تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برپایی مراسم عروسی، استرس و خستگی بسیار زیادی را برای عروس و داماد به همراه دارد، ولی رفتن به ماه عسل می‌تواند این خستگی را از تن زوجین برهاند. انتخاب یک مقصد خوب برای رفتن به ماه عسل اهمیت زیادی دارد؛ چرا که ماه عسل را می‌توانیم فراموش‌نشدنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین سفر زوج‌ها بدانیم. لیست بهترین جاهای ایران برای ماه عسل بسیار بلندبالا است؛ زیرا ایران زیبایی‌های بی‌شماری دارد که در هر شهر از آن می‌توان خاطره‌ای عاشقانه را رقم زد. همان‌طور که متوجه شدید در این مطلب می‌خواهیم بهترین جاهای ایران برای ماه عسل را برایتان پیشنهاد دهیم؛ پس اگر قصد چنین سفری را دارید، تا انتها همراه ما در این بخش از مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

بهترین جاهای ایران برای ماه عسل

  • مشهد
  • شیراز
  • اصفهان
  • تبریز
  • جزیره‌های جنوبی ایران
  • شهرهای شمالی
  • کردستان
  • همدان

مشهد؛ سفر با چاشنی معنویت

بسیاری از زوج‌ها مشهد را به‌عنوان یکی از بهترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران، برای ماه عسل خود انتخاب می‌کنند. این شهر معنوی، به علت وجود حرم مطهر امام‌ رضا (ع) مورد استقبال مسافران بسیاری قرار گرفته و عده زیادی از جوانان ترجیح می‌دهند که نخستین سفر مشترک زندگی‌شان را در اینجا سپری کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

بیشتر بخوانید

اینجا واقعا ایرانه؟! | زیباترین جاهای ایران کجاست؟
بهترین بوتیک هتل های ایران کدامند؟ ۹ تا از برترین ها

علاوه بر باورهای مذهبی که دلیل انتخاب مشهد به‌عنوان مقصد سفر است، این شهر را می‌توان یکی از بهترین جاهای ایران برای ماه عسل دانست؛ زیرا به واسطه وجود اقامتگاه‌ها و  هتل‌های بسیار زیاد، دست شما برای انتخاب باز بوده و می‌توانید با بودجه و سلیقه خود، یک اقامتگاه مناسب را از بین صدها گزینه موجود پیدا کنید؛ همچنین باید اشاره نماییم که بسیاری از هتل‌های شهر مشهد، اتاق ماه عسل دارند که این مورد بر خاطره‌انگیز بودن اقامت زوجین می‌افزاید.

مشهد؛ سفر با چاشنی معنویت

شیراز؛ شهر شعر و عشق و هنر

شیراز از جمله رمانتیک‌ترین و بهترین جاهای ایران برای ماه عسل محسوب می‌شود که بدون شک سفر به آن، خاطره‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برای زوجین رقم می‌زند. شیراز به شهر شب‌های روشن نیز شهرت دارد؛ لذا می‌توانید شبانه در خیابان‌های زیبای این شهر قدم بزنید و لذت ببرید.

شیراز در همه فصل‌های سال زیبا بوده و جاذبه‌های خاص خودش را دارد؛ همچنین از هتل‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های زیبایی برخوردار است که استفاده از خدمات آنها لذت سفر شما را چند برابر خواهد کرد.

در سفر ماه عسل به شیراز، حتماً بازدید از باغ ارم، آرامگاه سعدی، دروازه قرآن، آرامگاه حافظ، تخت جمشید، مزار کوروش کبیر، نارنجستان قوام، باغ دلگشا و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر را جزو برنامه خود قرار دهید.

شیراز؛ شهر شعر و عشق و هنر

اصفهان؛ گردش در نصف جهان

زیبایی جاذبه‌های تاریخی و تفریحی اصفهان بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ بنابراین شهر اصفهان تبدیل به یکی از پرطرف‌دارترین شهرهای ایران برای گذراندن ماه عسل شده است. زوج‌های بسیار زیادی به علت وجود جاذبه‌های دیدنی و تنوع زیاد آثار تاریخی، اصفهان را برای مقصد ماه عسلشان انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید

شیراز بریم یا اصفهان؟ | مقایسه جاذبه‌های گردشگری اصفهان و شیراز

از جمله مکان‌های گردشگری اصفهان می‌توان به سی و سه پل، میدان نقش جهان، باغ پرندگان و چهل ستون اشاره کرد. تعداد هتل‌های این شهر بسیار زیاد بوده و شما می‌توانید با توجه به بودجه خودتان یک هتل مناسب و شیک را رزرو کنید.

