تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان بازار میدانی تفلیس است که از قدیمی‌ترین بازار‌های پایتخت و از اصلی‌ترین مراکز تجاری سال‌های گذشته در منطقه قفقاز محسوب می‌شود. اگر به خرید و گشت و گذار در بازارهای قدیمی علاقه دارید، با هم اقلیم همراه باشید تا با این بازار تاریخی و زیبا آشنا شویم.

بازار میدانی تفلیس

همانطور که گفتیم این بازار در سال‌های گذشته به عنوان مرکز اصلی تجارت در منطقه شناخته می‌شد. این بازار چند سالی تعطیل بود و کاربری خود را به عنوان یک بازار از دست داده بود اما در سال های اخیر دوباره بازگشایی شد و به بازاری محبوب برای گردشگران تبدیل شد. هم اکنون بازار میدانی تفلیس جزو میراث فرهنگی این کشور است.

اجاره روزانه خانه در تهران

این بازار قدیمی در بخشی از شهر که دارای بافت قدیمی است قرار گرفته که در گذشته تاجران کشورهای اطراف در آن تجارت می‌کردند. همچنین معامله‌های مهمی در دوره های تاریخی مختلف در این بازار انجام می‌شد که ارزش مالی بسیار زیادی به همراه داشته است اما امروزه به عنوان یک مکان توریستی شناخته می‌شود.

بازار میدانی تفلیس در سال‌های اخیر از طرف آژانس گردشگری گرجستان بازسازی شد اما بافت‌های قدیمی آن همچنان باقی مانده است. امروزه این بازار رونق خوبی گرفته و طیف گسترده‌ای از محصولات گرجستان در آن ارائه می شود. از جمله اجناسی که در این بازار فروخته می‌شود می‌توان به خوراکی، ادویه جات، ترشی، مربا، عتیقه، زیورآلات، کتاب، تابلوهای نقاشی و … اشاره کرد.

بازار میدانی تفلیس

نکته جالب این بازار این است که در زیر زمین و به صورت تونل‌های زیر زمینی ساخته شده و در اطراف آن نیز جاذبه‌های دیگری مانند کلیسا، کاروان سراها، کارگاه های آموزشی و رستوران قرار دارد.

اگر به گشت و گذار در بازارها و خرید سوغاتی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به بازار میدانی تفلیس سری بزنید و از اجناسی که در این بازار تاریخی به فروش می‌رسد بازدید کنید.