تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی شهمیرزاد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی شهمیرزاد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر خوش آب و هوا در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. مرکز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشک و کویری است و دیدن چشم اندازهای کویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهمیرزاد (Shahmirzad) شهری در شمال مهدی شهر، در استان سمنان است. این شهر از نظر گردشگری، تاریخی و کشاورزی دارای اهمیت می‌باشد. شهمیرزاد از نظر آب و هوایی زمستانی سرد و تابستانی معتدل دارد و از لحاظ پوشش گیاهی بسیار سبز و خرم است. همچنین نسبت به شهرهای همسایه‌اش خنک تر است. گردو و آلو ۲ محصول کشاورزی شهمیرزاد است و وجود خانه باغ‌ها در نقاط مختلف این شهر باعث جذابیت این شهر برای حضور گردشگران در این منطقه از استان سمنان شده است.

در توصیف ویژگی های آب و هوایی شهمیرزاد باید گفت اختلاف ارتفاع سمنان و شهمیرزاد از سطح دریا حدود هزار متر است که این امر از عجایب طبیعت استان سمنان است که در فاصله ۲۵ کیلومتری تا این اندازه اختلاف دما و ارتفاع وجود دارد. به همین دلیل بی جهت نیست که شهمیرزاد را بهشت کویر نامیده اند. بزرگ ترین باغ گردوی جهان در حاشیه این شهر قرار دارد.

1024px All Shahmirzad

دیدنی های شهمیرزاد

جنگل رودبارک

از مکان های دیدنی شهمیرزاد می توان به جنگل رودبارک اشاره کرد که در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد. به دلیل وجود جنگل های پهن با آب و هوای خنک که در فصل تابستان است مورد توجه طبیعت گران و گردشگران قرار گرفته است. این منطقه زیبا با وجود رود هایش لذت را دو برابر کرده است. در جنگل رودبارک غاری وجود دارد که می توانید دیدن کنید.

جاهای دیدنی شهمیرزاد
جاهای دیدنی شهمیرزاد

جنگل فینسک

این جنگل که در ۵۴ کیلومتری شمال شرقی شهمیرزاد در دامنه جنوبی کوه های البرز قرار دارد. آب و هوای این منطقه زیبا مدیترانه ای همراه با بارش باران می باشد که اوج و حرکت در مسیر کنار دره دارای چشم انداز واقعا جذابی است. که حیواناتی نظیر خفاش، جغد، روباه، خرس و گراز یافت می شود که حفاظت شده است.

finesk2 e1618243411413

منطقه نمونه گردشگری پرور

منطقه نمونه گردشگری پرور در 46 کیلومتری شمال مهدیشهر و 65 کیلومتری شمال شرقی سمنان واقع شده که به عنوان “منطقه حفاظت شده پرور” شناخته شده است. این منطقه در روستای پرور و در کوهپایه های البرز شرقی جای گرفته است. جنگلهای زیبای اورَس (سرو کوهی)، مراتع سر سبز و جنگلهای درختان پهن برگ به همراه تنوع بی نظیر حیات وحش، سیمای جذاب و بی نظیری به این منطقه بخشیده است. امامزاده سید تاج الدین، حمام و گورستان پرور از مهمترین آثار تاریخی این روستا بوده و از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به عشایر و ییلاقات آن اشاره نمود.

جاهای دیدنی شهمیرزاد
جاهای دیدنی شهمیرزاد

هفت چشمه شهمیرزاد

هفت چشمه شهمیرزاد و سرچشمه شهمیرزاد دو تا از چشمه‌های شهر شهمیرزاد است که با فاصله کمی از یکدیگر واقع شده‌اند، سرچشمه یا شیخ چشمه سردر پا کوه شیر قلعه شهمیرزاد واقع شده است و آب از دل کوه بیرون می‌آید و کمی پایین‌تر هفت چشمه قرار دارد که از دل زمین آب بیرون می‌آید. پیوستن آب این دو چشمه رودی را ایجاد کرده که تا مرکز شهر ادامه دارد.

