تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی چین | جاذبه‌های گردشگری چین را چقدر می‌شناسید؟ شاید چین نامی است که بیشتر در عرصه تعاملات بین المللی به گوش ما رسیده است. اما کمتر کسی از ما تابه‌حال به دنبال شناخت فرهنگ، تاریخ و تمدن این کشور خاص بوده است. ما در تحریریه هم اقلیم تصمیم گرفتیم تا به شکلی کامل، بهترین نقاط گردشگری چین را به شما معرفی کنیم تا اطلاعات شما مردم فارسی زبان درباره این کشور شرقی افزایش پیدا کند.

10 مکان برتر چین برای سفر در سال 2022

چین به‌عنوان سومین کشور بزرگ با وسعت عظیم و جغرافیای متنوع و یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، مقاصد گردشگری شگفت‌انگیز زیادی را برای سفر ارائه می‌دهد. شما می‌توانید ماه‌ها، حتی سال‌ها را صرف کاوش در سرزمین پهناور کشور چین کنید و هنوز همه این سفر ادامه داشته باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

فقط یک سفر به چین برای پوشش دادن بازدید از تمام نقاط برجسته و دیدنی در چین کافی نیست، اما می‌توانید چندین سفر به چین برنامه‌ریزی کنید و در اولین سفر از توصیه‌شده‌ترین مقاصد هم اقلیم دیدن کنید. در ادامه 10 مکان برتر چین برای سفر در سال 2022 آمده است. شما از تجربیات به‌یادماندنی این مطلب لذت خواهید برد که هم جسم و هم ذهن را خوشحال می‌کند و  شما را به ذات چین و زیر پوست فرهنگ چینی هدایت می‌کند.

پکن – شماره 1 مقصد گردشگری و شهر دروازه در چین

پکن در حال حاضر پایتخت، همچنین مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی چین است. این شهرداری تحت کنترل مستقیم دولت ملی، یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های شهری در حدود 21689000 نفر را دارا است. این شهر ازنظر اداری 14 منطقه و 2 شهرستان را پوشش می‌دهد و در مجاورت استان هبی و شهر تیانجینگ قرار دارد. تاریخ پکن را می‌توان از حدود سه هزار سال پیش ردیابی کرد. باشکوه‌ترین بخش آن، برای شش‌صد سال است پایتخت سلسله‌های یوان، مینگ و چینگ بوده است. پکن به دلیل داشتن 7 سایت میراث جهانی، ازجمله شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی، دیوار بزرگ، مقبره مینگ، ژوکودیان و کانال بزرگ مشهور است.

جاهای دیدنی چین

پکن مرکز حمل‌ونقل چین است. این شهر بیشتر به‌عنوان شهر ورود پروازهای بین‌المللی انتخاب می‌شود. علاوه بر این، پروازها و قطارهای این بخش به بیشتر مناطق دیگر چین، ازجمله غرب دوردست سین کیانگ، تبت و غیره خط آهن دارند.

نکته: گردشگران از 53 کشور (آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه، ژاپن، استرالیا…) پس از بررسی گمرکی در فرودگاه بین‌المللی پایتخت پکن، اجازه اقامت 144 ساعته بدون ویزای چین در پکن را دارند.

نوع سفر به پکن: فرهنگی و تاریخی

بهترین جاذبه‌های پکن: دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، معبد بهشت، هوتونگ، کاخ تابستانی

طول سفر توصیه‌شده: 2 تا 4 روز

بهترین زمان بازدید: در تمام طول سال

شیان(Xian بزرگ‌ترین پایتخت چین باستان)

شیان قلب واقعی چین باستان است. شیان به همراه آتن، رم و قاهره و شیراز به‌عنوان پنج پایتخت باستانی بزرگ در تاریخ جهان در نظر گرفته می‌شوند. 13 سلسله از قرن 11 قبل از میلاد تا قرن 10 پس از میلاد در شیان پایتخت بودند و به همین دلیل است که یونسکو در سال 1981 شیان را به‌عنوان شهر تاریخی و فرهنگی جهانی ثبت کرد.

