تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

زیباترین جاهای ایران برای سفر در ایام تعطیلات می‌تواند یک خاطر به یادماندنی از گردش چند روزه را برایتان رقم بزند. این کشور، طبیعت بکر و بی‌نظیری داشته و با پوشش گیاهی غنی و تنوع آب‌وهوایی، در هر فصل سال این امکان را برای گردشگران فراهم کرده تا به هر گوشه از این سرزمین که باب میل‌شان است، سفر کنند.

بنابراین شما هم باید از جمله افرادی باشید که علاقه وافری به طبیعت گردی و گردشگری دارند و احتمالاً به همین خاطر است که امروز مهمان هم اقلیم شده‌اید تا زیباترین جاهای ایران را بشناسید و مقصد بعدی خود را انتخاب کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید و اطلاعات ارزشمندی در این باره به دست آورید.

اجاره روزانه خانه در تهران

دشت لوت؛ سرزمینی مابین خراسان و بلوچستان

دشت لوت؛ سرزمینی مابین خراسان و بلوچستان

دشت لوت به عنوان یکی از زیباترین جاهای ایران، صاحب بلندترین هرم‌های ماسه‌ای دنیاست که چشم هر کسی را به خود محصور می‌سازد. کافیست روزی به این دشت سفر کنید و شاهد هرم‌های باشکوهی باشید که همچون آسمان خراش این منطقه را در بر گرفته‌اند. عده‌ای از بومیان و گردشگران دشت لوت این منطقه را شهر ارواح می‌نامند، چرا که شب‌های تاریک و آرامی داشته و وزش باید در لابه‌لای عناصر این دشت، حس و حال عجیبی در وجود انسان القا می‌کند.

دست لوت حدود ۱۰ درصد از وسعت ایران را تشکیل داده و از خراسان تا سیستان و بلوچستان گسترش یافته است. درصد خشکی این منطقه بسیار بالا بوده و به علت رنگ تیره خاک به همراه سایر فاکتورها، دشت لوت به مدت ۷ سال، به عنوان گرم‌ترین نقطه کره زمین شناخته شده است.

البته ناگفته نماند که این دشت خالی از سکنه هم نبوده و در منطقه‌ای به نام شهداد، مردمانی سکونت کرده و در حال گذران عمر خود می‌باشند. یکی از چشم‌نواز ترین جاذبه‌های گردشگری دشت لوت، کلوت‌ها است که هر ساله مسافران بسیاری برای بازدید از آن‌ به این منطقه سفر می‌کنند. در ضمن کلوت‌ها در فاصله ۴۳ کیلومتری از منطقه شهداد واقع شده است.

غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

غار نمکدان به عنوان بزرگترین غار نمکی در دنیا شناخته می‌شود و طولی بالغ بر ۶۶۰۰ متر دارد. از نظر موقعیت مکانی، غار نمکدان در ۲ کیلومتر ساحل و ۹۰ کیلومتری قشم واقع شده است. از این‌رو یک فرصت فوق‌العاده برای ساحل گردی هم در اختیار خواهید داشت و در کنار بازدید از این غار ۵۷۰ ساله، می‌توانید باقی ساعات خود را در کنار ساحل به همراه خانواده و دوستان، یک پیک نیک به یادماندنی برپا کنید.

بیشتر بخوانید

با توجه به تحقیقاتی که در سال‌های اخیر صورت گرفته، این غاز از خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای برخوردار می‌باشد و تنفس از هوای داخل آن به بهبود و کنترل بیماری‌هایی نظیر آسم کمک خواهد کرد. از جمله جاذبه‌هایی که درون نمکدان قشم قرار گرفته و سبب شده تا به عنوان یکی از زیباترین جاهای ایران شناخته شود، می‌توان به خفاش‌های کوچک و دوست داشتنی، رودخانه‌های نمکی و مجسمه‌های ظریف و شکننده نمکی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که درون غار نور کافی وجود ندارد. در ضمن نمک‌های موجود در غار نیز خاصیت دارویی داشته و می‌توانید پس از کسب اطلاعات کافی پیرامون فواید آن، طعم این نمک‌ها را هم بچشید.

