تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشتی یونانی کیش

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی کیش شما را با کشتی یونانی که یکی از کشتی های به گل نشسته در جزیره زیبای کیش است آشنا خواهیم کرد.

کشتی های زیادی در دنیا هستند که بر روی موج های دریا بدون ترس و واهمه رو به جلو حرکت می کنند.قطعا تا کنون داستان های زیادی را از کشتی های معروف دنیا شنیده اید؛کشتی یونانی کیش نیز یکی از کشتی هایی است که سرگذشت شنیدنی دارد.با هم اقلیم همراه باشید تا درباره کشتی یونانی کیش بیشتر بدانید.

اجاره روزانه خانه در تهران

کشتی یونانی کیش

سرگذشت کشتی یونانی کیش

روز 4 مرداد سال 1345 بود که صحنه‌ی عجیب و البته وحشتناکی مردم کیش را ترساند.کشتی بزرگی که دارای 136 متر طول است در ساحل جزیره کیش به گل نشسته و توان خارج شدن از آن را ندارد.تلاش های فراوانی برای بیرون کشیدن این کشتی غول پیکر انجام شد ولی هیچکدام موفقیت آمیز نبود و مسافران آن پس از چند روز کشتی را ترک کردند.

شاهدان ماجرا و  مردم محلی می‌گویند یونانی ها پس از ترک کشتی آن را به آتش کشیدند.سرانجام یک یدک کش هلندی پس از 80 روز تلاش مستمر توانست این کشتی یونانی را بیرون بکشد.

شرکت بیمه لویدز لندن اطلاعاتی را منتشر کرد که بر اساس آن این کشتی متعلق به کشور یونان و نام آن کولااف بوده است.ای کشتی در سال 1322 توسط شرکت ویلیام هامیلتون با وزنی حدود 7 هزار تن و به طول 136 متر در اسکاتلند ساخته شد.اطلاعات ضد و نقیضی از علت به گل نشستن این کشتی موجود است که گفته می شود این کشتی به علت مه آلود بودن هوا و نداشتن دید کافی ملوان و همچنین نبود فانوس دریایی در جزیره کیش به گل نشسته است.

حال کشتی یونانی کیش پس از گذشت چندین سال به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است و گردشگرانی که با تور کیش سفر می کنند به بازدید از این کشتی رفته و با آن عکس های یادگاری می‌اندازند.پیشنهاد می کنیم در سفر به کیش از این کشتی بازدید کنید و سعی کنید در هنگام غروب آفتاب عکسی را کنار این کشتی بگیرید و شک نکنید که عکسی خاطره انگیز خواهد شد.

کشتی یونانی

در سال های اخیر به علت انجام نشدن اقداماتی به منظور حفظ کشتی یونانی کیش،این کشتی رو به نابودی است و تعجبی ندارد اگر تا چند سال دیگر اثری از این کشتی تاریخی وجود نداشته باشد.

جاذبه های اطراف کشتی یونانی

یکی از مکان های دیدنی که در نزدیکی این کشتی قرار دارد پارک ساحلی کیش است که امکانات زیادی همچون آمفی تئاتر،رستوران،کافی شاپ و … در آن قرار دارد و می توانید پس از بازدید از کشتی یونانی به این پارک رفته و در کنار خانواده خود از امکانات آن لذت ببرید.

جالب است بدانید در این مکان کلوپ های غواصی قرار دارد که می توانید با آن به صورت یک غواص از کشتی یونانی بازدید کنید.به طوری که با قایق های کوچک شما را تا نزدیکی کشتی می‌برند و سپس با لباس های غواصی وارد کشتی می‌شوید و از آن بازدید می کنید.


همچنین بخوانید :