شیان به‌عنوان خانه جنگجویان و اسب‌های سفالی مشهور جهان و نقطه شروع جاده ابریشم، که از طریق آن چین مهم‌ترین ارتباط اقتصادی و فرهنگی را با جهان غرب انجام داده بود، با مکان‌های تاریخی عظیم و مناظر فرهنگی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. و به شما فرصتی می‌دهد تا تاریخ و فرهنگ چین باستان را کشف کنید.

جاهای دیدنی چین

بعد از پکن توصیه می‌شود شیان بازدید کنید. قطارهای پرسرعت گلوله‌ای زیادی بین این دو شهر حرکت می‌کنند. فقط حدود 5 ساعت طول می‌کشد تا از پکن به شیان برسید.

نکته: سفر بدون ویزا در شیان هم‌اکنون امکان‌پذیر شد! از 1 ژوئن 2014، بازدیدکنندگان واجد شرایط از 53 کشور می‌توانند به مدت 72 ساعت بدون ویزا در شیان سفر کنند.

نوع سفر: فرهنگی و تاریخی

مکان‌های دیدنی: جنگجویان سفالی، دیوار بزرگ باستانی، موزه تاریخ شانشی، کوه هواشان (30 دقیقه با قطار از شیان)

مدت سفر توصیه‌شده: 2 روز

بهترین زمان بازدید: در تمام طول سال

شانگهای – تقابل فرهنگ‌های غربی و شرقی

پکن و شیان بهترین مکان‌ها برای کشف چین باستان هستند. درحالی‌که شانگهای بهترین مکان برای دیدن چهره مدرن و شیک چین است. از آن به‌عنوان “مروارید شرق” و “پاریس شرق” یاد می‌شود. شانگهای تنها 170 سال طول کشید تا از یک دهکده ماهیگیری کهنه به بزرگ‌ترین کلان‌شهر چین تبدیل شود.

در شانگهای می‌توانید از تضاد فرهنگ غربی و شرقی لذت ببرید. پس از جنگ اول تریاک در سال 1842، شانگهای تبدیل به یک بندر آزاد شد و سپس به شهرک کشورهای غربی ازجمله انگلستان، فرانسه، ایالات‌متحده، ایتالیا، آلمان، هلند و غیره تبدیل شد. بسیاری از کنسولگری‌ها، خیابان‌ها، بانک‌ها و خانه‌ها به سبک غربی ساخته شدند. امروزه می‌توانید فرهنگ دوران استعمار را در منطقه بوند دنبال کنید. فرهنگ سنتی محلی نیز در شانگهای به‌خوبی حفظ می‌شود – کوچه‌های قدیمی، باغ کلاسیک باستانی، معبد شهری و غیره. این مورد چیز شگفت‌انگیز است که می‌توانید هر دو فرهنگ غرب و چین را در یک شهر تجربه کنید.

جاهای دیدنی چین

شانگهای همچنین به دلیل معماری زیبا، خط افق و نمای شب معروف است. این شهر دارای برخی از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان است که در امتداد ساحل رودخانه هوانگپو واقع شده‌اند. می‌توانید در امتداد Bund قدم بزنید یا در رودخانه Huangpu  یک سفر دریایی داشته باشید تا از مناظر تماشایی شبانه شانگهای لذت ببرید، یا از طبقه بالای برج شانگهای(دومین ساختمان مرتفع جهان) بالا بروید و با یک منظره پانوراما از شانگهای لذت ببرید.

پس از بازدید از شانگهای، می‌توانید به‌راحتی سفر خود را در یک روز به سایر مقاصد محبوب مانند سوژو، هانگژو، کوه زرد و غیره تمدید کنید.

اخبار سفر: از 30 ژانویه 2016، مسافران واجد شرایط از 51 کشور می‌توانند بین شانگهای، استان جیانگ سو (شامل سوژو) و استان ژجیانگ (شامل هانگژو) به مدت 144 ساعت (6 روز) بدون ویزا سفر کنند.

