تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی حاجی آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی حاجی آباد را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی حاجی آباد در استان هرمزگان در ادامه با ما همراه باشید.

استان هرمزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌ است و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. این استان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است. جنوب این استان را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در برگرفته‌ است. به دلیل هم جواری با آب های خلیج فارس، این استان مناطق دیدنی و زیبایی دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

حاجی‌آباد (Haji Abad) یکی از شهرهای شمال استان هرمزگان و شمالی‌ترین شهر این استان است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان حاجی‌آباد قرار دارد. فاصله حاجی‌آباد تا بندرعباس ۱۶۵ کیلومتر است. حاجی‌آباد در نزدیکی استان کرمان قرار گرفته و به همین دلیل نسبت به دیگر شهرهای استان هرمزگان آب‌و‌هوای خنک‌تری دارد. تابستان‌های این شهر بسیار گرم و زمستان‌های آن بسیار سردند. حاجی‌آباد از شهرهای تاریخی است و بعضی از آثار تاریخی‌اش از دوره ایلخانان به یادگار مانده است. در ادامه جاذبه های دیدنی حاجی آباد را به شما معرفی می کنیم.

مکان های دیدنی حاجی آباد

آبشار تزرج

تزرج منطقه‌ای کوهستانی در روستای آفتاب از توابع شهر حاجی‌آباد است. تزرج ییلاقی خوش آب‌ و هواست و رود و آبشاری که در آن جریان دارد طراوت بیشتری به طبیعتش بخشیده است.

جاهای دیدنی حاجی آباد
جاهای دیدنی حاجی آباد

چشمه سبز پوشان

چشمه سبز‌پوشان از جاذبه‌های شگرف شهر حاجی‌آباد است. چشمه سبز‌پوشان در نزدیکی یک کوه کوچک در نخلستان‌ها قرار گرفته و جلوه‌ای تماشایی دارد. با تغییر فصل دمای آب این چشمه نیز تغییر می‌کند، در تابستان خنک است و در زمستان دمایی بیشتر از دمای بدن انسان دارد و برای شنا کردن بسیار مناسب است. سیاه‌ماهی، کامبوزیا و باربوس از ماهی‌های عجیب چشمه سبز‌پوشان هستند.

1532851304 2845841

منطقه حفاظت شده هماگ

منطقه حفاظت شده هماگ در شمال شهرستان بندرعباس و قسمت جنوبی شهرستان حاجی آباد قرارگرفته است و وسعت منطقه درحدود ۳۶۰۰۰ کتارمی باشد. این منطقه در قسمت مرتفع استان قرار گرفته و حداقل ارتفاع آن درحدود ۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می باشد. کوه هماگ بلندترین ارتفاع استان هرمزگان از رشته کوههای زاگرس جنوبی است. آب و هوای منطقه گرم وخشک بوده و در ارتفاعات، زمستانهای سرد و تابستانهای معتدل می باشد.

جاهای دیدنی حاجی آباد
جاهای دیدنی حاجی آباد

قلعه تاریخی حاجی آباد

یکی از آثار باستانی شهرستان حاجی آباد قلعه تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوران ایلخانان، تیموریان و صفویه می رسد. این قلعه در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد و احتمالا در دوره صفویه نیز از آن استفاده می شده است. این قلعه روی صخره ای در جنوب غربی شهر قرار دارد. ارتفاع آن بین ۳۰- ۲۷ متر و طول و عرض۸۰ متر و دارای چهار برج است.

قلعه تاریخی حاجی آباد آقا

چشمه بالنگان

چشمه بالنگان یکی از چشمه‌های استان فارس است که در نزدیکی روستاهای حاجی‌آباد و آسپاس از توابع بخش سده در شهرستان اقلید قرار دارد و از مناطق دیدنی حاجی آباد است. این چشمه یکی از سرچشمه‌های رود کُر است. در سال‌های اخیر به دلیل بارش کم، آبدهی این چشمه تا حدّ زیادی کاهش یافته اما با وجود پوشش گیاهی زیبا در این منطقه که از درختان بید تشکیل شده و وجود یک آبگیر عمیق در میان درختان بید که محل زندگی چند نوع ماهی می‌باشد، گردشگران بسیاری به این منطقه مراجعه می‌نمایند که متأسفانه همین امر سبب تخریب طبیعت زیبای این منطقه و سنگ‌نوشته ساسانی (متعلق به شاهپور یکم) شده است.

جاهای دیدنی حاجی آباد
جاهای دیدنی حاجی آباد

روستای اردکول

روستای اردکول از توابع بخش مرکزی شهرستان زیرکوه در ۱۵ کیلومتری شهر حاجی آباد (مرکز شهرستان زیرکوه) و ۱۰۰ کیلومتری قاین قرار دارد که به دلیل کوه های سر به فلک کشیده، آب فراوان و خاک حاصلخیز روستایی خوش آب و هوا و سرسبز است.خونگرمی و میهمان نوازی از ویژگی های مردم مومن و فعال این روستاست و تقدیم ۱۲ شهید ثمره فعالیت های انقلابی اهالی اردکول است.

جاذبه های گردشگری و تفریحی حاجی آباد 10

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: