تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مسافران و گردشگران تور کیش، همواره برای سفر از جزیره کیش به جزیره قشم وسوسه می‌شوند؛ زیرا می‌خواهند به همراه سفر خود به کیش، لذت حضور در یکی دیگر از جذاب‌ترین جزایر جنوب ایران را هم تجربه کنند؛ بنابراین یکی از سؤالاتی که برای این توریست‌ها پیش می‌آید این است که چگونه از کیش به قشم بریم؟ در این مطلب می‌خواهیم روش‌های سفر از کیش به قشم را بررسی کرده و به پرسش شما درباره چگونه از کیش به قشم بریم؟ پاسخ دهیم. توصیه می‌کنیم که اگر قصد مسافرت به جزیره کیش را دارید، ادامه این مطلب را از مجله گردشگری هم اقلیم مطالعه کنید چرا که احتمالاً وسوسه می‌شوید که در این سفر سری به قشم هم بزنید.

چگونه از کیش به قشم بریم؟ | سفر از کیش به قشم

اجاره روزانه خانه در تهران

روش سفر از کیش به قشم

همان‌طور که می‌دانید قشم و کیش از زیباترین و بهترین جزایر کشور هستند که در خلیج فارس و فاصله نسبتاً کمی از یکدیگر دارند؛ در این جزایر منحصربه‌فرد، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و مراکز خرید فراوانی وجود دارند که هرساله مسافران بسیار زیادی را از اقصی‌نقاط ایران به خود جذب می‌کنند.

در پاسخ به سؤال چگونه از کیش به قشم بریم؟ باید بگوییم که دو روش اصلی برای سفر از کیش به سمت قشم وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و در این مطلب هدف ما این است تا راه و روش‌های بهترین مسیر از قشم به کیش و برعکس را ارائه دهیم. در واقع شما برای مسافرت از جزیره کیش به قشم می‌توانید به صورت هوایی و یا دریایی اقدام کنید. در بخش‌های بعدی این مطلب توضیحات بیشتری را درباره این روش‌ها ارائه داده‌ایم.

روش سفر از کیش به قشم

طی کردن مسیر کیش تا قشم به صورت ترکیب سفر دریایی و زمینی

از لحاظ جغرافیایی، فاصله جزیره کیش تا قشم حدوداً  ۱۹۵ کیلومتر است و این مسافت هم قابلیت جابه‌جایی با قایق‌های تندرو و هم با کشتی را دارد. سفر بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس لذت بسیار خوبی دارد که می‌توانید لذت آن را در این سفر تجربه کنید.

با این حال می‌توانید این مسیر را از ترکیب سفر دریایی و زمینی نیز طی کنید. در این صورت، باید بدانید که فاصله جزیره کیش تا جزیره قشم از طریق بندر لافت تا بندر آفتاب، تقریباً ۲۸۰ کیلومتر است. حال  مدت زمان طی‌کردن این فاصله متفاوت بوده و به نوع وسیله نقلیه مورد استفاده شما بستگی دارد.

برای مثال اگر مسیر کیش تا بندر چارک را با شناور مسافربری طی کنید، حدود ۳۲ کیلومتر راه دریایی در پیش دارید و سفر شما تقریباً 2 ساعت طول می‌کشد. اگر هم بخواهید با استفاده از شناورهای لندینگ، به سمت جزیره مقصد خود حرکت کنید، حدود ۲.۵ تا ۳ ساعت دریانوردی پیش رو خواهید داشت.

دیگر وسیله نقلیه که می‌توانید از آن برای این سفر خود استفاده نمایید، لندینگ کرافت است. با این لندینگ‌ها نیز احتمالاً کمی بیشتر از ۳ ساعت طول بکشد تا شما به بندر مقصد خود برسید.

در نظر داشته باشید که این زمان تنها برای سفر از جزیره کیش به سمت بندر چارک بود. پس از رسیدن به بندر چارک، مسافت این بندر تا بندر پل نیز را هم باید به صورت زمینی و با ماشین طی کنید که حدود ۲.۵ تا ۳ ساعت راه در پیش دارید.

بیشتر بخوانید

پس از طی کردن این مسیر و رسیدن به بندر پل، باید از مسیر دریا به سمت بندر لافت در جزیره قشم بروید. مدت زمان طی کردن این فاصله نیز، ۴۵ دقیقه تا 75 دقیقه زمان می‌برد.

در نظر داشته باشید که شما می‌توانید ماشین شخصیتان را نیز در طی کردن فاصله کیش تا قشم به همراه خود داشته باشید. بد نیست درباره هزینه انتقال ماشین نیز اطلاعاتی مطرح کنیم. هزینه انتقال ماشین از بندر چارک به جزیره کیش ۴۵۰ هزار تومان بوده و هزینه مسیر بازگشت هم،  حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

در نهایت و با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم بگوییم که سفر از کیش به قشم و یا برعکس،  حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد که ممکن است اندکی خسته کننده به نظر برسد؛ اما در نظر داشته باشید که به علت تنوع در مسیر و دریانوردی، این سفر لذت‌بخش خواهد بود و خستگی در آن احساس نمی‌شود.

سفر از کیش تا قشم

سفر با کشتی از کیش به قشم

سفر با کشتی تجربه‌ای بسیار زیباست؛ افرادی که سؤال چگونه از کیش به قشم بریم؟ را در ذهن دارند، باید بدانند که سفر با کشتی جذابیت‌های فراوانی دارد. تماشای منظره بسیار چشم‌نواز، آرامش دریای خلیج فارس، مشاهده ماهی‌ها و سایر جانداران دریایی متنوع، همه‌وهمه از جمله مواردی هستند که احتمالاً در زندگی بیشتر افراد، فرصت‌های زیادی برای تجربه کردن آن‌ها وجود ندارد. پس حتماً سفر از کیش به قشم با لنج را تجربه کنید.

با این حال باید بیان کنیم که برخی از افراد به سفر دریایی و دریا حساسیت دارند و ممکن است دچار دریازدگی ‌شوند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید که نمی‌توانید فاصله کیش تا قشم را روی دریا تحمل کنید، می‌توانید از گزینه‌های دیگری همچون سفر با هواپیما استفاده نمایید.

سفر از کیش به قشم

سفر هوایی از کیش به قشم

در ادامه مقاله چگونه از کیش به قشم بریم؟ به بررسی سفر هوایی از کیش به قشم پرداخته‌ایم؛ اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید بیشتر سفرتان را در مقصد بگذرانید و مسیر نیز چندان جذابیتی برای شما ندارد، سفر هوایی بهترین گزینه برای شما است.

شما به‌آسانی می‌توانید از طریق فرودگاه جزیره کیش و در عرض چند دقیقه، وارد فرودگاه قشم شوید. نکته فوق‌العاده جذاب درمورد این سفر هوایی آن است که در تمامی طول مسیر می‌توانید دریای زیبای خلیج فارس را تماشا کنید و تجربه دیدن این منظره بسیار جذاب، لذت ببرید.

موارد متعددی در تعیین هزینه سفر هوایی از کیش به قشم دخیل هستند. قیمت بلیت هواپیمای مسیر کیش به قشم و بالعکس، اغلب به‌صورت سیستمی تعیین می‌گردد؛ چرا که در هفته معمولاً فقط چند پرواز برای این مسیر وجود دارد و آنها هم خیلی سریع رزرو می‌شوند.

بنابراین در صورت تمایل برای طی کردن این مسیر با هواپیما، باید از چند روز قبل بلیت هواپیمای خود را رزرو  نمایید تا مشکل خاصی در این زمینه برایتان رخ ندهد؛ همچنین بهتر است بدانید که هزینه سفر هوایی نسبت به هزینه سفر دریایی از قشم به کیش، تا حدی گران‌تر است.

بیشتر بخوانید

هر دو جزیره قشم و کیش در دریای نیلگون خلیج فارس واقع شده‌اند و مسافت چندان زیادی با یکدیگر ندارند و اگر شرایط جغرافیایی مبدأ و مقصد مناسب باشد، مدت زمان سفر شما با هواپیما از کیش به سمت قشم و بالعکس حدود ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

البته در نظر داشته باشید که این مدت زمان به شرایط جوی مبدأ و مقصد بستگی دارد و می‌تواند تغییر کند. اما به‌صورت میانگین مدت زمان این مسیر هوایی بین ۴۰ تا ۵۰ دقیقه خواهد بود.