نوع سفر: فرهنگی، مد

مکان‌های دیدنی: دیوار بزرگ، شهر ممنوعه، معبد بهشت، هوتونگ، کاخ تابستانی

مدت سفر توصیه‌شده: 2 روز

بهترین زمان بازدید: در تمام طول سال

 

گویلین – زیباترین منظره و حومه کارست در چین

“منظره گویلین بهترین زیر بهشت ​​است” – این یک بیانیه معروف در کتاب درسی چینی مدرسه ابتدایی است. اگر به گویلین رفته باشید، قطعاً با آن موافقت خواهید کرد.

گویلین در استان گوانگشی در جنوب چین واقع شده است و زیباترین و معمولی‌ترین شکل‌های کارست را دارد: هزاران کوه سبز کارست که بر روی دشت‌های وسیع ایستاده‌اند، رودخانه لی که در میان کوه‌ها و روستاها می‌پیچد… علاوه بر مناظر زیبا، گویلین همچنین خانه دوازده اقلیت قومی، ازجمله ژوانگ، یائو، میائو و دونگ است که دور از شهر در روستاهای احاطه شده توسط زمین‌هایی در روستای طبقه‌ای شکل زندگی می‌کنند.

جاهای دیدنی چین

پربازدیدترین مکان در گویلین یانگ شوو است، مکانی که می‌خواهید ماه‌ها در آنجا بمانید تا از زندگی آرام و آرام لذت ببرید.

اخبار سفر: 72 ساعت سفر بدون ویزا در گویلین اکنون برای 53 کشور ازجمله ایالات‌متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه، ژاپن، استرالیا در دسترس است.

نوع: طبیعت، گروه قومی، روستا

نکات برجسته: سفر دریایی رودخانه لی، حومه شهر یانگشو، خیابان غربی، تراس لونگجی

طول سفر توصیه‌شده: 2 تا 4 روز

بهترین زمان بازدید: می تا نوامبر

 

Zhangjiajie – دنیای آواتار سورئال

حدود 10 سال، افراد زیادی  ژانگ جیا جی را نمی‌شناختند. اما امروزه، ژانگ جیا جی به یکی از مشهورترین مقاصد سفر در چین و حتی جهان تبدیل شده است. با تشکر از فیلم آواتار که چشم‌انداز ژانگ جیا جی را به جهان جهانی آورد. تپه سنگی (Nan Tian Yi Zhu) اولین مثال کوه پاندورا هاللویا در فیلم است.

سه جاذبه اصلی در ژانگ جیا جی وجود دارد: پارک ملی ژانگ جیا جی Wulingyuan، کوه Tianmen و تنگه بزرگ ژانگ جیا جی. پارک ملی متشکل از گلدن ویپ استریم، دهکده هوانگشی، یوانجیاجیه، یانگجیاجی، کوه تیانزی، مکانی برای لذت بردن از مناظر آواتار است. درحالی‌که کوه تیانزی و گرند کنیون به خاطر تجربه‌های ماجراجویانه مانند پل شیشه‌ای، جاده آسمان شیشه‌ای و غیره مشهور هستند.

جاهای دیدنی چین

نوع: پارک ملی، منظره

مکان‌های دیدنی: پارک جنگلی ملی ژانگ جیا جی (Wulingyuan) ، کوه Tianmen))، پل شیشه‌ای تنگه بزرگ ژانگ جیا جی

طول سفر توصیه‌شده: 2 تا 5 روز

بهترین زمان بازدید: آوریل تا نوامبر

تبت (Tibet) سرزمین مقدس برف و بودا

سرزمین مقدس تبت، مقدس‌ترین و مرموزترین مقصد در چین است. به نظر می‌رسد تبت قدرت جادویی برای کشاندن روح فرد به سمت تبت دارد. بسیاری از مردم همچنین بر این باورند که سفر تبت می‌تواند درد قلب را التیام بخشد و حتی ذهن ما را پاک کند. به همین دلیل است که تبت همیشه یک سفر در طول زندگی برای مسافران است.

