تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استادیوم های قطر 2022 شاید یکی از نقاط قوت آنها در برگزاری این دوره باشد. طراحی هایی جاه طلبانه به همراه اجرایی کم نقص و همچنین امکانات شگفت انگیز آنها باعث شده تا این استادیوم‌ها خودشان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شوند. با ما در هم اقلیم همراه باشید تا قسمت دوم معرفی استادیوم ها را به شما ارائه دهیم.

استادیوم های قطر 2022

قطر برای این رویداد تدارکات فراوانی دیده است. از جمله شرایطی که برای آماده سازی این رویداد مهم باید فراهم باشد ساخت استادیوم های در حد کلاس جهانی است. قطر به این منظور 8 استادیوم اصلی خود را برای برگزاری مسابقات معرفی کرده است. در ادامه این مطلب قسمت دوم استادیوم های جام جهانی را به شما معرفی می‌کنیم. بخش اول این مقاله را می‌توانید در این لینک ببینید.

اجاره روزانه خانه در تهران

استادیوم لوسیل

از آنجایی که افتتاحیه و اختتامیه این دوره جام جهانی در این ورزشگاه اتفاق خواهد افتاد، لذا قطر از تماظرفیت خود برای هر چه بهتر ساختن این مجموعه 80000 نفری و همچنین به نمایش گذاشتن فرهنگ عرب در این مجموعه استفاده کرده است.

طراحی این استادیوم باشکوه از تداخل نور و سایه الهام گرفته شده است. شکل و نمای آن منعکس کننده نقوش تزئینی پیچیده روی کاسه ها، ظروف و دیگر آثار هنری است که در سراسر جهان عرب و اسلام در طول ظهور تمدن در منطقه یافت می شود. ورزشگاه لوسیل ضمن ادای احترام به گذشته غنی این کشور صفحه جدیدی در تاریخ قطر خواهد نوشت.

استادیوم-لوسیل

لوسیل در 15 کیلومتری شمال دوحه مرکزی قرار دارد و در میان شهرها پیشگام است. تمام جنبه های برنامه ریزی آن  بر نیازهای انسانی و حفاظت از محیط زیست متمرکز است. نتیجه شهری خواهد بود که در آن 200000 نفر در هماهنگی با محیط زیست زندگی می کنند .

پس از پایان جام جهانی فوتبال قطر 2022، استادیوم لوسیل به یک فضای اجتماعی شامل مدارس، فروشگاه‌ها، کافه‌ها، امکانات ورزشی و کلینیک‌های بهداشتی تبدیل می‌شود. این مرکز اجتماعی چند منظوره به مردم این امکان را می‌دهد تا همه چیز مورد نیاز خود را در زیر یک سقف پیدا کنند – سقف اصلی استادیوم فوتبال. و در نهایت بیشتر 80000 صندلی استادیوم برداشته می‌شود و به پروژه‌های ورزشی اهدا می‌شود.

آیا می‌خواهید برای تماشای جام جهانی به قطر بروید؟ پس بهترین هتل‌های که برای میزبانی از تماشاگران این رویداد ساخته شده است را بشناسید.

استادیوم احمد بن علی

یک طلوع جدید هیجان انگیز به یکی از تاریخی ترین شهرهای قطر رسیده است که در نزدیکی دوحه و در مسیر مناظر زیبای بیابانی قرار دارد. الریان، جایی که استادیوم احمد بن علی در آن قرار دارد، به خاطر عشق به سنت ها و فرهنگ محلی و همچنین تیم فوتبال بسیار محبوبش، باشگاه ورزشی الریان، شهرت دارد.

استادیوم احمد بن علی که در محل مکانی به همین نام ساخته شده است، نمادهای فرهنگ قطری را در نمای مواج تماشایی خود گنجانده است. الریان با آغوش باز پذیرای هواداران فوتبال از سراسر جهان است تا فرهنگ غنی قطر را به آنها نشان دهد.

استادیوم-احمد-بن-علی

همه بخش های استادیوم با در نظر گرفتن پایداری طراحی شده است. پس از پایان جام جهانی فوتبال قطر 2022، تقریبا نیمی از 40000 صندلی مدولار استادیوم برداشته شده و به پروژه های توسعه فوتبال در خارج از کشور داده خواهد شد.

نکاتی که باید درباره قطر بدانید را در دو  مطلب زیر به خوبی شرح داده‌ایم.

استادیوم مدینه التعلیمیه

استادیوم مدینه التعلیمیه به معنای شهر آموزش دارای ظرفیت 40000 نفر است. چشم‌انداز اطراف استادیوم شهر آموزش پر از دانشگاه‌های پیشرو است، کل این منطقه، خانه بنیاد آموزش، علم و توسعه جامعه قطر، پر از اختراع است وهدف تبدیل جام جهانی فوتبال 2022 به یک کاتالیزور برای توسعه اجتماعی و انسانی این شهر است.

استادیوم های قطر 2022

مستقیم ترین کمک این ورزشگاه به توسعه بین المللی پس از میزبانی مسابقات صورت می گیرد. ظرفیت سالن به نصف کاهش می یابد و 20000 صندلی برای ساخت استادیوم در کشورهای در حال توسعه اهدا می شود که به گسترس اشتیاق برای بازی در سراسر جهان کمک می کند.

این استادیوم نیز مانند تمام استادیوم‌های جام جهانی 2022 قطر از فن‌آوری‌های پیشرفته خنک‌کننده راحتی را برای بازیکنان و بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. دسترسی برای هواداران دارای معلولیت نیز به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است.

دیگر امکانات این مجموعه عبارتند از زمین تمرین فوتبال، زمین گلف و فروشگاه. دانشجویان، اساتید و کارکنان آموزش و پرورش نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند. برای دهه‌های آینده، استادیوم شهر آموزش یکی از نماهای نوآوری، پایداری و پیشرفت در قطر خواهد بود

استادیوم 974

در طراحی نوآورانه استادیوم 974 از تجارت جهانی و دریانوردی قطر الهام گرفته شده است. 974 کد شماره گیری بین المللی قطر و همچنین تعداد دقیق کانتینرهای حمل و نقل مورد استفاده در ساخت و ساز است. این مکان خلاقانه  با ظرفیت 40000 صندلی، دارای طراحی جذابی است. این مجموعه استاندارد جدیدی در بحث پایداری ایجاد کرده است و ایده های جدید جسورانه ای را معرفی می کند.

استادیوم-974

استادیوم 974 که در سواحل خلیج فارس مکانی دیدنی برای مسابقات جام جهانی 2022 قطر است. پس از پایان مسابقات، استادیوم راه را برای توسعه ساحلی برای مردم محلی ایجاد می کند. استادیوم 974 علاوه بر ارائه زیرساخت‌های ارزشمند برای پروژه‌های ورزشی در سراسر جهان، نمونه‌ای خوب برای پیروی کردن در سطح بین المللی ارائه می‌دهد.

ماهیت موقت و طراحی مدولار هوشمندانه محل برگزاری به این معنی است که مصالح ساختمانی کمتری نسبت به ساختمان استادیوم سنتی مورد نیاز بود که به کاهش هزینه‌های ساخت کمک کرد. از صندلی‌ها، سقف و سایر اجزای سالن استفاده  در پروژه های دیگر استفاده می‌شود، بنابراین بخش‌هایی از این مکان برای سال‌ها و حتی دهه‌های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به حداقل رساندن هزینه های ساخت و ساز و اطمینان از استفاده منظم در آینده، عناصر کلیدی در پایدار کردن این استادیوم بود.