تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر رشت، به‌عنوان سومین شهر گردشگری ایران به حساب می‌آید و هر ساله گردشگران فراوانی برای استفاده از چشم‌اندازهای طبیعی و سرسبز، آب‌وهوای بی‌نظیر و لذت‌بردن از آب‌وهوای مه‌آلود و بارش مکرر باران به آن سفر می‌کنند. مکان‌های گردشگری رشت از پارک‌ها گرفته تا عمارت‌هایی با معماری منحصربه‌فرد و خانه‌های تاریخی، به‌قدری جذاب و زیبا هستند که هر گردشگری را به سمت رشت می‌کشانند. با این حال، بسیاری از گردشگران به‌خصوص در روزهای گرم سال، ترجیح می‌دهند که بعد از غروب خورشید بیرون بروند تا بتوانند در هوایی خنک به تفریح و گشت‌وگذار بپردازند و همچنین فضای زیبای شهر را در شب هم ببینند. در صورتی که شما هم جزو این دسته از افراد هستید و به دنبال بهترین جا برای شبگردی در رشت می‌گردید، باید بگوییم که در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم جاهای دیدنی رشت را برایتان معرفی کنیم و به سؤال شما درباره رشت کجا بریم؟ پاسخ دهیم.

پارک سبزه میدان

بازدید از پارک سبزه میدان رشت به شما کمک خواهد کرد تا با اهالی شهر رشت بهتر آشنا شوید. زیرا مردمانی مهربان را مشاهده خواهید کرد که در حال بازی و گپ‌زدن هستند و یا به کبوترهای این بوستان، دانه می‌دهند. سبزه میدان، اسم میدانی قدیمی در شهر رشت و در حوالی میدان شهرداری بوده که به‌عنوان بهترین جا برای شبگردی در رشت هم شناخته می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

مساحت بوستان سبزه میدان بالغ بر ۱۷,۵۰۰ مترمربع بوده و با داشتن فضایی دلنشین، باغچه‌های زیبا و درختان تنومند، مکانی بسیار خوب برای گذراندن یک شب خاطره‌انگیز است.

بیشتر بخوانید

نیمکت‌های متعددی در محوطه پارک سبزه میدان برای نشستن در نظر گرفته شده تا شما بتوانید ضمن نشستن بر روی این نیمکت‌ها، از تماشای آب‌نماهای مختلف و فضای سبز این بوستان زیبا لذت ببرید. ضمن اینکه شما می‌توانید با قدم‌زدن در این پارک، تندیس‌های زیادی از مشاهیر بزرگ استان گیلان همانند پروفسور مجید سمیعی عزیز، پروفسور فضل‌الله رضاف، دکتر محمود بهزاد و پروفسور اکبرزاده هم بازدید کنید.

پارک سبزه میدان

پارک توحید رشت

پارک توحید رشت، یکی از بهترین جا برای شبگردی در رشت و از جمله دنج‌ترین بوستان‌های رشت است که در محله گلسار  واقع شده و دارای فضایی سرسبز و امکاناتی مانند نیمکت‌های چوبی، مسیرهای پیاده‌روی و وسایل ورزش‌های همگانی است؛ بنابراین مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک شب در شهر رشت به شمار می‌آید. بوستان توحید، شکل خطی داشته و یک پارک حاشیه رودخانه محسوب می‌شود.

این پارک از یک سمت به رودخانه زرجوب و از سمت دیگر به منازل در انتهای کوچه‌ها منتهی می‌شود. یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی این محل این است که در فصل رویش گل‌های شمعدانی، جشنواره گل‌های شمعدانی برگزار می‌شود و  در این زمان بازدیدکنندگان فراوانی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

پارک توحید رشت

پارک ملت

تنوع جاهای دیدنی رشت و بندر انزلی، سبب شده تا در طول سال مسافران زیادی راهی این منطقه شوند. پارک ملت، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های رشت و دومین پارک بزرگ این شهر با ۱۲ هکتار مساحت است که توسط شهرداری و در سال ۱۳۷۸ هجری شمسی تأسیس گردید.