تبت با تجربه‌های متنوع از شما استقبال می‌کند. مناظر هیبت‌انگیز فلات، مذهب فداکار قریب به اتفاق بودیسم تبتی، مردم تبتی خوش‌برخورد و صمیمی، آداب‌ورسوم و سنت دیرینه. پس از پا گذاشتن به سرزمین تبت، وارد منزوی‌ترین مکان‌های جهان خواهید شد.

جاهای دیدنی چین

تبت سرزمین وسیعی است. حدود یک هفته یا بیشتر برای دیدار به بهترین نقاط در تبت نیاز دارید. 2 تا 3 روز را در لهاسا، پایتخت سپری کنید، به کاوش در فرهنگ محلی و همچنین سازگاری با ارتفاعات بالا بپردازید، سپس می‌توانید یک روز را برای دیدن زیباترین دریاچه تبت سپری کنید – دریاچه نامتسو (Namtso).

همچنین می‌توانید سفر خود را با بازدید از روستاهای گیانتسه (Gyantse) و شیگاتسه(Shigatse)، صومعه‌های برجسته و مناظر وحشی طولانی کنید. از شیگاتسه، فقط یک روز طول می‌کشد تا به قله اورست برسید. اگر زمان اجازه داد، می‌توانید برای زیارت به سمت غرب به کوه کایلاش سفر کنید.

برای سفر به تبت، باید مجوز ورود تبت و چندین سند سفر دیگر را دریافت کنید.

در حال حاضر می‌توانید از کاتماندو یا سایر شهرهای بزرگ چین مانند پکن، چنگدو، شیان، کونمینگ، شانگهای و غیره با یک پرواز به تبت بروید. همچنین می‌توانید از چنگدو، چونگ کینگ، پکن، لانژو، شینینگ با قطار به تبت بروید.

اخبار سفر: 72 ساعت سفر بدون ویزا در گویلین از 28 جولای 2014 برای 51 کشور ازجمله ایالات‌متحده، بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه، ژاپن، استرالیا امکان‌پذیر شد.

نوع سفر: فرهنگی، طبیعت‌گردی، فلات نوردی (مرتفع)، مذهب شناسی

مکان‌های دیدنی: لهاسا (کاخ پوتالا، معبد جوخانگ، خیابان برخور، صومعه‌سرا، دریاچه نامتسو)؛ شیاتسه (صومعه Palcho، صومعه Tashilhunpo، کوه اورست)؛ نگاری (کوه کایلاش، دریاچه ماناساروار)

طول سفر توصیه‌شده: 4 تا 15 روز

بهترین زمان بازدید: آوریل تا اکتبر

سیچوان – زادگاه پانداهای غول‌پیکر و غذاهای سیچوان

گفته می‌شود سیچوان غنی‌ترین منابع سفر را در چین دارد. تاریخ، پانداهای غول‌پیکر، فرهنگ محلی، مکان‌های میراث جهانی، پارک‌های ملی، کوه‌های برفی، مراتع، شهرهای باستانی… خلاصه هر آنچه که انتظار دیدن آن را دارید. در اینجا راضی خواهید بود. سبک زندگی با سرعت آهسته و فراغت تماشایی یکی دیگر از نکات برجسته برای تجربه است. به همین دلیل سیچوان به‌عنوان سرزمین فراوانی شناخته می‌شود.

سیچوان دارای 5 مکان میراث جهانی است، ازجمله منطقه دیدنی دره جیوژایگو، پارک ملی هوانگلونگ، کوه Emei با بودای غول‌پیکر Leshan، کوه Qingcheng با سیستم آبیاری Dujiangyan و پناهگاه پانداهای غول‌پیکر سیچوان. خوب، آن‌ها در مناطق مختلف سیچوان واقع شده‌اند. برای بررسی همه آن‌ها حداقل یک هفته زمان نیاز دارید.

