تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برج دختر استانبول

آیا به افسانه‌های رمانتیک و عاشقانه علاقه دارید؟ اگر شما هم عاشق این نوع از افسانه‌ها هستید که دارای المان‌های ماندگار است پس باید حتما داستان رویایی برج دختر را بخوانید و از خواندن این عشق افسونگر لذت ببرید. برج دختر استانبول یکی از صدها جاذبه گردشگری استانبول است که همه ساله مشتاقان زیادی برای دیدن این برج تاریخی به آن شهر سفر می‌کنند. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

برج دختر استانبول

اجاره روزانه خانه در تهران

برج دختر؛ نماد عشق و افسانه

برج دختر استانبول که با نام برج میدن هم شناخته می‌شود جزو جاذبه‌های پر طرفدار ترکیه به حساب می‌آید و شاید بتوان گفت این برج سمبل عشق و احساس برای مردم جهان است. مکان قرار‌گیری برج دختر روی جزیره‌ای کوچک بین تنگه بسفر بوده که تنها اثر باقی مانده دوره بیزانس در منطقه اسکودار می‌باشد.

با توجه به این که این قلعه موقعیت مکانی فوق‌العاده چشم‌گیری را از آن خود کرده است، مناظر اطراف آن بسیار دیدنی بوده و همین امر موجب خواهد شد تا توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن به استانبول سفر کنند.

افسانه های رایج درباره برج دختر استانبول

داستان‌های زیادی برای این قلعه روایت شده است که از میان آن‌ها یک داستان عاشقانه بیشتر نظر مردم را به خود جلب کرده که با نام افسانه هیرو و لیندر شناخته می‌شود. هیرو که دختری زیبا است برای این که همیشه پاکدامن بماند قسم می‌خورد که از مردم دوری کند. پس از مدتی مردی که لیندر نام داشت با قایق خود از کنار برج رد شده و هیرو را می‌بیند و عاشق او می‌شود.

برج دختر استانبول

لیندر برای این که جواب مثبتی از عشق خود بگیرد هر شب به سوی جزیره‌ای که برج در آن قرار گرفته شنا می‌کند تا هیرو را ببیند. در طی این رفت و آمد‌ها هیرو هم به لیندر دل می‌بندد و داستان عاشقانه آن‌ها شروع می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست بلکه داستان زمانی تراژدی می‌شود که در یک شبی طوفانی لیندر تصمیم می‌گیرد به دیدار هیرو برود. هیرو که همیشه برای راهنمایی لیندر که در مسیر گم نشود روی برج فانوسی را روشن می‌کرد در شب طوفانی با وزش باد فانوس خاموش می‌شود.

این وضعیت سبب شد تا لیندر مسیر را گم کند و صبح که هیرو از خواب بیدار شد جسد بی‌جان لیندر را که پایین صخره‌ها افتاده بود را مشاهده کرد. او که از این غم نتوانست تاب آورد به بالای برج دختر رفته و خود را به پایین انداخت.

معماری برج دختر استانبول

نمونه سنگی این سازه توسط داماد ابراهیم پاشای نوشهری که نام او در میان مشهورترین معماران استانبول قرار دارد، مورد بازسازی قرار گرفت. بعد از بازسازی، کیوسکی شیشه‌ای و گنبدی سرب اندود را به آن اضافه کردند. امضای سلطان محمود دوم به وسیله رحیم افندی خوشنویس معروف کشور ترکیه روی سنگ مرمر حک شده و فانوس را در سال 1857 روی برج قرار دادند.

برای روشنایی اتوماتیک این برج اقدامات لازم در سال 1920 صورت گرفت. بالای اتاق این برج، گنبدی سنگی وجود دارد و در قسمت مرکزی آن یک میله بسیار بلند تعبیه شده است. به صورت کلی ارتفاع برج دختر استانبول به 23 متر می‌رسد و برای ساخت بدنه از بتن استفاده شده است.

چرا باید از برج دختر استانبول دیدن کنیم؟

این قلعه را از شاخص‌ترین جاذبه‌های استانبول می‌توان دانست که برای دیدن آن باید سوار قایق شد و از دیدن مناظر چشم‌نواز اطراف آن لذت برد. نکته‌ای که می‌تواند جذابیت بازدید برج دختر را افزایش دهد وجود رستوران بالای برج است. صرف غذا همزمان با تماشای مناظر زیبا می‌تواند تجربه‌ای خوب و ماندگار باشد.

برج دختر استانبول

آیا برای بازدید از برج دختر استانبول باید بلیط تهیه کرد؟

به طور قطع بازدید از این مکان زیبا هزینه‌هایی را در بر دارد و برای بازدید از آن باید بلیط تهیه شود. البته برای بازدید نیازی به رزرو نیست اما اگر قصد دارید به رستوران برج بروید و به صرف غذا مشغول شوید باید از پیش برای رزرو اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه به برج دختر برویم؟

برای این که به این قلعه دسترسی داشته باشید و به دیدن آن بروید لازم است ابتدا به اسکله کاباتاش رفته یا خود را به سالاجاک برسانید. پس از آن با سوار شدن به قایق‌های موجود در آن جا که به صورت متداول هر 15 دقیقه حرکت می‌کنند به برج دختر خواهید رسید.

چه جاذبه هایی در نزدیکی برج دختر قرار دارند؟

در نزدیکی برج دختر جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که نزدیک‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

فاصله امکانات رفاهی تا برج دختر استانبول

istanbul girl castle4

خوشبختانه در اطراف این برج، هتل‌ها و رستوران‌های زیادی قرار دارد که محل خوبی برای استراحت و صرف غذا هستند. در ادامه به فاصله برخی از این اماکن تا برج دختر می‌پردازیم:

  • هتل تالا استانبول: 3.9 کیلومتر
  • هتل سرا بوتیک: 4.8 کیلومتر
  • هتل ایکون 4.9 کیلومتر
  • هتل نیو پالاس: 5.3 کیلومتر
  • هتل والی استانبول: 5.3 کیلومتر
  • رستوران دونرچی حمدی اوستا: 1.8 کیلومتر
  • رستوران سلیمیه پارک: 2.4 کیلومتر
  • رستوران لیپا: 2.7 کیلومتر
  • رستوران چف بورگر: 3.8 کیلومتر
  • کافه رستوران بیبیز: 4.4 کیلومتر

سخن پایانی

افسانه‌های ناکامی این برج به سراسر دنیا رسیده و هر کسی آن را به گونه‌ای تحلیل می‌کند. اما از آن‌جا که قصه‌هایی با موضوعات عاشقانه همیشه در دل مردم خوب نقش می‌بندد این قلعه هم مانند دیگر المان‌های رمانتیک دنیا چهره‌ای شاخص به خود گرفته است. فارغ از داستان‌های برج، این قلعه یکی از زیباترین اماکن تاریخی ترکیه محسوب می‌شود که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

مقالات بیشتری بخوانید