال فندق و بادام لای خرما از جمله مواردی است که در سفر به دبی حتماً باید آن‌ها را امتحان کنید.

خرما دبی

شال‌های پشمینه

شال‌های پشمینه به عنوان یکی از بهترین سوغات در کشور‌های خاورمیانه شناخته می‌شوند. جنس این شال‌ها ترکیبی از پشم بز و ابریشم است که در طرح‌های زیبایی عرضه می‌گردد. با این حال قیمت شال‌های پشمینه کمی گران است.

از آن‌جایی که در بازار دبی محصولات تقلبی این نوع شال فراوان هستند، توصیه می‌کنیم که پیش از خرید، از اصل بودن و قیمت جنس مطلع شوید. به طور معمول می‌توانید به راحتی یک شال پشمینه اصل را از درون یک انگشتر رد کنید. بدین ترتیب شال‌های پشمینه را هم می‌توان به فهرست سوغات دبی افزود.

شال‌های پشمینه

ادویه عربی

ادویه‌های عربی، به علت مزه و عطر فوق‌العاده خود، تبدیل به یکی از محصولات موردعلاقه و محبوب در جهان شده‌اند. این ادویه‌ها علاوه بر اینکه برای بهترکردن مزه و طعم غذا‌ها به کار ‌می‌روند، توانایی زنده کردن همه حس‌های شما را هم دارند.

بازار‌های سنتی دبی، به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه ادویه‌های عربی مطرح می‌شوند. به این ترتیب شما با مراجعه به این بازار‌ها، می‌توانید به انواع گوناگونی از ادویه‌های عربی خالص و با کیفیت فوق‌العاده دسترسی داشته باشید.

این ادویه‌ها شامل زعفران، دارچین، فلفل سیاه، هل، زنجبیل، زیره و بسیاری دیگر هستند و قیمت این ادویه‌ها در بازار‌های سنتی دبی بسیار مقرون به صرفه است. به همین دلیل شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتر، ادویه موردنیاز برای یک سال خود را از دبی تهیه کنید.

ادویه عربی

قلیان عربی

قلیان، نوعی دخانیات مضر اما محبوب است. احتمالاً شما هم تعجب کنید که شخصی در پاسخ به سؤال از دبی چی بخریم؟ یا از فرودگاه دبی چی بخریم؟ این محصول را پیشنهاد دهد؛ ولی باید اشاره کنیم قلیان عربی اصل، از کالا‌هایی است که گردشگران آن را به صورت واردات چمدانی از دبی به کشور می‌آورند.

این محصول می‌تواند به‌عنوان یک وسیله دکوری جذاب در منزل شما قرار بگیرد. از آنجایی که مصرف قلیان در فرهنگ کشور‌های عربی محبوبیت دارد. طراحی‌های منحصر به فرد و زیبای قلیان‌های عربی منجر شده تا حتی افرادی که از فرهنگ‌های دیگری به شهر دبی می‌آیند و نمی‌دانند قلیان چیست، آن را به عنوان بهترین سوغات دبی خریداری کنند.

قلیان عربی

کفش دست دوز

اهالی دبی علاقه زیادی به پوشیدن کفش‌های دست ساز دارند، به همین علت صنعت کفش دوزی سنتی همچنان رونق بسیاری در این شهر دارد و گردشگران فراوانی برای خرید کفش‌های خاص و با طراحی اختصاصی به سراغ کفاش‌هایی که در بازار‌های سنتی دبی کارگاه دارند ‌می‌روند.

علاوه بر کفش‌های زنانه و مردانه‌ای که در کارگاه‌های این شهر تولید می‌گردد، نوعی کفش دست دوز مخصوص خانم‌ها نیز در دبی دوخته می‌شود که از نظر زیبایی ظاهری و طراحی فوق‌العاده هستند.

بیشتر بخوانید

این کفش‌های سنتی با گلدوزی‌های زیبا و خوش رنگی تزئین می‌شوند. اغلب گردشگران اروپایی علاقه فراوانی به تهیه این کفش‌ها دارند.

تزئیناتی که با استفاده از نخ ابریشم بر روی این کفش‌ها انجام می‌شود، منجر شده تا این کفش‌های دست دوز جز گران‌ترین و ارزشمندترین سوغات شهر دبی محسوب شوند. برای خرید انواع کفش دست دوز پیشنهاد می‌کنیم که سری به بازار سنتی شهر دبی در منطقه دیره بزنید.

کفش دست دوز

جمع‌بندی در رابطه با اینکه از دبی چی بخریم؟!

خرید کردن همواره یکی از لحظات ماندگار در زندگی افراد به شمار می‌رود. در صورتی که مشخص شود مقصد سفر دبی است، شور و اشتیاق خرید چندین برابر خواهد شد؛ زیرا هر آنچه آرزوی آن را دارید، در این شهر با بهترین کیفیت‌ روز دنیا یافت می‌شود.

به همین دلیل در این مطلب به پرسش شما در مورد از دبی چی بخریم؟ پاسخ دادیم و به معرفی ۹ تا از بهترین سوغات دبی پرداختیم. ‌امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما سروران مفید واقع شده باشد. از این که تا انتها همراه ما بودید، از شما عزیزان تشکر می‌کنیم.