  اصفهان؛ گردش در نصف جهان

تبریز؛ شهر تاریخی مدرن

به منظور انتخاب بهترین جاهای ایران برای ماه عسل، می‌توانید روی شهر تاریخی تبریز نیز حساب باز کنید. شهری تاریخی و در عین حال مدرن که هر آنچه بخواهید در آن وجود دارد. در صورتی که همواره انتخاب نخست شما از میان گزینه‌های لوکس بوده، تبریز شهری است که می‌تواند به‌خوبی خواسته‌های شما را برآورده کند.

رستوران‌ها و هتل‌های لوکس در  تبریز فراوان است که امکانات و خدمات ویژه‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. علاوه بر اینها، مراکز خرید، مراکز تفریحی و مکان‌های بی‌شمار دیدنی نیز در تبریز غوغا می‌کند.

در پاساژهای این شهر می‌توانید انواع برندها را پیدا کنید و یک خرید فوق‌العاده را داشته باشید. در صورتی که تبریز را برای گذراندن ماه عسل خود برگزیده‌اید، مطمئن باشید که به سراغ یکی از لوکس‌ترین و بهترین شهرهای ایران رفته‌اید و سفری خاطره‌انگیز در انتظار شماست.

تبریز؛ شهر تاریخی مدرن

جزیره‌های جنوبی ایران؛ تجربه سفری متفاوت

جزایر جنوبی ایران همواره جزو انتخاب‌های نخست زوجین ایرانی برای سفر ماه عسل خود است. صنعت گردشگری در جزایری همچون قشم، کیش و هرمز با رشد روز افزونی همراه بوده و ساخته شدن هتل‌های مدرن و با امکانات به‌روز  سبب شده که این منطقه به مقصد اصلی برای سفر ماه عسل تبدیل شود.

وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوع، تفریحات آبی و غیرآبی فراوان، به همراه واحدهای اقامتی لوکس، از جمله علل انتخاب جزیره‌های جنوبی ایران برای ماه عسل است. برای اقامت در این جزایر می‌توانید هتل‌هایی مانند هتل مارینا کیش، هتل دریایی ترنج، هتل ارم قشم، بوتیک هتل ایرمان قشم و هتل هورموز در جزیره هرمز را رزرو کنید.

بیشتر بخوانید

در سفر ماه عسل به جزایر کیش، قشم یا دیگر جزیره‌ها، تفریحات جالب و هیجان‌انگیزی همانند فلای بورد، اسکوتر زیردریایی، پاراسل، اسکوتر برقی، پرواز با پاراگلایدر و کیبل اسکی برای شما فراهم است که می‌توانند یک سفر ماه عسل خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنند. تماشای دریای نیلگون خلیج فارس و سواحل مرجانی کیش نیز بسیار جذاب بوده و از جمله پرطرف‌دارترین جاذبه‌های این خطه محسوب می‌شود که گردشگران می‌توانند از آنها لذت ببرند.

جزیره‌های جنوبی ایران؛ تجربه سفری متفاوت

شهرهای شمالی؛ خاطره‌ای از جنس طبیعت

تجربه لذت بردن از مناظر طبیعی و لمس طبیعت بی‌مثال در سفر ماه عسل، در صورت سفر به شهرهای شمالی ایران امکان‌پذیر است. شما با سفر به شهرهای ساحلی می‌توانید در بین کوهستان‌های سرسبز اقامت داشته باشید و یا لذت قدم زدن در کنار ساحل زیبای دریای خزر را در کنار هم تجربه کنید.

برای سفر به شهرهای شمالی می‌توان شهرهایی مانند رشت، لاهیجان، ماسوله، بندر انزلی،  ماسال، رودسر و دیگر موارد را  در نظر داشت. در شهرهای مذکور هتل‌هایی با امکانات بالا هم وجود دارند؛ برای مثال هتل رسپینا لاهیجان، هتل ستاره دریا لنگرود، هتل ملل شاندرمن ماسال، هتل اسپیناس آستارا، هتل بزرگ کادوس رشت و مجتمع اقامتی مزرعه قوها لاهیجان از جمله پیشنهادهای ما بری سپری کردن ماه عسل در خطه شمال ایران است.

