تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

درکه تهران

درکه تهران قدمت درکه به 800 سال قبل برمی‌گردد و در طول این سال‌ها همواره به دلیل آب‌وهوای ییلاقی و مطبوعی که دارد، مورد توجه بوده است. منطقه درکه برای اشراف و شاهزاده‌ها به عنوان ییلاق و منزل موقت به حساب می‌آمده، اما خانه دائمی مردم عادی در تمام طول این سال‌ها بوده است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با درکه بیشتر آشنا شوید.

مردم ساکن درکه بیشتر به باغ‌داری، کشاورزی، مرغ‌داری و مداحی مشغولند.

اجاره روزانه خانه در تهران

موقعیت جغرافیایی درکه

درکه تهران در شمال غرب این شهر قرارگرفته و از جنوب به اوین، از غرب به سعادت‌آباد، از شرق به اراضی دانشگاه شهید بهشتی منتهی می‌شود.

درکه از ییلاقات شمیرانات حساب شده و در فصل بهار و تابستان که هوا گرم‌تر است، نسبت به سایر نقاط تهران آب‌وهوای مطلوب‌تری دارد و دما در گرم‌ترین روزهای سال هم از حدود 25 تا 27 درجه بالاتر نمی‌رود. منطقه درکه یک ییلاق کوهستانی است و همین موضوع باعث می‌شود در فصول سرد، سرما خشن‌تر احساس شود.

طول این دره حدود 6 کیلومتر است و حداقل و حداکثر ارتفاع به 1590 و 3944 متر محدود می‌شود.

تفریحات درکه 

تهران، کلان‌شهری است با تمام شلوغی هایش که هر کسی که در دل این شهر است نیاز به محیطی آرام و بدور از هیاهو با آب و هوا بسیار خوب و به دور از آلودگی هوا دارد.

درکه تهران پناهگاهی سرسبز و آرامش‌بخش است؛

  •  پیادهروی در کوچه‌باغ‌هایی با درختان بلند قامت ، خانه‌هایی با بافت قدیمی و درهای کلون‌دار، هوای پاک و سبک و به دور بودن از همهمه شهر.
  •  کوهنوردی ، در ارتفاعات درکه می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.
  • زیارت امامزاده والی اگر دلتان هوس یک مکان مذهبی، با حال و هوایی خاص را دارد، حتما سر بزنید
  • اگر وقت گذراندن در طبیعت را دوست دارید رودخانه‌ای خروشان و درختانی سرزنده منتظر شما هستند.
  • خوراکی‌های جذاب درکه از لواشک و ترشیجات، بلال، گردوی تازه تا انواع غذاهای متنوع رستوران‌ها بهانه‌ای خوب برای رفتن است

جاهای دیدنی درکه

رودخانه درکه

رودخانه درکه از ارتفاعات توچال سرچشمه گرفته و مسیر خود را تا پایین ارتفاعات ادامه می‌دهد.

رودخانه درکه

جنگل کارا

برای رسیدن به جنگل، حدود 2 کیلومتر از میدان درکه که دور شویم و در کنار رودخانه مسیر را ادامه می دهیم به یک دوراهی می‌رسیم. مسیر مستقیم ما را به پلنگ‌چال و مسیر سمت چپ به جنگل کارا می‌رسد.

جنگل کارا

قله کلاغچین

قله کلاغ‌چین جنوبی‌ترین قله ‌رشته کوه البرز است که 2820 متر ارتفاع دارد. این قله در نزدیکی جنگل کارا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید مسیر جنگلی را طی کرده و بعد از رسیدن به جنگل، همچنان یک مسیر جذاب هم دارد؛ غار دوسنگ، دره بهشت، آبشار دره دیوانه، معدن سنگ سعادت‌آباد، آبشار کارا، آبشار هفت‌حوض و چشمه کفو از جمله جاذبه‌های این راه هستند.

قله کلاغ‌چین

پناهگاه پلنگ چال

پناهگاه پلنگ چال یکی از پناهگاه‌های کوهنوردی است که در مسیر رسیدن به قله پلنگ چال قرار دارد. این پناهگاه در ارتفاع 2450 متری از سطح دریا واقع شده است.

برای رسیدن به پناهگاه پلنگ چال باید از میدان اصلی درکه تهران 10 کیلومتر راه طی کرده و زمانی حدودا 3-2:30 ساعت طول میکشد.

امکانات

  • سرویس‌های بهداشتی
  • خوابگاهی با ظرفیت 70 نفر
  • کافه و رستوران
  • مرکز امداد و نجات

پناهگاه پلنگ چال

آبشار هفت حوض

 هفت حوضچه سنگی و طبیعی دلیل نامگذاری این آبشار است که مسیر راهپیمایی درکه را زیباتر کرده است.

آبشار هفت حوض

امامزاده سید محمد والی

امام زاده سید محمد والی یکی از نوادگان امام سجاد (ع) هستند که مقبره ایشان در درکه تهران قرار دارد. معماری و بنای امامزاده سید محمد والی قدمت چندانی ندارد و مساحتش در حدود 70 متر مربع است.

Mohamad Vali

حسینیه درکه 

حسینیه درکه در ضلع جنوب شرقی امامزاده سید محمد والی قرار دارد

حسینیه درکه 

فصول گرم زمان ‌مناسب‌تری برای گردش در درکه تهران است.

مسیرهای دسترسی به درکه

برای رسیدن به درکه تهران، هم می‌توان از خودروی شخصی استفاده کرد، هم می‌توان سوار خط کهریزک-تجریش مترو تهران شده و در ایستگاه تجریش پیاده شوید.

بعد از خروج از ایستگاه تجریش، جنب درب خروجی مترو، ایستگاه ون‌ها و تاکسی‌هایی که شما را تا خود میدان درکه تهران می‌برند قرار دارد.

مقالات بیشتری بخوانید