تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر سوخته بانکوک

شهر بانکوک به عنوان پایتخت تایلند در سال های اخیر به شهری محبوب و پر جنب و جوش در بین گردشگران تبدیل شده و توانسته جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جای دهد.

زمانی که به شهر بانکوک سفر کنید با جاهای دیدنی بی شماری مانند بازارهای شبانه ، مراکز خرید متنوع ، بناهای تاریخی و معابد گوناگون روبرو خواهید شد که هر کدام از این ها می توانند ساعت ها شما را درگیر خود کنند..

اجاره روزانه خانه در تهران

یکی از این دیدنی های دوست داشتنی که افراد زیادی را به سمت خود می کشاند شهر سوخته بانکوک است که با شهر آیوتایانیز شناخته می شود.این شهر در زمان پیدایش یکی از بزرگترین شهرهای دنیا محسوب می شود و به مدت 4 قرن به عنوان پایتخت تایلند شناخته می شد..

شهر سوخته بانکوک

شهر سوخته بانکوک تایلند

حتما دوست دارید با ورود به شهر بانکوک زیباترین ساختمان ها و معابد تایلند را به صورت یکجا ببینید و از دیدن آن ها لذت ببرید که البته توقع به جایی هم است و شک نکنید کهدر سفر به کشور تایلند و شهر بانکوک برای شما رخ خواهد داد.

اما اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه دارید حتما از زیباترین و قدیمی ترین جاذبه گردشگری تایلند یعنی شهر سوخته بانکوک بازدید کنید.در ادامه با ما همراه باشید تا با شهر سوخته بانکوک یا همان آیوتایا بیشتر آشنا شوید.


همچنین بخوانید : خیابان واکینگ استریت پاتایا


شهر آیوتایا که حدود 4 قرن به عنوان مرکز و پایتخت تایلند شناخت می شود در اصل نام جزیره ای است که توسط 3 رودخانه به دریا متصل می شود.دلیل انتخاب شدن آن به عنوان پایتخت تایلند نیز مسیر دشوار دسترسی به آن وغیر قابل نفوذ بودن آن بود و از طرفی هم این شهر با توجه به موقعیت قرار گیری خود می توانست از نفوذ سیل های فصلی به داخل شهر جلوگیری کند و این باعث می شد شهر از بلایای طبیعی در امان باشد..

البته این شهر غیر قابل نفوذ در سال 1767 میلادی تویط سربازان ارتش برمه به صورت کامل سوزانده شد و پس از اینکه این ارتش به صورت کامل به شهر تسلط پیدا کرد به افراد ساکن شهر دستور دادند تا این شهر را ترک کنند.

نکته جالب در مورد این شهر این است که هیچ وقت مورد بازسازی و مرمت قرار نگرفت و از آن سال ها تا به امروز به صورت سوخته باقی مانده و جالب تر از آن این است که سوخته شدن این شهر نه تنها باعث فراموش شدن آن نشد بلکه باعث شده تا بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی به آن علاقمند شوند و از آن دیدن کنند.

اگر با حمله ارتش برمه زندگی از این شهر رخت بست اما امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری و باستانی پر طرفدار شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد.بنابراین در سفر به کشور تایلند سعی کنید حتما از شهر سوخته بانکوک بازدید کنید.

شهر سوخته در بانکوک

در سال 1991 میلادی این شهر که در استان سی آیوتایا قرار دارد توانست با تلاش زیاد دولت مردان تایلند نام خود را در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت کند.

گردشگران با سفر به این شهر می توانند از جاذبه های زیبایی مانند کوه های رنگارنگ ، مجسمه های سنگی بی نظیر ، بناهایی با معماری فوق العاده و صومعه های افسانه ای بازدید کنند و لذت ببرند.این شهر با خود شهر بانکوک حدود 80 کیلومتر فاصله دارد.

تاریخچه شهر سوخته بانکوک پادشاهی آیوتایا در اواسط سال 1350 میلادی این منطقه را تحت سلطه خود گرفت و رابطه بسیار خوبی با دولت فرانسته داشت.این پادشاهی بعد از پادشاهی سوخوتای دومین سطلنت قدرتمند تایلند بود که بر این سرزمین فرمانروایی می کرد.ای پادشاهی در قرن 16 میلادی به اوج قدرت خود رسید و توانست قلمرو خود را از لائوس و برمه کنونی فراتر ببرد و تایلند را گسترش دهد.


همچنین بخوانید : راهنمای سفر به تایلند


همانطور که گفته شد این شهر در قرن 18 میلادی به دست ارتش برمه سوزانده شد و حدود 400 معبد زیبا و بی نظیر به معابدی همیشه خاموش تبدیل شدند.امروزه نیز می توان گفت این معابد تنها باقی مانده های این شهر هستند ولی با این وجود همچنان می توان از این شهر به عنوان شهری زیبا و توریستی یاد کرد.

مقالات مرتبط