تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

باغ نارنجستان قوام شیراز

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شیراز شما را با باغ نارنجستان قوام که یکی از باغهای زیبا و تاریخی است آشنا خواهیم کرد . در ادامه با ما همراه باشید

اجاره روزانه خانه در تهران

همانطور که می‌دانید شیراز یکی از شهرهای بزرگ و یکی از شهرهای توریستی ایران است که اماکن دیدنی و باستانی آن شهرت بسیاری دارد و مردم را به سمت خود جذب می کند.

باغ نارنجستان قوام

شیراز دارای مساحتی بالغ بر 1268 کیلومتر مربع است و در جنوب غربی ایران واقع شده است.این شهر باستانی با جاذبه های گردشگری خود شما را شگفت زده خواهد کرد.برخی از معروف ترین جاهای دیدنی شیراز عبارتند از : آرامگاه حافظ،آرامگاه سعدی،دروازه قرآن،آرامگاه شاه‌چراغ، بازار وکیل و …

در این مطلب از سایت هم اقلیم شما را با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیراز یعنی باغ نارنجستان قوام آشنا می‌کنیم.

باغ نارنجستان قوام

باغ نارنجستان که به باغ قوام نیز شهرت دارد،در دوران جکومت ناصرالدین شاه ساخته شد.این باغ 3500 متر مربع مساحت دارد که این مساحت از بخش های جذابی پر شده است.برخی از بخش های دیدنی این باغ تالار آینه،ستون‌های مرمری و تالار شاه نشین هستند که هر کدام از آن ها با سنگ کاری و گچ کاری و نقش پردازی های خاصی تزئین شده اند.

این باغ در سال 1335 به دانشگاه شیراز اهدا شد و امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.نام باغ نارنجستان قوام از وجود درختان نارنج در آن برگرفته شده است و در لیست ارزشمند ترین بناهای قاجاری قرار گرفته است.

ورودی اصلی باغ در جنوب آن قرار دارد که شما را به یک هشتی هدایت می کند،پس از آن فضایی سرپوشیده شما را به کوچه و حیاط متصل می‌کند.سردر این ورودی با آجرکاری های زیبایی طراحی شده است که در نوع خود جالب می باشد.سقف طبقه دوم آن نیز توسط تیرک های چوبی پوشیده شده و روی آن نقاشی هایی به سبک اروپا دیده می‌شود.پیشنهاد می کنیم در سفر به شیراز حتما از این باغ بازدید کنید.

باغ نارنجستان قوام

همچنین بخوانید : تخت جمشید کجاست؟