یک سفر در سیچوان می‌تواند به مدت 2 روز و تا چند هفته طول بکشد. برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از این شهر بازدید می‌کنند، به شما پیشنهاد می‌شود از 5 مقصد برتر کلاسیک در سیچوان دیدن کنید. چنگدو، پایتخت این ایالت، کاخی برای بازدید از پانداهای غول‌پیکر و لذت بردن از غذاهای محلی است. Dujiangyan و Qingchengshan برای یک روز بیرون از چنگدو برای کشف تاریخ و لذت بردن از مناظر طبیعت مناسب هستند.

توصیه می‌شود بودای غول‌پیکر Leshan و کوه Emei را با هم ببینید. آن‌ها بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. معمولاً فقط 2 روز برای بازدید از لشان و کوه امی نیاز است. Jiuzhaigou زیباترین مکان در سیچوان است و اکنون بازگشایی شده است. می‌توانید از طریق زمینی یا پروازی به جیوژایگو سفر کنید و 2 روز در آنجا بمانید و به چنگدو برگردید.

چگونه برای سفر سیچوان برنامه‌ریزی کنیم؟ ابتدا به چنگدو برسید و دو روز را صرف بازدید از پانداهای غول‌پیکر، خیابان جینلی و دیگر مکان‌های شهر کنید، سپس یک روز را با دوجیانگیان و کوه چینگ چنگ بگذرانید. سپس به لشان بروید تا بودای غول‌پیکر را برای یک روز ببینید. اگر30 دقیقه از Leshan رانندگی کنید، می‌توانید به کوه Emei برسید، جایی که می‌توانید یک تور کلاسیک یک روزه یا یک سفر پیاده‌روی دو روزه داشته باشید.

درنهایت، به چنگدو برگردید. اگر 2 روز دیگر فرصت دارید، می‌توانید با پرواز از چنگدو دو روز دیگر از جیژایگو و هوانگلونگ دیدن کنید، سپس به چنگدو برگردید. به این صورت برنامه سفر کلاسیک شما سیچوان به پایان می‌رسد.

نوع سفر: فرهنگی، طبیعت‌گردی، پاندای غول‌پیکر، غذا

برترین‌ها: پایگاه پاندا، خیابان قدیمی جینلی، سیستم آبیاری دوجیانگیان، کوه چینگ چنگشان، بودای غول‌پیکر لشان، کوه ایمی، دره جیوژایگو، پارک ملی هوانگلونگ

طول سفر توصیه‌شده: 2 تا 8 روز

بهترین زمان بازدید: در تمام طول سال

هوانگشان (کوه زرد) – زیباترین کوه در چین

بسیاری از مردم موافق‌اند که هوانگشان، کوه زرد، زیباترین کوه چین است. خوب، اگر عاشق دیدن یک کوه غیرعادی هستید که کاملاً با نوع معمول کوه‌های سبز و بلند متفاوت است، قطعاً عاشق هوانگشان خواهید شد. این شهر در جنوب استان آنهویی واقع شده است و با قطار گلوله‌ای فقط 3 ساعت از شانگهای و 7 تا 8 ساعت از پکن فاصله دارد. همچنین یک فرودگاه در نزدیکی هوانگشان وجود دارد که پروازهای شانگهای، پکن، چونگ کینگ، گوانگژو، چنگدو و غیره را انجام می‌دهد.

یک ضرب‌المثل قدیمی در چین وجود دارد که می‌گوید: «سفر به کوه‌های Wuyue چین (پنج کوه بزرگ) سفر به کوه‌های دیگر را غیرضروری می‌کند و سفر به Huangshan سفر به Wuyue را غیرضروری می‌کند.» می‌توانید تصور کنید هوانگشان چقدر زیبا است. در سال 1992، هوانگشان به‌عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

جاهای دیدنی چین

وانگشان به خاطر پنج عجایب نفس‌گیرش معروف است: «کاج‌های عجیب‌وغریب، قله‌های صخره‌ای دیدنی، دریای ابرها، بهار داغ و برف زمستانی». قله نیلوفر با ارتفاع 18648 متر بلندترین قله این کوه است. اما معمولاً مسافران ترجیح می‌دهند از Bright Summit، دومین قله مرتفع کوه که در منطقه مرکزی قرار دارد، دیدن کنند و منظره‌ای پانوراما از قله‌های اطراف داشته باشند.

