تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

درخت مکرزن

 درخت مکرزن چابهار که به انجیر معابد، لور و انجیر هندی نیز معروف است، نام درختی معروف در شهرهای چابهار و نیک شهر است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این درخت کهن سال در چابهار بیشتر آشنا شوید.

اگر می‌خواهید سفری به این مکان داشته باشید،حتما از جاهای دیدنی چابهار همچون قلعه پرتغالی ها چابهار و گورستان جن چابهار جنگل حرا چابهار ساحل لیپار و ساحل شب تاب کوه مریخی نیز دیدن کنید

اجاره روزانه خانه در تهران

این درخت را با نام های دیگری از جمله انجیر هندی و انجیر معابد شناخته می شود دراصل به هند شرقی مطلق است که با داشتن برگهای بسیار پهن خود، توانسته است در لیست عجیب ترین درختان جهان واقع شود.

درخت کهن سال مکر زن چابهار

یکی از دیدنی ترین جاذبه های این چابهار، درخت کهن سال مکر زن چابهار نام دارداست که از شگفت انگیزترین درخت های جهان بوده و میوه های آن نیز طعم بسیار جالبی را دارد.

این درخت در نزدیکی شهر نیک شهر قرار دارداین درخت در نزدیکی مسجد کاشته شده است که گمان می رود از سایه آن برای نشستن استفاده می شده است و دارای چرخه ی زندگی بسیار عجیبی می باشد.

درخت مکرزن

دسترسی به این درخت

  آدرس درخت مکر زن: ایران – استان سیستان و بلوچستان – چابهار- ضلع جنوبی روستای رمین – کنار گورستان

بهترین زمان بازدید از درخت مکر زن

 از گرمترین و شرجی ترین شرایط اقلیمی در این منطقه حاکم بود و بهترین زمان برای سفر به آنجا نیز فصل های خنک خواهد بود.

درخت مکرزن

ویژگی های مهم این درخت

 این درخت می توان به داشتن برگ های بسیار پهن، شاخه هایی به سمت زمین، رشد در لای شن و زیبایی عجیب آن اشاره کرد.

 نقش درخت مکر زن در صنعت گردشگری چابهار

 انجیر معابد(لورلول) و به زبان محلی ها کرگ است که در تمام اعضای آن شیره سفید رنگی جریان دارد و از درختان تیره کائوچویی به شمار می آید. تاج این درخت بزرگ و پهن و از انشعاب های آن ریشه های نا بجا می روید. پوست درخت صاف و خاکستری، برگ هایش بیضی شکل، ساده و درشت است. میوه هایش نارنجی رنگ و به درشتی فندق و قابل خوردن است. این درختان دارای قدمتی بالای صد سال هستند و اکثراً در نزدیکی زیارتگاه ها قرار دارند. در حال حاضر در روستاهای رمین، تیس کوپان، ماشی، لیپار، کوپان سر و. .. از این درخت ها وجود دارد.

درخت مکرزن