روستای کندوان؛ اسکو

روستای کندوان؛ اسکو

روستای کندوان هم یکی دیگر از زیباترین جاهای ایران است که در بین دیدنی‌ترین روستاهای این کشور، رتبه برتر را در صدر جدول را به خود اختصاص داده است. غارهای زیبا و چشم‌نواز این روستا، قدمتی ۷ هزارساله داشته و در زمان حمله مغول‌ها (۷۰۰ سال پیش)، پناهگاهی برای مردم آذربایجان شرقی محسوب می‌شد. در حال حاضر این غارهای جالب و دیدنی، در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو واقع شده و از دور ظاهری شبیه به کندوی عسل دارند.

کندوان تنها روستای صخره‌ای جهان است و به همین خاطر بسیار جذاب و منحصربفرد بوده و هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا می‌باشد.

هوای دلپذیر و ناب کندوان هم دست کمی از غارهای آن، در جذب مسافران به این ناحیه ندارد! علاوه بر این،‌ به منظور تامین رفاه حال گردشگران ایرانی و خارجی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری در اطراف این روستا ساخته شده تا مسافران از این نظر با خیالی آسوده در کندوان اقامت کنند.

اگر روزی به این روستای دیدنی سفر کردید، می‌توانید برای تهیه هدیه و سوغات، انواع صنایع دستی، عسل و خشک‌بار متنوع را که حاصل دسترنج مردم کندوان است، خریداری کنید.

سرزمین کاریز؛ کیش

سرزمین کاریز؛ کیش

یکی از خیره‌کننده‌ترین و زیباترین جاهای ایران، کاریز کیش این که دارای معماری تاریخی فوق‌العاده باشکوهی بوده و در اعماق تنها جزیره مرجانی دنیا نهفته است. سقف این شهر رویایی با صدف و مرجان‌های بسیاری که بالغ بر چند هزار سال قدمت دارند، پوشیده شده و تنها مسجد مرجانی دنیا با سقفی مزین به فسیل‌های دریایی و سنگواره‌ها در این شهر رویایی واقع شده است.

خاک سرزمین کاریز شفا بخش بوده و در شاخه طب گِل درمانی کاربرد گسترده‌ای دارد. در این شهر زیر زمینی یک قنات وجود دارد که همواره هوای خنکی داشته و در فصول مختلف دچار تغییر دما نمی‌شود.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر روزی به کیش سفر کردید، به هیچ وجه بازدید از کاریز و جاذبه‌های دیدنی فوق‌العاده آن را نظیر تصفیه‌خانه، چاه‌های کاریز، عکاس‌خانه، موزه خلیج فارس، پایاب کهن قنات و… فراموش نکنید.

همچنین چندان فرقی ندارد که در کدام فصل به این منطقه سفر کنید، کاریز همواره با آغوش پر مهر خود، پذیرای مسافران عزیز از سرتاسر دنیا بوده و با عرضه زیبایی و شکوه خود، خاطرات دلنشینی را برای میهمانانش رقم می‌زند‌.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم هم از زیباترین جاهای ایران است که سرتاسر آن با شاهکارهای طبیعی مزین شده و صخره‌های رنگارنگ و عجیب دره، تداعی‌کننده سیاره مریخ می‌باشد.

برای مشاهده ستاره‌های باشکوه این منطقه، باید شب را در این دره سپری کنید و تا طلوع خورشید، به تماشای شکوه و عظمت آسمان پرستاره بنشینید. بهترین زمان برای سفر به دره ستارگان، اواخر زمستان و اوایل بهار می‌باشد.

بیشتر بخوانید

شما می‌توانید در این مکان باشکوه، تصاویر زیبا و به یادماندنی متعددی از خود و مناظر اطراف ثبت کنید تا بعدها با مشاهده آن و تداعی خاطرات لذت بخش خود، باز هم حال و هوای سفر به این دره پرماجرا به سراغتان بیاید.

