تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های ممنوعه جهان مناطقی هستند که هیچ‌کس اجازه ورود به آنجا را ندارد. بسیاری از افراد، تصور دارند که اگر پول و زمان کافی را در اختیار داشته باشند، می‌توانند به هر جایی از جهان سفر کرده و لذت ببرند، اما باید بگوییم که همیشه این‌طور نیست و افراد نمی‌توانند به مکان های ممنوعه جهان وارد شوند. برخی از این مکان‌ها، خطرناک‌ترین مناطق جهان نیز هستند و بعضی از آنها مناطق امنیتی می‌باشند؛ به هر حال در این بخش از مجله گردشگری هم اقلیم، قصد داریم به معرفی مکان های ممنوعه و ترسناک جهان بپردازیم. پس اگر به چنین مطالب علاقه‌مند هستید، تا پایان همراهمان باشید.

لیست معروف‌ترین مکان های ممنوعه جهان

  • جزیره متروکه، نیویورک
  • جزیرهٔ مارها در برزیل
  • جزیره سنتینل شمالی در هند
  • منطقهٔ ۵۱ نوادا در آمریکا
  • غارهای Lascaux در فرانسه
  • جزیرهٔ Poveglia ایتالیا
  • منطقهٔ آزمایشی وومرا در استرالیا
  • شهر ممنوعه روسیه
  • خزانه‌ محافظت از راز ساخت کوکاکولا در آتلانتا
  • کویر ریگ جن در سمنان

جزیره متروکه، نیویورک

در رودخانه شرقی نیویورک، میان جزیره رایکر و برانکس، جزیره‌ای به نام برادر شمالی واقع شده است. این جزیره بر روی زمینی به وسعت 13 هکتار قرار گرفته و پناهگاه ابدی بیش از هزار نفر مسافری بوده که کشتی آنها غرق شده است. در سال‌های بعد، جزیره برادر شمالی، به بیمارستانی برای بستری افراد مبتلا به بیماری‌های واگیردار تبدیل شد.

اجاره روزانه خانه در تهران

معروفت ترین ساکن آن نیز مری مالون، با نام مستعار مری تیفوس بود. او نخستین فرد مبتلا به تب حصبه در کشور بوده و بیش از 50 نفر را به این بیماری مبتلا کرد. امروزه این جزیره متروکه به‌عنوان یکی از مکان های ممنوعه جهان شناخته می‌شود و محل نگهداری پرندگان است. اگرچه به برخی از محققین دسترسی ویژه برای اهداف علمی اعطا می‌شود.

جزیره متروکه، نیویورک

جزیرهٔ مارها در برزیل

جزیرهٔ مارها، حدود 93 مایل از سائوپائولو برزیل فاصله دارد. هیچ شخصی اجازه بازدید از این جزیره کوچک را ندارد و تنها محققان به‌خوبی از جزیره مارها آگاه هستند. به طور رسمی نام این منطقه Ilha da Queimada Granda  بوده و حدود دو هزار الی چهار هزار  مار در آن وجود دارد. جمعیت مار لانتانول طلایی  همه نقاط جزیره را در بر گرفته است. مارهای لانتانول طلایی سم بسیار قوی دارند و نیش خود را در اطراف گوشت طعمه خود فرو می‌برند؛ به همین دلیل جزیرهٔ مارها در لیست مکان های ممنوعه جهان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

جزیرهٔ مارها در برزیل

جزیره سنتینل شمالی در هند

بیش از 60 هزار سال است که بومیان جزیره سنتینل شمالی در خلیج بنگال، در جزیره خود، انزوای خود را حفظ کرده‌اند. مردم این جزیره از ارتباط با افراد بیگانه اجتناب می‌کنند و هر فردی که بخواهد به آن جا وارد شود را به‌سرعت می‌کشند.

گارد ساحلی کشور هند برای تعیین اینکه آیا این جامعه نیاز به کمک دارد یا خیر و همچنین تخمین جمعیت جزیره Sentinelese (که در سال‌های اخیر کاهش یافته است) و یا بعد از سونامی سال 2004، گاهی هلی‌کوپترهایی را بر فراز آن جزیره می‌فرستد. این منطقه هم از جمله جزیره های ممنوعه جهان به حساب می‌آید.

