تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کاخ سعد آباد تهران

کاخ سعد آباد :: تهران گردی معمولا یکی از بهترین انتخاب های پایتخت نشینان برای گذراندن وقت خود در مدت کوتاهی می‌باشد. در تعطیلات یک روزه و یا حتی پس از اتمام ساعات کاری، هزاران نفر در تهران برای تفریح و خوشگذرانی به تهران که بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران در آن قرار داردسر می زنند. پارک ها، موزه‌ها، مراکز خرید،محیط های تفریحی مثل شهربازی و کلی مکان های دیگر، یکی از صد ها انتخاب تهران نشینان است. اما موزه گردی همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. حال ترکیب موزه با محیط طبیعی زیبای اطراف، شرایطی عالی برای گردشگران ایرانی و خارجی مهیا می‌کند تا حتما سری به کاخ موزه‌ی سعدآباد بزنند‌.


همچنین بخوانید : مرکز خرید کوروش تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

آشنایی با کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد تهران ، از سمتی به دامنه رشته کوه های البرز و از سوی دیگر به میدان تجریش ختم می شود. این کاخ در زمان قاجار محل اقامت تابستانی پادشاهان قاجار بوده‌. همچنین این کاخ در زمان پهلوی به قوت باقی ماند و تبدیل به استراحت گاهی برای رضا شاه پهلوی شد.

کاخ سعدآباد

پس از او، محمدرضا شاه نیز در مرمت و بازسازی این کاخ نقش داشت و آن را تبدیل به مکان مورد علاقه خویش کرد. علت اصلی انتخاب کاخ سعد آباد توسط پادشاه، آب و هوای فوق العاده آن در فصل تابستان بوده است.

این کاخ دارای فضای باز و طبیعی بسیاری است و محیط های باز این کاخ از درختان چنار کهنسال پوشیده شده است و فضایی بسیار مناسب جهت عکاسی و پیاده روی به وجود آورده است. این مسیر زیبا حدود بیست دقیقه پیاده روی دارد که می توانید در حال پیاده روی از طبیعت دلربا و بکر این کاخ لذت ببرید.

کاخ سعد آباد

لازم به ذکر است در طی این پیاده روی بخشی قسمت ها دارای شیب می باشد، بنابراین ممکن است پیاده روی در این کاخ برای افراد میانسال و کم توان مناسب نباشد. این کاخ دارای 18 موزه می باشد که هر یک با موضوعی خاص پذیرای گردشگران است.


همچنین بخوانید : کاخ گلستان تهران


نحوه دسترسی

اگر قصد رفتن به سمت کاخ موزه سعد آباد با ماشین شخصی را دارید به خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، انتهای خیابان شهید کمال طاهری بروید.

اگر قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارید، با استفاده از مترو خود را به خط یک برسانید و در ایستگاه تجریش پیاده شوید. در همان جا می توانید با استفاده از تاکسی ها به میدان ولنجک بروید و از درب شمالی وارد کاخ سعد آباد شوید.

ساعت بازدید

کاخ موزه سعد آباد در نیمه اول سال به جز روز های تعطیل رسمی وسط (جمعه ها باز است) هفته همه روزه از ساعت ۹ صبح تا  ۱۸:۳۰ عصر در خدمت بازدید کنندگان می باشد. اما بلیط فروشی تنها تا ساعت ۱۷ انجام می پذیرد.

در نیمه دوم سال، می توانید همه روزه به جز تعطیلات رسمی وسط هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ از این کاخ بازدید کنید. در این ایام هم بلیط فروشی تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه ادامه دارد.

هم اقلیم پیشنهاد می کند وسط هفته را برای رفتن به این کاخ انتخاب کنید تد بتوانید عکس های زیبایی را ثبت کنید.