دریاچه گنج؛ تکاب

دریاچه گنج؛ تکاب

گنج تخت سلیمان که سال‌هاست رویای دستیابی به آن در سر بسیاری از مردم سرتاسر دنیا پرورانده می‌شود،‌ در دریاچه باشکوهی که در ۴۵ کیلومتری تکاب (استان آذربایجان غربی)‌ قرار دارد، مدفون شده است. البته ناگفته نماند که شنا در این دریاچه ممنوع بوده و صرفا تا حد مشخصی می‌توانید به آن‌جا نزدیک شوید. در کنار این دریاچه یک چشمه جوشان واقع شده که ۱۱۲ متر عمق دارد و آبی که از آن استخراج می‌شود، دمایی حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد دارد‌. به‌طور کلی تخت سلیمان در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا واقع شده و پوشش گیاهی زیبایی دارد، همچنین بازدید از آن هم رایگان می‌باشد.

تخت سلیمان قدمت قابل‌توجهی داشته و به باور تاریخ دانان و بومیان تکاب، این منطقه محل تولد زرتشت نبی بوده است. در ضمن شایان ذکر است که تا به امروز، باستان شناسان و محققان بسیاری از کشورهای اروپایی برای کشف گنج تخت سلیمان، به این منطقه سفر کرده‌اند، اما هر بار با توجه به شدت رسوبات و عمق زیاد دریاچه، پروژه کشف این گنج ناتمام مانده است.

بومیان این منطقه بر اساس افسانه‌ها بر این باورند که دریاچه مذکور با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان پدید آمده و گنج‌های بی‌شماری در آن‌جا و اطراف آن نهفته است.

دخمه‌های زرتشتیان و برج سکوت؛ یزد

دخمه‌های زرتشتیان و برج سکوت؛ یزد

یکی دیگر از زیباترین جاهای ایران و البته که عجیب‌ترین می‌توان گفت! دخمه و برج‌های زرتشتیان است. طبق افسانه‌های کهن، در زمان زرتشتیان مردم بر این باور بودند که وقتی یک نفر فوت می‌کند، ممکن است بدن او توسط شیاطین تسخیر شود. به همین خاطر زرتشتیان جسد ان شخص را در بالای برج‌های بسیار بلند قرار می‌دادند (اصطلاحا بدان برج سکوت یا برج خاموشان گفته می‌شد)؛ تا خوراک پرندگان شکاری شود.

بیشتر بخوانید

یکی از معروف‌ترین برج‌های سکوت در یزد واقع شده است. بدون شک اگر سری به این مکان بزنید، یاد افسانه‌‌ها و دانسته‌های خود از دنیای مردگان خواهید افتاد. برج مذکور در ۱۵ کیلومتری یزد واقع شده و تا قبل از دوره پهلوی، این روش رایج بود.

حداقل زمان لازم برای بازدید از دخمه‌های زرتشتیان و برج سکوت، ۱ الی ۲ ساعت می‌باشد. با این حال پیشنهاد ما به سما این است که اگر روزی به یزد سفر کردید، حتما از این بنای باشکوه و دیدنی بازدید فرمایید و حس متفاوت و لذت بخشی را تجربه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و معرفی زیباترین جاهای ایران پرداختیم و دانستیم که در گوشه به گوشه این سرزمین پهناور، اماکنی نهفته است که حتما پیش از مرگ همه ما باید برای یک بار هم که شده، شانس بازدید از آن‌ها را داشته باشیم. به راستی زیبایی بی‌بدیل این جاذبه‌ها توجه هر کسی را به خود جلب کرده و حس آرامش و سرزندگی را در وجود انسان بیدار می‌سازد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله نهایت لذت را برده و مقصد بعدی سفر خود را از بین اماکنی که معرفی کردیم، پیدا کرده باشید. از اینکه در این بخش از مجله هم اقلیم نیز همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا تجربیات سفر خود را به هر یک از این مکان‌های زیبا و دیدنی، با ما و سایر کاربران پر بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.