چشمه 5

قلعه دژ وهل

دژ وهل بر بالاى کوه و در کنار باغات میوه و گردو قرار دارد. سنگ‌ هاى مصالح در ساختمان قلعه از همان کوه کنده شده و مورد استفاده قرار گرفته است. دژ از دو برج مدور براى دیده ‌بانى و دیوارهاى سنگى تشکیل شده است دژ وهل از آثار پیش از اسلام است. دژ وهل قلعه ای سنگی است که و اکنون آثاری جزیی از آن باقی مانده است.

دژ شیرقلعه

آثار این قلعه تاریخی در سه کیلومتری شمال غرب شهمیرزاد و در دره شیخ چشمه سر بر فراز کوهی بلند و مرتفع قرار دارد که به نام قلعه شیخ چشمه سر معروف است. تاریخ بنای قلعه به پیش از تاریخ می‌رسد. این قلعه مدتی پناهگاه اسماعیلیان در قرن ۶و۷ هجری بوده است. این قلعه دارای طرحی منظم نیست و بالطبع در پستی و بلندی های کوه ساخته شده است. در چهار گوشه قلعه چهار برج مدور دیده می شود. در ساخت دژ از سنگهای صخره ای همان کوه استفاده شده است. در ورودی قلعه از سمت جنوب بوده که امروزه بصورت مدخل بسیار کوتاهی از قلعه سنگهای صاف و کوچک دیده می‌شود.

جاهای دیدنی شهمیرزاد
جاهای دیدنی شهمیرزاد

بلبل دره شهمیرزاد

بلبل دره منطقه ای با طبیعت زیبا و سرسبز در شهمیرزاد بوده که صدای آواز بلبلانی که در بین شاخ و برگ درختان می رقصند و می خوانند تمام فضا را پر کرده است. محلی که با جادوی درختان سرسبز و نفس خاک معطر شده است و آرامشی بی نظیر دارد.

تنگه و چشمه روزیه

تنگه و چشمه روزیه در چاشم قرار دارد که از دامنه شمالی کوه ارم تا ۸ کیلومتری ادامه دارد. که از غرب تا شرق امتداد دارد اگر تمایلی به سنگ نوردی دارید پیشنهاد می کنیم از منطقه زیبا دیدن کنید.

تنگه و چشمه روزیه1

شهر بازی و پارک کوهستان

شهر بازی و پارک کوهستان از جمله مناطق توریستی این شهر است. در این پارک می‌توانید علاوه‌بر طبیعت زیبا و قدم زدن در کنار درختان سپیدار، از تفریحات پارک هم لذت ببرید. در پارک کوهستان شهمیرزاد تله سیژ هم وجود دارد که توسط یک شرکت اتریشی به نام ساخته شده است. می‌توانید به همراه فرزندان خود بر این تله سیژها سوار شده و از تماشای درختان و محیط زیر پای خود از ارتفاع زیاد، هیجان را تجربه کنید. شهر بازی و پارک کوهستان را در میدان اصلی شهمیرزاد می‌توانید پیدا کنید.

کمان رستم

کمان رستم نام درخت گردوی کهنسال و قطوری است که بیش از ۱۳ قرن قدمت دارد. طول این درخت به بیش از ۱۵ متر هم می‌رسد و شاخه‌هایش چندین متر از فضای اطراف را پوشش داده‌اند. از آنجایی که این درخت گردو به دو شاخه اصلی به مانند کمانی تقسیم شده، نام کمان رستم را به آن داده‌اند. درخت کهنسال ارزش معنوی و توریستی بسیاری برای مردم منطقه دارد و به همین دلیل هم شهرداری به خوبی از آن مراقبت می‌کند.

جاهای دیدنی شهمیرزاد
جاهای دیدنی شهمیرزاد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: