تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشور ایران دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که هرکدام گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. یکی از مکان‌های توریستی این کشور، استان کرمان می‌باشد که دارای مناظر طبیعی تاریخی بسیاری است. اما در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم در مورد یکی از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های رفسنجان به اسم دره راگه رفسنجان صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دره راگه رفسنجان

این دره یکی از مکان‌های توریستی است که مکان مورد علاقه طبیعت گردهای ایرانی و خارجی می‌باشد. محیط این دره شما را به یک فضای عجیب و محصور کننده می‌برد و زیبایی طبیعت آن، به شدت شما را جذب خواهد کرد. از دره راگه رفسنجان کرمان به عنوان بهشت کویر یاد می‌شود و البته جالب است بدانید که کمتر کسی این دره را می‌شناسد. از جاذبه‌های این مکان می‌توان به ستون‌ها، آرک‌ها، گلدان‌های کویری و مخلوط‌ها اشاره کرد که باعث جذابیت هرچه بیشتر این مکان می‌شوند.

اجاره روزانه خانه در تهران

دره راگه رفسنجان

تاریخچه دره راگه رفسنجان

هزاران سال پیش در اثر فرسایش دشت رفسنجان، دره راگه با عمق ۷۰ متر ایجاد شد که به عنوان یکی از وقایع مهم زمین شناخته می‌شود. این دره دارای سنگ‌هایی با ساختارهای عجیب و زیبا می‌باشد که فرسایش آن‌ها باعث تبدیل این سنگ‌ها به اشکالی چشمگیر و زیبا شده است. در کنار این صخره‌ها، رودخانه‌هایی به چشم می‌خورد که افراد  با سفر به این مکان در کنار این رودخانه‌ها ساکن می‌شوند و از طبیعت زیبای این دره لذت می‌برند.

ویژگی‌های دره راگه رفسنجان

قشم و ارس اولین و دومین ژئوپارک ایران هستند که بعد از آن دره راگه به عنوان سومین ژئوپارک به رسمیت شناخته شد. مسیر این دره بسیار طولانی است و شما می‌توانید لحظه به لحظه از دیدن جاذبه‌های آن لذت ببرید و طبیعت آن به شکلی است که شما فکر می‌کنید این مسیر هیچگاه تمام نمی‌شود؛ زیرا بسیار طولانی به نظر می‌رسد.

 بیشتر زمین‌شناسان می‌گویند که این دره بر اثر فرسایش سنگ‌ها به وسیله آب و باد در این مکان به وجود آمده است و در حال حاضر نیز بسیاری از قسمت‌های آن دچار تغییر و فرسایش شده‌اند. این فرسایش‌ها باعث به وجود آمدن سنگ‌ها و صخره‌هایی بزرگ با ارتفاع ۱۰۰ متر شده است. در این مکان حیوانات مختلفی از جمله عقاب، کبک و دراج زندگی می‌کنند.

سوراخ‌ها و حفره‌هایی که درصخره‌های این مکان دیده می‌شوند، محل زندگی عقاب‌ها هستند و این منطقه برای زندگی آهوها محافظت می‌شود. جالب است بدانید افرادی که در نزدیکی این مکان زندگی می‌کنند، انواع این جانوران را در محل زندگی خود می‌بینند. به دلیل زیبایی منحصر به فرد این مکان می‌توانید بهترین عکس‌های خود را در آنجا بگیرید؛ پس اگر قصد سفر به این مکان را دارید حتما دوربین حرفه‌ای و مناسب با خود به همراه ببرید تا بتوانید عکس‌های خوبی بگیرید. کسانی که به دره‌نوردی و کوه‌نوردی علاقه دارند، از سفر به این تنگه بسیار لذت خواهند برد اما برای اینکار باید حتماً تجهیزات لازم را با خود به همراه داشته باشید.

دره راگه رفسنجان

آسمان پر ستاره دره راگه

یکی از جاذبه‌های دیدن  تنگه راگه، آسمان پر ستاره آن می‌باشد که بسیاری از افراد برای تماشای آسمان در شب به این مکان سفر می‌کنند. این ویژگی باعث شده است که افراد برای آسترتوریسم یا گردشگری نجوم به این مکان سفر کنند. می‌توان گفت زیباترین و چشم‌گیرترین آسمان شب را در این دره می‌توانید مشاهده کنید؛ بنابراین اگر برای تماشای ستارگان به کویر مسافرت می‌کنید، تنگه راگه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تنگه راگه کجاست؟

این مکان شگفت‌انگیز در استان کرمان، شهر رفسنجان، منطقه حفاظت شده بدوئیه قرار گرفته است و از رفسنجان حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. اگر به برای مسافرت شهر کرمان را انتخاب کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این تنگه دیدن کنید تا بتوانید از جاذبه‌های دیدنی آن استفاده کنید. دره راگه حدود ۱۰۰ کیلومتر تا استان کرمان فاصله دارد.

چگونه به دره راگه برویم؟

بیشتر افراد با تورهای مسافرتی به این مکان می‌روند و بیشتر تورهای معروف مسافرتی این مکان را به شما پیشنهاد می‌کنند. اما اگر می‌خواهید با وسیله شخصی به این مکان روید، ابتدا باید به شهر رفسنجان سفر کنید و بعد از آن از مسیر رفسنجان کرمان به پل کمربندی بروید تا به تابلوی روستای ناصریه برسید.

بعد از رد کردن تابلوی روستای ناصریه یک مسیر فرعی وجود دارد که روبروی آن کارخانه فرمولیبدن کویر رفسنجان می‌باشد. وقتی که وارد این مسیر فرعی شوید، حدود ۱۰ کیلومتر تا تنگه راه پیش رو خواهید داشت که بیشتر این مسیر آسفالت است اما در نزدیکی دره، مسیر شما خاکی می‌شود.

دره راگه رفسنجان

چه زمانی به تنگه راگه سفر کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، این دره در دل کویر است و بهتر است که در فصل‌های ‌خنک و سرد به آن جا روید تا گرمای کویر شما را اذیت نکند؛ بنابراین برای سفر فصل تابستان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم اما در فصل زمستان نیز به دلیل بارندگی‌های پیاپی، نمی‌توانید در این مکان دره‌نوردی کنید؛ پس بهترین فرصت برای سفر به دره راگه، فصل بهار و پاییز است که در این زمان آب و هوای این منطقه بسیار معتدل و مناسب‌تر می‌شود.

نکات مهم در هنگام سفر به دره راگه در شهر کرمان

  • اگر قصد سفر به این مکان را دارید و اولین تجربه شما است، بهتر است که در این سفر یک راهنما به همراه داشته باشید و یا این که با تورهای مسافرتی به این دره سفر کنید.
  • حتماً لوازم و تجهیزات مهم مانند آب، غذا، خوراکی، لباس دره‌نوردی، کلاه آفتابی، کفش مناسب، تجهیزات کمک‌های اولیه، کیسه زباله و… به همراه داشته باشید.
  • آبی که در این دره وجود دارد، قابل آشامیدن نیست و ممکن است شما را مسموم کند.
  • همان طور که در بالا گفته شد، فصل تابستان و زمستان زمان خوبی برای سفر به این مکان نیست و بهتر است در فصل‌های بهار و پاییز به این دره سفر کنید.
  • به دلیل بزرگ بودن این دره، بهتر است که از صبح زود بازدید خود را شروع کنید تا قبل از تاریک شدن هوا این دره را ترک کنید.
  • طبیعت دره راگه نیز مانند تمامی جاذبه‌های دیدنی کشور ایران نیاز به مراقبت دارد؛ پس در حفظ بهداشت در این مکان کوشا باشید و از انداختن هرگونه زباله در این مکان بپرهیزید.

دره راگه رفسنجان

کلام آخر در رابطه با راگه رفسنجان

در این مطلب راجع به دره راگه رفسنجان با شما صحبت کردیم و به شما گفتیم که این دره چه ویژگی‌هایی دارد و بهترین زمان سفر به آن مکان چه زمانی است. حتما به نکات گفته شده در این مطلب توجه کنید تا سفر خوبی داشته باشید و بتوانید به بهترین شکل از این جاذبه دیدنی استفاده کنید.