تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی داران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی داران را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

اصفهان استانی در مرکز ایران است. مرکز این استان، شهر اصفهان می‌باشد. این استان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است. شهر اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. استان اصفهان یکی از مهم‌ترین استان های تاریخی کشورمان است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به اصفهان سفر می کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

داران (Daran) یکی از شهرهای استان اصفهان است. داران خوش‌آب‌و‌هواترین نقطه ی استان اصفهان، شهری در دل رشته کوه‌های زاگرس و مرکز شهرستان فریدن است. منطقه ی فریدن شامل چهار شهرستان داران، فریدون شهر، چادگان و بویین و میاندشت است. مردمان این سرزمین به زبان‌های فارسی، لری، ترکی، گرجی و ارمنی سخن می‌گویند. در ادامه با بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری داران بیشتر آشنا می شویم.

دیدنی های داران

دشت لاله های واژگون

دشت لاله های واژگون در منطقه ای واقع در 20 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر داران در دامنه کوههای مرتفع روستای دره بید بالا واقع گردیده که مملو از پوشش لاله های سرنگون و انواع گیاهان مرتعی می باشد که در نوع خود کم نظیر و مختص به این منطقه می باشد. در اوایل اردیبهشت این منطقه غرق در گلهای لاله واژگون است.این گل ها از گونه های بسیار آسیب پذیر طبیعتند و کندن حتی یک شاخه از آنها به محیط زیست آسیب می رساند.

جاهای دیدنی داران
جاهای دیدنی داران

منطقه حفاظت شده دالانکوه

منطقه حفاظت شده دالانکوه با مساحت حدود ۳۴ هزار هکتار در غرب پناهگاه حیات وحش قمیشلو و جنوب شرقی شهر داران واقع شده است. این منطقه دارای سیمای کوهستانی بوده که از سال ۱۳۸۸ خورشیدی به عنوان «منطقه شکار ممنوع» و از سال ۱۳۸۹ خورشیدی به عنوان «منطقه حفاظت شده» مطرح می‌باشد. گونه های شاخص گیاهی این منطقه عبارتند از کما، جاشیر، بادام وحشی، انواع گون، گزانگبین، موسیر، آنقوره و ریواس. گونه‌های شاخص جانوری این منطقه نیز شامل مواردی همچون قوچ و میش، کل و بز، گورکن، کبک، تیهو، گرگ، کاکایی ارمنی، پرستوی دریایی، کشیم بزرگ، کشیم کوچک، باکلان، اردک سیاه کاکل می‌شود.

1417554

بیشه زارهای سرسبز فریدن

از دیگر مناطق مستعد گردشگری رودخانه پلاسجان میباشد که از سمت شهرستان فریدونشهر از غرب به شرق و به سوی سد زاینده رود در جریان میباشد که با توجه به انتقال آب چشمه لنگان و همچنین در آینده انتقال آب خندگستان از این مسیر در تمامی فصول آب بسیار خوبی در آن جریان خواهد داشت. این رودخانه به لحاظ عبور از فی مابین روستاهای مختلف با پیچ و خم های زیاد و بیشه زارها و چمن زارهای فراوان طبیعی، زمینه مستعدی برای پذیرائی گردشگران را داراست. وجود بیشه های پراکنده و کوهستانهای سر به فلک کشیده، بیشه ها و مرغزارهای بسیار زیبا، انواع گلهای وحشی و… از جاذبه های گردشگری این منطقه است.

جاهای دیدنی داران
جاهای دیدنی داران

کلیسای گئورگ فریدن

کلیسای حضرت گئورگ مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای سواران، ۱۵ کیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

Photo: intoday.ir
Photo: intoday.ir

کلیسای سنت نشان فریدن

کلیسای سنت نشان مربوط به اواخر دوره قاجار است و در شهرستان فریدن، بخش مرکزی، دهستان ورزق جنوبی، روستای غرغن، ۱۲ کیلومتری شهر داران واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۸۶۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

N83009340 72505783

روستای گردشگری موغان

روستای موغان با آب و هوای خنک، پاک و مطبوع با بافتی قدیمی و روستایی، طبیعتی سرسبز در کنار رودخانه پلاسجان، مکانهای دیدنی و تاریخی و اقامتگاهی زیبا و سنتی مانند بومگردی پلاسجان یک مقصد ایده آل برای یک سفر کوتاه مدت است.

جاهای دیدنی داران
جاهای دیدنی داران

روستای دره بید فریدن

از دیگر تفرج گاههای استان اصفهان منطقه “دره بید بالا” است که پیشتر اشاره کردیم دشت لاله های واژگون در این منطقه واقع شده است. این ناحیه مراتع نزدیک به روستایی ست به همین نام از توابع فریدن. از سه راهی دامنه که به سمت خوانسار حرکت کنید قبل از منطقه معروف گلستان کوه جاده فرعی این روستاست. از روستا تا آلاچیق های تعبیه شده یک راه خاکی و سنگلاخی پر شیب است که می تواند به خودرو شما (اگر مناسب نباشد) آسیب وارد کند.

دره بید فریدن

امامزاده عبدالله و ابراهیم فریدن

امامزاده عبدالله و ابراهیم (ع) از فرزندان موسی بن جعفر (ع) در روستای دامنه شهرستان فریدن در 12 کیلومتری شرق شهر داران واقع است. روستای دامنه در سال 1376 به جرگه شهرهای کشور پیوست. بقعه امامزاده عبدالله و ابراهیم (ع) در شرق شهر در میان مزارع کشاورزی دشت دامنه واقع گردیده است. بنا بر اعتقادات مردمی امامزاده ابراهیم (ع) درون چاهی است که بر روی آن ضریح نصب و امامزاده عبدالله (ع) نیز دارای قبر و بر روی قبر ایشان ضریحی چوبی نصب گردیده است.

جاهای دیدنی داران
جاهای دیدنی داران

امامزاده سلطان سید محمد فریدن

امامزاده سلطان سید محمد در روستای ننادگان در 25 کیلومتری شهر داران در جنوب غربی شهرستان فریدن واقع گردیده است ، امامزاده سلطان سید محمد (ع) با توجه به اعتقادات مردمی و اهالی محل نسبت شریفش با واسطه به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می رسد. ساختمان بقعه قدیمی امامزاده در سال 1368 تخریب و اقدام به نوسازی بقعه گردیده است.

unnamed 32

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: