تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

حمل و نقل عمومی دبی ؛ دبی همواره یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران ایرانی بوده است و دلایل این محبوبیت هم به چند عامل مهم از جمله مدرن و لوکس بودن دبی، هزینه‌های نسبتا مناسب و جاذبه های گردشگری آن باز‌‌می‌گردد. برای شناخت بیشتر سیستم حمل و نقل عمومی دبی با ما در هم اقلیم همراه باشید.

حمل و نقل عمومی در دبی

اما در سفر به دبی و هرجای دیگر دنیا، یکی از مواردی که اطلاع از آن بسیار مهم و ضروری است، سیستم حمل و نقل و چگونگی استفاده از آن است.

اجاره روزانه خانه در تهران

سیستم حمل و نقل در این شهر درست همان چیزی است که از دبی انتظار می‌رود. برای گشت و گذار و رفت و آمد در این شهر گزینه‌های زیاد و پیشرفته‌ای پیش روی شماست که می‌توانید در نهایت آرامش و امنیت از آن ها استفاده کنید و به مقصد خود برسید. در ادامه به بررسی وسایل حمل و نقل عمومی در دبی می‌پردازیم.

تاکسی

تاکسی همواره و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل در حمل و نقل عمومی دبی بوده است.در شهری مثل دبی با توجه به خیابان ها و ترافیک زیاد پیشنهاد می‌کنیم از تاکسی استفاده کنید.تاکسی های دبی عموما با کیفیت هستند و فضایی تمیز و جدید و امن را دارا هستند.قیمت آن ها هم چندان گران نیست و می توانید با پرداخت هزینه ای مناسب در شهر جابجا شوید.

حمل و نقل عمومی دبی

کرایه تاکسی در دبی به صورت کاملا شفاف و مشخص در مسیرهای مختلف تعیین شده است و جای نگرانی بابت کرایه نیست. همچنین جابحایی با تاکسی گزینه‌ای بسیار امن برای گردشگران و خصوصا بانوان تنها به شمار می‌رود.

تاکسی‌هایی که سقف آن‌ها صورتی رنگ است مخصوص خانم‌ها هستند. این تاکسی‌ها در فرودگاه نیز وجود دارند و می‌توانید به راحتی پس از رسیدن به دبی از فرودگاه به محل اقامت خود بروید. در مجموع تاکسی‌های دبی به چهار رنگ صورتی و سفید، زرد و سفید، آبی و سفید و سبز و سفید تقسیم می‌شوند. اگر پیدا کردن تاکسی‌ها برایتان مشکل بود و یا در اطراف شما تاکسی وجود نداشت می‌توانید از طریق اینترنت و به صورت آنلاین تاکسی خصوصی بگیرید.

اتوبوس

اگر هزینه حمل و نقل برایتان مهم است و نمی‌خواهید هزینه زیادی را متحمل شوید، پیشنهاد ما استفاده از اتوبوس است. بیش از 600 ایستگاه اتوبوس در شهر دبی و حومه آن وجود دارد. کافیست چند دقیقه در ایستگاه منتظر باشید تا اتوبوس مورد نظر شما برسد. اغلب این ایستگاه‌های اتوبوس دارای سیستم خنک کننده هستند و خود اتوبوس‌ها نیز به طور کامل این امکان را در خود دارند. اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری دبی را دارید می توانید با اتوبوس خود را به ایستگاه بازار طلا برسانید. از طریق این ایستگاه به بازارهایی مانند بازار طلا،بازار ماهی و بازار ادویه دسترسی خواهید داشت.

حمل و نقل عمومی دبی

همانطور که گفتیم مزایای استفاده از اتوبوس های دبی قیمت پایین و سیستم خنک کننده آن ها است؛ اما اگر بخواهیم به معایب آن هم اشاره کنیم تنها یک مورد است و آن هم کمی دیر رسیدن و ماندن در ترافیک است.

مترو

حمل و نقل عمومی دبی

مترو دبی از پیشرفته‌ترین مترو‌های دنیا است. سیستم متروی دبی علاوه بر مدرن و پیشرفته بودن قیمت مناسبی نیز دارد و استفاده از آن برای جابجایی در شهر یک گزینه مناسب است. جالب است بدانید متروی دبی طولانی ترین متروی بدون راننده و کاملا اتوماتیک در دنیا است که توسط دو خط سبز و قرمز مسافرین را جابجا می‌کند.

سیستم متروی دبی بسیار منظم است و فرقی نمی‌کند در ساعات پر رفت و آمد از آن استفاده کنید یا برعکس؛در هر صورت شما سر وقت و به صورت دقیق به مقصد خود خواهید رسید. اگر قصد استفاده از متروی دبی را دارید بهتر است بدانید که در آن حق خوردن و آشامیدن ندارید؛ البته جای نگرانی نیست چراکه از آنچه که فکر کنید زودتر به مقصد می‌رسید!

مونوریل

مونوریل دبی دارای 3 ایستگاه است که منطقه پالم جمیرا را به دبی مارینا وصل می‌کند. نام این ایستگاه ها پالم،پارک الاتحاد و آتلانتیس آکواونچر است.برای جابجایی بین مناطقی که در بالا ذکر شد 12 دقیقه زمان نیاز است.

هزینه استفاده از مونوریل برای سفر یک طرفه 20 درهم و

حمل و نقل عمومی دبی

برای سفر دو طرفه 30 درهم است که پرداخت آن نیز باید به صورت نقدی باشد. ساعت کاری این قطار ها از 9 صبح تا 10 شب است و هر 15 دقیقه یک بار در ایستگاه حاضر می‌شوند.

ترام

ترام دبی یک سیستم مدرن در حمل و نقل عمومی دبی است که امکان دسترسی آسان و سریع را با مناطق شلوغ شهر فراهم کرده است.این سیستم که در سال 2014 راه اندازی شد قادر است تا مسافران را در سریع‌ترین زمان ممکن به جاهای دیدنی شهر از جمله ساحل جمیرا و دبی مارینا منتقل کند.

حمل و نقل عمومی دبی

کشتی

اگر به منظور گشت و گذار و تفریح به دبی سفر می‌کنید، استفاده از کشتی برای رفت و آمد توصیه می‌شود. با استفاده از کشتی می‌توانید نماهای زیبا و متفاوتی از دبی را تماشا کنید و ساختمان‌های معروف را در بهترین حالت ببینید.

حمل و نقل عمومی دبی

لازم است بدانید این کشتی‌ها زمانی حرکت می‌کنند که مسافرانشان بیش از 10 نفر باشد. بنابراین اگر صبور نیستید و یا عجله دارید از آن استفاده نکنید. البته می‌توانید از تاکسی‌های آبی که بسیار هم مدرن هستند نیز استفاده کنید.