از جمله امکانات اصلی این بوستان می‌توانیم به زمین‌های فوتبال، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال، نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران، آب‌نمای موزیکال، برکه‌ طبیعی، آکواریوم و همچنین آلاچیق، سکوهای اتراق، نمازخانه، مبلمان‌ پارکی، بوفه، فضای بازی کودکان و شیرهای آب اشاره کنیم. قدم‌زدن در میان درختان کاج پارک ملت، از جمله بهترین احساساتی است که می‌توانید در بازدید از جاهای دیدنی گیلان در شب آن را  تجربه کنید.

پارک ملت

مجموعه میدان شهرداری

میدان شهرداری رشت به‌عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود و در مرکز رشت واقع شده است. بدون تردید می‌توان این میدان را به‌عنوان بهترین جا برای شبگردی در رشت معرفی کرد. این مجموعه شامل ساختمان‌های شهرداری، کتابخانه‌ ملی، پست و تلگراف‌ خانه، مجسمه‌ میرزا کوچک‌خان، استانداری سابق و خیابان سنگ‌فرش شده‌ای می‌شود که عبور از آن شما را به سبزه میدان می‌رساند.

لازم به اشاره است که مجموعه مذکور با حدود صدسال قدمت، چهره واقعی شهر زیبای رشت را به شما نشان می‌دهد. در واقع عمارت شهرداری یا کاخ شهرداری بین سال‌های 1286 تا 1305، به دستور اداره‌ بلدیه‌ رشت و با الهام از معماری سن‌پترزبورگ بنا شده است و این مجموعه امروزه جزو فهرست آثار ملی ایران ثبت شده.

از بخش‌های اصلی این مجموعه می‌توان به برج ساعت رشت اشاره کرد که در زمان گذشته برای آگاه‌کردن افراد نسبت به خطراتی مانند آتش‌سوزی مورداستفاده قرار می‌گرفت. این برج از جمله قسمت‌های بلدیه بوده و ارتفاع آن به حدود 24 متر می‌رسد. زنگ برج ساعت، هر نیم‌ ساعت یک‌بار به صدا درمی‌آید و به نوعی گذشت زمان و عمر را به شما یادآوری می‌کند.

مجموعه میدان شهرداری

محله گلسار

گلسار، نام یکی از محلات بخش شمالی شهر رشت است که به عنوان بهترین جا برای شبگردی در رشت محسوب می‌شود. کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید و بوتیک‌های فراوانی در این منطقه قرار دارند. خیابان اصلی گلسار، بلوار سمیه، بلوار گیلان، بلوار توحید، بلوار نماز، بلوار سنبل و بلوار دیلمان از جمله خیابان‎‌های اصلی این محله محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید

بلوار گلسار، یکی از بهترین و لوکس‌ترین خیابان‌های رشت بوده و  بهترین جا برای شبگردی در رشت  است که تجربه قدم‌زدن در شبهای آن در کنار درختان سر به فلک کشیده، می‌تواند زیباترین خاطره‌های شما را در این شهر بسازد.

محله گلسار

بوستان کشاورز

بوستان کشاورز که در گذشته از آن با باغ کوچه اصفهانی نام برده می‌شد، باغی سرسبز و زیبا با مساحتی بالغ بر 32 هزار هکتار است. این بوستان دارای ساختاری طبقاتی بوده و تا حدی به پارک ساعی تهران شباهت دارد.

برای رسیدن به بوستان کشاورز، باید از چندین پله پایین بروید. امکانات موجود در پارک شامل زمین بازی کودکان، کتابخانه، وسایل ورزشی همگانی و سرویس بهداشتی است. این بوستان در میان پارکورکاران رشت، محبوبیت بسیاری دارد. اگر به دنبال بازدید از جاهای دیدنی رشت در بهار هستید، بوستان کشاورز بهترین انتخاب برای شما است.