برای گردشگران معمولی که می‌خواهند یک راه تفریحی برای کاوش در هوانگشان داشته باشند، می‌توانند با تله‌کابین به کوه برای گشت‌وگذار بروند، سپس با تله‌کابین از کوه پایین بیایند. دو روز نیاز است. اگر عاشق پیاده‌روی هستید، می‌توانید ترانسفر تله‌کابین را قطع کنید.

Hongcun و Xidi  به‌عنوان دو روستای باستانی زیبا در چین شناخته می‌شوند، توصیه می‌شود اگر می‌توانید یک روز اضافی را به سفر خود اضافه کنید. تنها حدود 1 ساعت رانندگی از هوانگشان فاصله ‌دارند.

نوع: کوه، فرهنگ، طبیعت، عکاسی

برترین‌ها: کوه زرد، دهکده باستانی Hongcun، روستای باستانی Xidi

طول سفر توصیه‌شده: 3 تا 5 روز

بهترین زمان بازدید: آوریل تا نوامبر

 

یوننان – زیباترین منظره و حومه کارست در چین

یوننان در جنوب غربی چین واقع شده است. این استان متنوع‌ترین استان چین، هم از نظر فرهنگ و هم از نظر مناظر طبیعی است که به«یوننان رنگارنگ»  شهرت  یافته است. 25 گروه اقلیت قومی به‌طور هماهنگ با هان در این سرزمین زندگی می‌کنند. شما فرصتی برای کشف تفاوت‌های فاحش  محلی دارید و تضادهای جالب را پیدا می‌کنید.

مناظری که استان ارائه می‌دهد بسیار متنوع است: از جنگل انبوه در جنوب، تراس‌های برنج انرژی‌زا در جنوب شرقی، تا کوه‌های برفی باشکوه و فلات مرتفع در شمال و شمال غرب. خواهید دید که هرلحظه سفرتان سرشار از شگفتی و لذت است.

مکان‌های زیادی در یوننان وجود دارد که می‌توانید بروید. کونمینگ که پایتخت است و به‌عنوان شهر بهار نیز شناخته می‌شود، برای گذراندن یک یا دو روز اوقات فراغت در شهر مناسب است. سپس به جاذبه‌های معروف اطراف مانند جنگل سنگی، سرزمین قرمز دونگ چوان و غیره بروید.

لیجیانگ، واقع در شمال غربی شهر یوننان به خاطر شهر قدیمی لیجیانگ که به‌خوبی حفظ شده است، به‌عنوان میراث یونسکو شناخته می‌شود. معمولاً می‌توانید 2 تا 3 روز را در لیجیانگ، یک روز را برای کاوش در منطقه قدیمی شهر لیجیانگ، یک روز را به سفر برای دیدن نقاشی‌های دیواری بایشا، شهر باستانی شوه، اقامتگاه سابق جوزف راک و یک روز را برای اولین خم یانگ تسه بگذرانید.

رودخانه و دره جهشی ببر را از یاد نبرید. اگر زمان اجازه داد، سعی کنید از کوه برفی جید اژدها بالا بروید. Shangri-la که تنها حدود 170 کیلومتر از لیجیانگ فاصله دارد، توصیه می‌شود پس از سفر لیجیانگ از آن دیدن کنید. همان‌طور که نویسنده بریتانیایی جیمز هیلتونز در رمان خود به نام The Lost Horizon می‌نویسد، در اینجا خود را در شهرهای قدیمی، صومعه‌های بودائی، دریاچه‌های دیدنی، زیبایی نفس‌گیر و مهمان‌نوازی مردم تبتی غیرپیچیده گم خواهید کرد.

