تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر شیطان صربستان ؛ در یکی از شهرهای صربستان قرار دارد،فرسایش سنگ‌ها در گذر زمان باعث به وجود آمدن صخره‌هایی با شکل‌های عجیب شده است. به همین دلیل این شهر به شهر شیطان شهرت پیدا کرد و یکی از جاذبه‌های گردشگری صربستان محسوب می‌شود. با هم اقلیم همراه باشید تا با شهر شیطان صربستان بیشتر آشنا شویم.

شهر شیطان صربستان

در افسانه‌های محلی در رابطه با به وجود آمدن این صخره‌ها آمده است که این صخره‌ها در واقع افرادی بوده‌اند که در یک میهمانی شرکت کرده بودند، اما آن‌ها توسط شیطان به صخره تبدیل شده‌اند. شاید این روایت کودکانه باشد اما چیزی از زیبایی این منطقه هیجان انگیز کم نمی‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

این شهر که به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه طبیعت انتخاب شده است در جنوب صربستان قرار دارد و بیش از 200 صخره را در خود جای داده است. این صخره‌ها به صورت پراکنده بر روی کوهی به نام رادان به قرار دارند.

شهر شیطان صربستان
شهر شیطان صربستان

ستون‌های این صخره‌ها بر اثر گذر زمان دائما فرو می‌ریزند و شکل تازه ای به خود می‌گیرند. شکل عجیب این سنگ‌ها شما را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد. این سنگ‌ها که در نزدیکی شهر “کورسوملیا” قرار داند از 200 فرم متنوع تشکیل شدهاند و ارتفاع برخی از آن ها تا 15 متر نیز می‌رسد. کلاه‌های عجیب سنگی که بر سر آنان است شکل زیبایی به آنها می‌دهد.

 

شهر شیطان صربستان

اگر موقعیت دقیق این شهر سنگی را بخواهید باید به روستای Djake بروید که اسم آن از کلمه Gjak می‌آید که در زبان آلبانیایی به معنی خون است. این روستا از سطح دریا 600 تا 700 متر بالاتر است و آب و هوای نسبتا مرطوبی دارد.

دو آب‌راهه در میان این  سنگ‌های شگفت انگیز قرار دارد که نام آن ها یکی “شوم شیطان” و دیگری “جهنم” است! حتی اسم این مکان‌ها هم لرزه به تن افراد می‌اندازد. مردم محلی بر این باورند که این آب‍راهه ها و چشمه‌های موجود در آن خاصیت درمانی معجزه آسایی دارند.

ویژگی های شهر شیطان صربستان

شهر شیطان صربستان

این شهر شکوه و زیبایی خاص خود را دارد که گردشگران را هر ساله به صربستان جذب می‌کند و با اینکه هنوز به عنوان یکی از عجایب جهان انتخاب نشده است اما از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار است. اگر قصد سفر به صربستان را داشتید حتما قبل از آن راهنمای سفر به آن را بخوانید.

افسانه های شهر شیطان صربستان

مردم محلی و مردم کشور صربستان افسانه‌های زیادی درباره شهر شیطان گفته‌اند. به عنوان مثال در یکی از افسانه‌ها آمده است که این سنگ‌ها مهمانان یک عروسی بودند که به دستور شیطان قصد جشن گرفتن برای یک خواهر  و برادر را داشتند اما خدا آن ها را به سنگ تبدیل کرد و از این طریق آن‌ها را مجازات کرد تا برای دیگران درس عبرتی باشند و بدانند که هیچ گناهی بدون مجازات نمی‌ماند.

افسانه دیگری نیز می‌گویید که این سنگ‌ها انسان هایی بودند که به دلیل پیروی نکردن از حرف‌های یک جادوگر، توسط جادوگر به سنگ تبدیل شدند.

به هر حال علم و منطق این افسانه ها با باور ندارد و سخن علم این است که شهر شیطان بر اثر فرسایش و گذر زمان به وجود آمده است. با این حال دانشمندان معتقدند که ظاهر این کلاه‌ها و این موضوع که یک سنگر با قطر 20 تا 30 سانت می‌تواند یک کلاه سنگی را با صدها کیلوگر وزن تحمل کند بسیار عجیب است.

چطور به شهر شیطان صربستان برویم؟

شهر شیطان صربستان

اگر با ماشین سفر می‌کنید باید در 80 کیلومتری جاده دابری دال Dobri Dol در جاده نیس پریستینا Nis Pristina به سمت چب بروید و پس از گذراندن 6 کیلومتر از بین روستای زبیکا دوباره به سمت چپ بپیچید و پس از گذراندن 3 کیلومتر به این مکان شگفت‌انگیز خواهید رسید.

اگر هم قصد سفر با اتوبوس را دارید می توانید در شهر بلگراد و نیس از اتوبوس های استفاده کنید.

  • ساعت بازدید : 9 صبح الی 5 بعد از ظهر
  • روزهای بازدید : همه روزه
  • هزینه : رایگان
  • بهترین زمان برای بازدید : فصل بهار و تابستان
  • مدت زمان مورد نیاز برای بازدید : حدود 3 ساعت

شهر شیطان صربستان4