کیش به قشم

بهترین روش سفر کردن از کیش تا قشم و برعکس

همان‌طور که متوجه شدید، برای سفر بین این دو جزیره جذاب به صورت کلی دو راه هوایی و دریایی وجود دارد. خرید بلیط لنج از کیش به قشم و مسافرت با آن، می‌تواند این سفر را به یکی از جذاب‌ترین سفرهای زندگی شما تبدیل کند. تجربه‌ی هیجان‌انگیز و جذاب سفر بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس قطعاً لذت‌بخش خواهد بود.

قیمت بلیط کشتی سانی از کیش به قشم نیز بسیار مناسب است و در صورتی که قصد دارید تا با صرف هزینه کمتری سفر کنید، سفر با لنج و کشتی بهترین گزینه شما خواهد بود و همچنین می‌توانید بلیط اتوبوس دریایی قشم به کیش را رزرو کنید. در مقابل نیز کسانی که مشکل دریازدگی دارند، ممکن است نتوانند از این گزینه استفاده نمایند و سفر هوایی را ترجیح دهند.

در واقع سفر با هواپیما از دیگر گزینه‌هایی است پیش روی شما قرار دارد؛ این سفر، هزینه‌های بیشتری نسبت به سفر دریایی داشته و سریع‌ترین و آسان‌ترین روش سفر شما محسوب می‌شود و شما را می‌توانند در عرض کمتر از یک ساعت از جزیره قشم تا کیش جابه‌جا کند.

سفر کردن از کیش تا قشم

کدام مسیر برای طی کردن فاصله کیش تا قشم بهتر است؟

اینکه کدام مسیر برای طی کردن فاصله بین کیش و قشم مناسب‌تر است، بستگی به شرایط و سلیقه شما دارد. در صورتی که می‌خواهید مدت زمان کمتری را در مسیر سفر باشید و از تعطیلات و فرصت سفر خود بیشترین بهره را ببرید، پیشنهاد می‌کنم که سفر هوایی را انتخاب کنید.

برای بخش دریایی سفر، توصیه می‌کنیم که از بندر چارک به جزیره کیش سفر کنید؛ چرا که تعداد شناورهایی که از  سمت کیش به بندر چارک و برعکس رفت‌و‌آمد می‌کنند نسبت به بندر آفتاب بیشتر است. ضمن اینکه اغلب این شناورها سرعت بیشتری دارند و شما را سریع‌تر به مقصد می‌رسانند.

بیشتر بخوانید

قیمت بلیط کشتی از کیش به قشم نیز بسیار مناسب و به‌صرفه‌تر از هزینه هواپیما بوده وسایل حمل‌ونقل دریایی تندرو از قشم به کیش کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید برای مسیر برگشت نیز از آنها استفاده کنید. در ادامه مقاله چگونه از کیش به قشم بریم؟ باید بگوییم که اگر می‌خواهید از مسیر سفر خود لذت کافی را ببرید، سفر ترکیبی زمینی و دریایی یا هوایی و دریایی بهترین گزینه پیش روی شما است.

چگونه از کیش به قشم بریم؟ | سفر از کیش به قشم

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید در این مطلب به پرسش شما در خصوص چگونه از کیش به قشم بریم؟ پاسخ دادیم و روش‌های این سفر را برایتان معرفی کردیم، تا شما عزیزان با در نظر گرفتن شرایط، سلیقه و بودجه خودتان، هرکدام از این روش‌ها را انتخاب کرده و اقدام به سفر از جزیره کیش به سمت جزیره قشم و بالعکس نمایید. دانستید که هزینه رفت‌وآمد هوایی نسبت به دیگر روش‌ها گران‌تر بوده؛ ولی با راحتی و سرعت زیادی همراه است.

در رفت‌وآمد دریایی نیز شما می‌توانید به تماشای خلیج فارس پرداخته و لذت ببرید. با این حال، این روش سفر برای افرادی که ممکن است دچار گرمازدگی شوند، توصیه نمی‌شود. امیدواریم از مطالعه مقاله  چگونه از کیش به قشم بریم؟ لذت و استفاده کافی را برده باشید. از این که تا انتهای مطلب، همراهمان بودید، از شما سروران گران‌قدر کمال تشکر و قدردانی را داریم.