جاهای دیدنی چین

 قبل از رفتن به لیجیانگ و شانگری لا، اگر زمان اجازه دهد، می‌توانید در دالی توقف کنید. دالی به خاطر کوه سیلور کانگشان و دریاچه جید ارهای، شهر قدیمی دالی، سه بتکده، شهر باستانی شیژو و غیره شهرت دارد. همه این جاذبه‌ها یک جشن بصری از فرهنگ و طبیعت را به شما می‌دهند. اگر عکاس هستید یا می‌خواهید چیزی کاملاً دیدنی ببینید، نمی‌توانید Yuanyang را که در آن مکان میراث جهانی – تراس‌های برنج Honghe Hani است، از دست بدهید.

دورافتاده است، اما مسافران و عکاسان متعددی را به خود جذب می‌کند که چندین ساعت به این مقصد بهشتی می‌آیند. تراس‌های برنج شگفت‌انگیز مانند نردبانی که به سمت بهشت ​​می‌روند، ارزش زمان انتظار و تیراندازی را دارند. همه‌چیز اینجا موضوع عکاسی شما خواهد بود از مناظر غروب گرفته تا خیلی از مناظر زیبای دیگر.

 نوع سفر: فرهنگی، طبیعت‌گردی، عکاسی، گروه‌های قومی

بهترین‌ها: جنگل سنگی، دریاچه دالی رهای، شهر باستانی لیجیانگ، تنگه جهش ببر، صومعه گاندن سامسلینگ، پارک ملی پوداکوئو

طول سفر توصیه‌شده: 4 تا 11 روز

بهترین زمان بازدید: آوریل تا نوامبر

برای بازدید هم‌زمان: سیچوان، تبت آفتاب، طلوع خورشید، دریای ابرها، خانه‌های مردمی هانی، شالیزارهای برنج، گاو توصیه می‌شود

سین کیانگ – جاده ابریشم باستانی را کاوش کنید!

بسیاری از مردم بر این باورند که سین کیانگ ممکن است یکی از بهترین اسرار چین باشد. در مقایسه با سایر مقاصد مسافرتی بسیار محبوب و معروف در چین مانند پکن، شیان، چنگدو، گویلین، سین کیانگ همچنان مقدس و اسرارآمیز و با جمعیت کمتر باقی مانده است.

سین کیانگ که زمانی بخش حیاتی جاده ابریشم باستانی بود، امروزه افراد بیشتری را برای کشف زیبایی‌های باشکوه خود جذب می‌کند – فرهنگ عجیب‌وغریب و متنوع آسیای میانه (اسلامی، ترکی و قرقیزی)، غذاهای خوشمزه، مناظر متنوع بیابان‌ها، دشت‌ها، برف. کوه‌ها، دریاچه‌ها و غیره.

سین کیانگ به‌عنوان بزرگ‌ترین استان چین، مملو از مکان‌هایی برای کاوش است. ارومقی، کاشغر و تورپان سه مورد از محبوب‌ترین آن‌ها هستند. پایتخت آن، شهر ارومچی عمدتاً به‌عنوان دروازه سایر مقاصد در سین کیانگ استفاده می‌شود و چیز زیادی برای دیدن در شهر ندارد.

پروازها ارومچی را با اکثر شهرهای بزرگ چین مانند پکن، شیان، شانگهای، چنگدو، گوانگژو و غیره و همچنین تعدادی از شهرهای آسیای مرکزی ازجمله آلماتی (قزاقستان)، بیشکک و اوش (قرقیزستان)، اسلام‌آباد (پاکستان) متصل می‌کند.

جاهای دیدنی چین

 از طریق کاشغر)، نووسیبیرسک (روسیه)، مسکو، باکو (آذربایجان) و تاشکند (ازبکستان) از ارومچی، تنها باید حدود 120 کیلومتر رانندگی کنید تا به دریاچه بهشت، یکی از زیباترین دریاچه‌های سین کیانگ برسید.