بوستان کشاورز

دریاچه سقالسکار

دریاچه سقالسکار از دیگر مناطق دیدنی رشت است. از همین ابتدا باید بگویم که هیچ کلمه مناسبی برای توصیف زیبایی دریاچه سقالکسار نمی‌توان پیدا کرد؛ زیرا زیبایی‌های این دریاچه قابل‌وصف نیست و تا با چشمان خودتان این مکان را نبینید جذابیت آن را متوجه نمی‌شوید. صدای پرندگان، پیاده‌روی و قایق‌سواری در حوالی دریاچه و تماشای بازی رنگ‌ها در بستر پوشش گیاهی سرسبز دریاچه، هوش از سر بازدیدکنندگان می‌برد.

در واقع این دریاچه همان جایی است که جلوه‌گر عظمت و تمام زیبایی‌های خلقت است. سکوت محیط دریاچه همراه با انعکاس مناظر اطراف در آب دریاچه، نوید از تجربه‌ای زیبا و شکوهمند را به شما می‌دهد. در ادامه بهترین جا برای شبگردی در رشت باید بگوییم که دریاچه سقالسکار در روستایی به همین اسم واقع شده که جزو روستاهای دیدنی رشت به حساب می‌آید.

اهالی این روستا به مهمان‌نوازی و خونگرمی شهرت دارند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که بعد از تماشای دریاچه و عکاسی از محوطه آن، در کوچه‌پس‌کوچه‌های روستا نیز قدم بزنید و از هم‌صحبتی با مردمان گیلکی و خونگرم این منطقه لذت ببرید.

دریاچه سقالسکار

مرکز خرید دیلمان

مرکز خرید دیلمان در بلوار دیلمان گلسار شهر رشت واقع شده و دارای 110 مغازه، کافی‌شاپ، فودکورت و همچنین پارکینگ طبقاتی با گنجایش 4٠٠ اتومبیل و هایپرمارکت است. این مرکز خرید مدرن، از جمله بهترین مراکز خرید رشت به حساب می‌آید و در صورتی که به پاساژ گردی و خرید علاقه‌مند هستید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً سری به آن بزنید.

مرکز خرید دیلمان رشت با فضایی وسیع و سرپوشیده، مکانی است که شما می‌توانید در همه فصول سال و بدون داشتن هیچ نوع نگرانی، به تفریح و خرید در آن بپردازید.

مغازه‌های طبقه همکف این مرکز خرید، شامل بوتیک‌های متنوع، ‌ غرفه‌های کیف و کفش، لوازم بهداشتی آرایشی و گالری‌های ساعت‌های مدرن‌ است. ضمن این که در مرکز خرید دیلمان کتاب‌فروشی نیز موجود بوده و در صورت تمایل می‌توانید کتاب‌ها و لوازم‌التحریر موردعلاقه خودتان را از این مرکز بخرید.

مرکز خرید دیلمان

برج گلسار

برج گلسار یک ساختمان تجاری  12 طبقه است که اخیراً افتتاح شده، این برج مدرن دارای 6 طبقه بازارچه تجاری، دو طبقه پارکینگ، یک طبقه سالن بدن‌سازی، یک طبقه کافی‌شاپ، یک طبقه رستوران و یک طبقه فودکورت بوده و از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری رشت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

لذت نوشیدن یک قهوه یا نوشیدنی سرد، از طبقه 12 برج گلسار و تماشای شهر رشت از آخرین طبقه برج، یکی از تجربیاتی است که نباید به‌هیچ‌وجه آن را از دست بدهید.

برج گلسار

جمع بندی

در این مطلب از وب سایت گردشگری سعی کردیم بهترین جا برای شبگردی در رشت را برایتان بیاوریم تا شما با در نظر گرفتن علاقه و سلیقه خودتان، هرکدام از این جاذبه‌های گردشگری را انتخاب کرده و اقدام به بازدید نمایید. متوجه شدید که شهر رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان، از جاهای گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی برخوردار است و همچنین مراکز خرید مدرن فراوانی هم در آن یافت می‌شود.

امیدواریم که از مطالعه مقاله بهترین جا برای شبگردی در رشت لذت برده باشید. در صورتی که در این باره نظر یا ابهامی داشتید، می‌توانید آن را با کارشناسان مجموعه ما در میان بگذارید. از این که تا انتهای مطلب، همراه ما بودید، از شما سروران کمال تشکر را داریم.