جزیره سنتینل شمالی در هند

منطقهٔ ۵۱ نوادا در آمریکا

منطقهٔ ۵۱ نوادا در صحرای نوادای آمریکا قرار دارد؛ در واقع این منطقه یک پایگاه نظامی سری است که هدف از ساخت آن هرگز برای عموم مردم روشن شده و هیچ‌کس هم توضیحی دربارهٔ آن نداده است؛ بنابراین هرگونه اتفاقی که در این منطقه رخ می‌دهد را کسی نمی‌بیند و دسترسی به آن نیز شدیداً محدود شده است.

شایع‌ترین راز  منطقهٔ ۵۱ نوادا، به‌عنوان یکی از مکان های ممنوعه جهان، این است که برای آزمایش بیگانه‌های فرازمینی به کار می‌رود، با این حال هیچ‌کس این موضوع را اثبات نکرده است. تمامی دولت‌های جهان ادعا دارند که در سیاره زمین هیچ‌گونه شواهدی از حضور فرازمینی‌ها وجود ندارد.

به هر حال فارغ از هرگونه اتفاقی که در منطقه 51 می‌افتد، توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت سعی نکنید که امنیت این منطقه را نقض کنید؛ چرا که با مین‌های زمینی و سایر فناوری‌های پیشرفته حفاظت می‌شود و جزو هفت مکان ممنوعه جهان است.

منطقهٔ ۵۱ نوادا در آمریکا

غارهای Lascaux در فرانسه

غارهای Lascaux واقع در جنوب غربی کشور فرانسه، نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از نقاشی‌های تاریخی انسان‌های اولیه در غار را ارائه می‌دهند. در این غار مجموعه‌ای از کنده‌کاری‌ها و نقاشی‌های ماقبل تاریخ را که بیش از 20 هزار سال قدمت دارند، وجود دارد. بر روی دیوارهای غار نقاشی‌هایی از گاو، بیسون، گوزن و غیره مشاهده می‌شود.

شگفت‌انگیزترین نمونهٔ این نقاشی‌ها، در تالار گاوها یافت می‌شود و با نقاشی چهار گاو آن معروف شده است که طول یکی از آنها به 17 فوت می‌رسد.

بیشتر بخوانید

متأسفانه، حضور مردم در این منطقه و آسیب زدن افراد به آثار هنری مذکور، صدمات غیر قابل جبرانی را به این آثار تاریخی وارد کرده است. به همین دلیل، این غار از دهه 1960 تبدیل به یکی از مکان های ممنوعه جهان شده است. اگر اهل بازدید از مناطق تاریخی هستید، باید بگوییم که خوشبختانه، اخیراً یک موزه در کنار غارهای Lascaux تأسیس شده است و افراد می‌توانند بازدید از آن را تجربه کنند.

غارهای Lascaux در فرانسه

جزیرهٔ Poveglia ایتالیا

تاریخ شومی که در گذشته جزیرهٔ Poveglia ایتالیا وجود دارد، سبب شده که دولت این کشور بازدید از آن را ممنوع اعلام کند؛ با این وجود، امروزه این جزیره کوچک، متروکه شده و از جمله مکان های ممنوعه جهان به حساب می‌آید. درواقع جزیرهٔ Poveglia،  در بین ونیز و لیدو در بخش شمالی کشور ایتالیا واقع شده است.

این جزیره شوم در قرن چهاردهم به‌عنوان یک منطقه قرنطینه شده برای رها کردن افرادی که دچار بیماری طاعون شده بودند، مورد استفاده قرار گرفت. جزیره Poveglia  بعدها در قرن نوزدهم نیز پناهگاه بیماران روانی بوده و شایعاتی مبنی بر این که یک پزشک آزمایش‌های بی‌رحمانه‌ای بر روی بیماران خود در این منطقه انجام داده، وجود دارد.

هم اکنون این جزیره رها شده است، ولی طبق عقاید مردم محلی، این منطقه توسط ارواح افرادی که در آنجا شکنجه دیده‌اند و در آنجا جان باخته‌اند، احاطه شده است. در بیشتر موارد، گردشگران و افراد محلی اجازه ورود به جزیره Poveglia ایتالیا را ندارند. با این حال، اگر واقعاً قصد بازدید از این جزیره را دارید و شجاعت کافی را در خود می‌بینید، می‌توانید اقدام به درخواست مجوز کامل برای بازدید از این مکان ممنوعه جهان نمایید.

جزیرهٔ Poveglia ایتالیا

منطقهٔ آزمایشی وومرا در استرالیا

همان‌طور که از نام منطقهٔ آزمایشی و ممنوعه وومرا هم مشخص است، در این مکان آزمایش‌های متعددی انجام می‌شود.  وسعت منطقه مذکور، ۱۲۲ هزار متر مربع بوده و در بخش جنوبی کشور استرالیا و در حوالی آدلاید واقع شده است.

وومرا نیز جزو مناطق ممنوعه جهان محسوب می‌شود  و از سال ۱۹۴۶ تا به امروز، ورود به آن ممنوع اعلام شده؛ البته باید اشاره کنیم که موزه‌ای در آن وجود دارد و گردشگرانی که علاقه‌مند به بازدید از این منطقه هستند، می‌توانند تنها از این بخش از منطقه بازدید کنند. منطقهٔ آزمایشی وومرا در فهرست هشت مکان ممنوع‌الورود در جهان قرار دارد.

منطقهٔ آزمایشی وومرا در استرالیا

شهر ممنوعه روسیه

بدون هیچ تردیدی، روسیه به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور جهان، شگفتی‌های فراوانی را در خود جای داده است. این کشور پهناور، دارای شهرهای ارواح، مکان های مرموز و مناطق خاص دیگر است.

برای مثال، شهر Mezhgorya روسیه، یک شهر در بسته واقع در کوه‌های اورال جنوبی است. دو گردان نیز اطراف این شهر  را احاطه کرده‌اند تا اگر شخصی بخواهد به داخل شهر بیاید و یا حتی به آن نزدیک شود، جلوگیری به عمل می‌آید؛ بنابراین آنجا نیز در فهرست مکان های ممنوعه جهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید
بهترین و ترسناک ترین اتاق فرار ایران و تهران کدام است؟

یقیناً مشخص نیست که چه چیزی این منطقه وجود دارد و چرا و توسط چه کسی مخفی شده است. طبق برخی از گزارش‌ها، در منطقه Mezhgorya یک سایت موشکی هسته‌ای وجود دارد که از راه دور کنترل می‌شود. با این حال، مقامات دولتی روسیه اظهار نظری درباره این منطقه نمی‌کنند و هیچ شخصی درباره شهر ممنوعه Mezhgorya اطلاعات دقیق و مستندی ندارد.

شهر ممنوعه روسیه

خزانه‌ای برای محافظت از راز ساخت کوکاکولا در آتلانتا

شرکت کوکاکولا هرگز فاش نکرده است که چه کسانی و یا چند نفر فرمول ساخت محصول آن را می‌شناسند. در واقع یکی از بهترین اسرار در جهان دستور تهیه کوکاکولا محسوب می‌شود و آنها این دستور را با گذاشتن آن در یک انبار امنیتی بزرگ در آتلانتا مخفی نگه می‌دارند.

از سال 1886 که این فرمول توسط شخصی به نام جان پمبرتون در شهر آتلانتا ایجاد شد، از آن محافظت شده و تعداد محدودی  از افراد توانسته‌اند به آن دست یابند.

خزانه‌ای برای محافظت از راز ساخت کوکاکولا در آتلانتا

کویر ریگ جن در سمنان

ریگزار ترسناکی به اسم ریگ جن در منطقه کویری استان سمنان قرار گرفته است و هر جانور زنده‌ای که قدم در آن جا می‌گذارد را به کام مرگ می‌کشاند. این منطقه به‌عنوان یکی از مکان های ممنوعه در ایران، از داغ‌ترین نقاط روی زمین به‌حساب می‌آید. در طول قرن‌های گذشته، هرگز شخصی و یا حیوانی موفق به گذر از این منطقه نشده است.

افسانه‌های بسیاری می‌گویند که این ریگزار نفرین شده و تبدیل به مکانی برای زندگی اجنه و ارواح گردیده است و ارواح اجازه ورود جانداری را به محیط زندگی خود نمی‌دهند. به دلیل وقوع اتفاقات بدون منطق و بی‌پاسخ  بسیار زیاد در این منطقه، لقب مثلث برمودای ایران را به آن نسبت داده‌اند و یکی از مهیج‌ترین جاهای استان سمنان به‌حساب می‌آید.

کویر ریگ جن در سمنان

جمع بندی

در این مطلب از وب سایت هم اقلیم به معرفی 10 مکان خیلی خطرناک دنیا پرداختیم و برخی از مشخصه‌های آنها را برایتان بیان کردیم. امیدواریم که از مطالعه مقاله مکان های ممنوعه جهان لذت کافی را برده باشید. در صورت بروز هرگونه پرسش و یا ابهامی در ارتباط با مطلب مذکور، کارشناسان وب سایت هم اقلیم آمادگی پاسخگویی به شما عزیزان را دارند.