مقصد بعدی که نباید از دست داد کاشغر است. کاشغر ازآنجایی‌که در گوشه غربی سین کیانگ، نزدیک به قرقیزستان، ازبکستان و هند قرار دارد، مرکز مهم تجاری و فرهنگی سین کیانگ و همچنین جاده ابریشم برای بیش از دو هزار سال بوده است. بزرگ‌ترین بازار آسیا را دارد. اینجا بهترین مکان برای تجربه فرهنگ مسلمانان است. جاذبه‌های برجسته عبارت‌اند از آرامگاه اباخ حجه، مسجد آید کاه، شهر قدیمی کاشغر، بازار کاشغر و دریاچه کاراکول.

 Turpan همچنین باید در لیست مقصد شما باشد. ازنظر جغرافیایی به‌عنوان پایین‌ترین نقطه و گرم‌ترین نقطه‌چین، تورپان شما را با مناظر طبیعی دیدنی شگفت‌زده می‌کند – گسترش وسیع بیابان، دره‌های سرسبز انگور، گیاهان سرسخت بیابانی، و غیره اگر حدود 10 تا 14 روز در سین کیانگ دارید، از کاشغر و تورپان، دریاچه کاناس، صحرای تکلامکان، هوتان و غیره دیدن کنید.

نوع سفر: فرهنگی، طبیعت‌گردی

بهترین‌ها: دریاچه بهشت، مسجد آید کاه، بازار کاشغر، دریاچه کاراکول، دریاچه کاناس

طول سفر توصیه‌شده: 4 تا 9 روز

بهترین زمان بازدید: می تا نوامبر

 اگر از خواندن مطلب جاذبه های گردشگری چین تا اینجا لذت بردید، لطفا مقالاتی با موضوع مشابه درباره دیگر کشورهارا بخوانید.

مقصدهای دیگری که ممکن است به آن‌ها علاقه‌مند باشید!

لیست بالا 10 مقصد برتر توصیه‌شده در سال 2022 است. درحالی‌که چین دارای بسیار بیشتر از 10 مقصد برتر است.

اگر زمان اجازه می‌دهد، یا اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید به کاوش در جاده باستانی ابریشم در گانسو بروید، فرهنگ قومی را در گوئیژو تجربه کنید، یک کشتی دریایی در رودخانه یانگ تسه داشته باشید، از اوقات فراغت در یک شهر آبی در سوژو یا هانگژو لذت ببرید آشنایی با یک استاد چینی کونگ‌فو در معبد شائولین و غیره را تجربه کنید. سایر مقاصد برجسته عبارت‌اند از Inner Mogolia، Datong، Pingyao، Wudangshan و غیره.

در طول سال‌های گذشته، ما (هم اقلیم) موفق به معرفی هزاران جاذبه گردشگری  مختلف  برای خوانندگان خود شده‌ایم. هدف ما معرفی مکان‌های گردشگری ایده آل است که متناسب با نیازها، علایق و بودجه‌های فردی شما بتوانید بهترین مقاصد را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم به چین سفر کنیم آیا گرفتن ویزا لازم است؟

متاسفانه ما ایرانیان برای رفتن به چین حتما باید ویزای این کشور را تهیه کنیم. شما باید مدارک خود را به سفارت چین در تهران ارسال کنید. برای گرفتن ویزا باید مدارکی چون، گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه، تمکن مالی بالای 35میلیون تومان و دو قطعه عکس را داشته باشید.

گرفتن این ویزا حدود 110 دلار برای شما هزینه خواهد داشت و در طی 10 روز کاری ویزای شما صادر می‌شود. این ویزا 90 روزه است اما به طور پیوسته بیشتر از 30 روز نمی‌توانید در چین بمانید و حتما باید از کشور خارج شوید و درصورت نیاز دوباره وارد چین شوید. تمامی کارهای دریافت ویزا را می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی معتبر انجام دهید.

سفارت چین در تهران

سفارت چین در ایران در آدرس تهران، اقدسیه، موحد دانش، روبروی آتش نشانی، پلاک ۷۳ واقع شده است. برای مراجعه به این سفارت می‌توانید روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ مراجعه کنید.