شهرهای شمالی؛ خاطره‌ای از جنس طبیعت

کردستان؛ سرزمین دشت‌های بی‌پایان

در صورتی که اهل طبیعت‌گردی و گردش در محیطی غیر از شهر و خیابان هستید؛ بدون شک کردستان بهترین مقصد برای سفر ماه عسل شما خواهد بود. کردستان منطقه‌ای با طبیعتی فوق‌العاده است که به دشت‌های سرسبز و وسیع خود شهرت دارد.

اگر از تماشای طبیعت بکر لذت می‌برید، به جاذبه‌های طبیعی کردستان مانند دریاچه زریوار، روستای پلکانی پالنگان، کوه آبیدر، چشمه‌های آب گرم سرخ بابا گرگر، دشت بیلو، منطقه تفریحی قمچیان، آبشار گویله، روستای هویه، اورامانات، کوه آوالان و بیجار سری بزنید.

علاوه بر موارد اشاره شده، کردستان غذاهای خوشمزهٔ و متنوع  محلی نیز برای عرضه داشته و از جمله غذاهای سنتی کردستان می‌توانیم به آش دانه کولانه، خورشت گیلاخه، خورشت تره کردی، شیش کباب، آش عدس بلغور، شلکینه، خورشت ریواس و قایرمه اشاره نماییم که این غذاها می‌توانند طعم ماه عسل شما را سنتی‌تر کنند.

کردستان: سرزمین دشت‌های بی‌پایان

همدان؛ انتخابی مناسب برای گذراندن ماه عسل

شهر زیبا و تاریخی همدان را می‌توانیم یکی دیگر از بهترین جاهای ایران برای ماه عسل معرفی کنیم که یک انتخاب هوشمندانه برای زوج‌های ایرانی محسوب می‌شود. این شهر از طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی زیادی برخوردار بوده و از این لحاظ یک انتخاب ایده‌آل برای ماه عسل به حساب می‌آید.

لازم است اشاره نماییم که بهترین زمان سفر به همدان، فصل بهار و تابستان بوده چرا که آب‌وهوای نسبتاً خنکی دارد و شما می‌توانید از گرمای تابستان و اواخر بهار به آن پناه ببرید. از جمله جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی همدان می‌توان به غار علی‌صدر، گنج‌نامه، دشت میشان و دریاچه اکباتان اشاره کرد.

از دالان‌های پیچ‌درپیچ و قایق‍سواری در غار علی‌صدر، طبیعت فوق‌العاده و آبشار زیبای گنج‌نامه، قایقرانی در دریاچه فضای و سرسبز اکباتان و طبیعت بکر و قدم‌زدن عاشقانه در دشت میشان هر چه گوییم کم‌لطفی کرده‌ایم. در کنار اینها، توصیه می‌کنیم که از بازار سنتی، آرامگاه بابا طاهر، برج قربان و تپه هگمتانه همدان نیز در سفر ماه عسل خود بازدید کنید.

همدان؛ انتخابی مناسب برای گذراندن ماه عسل

جمع بندی

در این مطلب به معرفی بهترین جاهای ایران برای ماه عسل پرداختیم و شهرها و مناطقی را نیز برایتان معرفی کردیم تا نخستین سفر خود در کنار همسرتان را به بهترین گردش رندگی تان تبدیل کنید. توصیه می‌کنیم که تمامی جوانب را بسنجید و یکی از شهرها را انتخاب کنید تا ماه عسل خوبی را به همراه همسر خود تجربه کنید.

فلذا با توجه به آنچه در این مطلب گفته شد، شهرهای مشهد به‌عنوان سفری با چاشنی معنویت، تبریز شهر تاریخی آمیخته با مدرنیته، شیراز شهر عشاق، نصف جهان زیبا، همدان خوش آب و هوا، جزایر جنوبی و شهرهای ساحلی و سرسبز شمالی به‌عنوان بهترین جاهای ایران برای ماه عسل شناخته می‌شوند. از این که تا انتهای این مطلب همراهمان بودید، از شما سروران گرامی متشکریم.